Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl
2013-09-04 21:46
to świadczy o tym że mamy duże oczekiwania względem transportu w Polsce.
7 stron komentarzy z czego 1/3 o OLT i zagranicznych liniach, 1/3 o kolei i lotniskach...
gosc_e92a6
2013-09-03 12:33
Wiedze tu wielu fachowców od kupowania samolotów. he he he
Moze warto wiedzieć, ze miedzy cena list price samolotu publikowana przez producenta a cena rzeczywiście płacona jest kosmiczna przepaść.
Czytaj cena zakupu jest dużo niższa niż cena publikowana.
Pierwszy uzytkownik ma zwykle dobrą cenę bo ponosi duże ryzyko operacyjne.
piotrek737
2013-09-02 00:45
gosc_06068: Nikt nie traci na sprzedaży. Tak się kupuje samoloty jako pierwszy użytkownik do tego z takim opóźnieniem. Benek nie miał wyjścia bo i tak na tym zarobi gdyż ma jeszcze prawie 900 samolotów do zbudowania... Sam Piróg i inni z MSP powtarzali, że wartość kontraktu to 1 mld $, a w nim 8 maszyn plus zapasowe silniki i szkolenia. Z tego wynika, że samolot kosztował około 100 mln $ ;)
gosc_06068
2013-09-02 00:01
LOT kupil B787 w cenie B737 ??? Przeciez to roznica ponad 100 mln $ !!! Boeing musial sporo stracic na tej sprzedazy.
gosc_81673
2013-08-31 14:35
piotrek737: czyli Mikosz-psikosz rżnie głupa: doskonale wie to co napisałeś, tylko wciska naiwnym takie swoje buńczuczne ględzenie i udaje, że jest ważny. Albo jest tak bezdennie naiwny. Lecz chyba nie, bo co by tam robił... Prezes - kukła pani Bochniarz.
piotrek737
2013-08-31 11:27
Ależ Wy jesteście naiwni z tym odszkodowaniem za 787 ;) LOT nic nie dostanie dlatego, że nabył te samoloty za cenę B737, więc nie sądzę, aby ktoś teraz sypał zielonymi z Seattle. Poza tym z tego co mi wiadomo to launch customer, a takim jest LOT w Europie, podpisuje papiery, że jest świadom tego, że to nowy samolot i mogą być problemy. Także niech sobie Mikosz mówi co chce, ale nic nie ugra... Może jedynie taniej B737 gdyby się na nie zdecydowali ;)
gosc_dc52a
2013-08-31 11:25
dac0e: oj cos cie fantazje poniosla :) zmien informatora, bo ten ewidentnie nie wie o czym mowi :)
gosc_ce407
2013-08-31 11:10
A co z odszkodowaniami od Boeinga za choroby dziecięce 787 ?
gosc_51c58
2013-08-31 11:02
Mając orientację jak na bieżąco zarządzana jest linia ELO/K2 nie dziwi mnie, że rejsy EMB-170 na krajowych byłyby tańsze, a w każdym razie nie droższe: wywalanie pax pełnopłatnych na standby w ostatniej chwili na rzecz dodatkowej załogi, która "musi lecieć", decyzyjność na poziomie ledwie miernym. Teraz zaczęły się psuć DHC, kiedyś sypały się ATR-y.DHC sprawdzają się na trasach do ZRH, czy AMS itd. Ale ta maszyna na przeładowanej trasie WAW-KRK przez większość roku ( za wyjątkiem możę 2-3 miesięcy) to żart. No i dziwna umowa partnerska z LOT-em ( ELO sam nie potrafi we własnym zakresie zająć się pewnymi aspektami działaności bieżącej i scedował to na LOT, nie wiem jak to jest rozliczane, ale to jakaś kreatywna księgowość). Do tego Dezorientacja pax, którzy nie mogą pojąć dlaczego biletu do GDN nie można wymienić w razie potrzeby za dopłatą na bilet LOT KRK-WAW-GDN, kiedy są to bilety lotowskie, a kiedy eurolotowskie, te są sprzedawane osobno i gdzie indziej, a te gdzie indziej. Przykłady można mnożyć. O bagażu nie wspominam, to jakiś absurd: obsługa pax na lotnisku tłumaczy mi że samoloty ELO z WAW i do WAW mają brak udźwigu, czyli nie mieści się cały bagaż. OK, tylko co mnie to obchodzi, że DHC ma za mały bagażnik. W umowie kupna powinno być zastrzeżenie, że akceptuję, że bagaż może mi nie dolecieć! Ile razy można czekać na bagaż np. dobę ! Ciekawe ile samo rozliczenie takich spraw może kosztować...
Poza tym w ELO rada nadzorcza ma jakieś dziwne personalne powiązania z własnym handlerem, nie wiadomo kto komu "daje" w tym układzie...
gosc_29a27
2013-08-30 23:35
ja pierniczę, ale kalejdoskop, co chwila inna decyzja: raz dashe, raz embraery, mial byc codeshare, wszystkie krajówki do K2 , a teraz na odwrót. Szarpia sie niczym Żyd po pustym sklepie. Albo pijany od ściany do ściany. Nawet nie warto starać się ich zrozumieć.
gosc_dac0e
2013-08-30 22:44
Czy ktoś z LOT-u zdementuje informację, że obniża koszty min. przez to, że od września stewardesy będą sprzątać pokład i toalety. Dostały ścierki, szczotki ze śmietniczką i detergenty. Super, że dostały rękawiczki do sprzątania kup w toaletach. Oczywiście wszystko w mundurach wyjściowych, bo nie mają odzieży roboczej. Wszystkim pasażerom LOTU życzę "smacznego" i dużo zdrowia. Bo ja mam zbyt bujną wyobraźnię i raczej wybiorę tradycyjną linię niż lowcosta, do którego coraz bardziej zbliża się LOT ze swoimi standardami obsługi.
greg0303
2013-08-30 15:58
@arahja: Nie udało mi się porozmawiać z Carstenem Spohr, ale Jego asystentka skontaktowała mnie z osobami znającymi plany związane z operacjami w Berlinie. Lufthansa nie planuje utworzenia hub-u w stolicy Niemiec. Linie GermanWings idealnie pasują do potrzeb rynku berlińskiego (mała ilość pasażerów biznesowych), dlatego też wybór padł na nie. Wyjątkiem są połączenia z głównymi lotniskami, Frankfurtem i Monachium, które Lufthansa będzie obsługiwała własnymi samolotami (z klasą premium). Będą to wyłącznie rejsy europejskie. Ponowna analiza rynku stolicy Niemiec nastąpi po otwarciu lotniska Berlin Brandenburg (prawdopodobnie rok 2015). Lufthansa będzie rozwijać swoją siatkę połączeń międzykontynentalnych ze swoich hub-ów FRA oraz MUC (dodatkowo kilka rejsów z Dusseldorfu, ze względu na potrzeby gęsto zaludnionej Północnej Nadrenii-Westfalii i okolicznych regionów), tak jak British Airways koncentruje operacje z lotniska LHR, a Air France z CDG. Napisałem artykuł na temat planów Lufthansy ("Lufthansa w Berlinie"), ale jeszcze się nie ukazał na Forum.
gosc_bb5c0
2013-08-29 23:43
skoro też LH rozstaje się Augsburgiem, to chyba jakiś nowy trend w lotnictwie... samemu taniej niż z podwykonawcami
gosc_7e2f0
2013-08-29 19:32
Sami nie wiedzą czego chcą, raz to, raz tamto, żenada. Widać, że znają się na lataniu jak świnia na tańcowaniu :)
usuniety
2013-08-29 10:44
@lotfan OLT padł, bo takie założenie było od początku. To przecież się nie mogło udać i ludzie z branży na rożnych forach po cichu o tym pisał długo przed upadkiem.
Trochę ludzi znam, którzy w tej firmie pracowali inie można generalizować, że tam pracowali ludzie bez pasji. Po prostu jak ktoś nie zgadzał się z idiotyczną polityką góry, to szybko był odpowiednio ustawiany. Myślisz, że to przypadek, że z żadnym lotniskiem nie negocjowali stawek, miliony szły na reklamę i do różnych zaprzyjaźnionych firm. Krótko mówiąc wg mnie ta cała linia lotnicza służyła tylko do wyprowadzenia pieniędzy. Cześć poszła na loty, obsługę, itd..ale ile poszło nie wiadomo gdzie nikt nie wie...
No ale tym to już się teraz prokuratura zajmuje...
krzysiekl
2013-08-29 10:27
@gosc_832d6, Qantas w BER to byłby sposób na obejście problemów Emirates które nie może tam latać...;) więc ciekawe czy mają takie plany i by się im udało.
@gosc_a17d5: Masz racje ale OLT nie padło tak poprostu, tylko przez serie błędów które popełnił ich zarząd. Tak to jest własnie jak sie zatrudnia takich idiotów którzy wogóle nie wkładają pasji do tego co robią, tylko obchodzą ich tylko jedynie ich paretysięczne zł premie, i potem się dziwią dlaczego ich linie mają kiepsko z kasą. Ja tylko chce powiedzieć że LOT według mnie też jest żle zarządzany i nie chce żeby skoncili jak OLT....Potrzebne jest żeby żarząd włożył w to troche pasji i serca...