Wizz Air otworzy bazę w Krakowie

Wizz Air otworzy bazę w Krakowie Nowe połączenia będą otwierane stopniowo wraz z rozwojem bazy. Łącznie w przyszłym roku przewoźnik zaoferuje z Krakowa 188 tys. miejsc. Wizz Air będzie wykonywał loty na następujących trasach:Kraków - Bari  (od 2 maja 2019; trzy razy tygodniowo: we wtorki, czwartki i soboty); Kraków - Billund (od 3 maja 2019; dwa razy tygodniowo: w poniedziałki...
21/11/2018 12:01   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_d96bb 2018-12-06 15:54   
gość_d96bb - Profil gość_d96bb
No i FR dubluje w KRK trasy do Bari i Katanii+ zwiększa częstotliwość lotów do Londynu: 3x per day
gość_56ad5 2018-11-26 13:34   
gość_56ad5 - Profil gość_56ad5
Ooo w hanysowie widzę puszczają nerwy. Nie ma się czemu dziwić.
gość_0ac63 2018-11-26 09:51   
gość_0ac63 - Profil gość_0ac63
2f7b0- "wyjść z tej ciemnej jaskini " - oczywiście miałeś na myśli śląskie kopalnie.
gość_7c41c 2018-11-25 20:59   
gość_7c41c - Profil gość_7c41c
Czyli że Wizz szybko się zwinie z Balic? No ciekawe, żeby przypadkiem się nie okazało że z Pyrzowic się ktoś nie zawija... I nie jesteśmy zadufani w sobie, w ostatnim czasie weszło paru graczy lub/i nowe trasy do KRK, są też kolejni zainteresowani. Po prostu komentujemy fakty. Jest tak a nie inaczej. Nie życzymy źle innym, cieszy nas rozwój KRK, choć nie zawsze jest kolorowo. Ale zawiść była i będzie.
Kelo 2018-11-25 16:12   
Kelo - Profil Kelo
gość_2f7b0: Pozwól może linii lotniczej decydować co ma robić ze swoimi maszynami i pieniędzmi. Nie były wprowadzane żadne przepisy utrudniające/ograniczające loty nad miastem. Radzę sprawdzić niedawny artykuł na pasażer.com o rentowności lotnisk i porównać kto ile generuje zysku. Mówiąc o braku terenów pod rozwój chyba nie do końca gość zna stan posiadania ziemi przez lotnisko cywilne, a po przekazaniu gruntów przez wojsko kilka lat temu zasoby są ogromne. Nie było żadnej zmiany cennika i wzrostu opłat, cena ropy leci na łeb na szyję i jest na rekordowo niskim poziomie od 1.5roku. Umowę współpracy to podpisują słabi gracze, który muszą regularnie przelewać daninę, żeby ktoś u nich operował. Myślenia i aktualnych faktów nie tylko o rynku lotniczym ale i o rynku gospodarczym ewidentnie zabrakło w Twoim komentarzu.
gość_1e084 2018-11-25 16:08   
gość_1e084 - Profil gość_1e084
gość_2f7b0: Kolego zdobyłeś tym postem moją prywatną nagrodę głupoty miesiąca. Gratuluje. Jest dokładnie odwrotnie, z uwagi na drożejące paliwo, Wizzair musiał się zacząć przenosić z Pyrzowic do Balic bo w tym pierwszym średnia cena za bilet wynosi najniżej w Polsce. W Krakowie ceny są najwyższe po Wawie, a Wizz wie skąd są pasażerowie korzystający w KTW. Wizz szuka wyższych cen biletów, a w KRK jest idealny mix dla nich business, turysta zarówno przylotowy jak i wylotowy + ruch pracowniczy. To był ostatni dzwonek by ropocząć loty z KRK.
gość_ec29c 2018-11-25 15:54   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_2f7b0

Czyli jednak myślenie boli. Wizz właśnie otworzył bazę w KRK, a nawet nie otworzył tylko ogłosił, a tytan intelektu i lotnictwa gość_2f7b0 już wie, że Wizz ją zamknie. Tak "czas dorosnąć"!

Ja nie mogę wykluczyć, że Ryan tak przyciśnie, że Wizz się wycofa, ale na razie Wizz ogłosił 46 operacji na tydzień, odpowiednik 1,1 mln nowych miejsc na rok.

A jeśli chodzi o nowe przepisy to to jest coś czego się najbardziej obawiam. Bo Kraków był i jest systematycznie blokowany administracyjnie i jest to jedna głównych przyczyn moich krzyków na tym forum.

Najpierw było wojsko: nie chciało oddać gruntów, aż w końcu przyszedł Klich, skądinąd bardzo słaby minister obrony, ale grunty lotnisku przekazał. Potem Bieńkowska dała na nowy pas i ILS Pyrzowicom, a nam nie.

Następnie PiS w ramach wymiany ludzi na swoich wyrzucił bardzo zasłużonego i doświadczonego dyrektora Jana Pamułę.

Teraz LOT, piąta linia w Krakowie blokuje wejście Turkish Airlines i rząd nie widzi w tym niczego złego. To ja chciałbym zobaczyć analizę, ilu paxów straciłaby piąta linia w Krakowie na wejściu Turkisha?

A za największe zagrożenie uważam CPL, bo jeśli się uprą przy jednym centralnym lotnisku w Polsce to regiony będą niszczone potrójnie:
1) przez efekt krótkiej kołderki
2) przez dotowanie na wielką skalę dojazdów pociągiem do CPL
3) nasilenie blokad administracyjnych

Tak jesteśmy "zapatrzeni w siebie" bo protestujemy przeciwko anty-krakowskim działaniom administracyjnym!
gość_469fc 2018-11-25 13:28   
gość_469fc - Profil gość_469fc
Lotnisko w KTW jest bardzo dobrze położone , tylko kompletnie zaniedbane logistycznie , tak pod względem komunikacji jak i marketingu. Wiara w słupki obrazujące ruch lotniczy i brak kompetencji w poszukiwaniu przewożników lotniczych tak się kończy. Ale skąd ma być dobrze skoro "wyczyszczono" fachowców , zatrudniając swoich lub wskazanych.
Osoba byłej szefowej marketingu jest tu przykładem. Powyższe adresuję nie tylko w kierunku zarządu GTL , ale również władz wojewódzkich. Proszę wskazać jedną osobę w Radzie Nadzorczej , która ma jakiekolwiek doświadczenie w branży lotniczej , i w ślad za tym aktywności regionu ,poza tym że latała samolotem.
gość_2f7b0 2018-11-25 11:39   
gość_2f7b0 - Profil gość_2f7b0
Wizzair szybciej zrezygnuje z KRK i wróci w całej okazałości do KTW. Nie zapominajmy o nowych przepisach ograniczających loty nad Krakowem. Kraków to jedna wielka nie rentowna inwestycja, brak terenów pod rozwój. ŻAŁOSNE, i ruszcie głowami w KRK ceny za operacje rosną bo jest gra między liniami, ropa drożeje, linia nie będzie więcej płacić skoro ma alternatywne lotnisko obok, a pasażer jak chce lecieć to i tak dojedzie. Zapatrzenie w siebie Krakusów jest żałosne, czas dorosnąć. Ludzie w lotnictwie rządzi ekonomia, linie tną koszty a nie będą więcej wykładać aby pasażer miał łatwiej ruszyć 4 litery. Naród polski naprawdę czas się ogarnąć i wyjść z tej ciemnej jaskini, postęp trwa a wy dalej snujecie wymarzone opowieści z palca. To czysta zagrywka reklamowa Wizzaira aby przypomnieć się pasażerom z KRK. A o umowie o współpracy KRK z Wizzair nikt nigdy nie słyszał. Myślenie nie boli.
gość_d32cc 2018-11-24 19:56   
gość_d32cc - Profil gość_d32cc
Pisanie, że Wizz zwinie się z WRO to jest szczyt niewiedzy i ignoranctwa ... gdzie leży i skąd obsługuje pasażerów Wrocław a gdzie Kraków?! Poza tym od pewnego czasu Wrocław przeżywa turystyczny bum ;D
misiok 2018-11-24 17:11   
misiok - Profil misiok
Kto bogatemu zabroni? :D
gość_809f0 2018-11-24 13:49   
gość_809f0 - Profil gość_809f0
Przypomina mi to case LH sprzed wielu lat kiedy LH postawiła na Krk i teraz wozi stamtąd 3 razy wiecej pasażerów niż z Katowic . Tu może być tak samo za kilka lat, zwłaszcza ze większość tras będzie sie dublować z Katowicami.
Kelo 2018-11-23 19:39   
Kelo - Profil Kelo
Apropo słów Stephen Jones o roznącym centrum biznesowym, pewien prywaciarz ulokowany akurat biurowiec po sąsiedzku naprzeciwko mojego pracodawcy dzisiaj tak się bawi:
zobacz link
Enter za Enterem odlatują na imprezkę do centrali. Czartery biznesowe :)
gość_ec29c 2018-11-23 18:55   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@misiok

nikt nie proponuje zamykania Pyrzowic, ja nawet jestem za rozbudową przepustowości do 1 mln na miesiąc

Ale proporcje ruchu moim zdaniem będą 2:1 lub 3:1 dla KRK, o ile KRK nie zostanie agresywnie przyblokowane administracyjnie. A rozwój KRK to długa historia blokad i utrudnień administracyjnych. Balice należy rozbudować w trybie pilnym do 16 -18 mln rocznie i zaplanować możliwość powiększenia do 30 - 35 mln.

Wejście Wizza bardzo dużo zmienia. Wizz z pewnością będzie chciał skorzystać z maksymalnej zniżki, więc szybko dojdzie do 2 mln paxów.

Plus wykupić grunty i zarezerwować miejsce na drugi pas i możliwość rozbudowy do 60 mln, nawet gdyby miała ona nastąpić za 100 lat.

Moim zdaniem drugim lotniskiem regionalnym i trzecim lotniskiem w Polsce będzie Wrocław. Co wynika z demografii i biznesu.
gość_6dad7 2018-11-23 16:34   
gość_6dad7 - Profil gość_6dad7
misiok - Ja mam takie wrażenie że większość dissuje KRK. To zawiść czy co? Jeśli linia wchodzi na jakieś lotnisko to raczej po jakiś pewnych kalkulacjach, nie dlatego że 'forumowicze' w internetach tak piszą lub nie. Fakt, brakuje tu chłodnych przemyśleń a znowu nie jest tak, że wszyscy chcieliby WSZYSTKO przenieś do KRK. To by była katastrofa.
misiok 2018-11-23 15:38   
misiok - Profil misiok
Pyrzowice są dobrze położone - wysoko. Nie ma mgieł. :)

A czytając Wasze posty dochodzę do wniosku, że należałoby zamknąć wszystkie lotniska regionalne i zostawić tylko Kraków.
gość_ec29c 2018-11-23 07:13   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Pyrzowice są źle położone: 92 km (1:30) do Krakowa i 31 km (30 min) do Katowic.

W sumie 2:00 i 123 km.

Balice są bardzo dobrze położone: 15 km (30 min) do Krakowa i 67 km (45 min) do Katowic.

W sumie 1:15 i 82 km.

Moim zdaniem z Pyrzowic utrzyma się tylko Luton, Dortmund, plus kilka lotnisk w UK z późnymi powrotami i typowe wylotówki, np. Split, Podgorica.

Kraków przejmie wszystkie kierunki z miastami 1 - 5 mln, czyli Kijów, Charków, Katanię.

Jeśli chodzi o Barcelonę, czy Mediolan Bergamo to Wizz nie chciał pełnoskalowej wojny z Ryanem.
gość_f22d9 2018-11-23 02:07   
gość_f22d9 - Profil gość_f22d9
Gratulacje dla Krakowa, jednak ja mam wrażenie, że Wizz się wije, jest niepewny swojej strategii w sytuacji zwiększającej się konkurencji i nie ma za bardzo pomysłu co zrobić z zamówionymi samolotami dołączającymi do floty. Niedawne szybkie otwieranie i zamykanie baz (Poznań, Lublin) czy też wcześniejsze deklaracje o zwolnieniu rozwoju w Polsce, a teraz informacja o nowej bazie w Krakowie, położonej tak blisko swojej pierwszej bazy są zastanawiające. Parę dni temu pojawiła się informacja na tym forum o bardzo niskim load factor w samolotach Wizz, około 80%, co dla przewoźnika niskokosztowego musi być bardzo niepokojące. Była już kiedyś w Krakowie taka linia, która też w pewnym momencie zrobiła się dosyć niezdecydowana i tak jak Wizz miała podbić Wiedeń. Nazywała się Sky Europe.
gość_17fdd 2018-11-22 21:58   
gość_17fdd - Profil gość_17fdd
czyli nie ma szans na nic nowego z WRO. Ale naprawdę wyrazy szacunku za odwagę i wejście z impetem w KRK ;)
gość_469fc 2018-11-22 20:21   
gość_469fc - Profil gość_469fc
Pan Adamczyk jest tylko przekażnikiem informacji. Niech Pan Tomasik przedstawi perspektywę lotniska , tylko nie propaganda sukcesu , jak do tej pory.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy