Booking.com umywa ręce od nieuczciwych hoteli

Booking.com umywa ręce od nieuczciwych hoteli Nasz Czytelnik zarezerwował poprzez portal Booking.com apartament "Le Marais Area Apartments" w Paryżu. Rezerwacja została potwierdzona ważną kartą kredytową, która zgodnie z warunkami miała zostać obciążona przez obiekt kwotą w wysokości 25 proc. ceny całkowitej. Czytelnik otrzymał od Booking.com potwierdzoną rezerwację. Tym samym poprzez...
03/07/2015 10:00   
gość_38460
gość_38460 - Profil gość_38460
gość_62869 2020-09-14 12:05   
gość_62869 - Profil gość_62869
Najgorsza obsługa klienta, niekompetenti pracownicy, wprowadzają w błąd klienta przy rezerwacji i całą winę zrzucają na klienta mówiąc że ich procedury są logiczne po czym nawet nie uświadamiają o tym klienta. Dramat. Ludzie w obsłudze klienta przypadkowi, ostatni raz coś z nimi rezerwowałem. NIE POLECAM
gość_c7161 2020-08-31 19:22   
gość_c7161 - Profil gość_c7161
Zarezerwowałam pokój na dwie noce w Gdańsku 13-15 marca 2020r. na egzaminy, egzaminy odwołano z powodu COVID i automatycznie odwołałam rezerwację. Uczelnia, przewoźnik zwrócili pieniądze a booking nie i nie zamierza, nawet części. Co można zrobić w takiej sytuacji?
gość_4562a 2020-08-18 23:48   
gość_4562a - Profil gość_4562a
Jak zapłaciłeś z góry to jesteś w głębokiej d... Tak na prawdę jakie kolwiek dochodzenie roszczeń nie istnieje... poznałem na własnej skórze...
gość_9a251 2020-08-08 08:12   
gość_9a251 - Profil gość_9a251
nie rozumiem dlaczego mnie opublikujecie mojego posta, że w moim przypadku (post z 3.08.20 g. 10.03) Booking.com zachował się przyzwoicie i pomógł mi odzyskać należność. Czyżby chodziło o to tylko, aby dowalić booking.com niezależnie od faktów???
gość_1952d 2020-08-03 10:03   
gość_1952d - Profil gość_1952d
Dołączam się do krytyki Booking.com, a zwłaszcza przestrzegam przed korzystaniem z obiektu Olga Relais w Massa Lubrense w Zatoce Neapolitańskiej. Nie sugerujcie się dobrymi opiniami faceta o nazwisku Alfonso Carbone, bo prawdziwe oblicze pokazał kiedy przyszła okazja wydymać kogoś na kasie. Zarezerwowałem go jeszcze w lutym (!) i zapłaciłem wtedy prawie 1000 euro. Potem zaczął się co id i w maju chcąc przełożyć z tego powodu, pomyłkowo kliknąłem na bezzwrotną kancelację. Niemal w tej samej minucie zwróciłem się i do niego i do Bookingu żeby to odkręcić, że pojadę i tak dalej. Zarówno Booking jak i ten gość zaraz przysłali mi maila że wszystko jest super żebym się nie martwił, że zapłacone i mam przyjechać. Jeszcze rozmawiałam z jakąś panienką z Booking.com, że przecież w systemie nadal jest jako anulowane. Ona na to żebym się tym nie martwił, bo w systemie nie da się poprawić ale moja rezerwacja jest ważna. Coś mnie wczoraj tknęło żeby jeszcze to potwierdzić i co się okazuje? Signore Alfonso Carbone pisze mi wczoraj, że anulowałem rezerwację a on ma pełne obłożenie i nie dostanę ani lokalu ani kaski. Ja mu screeny, emaile jego i Bookingu itd., a ten swoje. Na koniec napisał żebym mu nie zawracał gitary i cyt.: bye bye.
W Bookingu po prawie godzinie poszukiwań znalazłem właściwy numer telefonu, po prawie półgodzinie oczekiwania połączyłem się z gościem, który mówi po polsku. Mieli oddzwonić, nie oddzwonili. No i wiszę teraz z rodzinką na włoskiej wsi. Kasy na nowy przyzwoity hotel już nie mamy, a wylot dopiero za 7 dni... Ale źle trafili, jestem prawnikiem mam sporo czasu. Rozpracuję ich.
gość_a8f62 2020-07-30 10:13   
gość_a8f62 - Profil gość_a8f62
Ja też zarezerwowałam pokój przez Booking. Rezerwacja została opłacona kartą, w walucie euro. W powodu Covid19 TERMINOWO odwołałam rezerwację. Do dziś nie odzyskałam pieniędzy. Z hotelem w Hamburgu brak jest jakiegokolwiek kontaktu, zarówno mailowego jak i telefonicznego. Mozna odnieść wrażenie, że hotel przestał istnieć. Ale o dziwo na booking obiekt ma w swojej ofercie.
Składałam reklamację i kilkakrotnie prosiłam o pomoc asystenta booking. Od złożenia wymaganych przez nich potwierdzen wpłaty, kontakt się urwał. Od ponad 2 tygodni nie m żadnych informacji. Czy to znaczy że nic więcej nie mogę zrobić? Że pieniądze przepadły? Może ktoś też jest lub był w podobnej sytuacji?
gość_b70ad 2020-07-22 19:28   
gość_b70ad - Profil gość_b70ad
proponuję kontak bezpośredni a nie przez pośredników
gość_18836 2020-07-22 13:16   
gość_18836 - Profil gość_18836
Booking nie reaguje w sprawie nieuczciwego gospodarza.Po potwierdzonej rezerwacji przyjechawszy na miejsce okazało się ,że gospodarz wystawił nas do wiatru .Jedynie jaka pomoc uzyskałam od Booking to odwołanie niezobowiązujace rezerwacji.
Po długiej podróży zmęczeni , wkurzeni szukaliśmy innego noclegu ...Masakra.
Obiekt który nasz oszukał to
APARTEMENTY PRZY RYNKU KIELCE UL :WARSZAWSKA 5
gość_a6325 2020-06-17 20:31   
gość_a6325 - Profil gość_a6325
Witam,
Pare miesiecy temu wynajelam 2 mieszkania w Krakowie , aktualny lokator robil podwynajm na Booking. Zerwalam z nim umowe juz 2 miesiace , ale on nadal pokazuje na swojej stronie portalu zdjecia z naszych mieszkac i jego pozytywne opinie a jak chce zarezerwowac to mieszkanie to automatycznie pojawie sie wiadomosc ze wybrane mieszkanie jest juz zarezerwowane ale hote proponuje mi inne podobne.

Co robic ? Gdzie interweniowac?
gość_e2582 2020-05-21 00:08   
gość_e2582 - Profil gość_e2582
Ludzie chcecie tanio to potem ładujecie się w problemy. Obiektu szuka się na booking a potem szuka się strony internetowej i się dzwoni czy będzie FV jeśli ktoś mówi że nie to jest pierwszy sygnał, kolejna sprawa google maps sprawdzacie czy obiekt jest i czy ma jakieś opinie, facebook kolejne miejsce weryfikacji. Kiedyś booking był dobry dla gospodarzy i dla gości ale od kilku lat idą na łatwiznę w ogóle nie weryfikują obiektów, brak infolinii nawet dla obiektów ogólnie dramat.
gość_2cbc5 2020-05-20 22:25   
gość_2cbc5 - Profil gość_2cbc5
W jaki spsob mozna napisac do bookingu wiadomosc? Musze zlozyc skarge bo niestety apratmaent jest kompletnie niezgodny z opisem a pani wydajaca klucze umywa rece, nie moge nigdzie znalezc zadnego formularza a ni nic. Z gory prosze o pomoc jakiego maila albo cos
gość_0c722 2020-04-13 16:37   
gość_0c722 - Profil gość_0c722
Niefajnie, a ja do tej pory ufałem że Booking.com to firma dbająca bardzo o swoich klientów. Trzeba jednak uważać. Mają u mnie dużego minusa :(
gość_29762 2020-03-25 12:47   
gość_29762 - Profil gość_29762
Ja rowniez potwierdzam ze booking. com bardzo sie zmienilo na przestrzeni lat mozna powiedziec ze schodzi na psy. Odradza kozystanie z ich posrednictwa bo poza tym ze wezma swoja prowizje nie mozna liczyc na zadna pomoc.wczesniej wielokrotnie cos rezerwowalem u nich mam nawet Genius2 aoe ostatnio z kazda rezerwacja jest coraz gozej. Moja sytuacja wyglada tak ze oplaciem hotel na Santorini.(oferta bezzwrotna) hotel napisal mi wiadomosc ze jest jednak zamkniety wtedy i ze moge zmienic daty lub ottzymac zwrot. Po czym po przestali odpisywac. Napisalem wiec do booking com o zajecie sie ta sorawa Bo oczywiscie dodzwonic sie nie ma jak bo za odlegly rermin rezerwacji. Otrzymalem odpowiedz ze oferta jest bezzwrotna i anuluja rezerwacje a hotel im nie odpisal w kwestii zwrotu.. I ze jak chce to moge sie sam kontaktowac z hotelem...Nie polecam tego posrednika biorac pod uwage ze i tak wszystko trzeba zalatwiac samemu a oni umywaja rece..
gość_242eb 2020-03-20 13:53   
gość_242eb - Profil gość_242eb
Potwierdzam. Działania booking.com w stosunku do nieuczciwych (w moim przypadku francuskich) hotelarzy są żadne i na pomoc booking com liczyć nie można
gość_0858e 2019-09-26 08:51   
gość_0858e - Profil gość_0858e
tak wlasnie tak a booking na dodatek blokuje kona zeby nie wystawic zlej opinii ,ta sama sytuacja co u poprzedniczki wspolczuje i ostrzegam przed booking com
gość_84c12 2019-09-22 16:20   
gość_84c12 - Profil gość_84c12
Właśnie zgłosiłam do booking.com fakt, że zarezerwowałam mieszkanie, a właściciele się stawili. Od razu ostrzegam - obiekt 59 Van Eversdijckstraat w Rotterdamie.
Na szczęście nie ściągnęli mi nic z konta, ale szukanie noclegu w obcym państwie w sobotę po południu - nic przyjemnego.

Znaleziony hotel oczywiście był droższy. Mam nadzieję, że coś zadziałają w tej sprawie, aczkolwiek czytając te wpisy nie mam dużej nadziei.
Booking.com jest ułatwieniem zwłaszcza jak się jedzie za granicę, ale chyba również zrezygnuję z usług.
gość_a8cc6 2019-08-24 23:15   
gość_a8cc6 - Profil gość_a8cc6
booking.com ma nawet gdzieś to że zgłosilismy ze jedno z mieskzań wynajmowane jest typowo na sex przez prostytutki dla klientów, nikt nie reaguje nawet nie zablokowali użytkownika.... postepowy świat na bookingu rezerwujesz kawalerke na godziny i po sprawie ...
gość_d1039 2019-08-21 11:01   
gość_d1039 - Profil gość_d1039
Potwierdzam że umywają ręce. Zarezerwowaliśmy hotel w Mikołajkach Villa Mazur, obciążyli nam kartę a po przyjeździe okazało się że nie ma pokoju więc anulowaliśmy rezerwację żeby odzyskać środki, niestety środków nie odzyskaliśmy bo hotel twierdzi że pokój był a nawet tam nocowaliśmy więc dla Booking temat jest zamknięty.
Po fakcie poczytaliśmy opinie na temat tego hotelu i okazało się że nie byliśmy jedynym tak oszukanym klientem.
gość_dba52 2019-08-13 17:17   
gość_dba52 - Profil gość_dba52

NASZA PRZYGODA Z BOOKING.COM

Na wstępie zaznaczę, że jestem, a raczej byłem, stałym klientem booking.com. Od kilku lat systematycznie korzystam z usług tego serwisu i muszę przyznać, że do tej pory nie zawiodłem się.
Tym razem jednak się nie udało a tę informację piszę ku przestrodze korzystających z booking.com by jak najdalej omijali obiekt wymieniony poniżej.
Obiekt ten to:

APARTMENTS BARBAIANO
52048 MONTE SAN SAVINO, WŁOCHY
TEL. +4539143080

Oto skrócony opis naszej przygody, napisany bez emocji, obiektywnie. Taki też opis skierowałem do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

W dniu 09.02.2019 zawarłem drogą internetową, z wykorzystaniem serwisu booking.com transakcję polegającą na wynajmie obiektu - apartamentu w miejscowości Monte San Savino w okresie 15 - 29.06.2019. Koszt rezerwacji w wysokości 724 euro został pobrany w całości przed przyjazdem do obiektu.

W dniu 15.06.2019 po przybyciu do miejsca najmu apartamentu (w trakcie pobytu towarzyszyła mi Partnerka i jej wnuczka) stwierdziłem co następuje:

• obiekt był przed dłuższy czas nie używane, o czym świadczył nieprzyjemny zapach obecny w lokalu;
• budynek był w dużym stopniu zaniedbany, wymagający remontu, pomieszczenie nie było sprzątane od pewnego czasu;
• lokal wyposażony był w używaną, brudną pościel;
• na naszą prośbę zostały przekazane nam ręczniki, które także sprawiały wrażenie używanych;
• materace, poduszki były poplamione najprawdopodobniej materiałem organicznym (mocz);
• meble były zdewastowane i brudne, część z nich rozpadała się przy próbie użycia;
• lampki nocne były zniszczone, bez żarówek, nie działające;
• wyposażenie kuchni było w całości bardzo zniszczone i brudne;
• naczynia były bardzo brudne, ścierki, gąbki itd. były brudne i nie nadawały się do użytku;
• w lokalu stwierdziliśmy pozostałości po poprzednich gościach: znicze, ścierki, gąbki, płyn do higieny intymnej będący według Właścicielki płynem do mycia rąk;
• łazienka była zdewastowana - deska klozetowa brudna, nie przymocowana do muszli klozetowej, muszla zardzewiała, wanna brudna, ze śladami rdzy, prowizorycznie zamontowany, zardzewiały rezerwuar z wodą;
• meble łazienkowe były brudne, zużyte;
• otoczenie basenu było dawno nie sprzątane, woda brudna;
• leżaki przy basenie były bardzo brudne, wręcz czarne.

Większość wymienionych wyżej uchybień została przez nas udokumentowana stosownymi fotografiami. Fotografie są w naszym posiadaniu.
Uwaga, żadnych z tych uchybień nie mogliśmy sprawdzić przed przyjazdem. Zdjęcia na booking.com pokazują tylko piękną rzeczywistość.
W pierwszych krokach podjęliśmy próbę wymuszenia na Właścicielce lokalu jego sprzątnięcia, co skutkowało wezwaniem przez nią osób, które miały się zająć sprzątaniem.
Dalsze uchybienia (brudne materace, rozpadające się i brudne meble) spowodowały jednak, że zmuszeni byliśmy opuścić lokal bez zasiedlenia. Przyczyną tej decyzji była obawa przed skutkami przebywania w lokalu o złym stanie sanitarno–epidemiologicznym oraz potencjalnymi skutkami obciążenia nas za stan lokalu podczas jego opuszczania.
Nadmieniam także, że Właścicielka obiektu wielokrotnie dała nam odczuć, że nasze uwagi są bezzasadne, są naszymi fanaberiami. Spotkaliśmy się także z objawami lekceważenia ze strony Właścicielki.
Moja prośba o zwrot wpłaconej należności spotkała się z odmową ze strony Właścicielki, która twierdziła, że nie otrzymała z booking.com nawet „marnego grosza”.
Naszym zdaniem, obiekt nie spełnia podstawowych warunków pełnienia funkcji obiektu turystycznego. Wieloletnie zaniedbania w utrzymaniu czystości oraz brak nakładów na lokal i jego wyposażenie skutkuje bardzo złym stanem technicznym i sanitarnym.
Reklamację w opisanej wyżej sprawie złożyłem tego samego dnia telefonicznie do booking.com, prosząc jednocześnie o wsparcie w poszukiwaniu lokalu zastępczego. Tego samego dnia zostały przesłane do booking.com z różnych adresów mailowych zdjęcia potwierdzające stan obiektu. Jeszcze przez następnych kilka dni przedstawiciele serwisu twierdzili, że zdjęcia nie dotarły.
W ciągu najbliższych 3 dni od daty incydentu nie uzyskałem jakiejkolwiek informacji o stanie reklamacji ani o wsparciu oferowanym przez booking.com.
Zmuszony kryzysową sytuacją podjąłem poszukiwania lokalu zastępczego na własną rękę, co mi się udało po trzech dniach poszukiwań i wielu kontaktach telefonicznych i osobistych.
W dniu 19.06.2019, mając na uwadze opieszałość działania booking.com złożyłem oficjalną skargę mailową, przedstawiając swoje argumenty.
Booking.com kontaktował się ze mną za pomocą szablonowych maili, podpisanych każdorazowo przez kogoś innego, ale zawsze tylko imieniem. Dziwne, że nazwiska ludzi w booking.com są okryte tajemnicą. Każda próba kontaktu telefonicznego trwa bardzo długo, z uwagi, jak informowała mnie pani o elektrycznym głosie, na dużą ilość spraw obsługiwanych przez konsultantów booking.com. Jeżeli już się dodzwoniłem, zawsze miałem przyjemności rozmawiać z osobą znaną mi tylko z imienia. Rozmowy są podobno nagrywane a konsultanci zapewniają, że mają swoje procedury i nie bardzo mogą pomóc.
Po każdej rozmowie docierał do mnie mail z prośbą o ocenę rozmowy. Jako osoba zajmująca się jakością usług w firmach rozumiem t,o ale co tu oceniać? Cała procedura kontaktu telefonicznego jest mocno denerwująca co podnosi nam adrenalinę, zwłaszcza jeżeli dzwonimy z reklamacją.Przez cały czas naszego pobytu, a także po powrocie do kraju trwała wymiana maili z przedstawicielami serwisu booking.com, którzy z jednej strony zapewniali mnie o swoim wsparciu, przepraszali za kłopoty, łączyli się ze mną w bólu ale z drugiej strony niewiele z tego wynikało. Podobno Państwo z booking.com podjęli rozmowy z Właścicielką obiektu, ale Ta podobno odmówiła zwrotu należności. Właścicielka obiektu chciała mi coś wyjaśniać przez telefon, ale moim zdaniem wobec kategorycznej odmowy zwrotu należności, wyjaśnienia nie miały sensu i nie podjąłem tej formy komunikacji. Efektem działań booking.com była propozycja rekompensaty w wysokości 50 euro, którą odrzuciłem, uznając za niewspółmierną do poniesionych kosztów.
Jak rozumiem, ani moje słowa, ani moje maile, ani nawet zdjęcia nie przekonały booking.com aby stanąć po mojej stronie w konflikcie z obiektem.
Po ponad dwóch tygodniach korespondencji poprosiłem o zajęcie przez booking.com jednoznacznego stanowiska w kwestii rozstrzygnięcia reklamacji.
W dniu 02.07.2019 uzyskałem odpowiedź, że rekompensata w wysokości 50 euro jest propozycją ostateczną a jej odrzucenie spowoduje „zamknięcie reklamacji” przy której booking.com nie będzie już dalej „asystował”. Nie wiem co to znaczy ale chyba to, że reklamacja jest odrzucona.
Moja odpowiedź była podobna jak wcześniej, odrzuciłem propozycję jako niewspółmierną do poniesionych kosztów.
Sporządziłem negatywną opinię dla obiektu, która została wysłana do booking.com ale jak do tej pory nie została ona zamieszczona w serwisie. Podobno jest w trakcie moderacji. Zauważyłem też, że moja negatywna opinia o lokalu nie była odosobniona. Podobnie negatywna opinia została zamieszczona na początku czerwca.
Uważam, że na etapie zakupu usługi zostałem wprowadzony w błąd. Co prawda nigdzie dostawca lokali turystycznych nie zapewnia, że jest czysto, że meble są sprawne ale to przecież standard. Stan lokalu nie odpowiada minimalnym wymaganiom sanitarnym stawianym lokalom przygotowanym dla turystów pod najem.
Uważam, że booking.com nie przyłożył właściwej staranności w postępowaniu z Właścicielką obiektu, mającym na celu zwrot wpłaconej przeze mnie należności. Co więcej, booking.com nie udzielił mi żadnego wsparcia w poszukiwaniu lokalu zastępczego. Do chwili obecnej nie wiem dlaczego, jedna z pań z booking.com zapewniała, że nie może bo to reklamacja i że ma procedury.
Nasz pobyt w tym obiekcie miał trwać 2 tygodnie, gdzie po pierwszym tygodniu miały do nas dojechać jeszcze 4 osoby do drugiego apartamentu, też wynajętego w tym obiekcie przez booking.com. Oczywiście widząc nasz lokal, zrezygnowaliśmy też z tego drugiego. Jednak booking.com nie uznał też tej reklamacji składanej przez moją Partnerkę, gdyż jak uzasadniali, lokal nie został zasiedlony. Jak miał być zasiedlony, jak urlop mieliśmy spędzić razem a nie w odległości 200km i jak mogliśmy zaproponować dzieciom takie warunki, skoro sami opuściliśmy ten obiekt z powyższych przyczyn. Tu też nie otrzymaliśmy zwrotu wpłaty, pomimo wielu maili i rozmów.Moje wnioski i rady płynące z tego negatywnego doświadczenia
1. Wystrzegajcie się jak ognia, APARTAMANTÓW BARBAIANO – to stary, brudny obiekt nie dający szans na dobry odpoczynek.
2. Korzystając z serwisu booking.com miejcie na uwadze że:
• nie zawieracie umowy z booking.com tylko z obiektem docelowym;
• booking.com nie sprawdza obiektów, które sprzedaje – tak mnie pisemnie poinformowano;
• w razie problemów możecie zostać pozostawieni przez serwis bez wsparcia w trudnej sytuacji;
• jadąc na wakacje z booking.com bez zabezpieczenia w środki finansowe i umiejętności językowe jesteście skazani na pobyt w lokalu niespełniającym waszych wymagań lub na powrót do kraju;
• kontakt z booking.com jest łatwy przy zamawianiu lokali, przy reklamacjach jest dużo gorzej, zawsze będą to jednak osoby znane nam tylko z imienia;
• zawsze należy sporządzać dokumentację fotograficzną uchybień, to może pomóc, choć jak widać w moim przypadku nie zawsze jest argumentem;
• choć wybierzecie opcję opłaty na miejscu, dostawca usługi i tak może wam ściągnąć środki z karty, która jest zabezpieczeniem w transakcjach booking.com;
• wybór lokalu jest jak z pudełkiem czekoladek w filmie „Forrest Gump”, nigdy nie wiadomo jaka się trafi!
3. Jeżeli postępowanie booking.com w opisanej sprawie nie zmieni się, nigdy nie będę korzystał już z ich usług a was namawiam co najmniej do dużej ostrożności.
Jeżeli ktokolwiek chciałby uzyskać we wspomnianej sprawie dodatkowe informacje zachęcamy do kontaktu pod numerem telefonu lub pod mailem:
Andrzej +48668906046, zobacz link
gość_bd127 2019-06-21 21:54   
gość_bd127 - Profil gość_bd127
gość_ae67c; W jakim kraju wynajmowałeś auto?
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama