Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_2ab2c
2013-06-12 22:46
Skoro wszystkie samorządy dopłacają do lotów, tak jak to robią do kolei, to może niech wydzierżawią parę samolotów i wzorem wzorców LCC SouthWest zaczną latać z międzylądowaniami. Komu to będzie przeszkadzać? Chyba tylko rzygusom.
gosc_ad5e6
2013-06-11 21:47
Coraz bardziej z niecierpliwością czekamy na nowa trasę Eurolotu Koszalin Lublin. Może ta trasa będzie gwoździem do trumny tego tworu jakim jest Eurolot
gosc_ef867
2013-06-10 12:12
Coraz więcej obywateli UE namówionych przez naszych emigrantów przylatuje do PL dla tańszego podreperowania zdrowia i urody oraz relaksu i wypoczynku, ale również w celach biznesowych ... nasi lekarze, dentyści, kosmetyczki, fryzjerzy, masażyści, dietetycy, mechanicy, informatycy, hotelarze, restauratorzy, handlowcy itd zarabiają na tych gościach sporą kasę - więc nie można twierdzić, że małe lotniska to same straty bo one pośrednio tworzą miejsca pracy również dla naszych fachowców ... a coraz większą rolę odgrywa wykorzystanie bazy sanatoryjnej i turystycznej oraz nasze rodzime specjały, więc rozliczanie lotniska tylko z wielkości odprawionych pasażerów jest krótkowzroczne. Naprzód OSZ !
To, że lotnisko w Koszalinie będzie przynosić starty przez kilka to jest pewne ale pomysł moim zdaniem nie jest taki zły. Ludzie latają z różnych polskich miast na wakacje do Egiptu itp płacąc za nie powiedzmy po 2 tyś zł. Wiadomo, że tam jest cieplej ale myślę, że za podobną cenę znajdą chęni na takie wakacje nad polskim morzem. Z WAW. KRK, WRO czy KTW spokojnie. Nie każdy lubi kraje arabskie, jest dużo fanów Bałtyku i w okresie wakacyjnym takie coś na pewno ma szansę wypalić. Dodatkowo eurolot mógłby mieć code-share z LO i oferować dzieki te połączenia dla biznesu. Ja tutaj poniżej zostało wspomniane to na pewno lepsze niż dwa połączenia FR do Londynu i Oslo. Gdyby ktoś pokusił się o przygotowanie takiego "produktu" jak wakacje na morzem i w cenie zaoferował przelot z WAW, transfer oraz hotel to na pewno ma to szansę. Na pewno jest to lepsza opcja niż przelot do GDN, bo z Koszalina do typowo turystycznych miejscowości jest wiele bliżej. Jaki jest tam dojazd do wszyscy wiedzą, dla przykładu PKS z Warszawy do Ustki jedzie 10h. Do Koszalina jeszcze dłużej pewnie, a lot będzie trwał 1h?
prezesik
2013-06-10 09:45
@goluz - masz rację - może i nie powinno. Dlatego wcześniej napisałem, że media lokalne powinny mieszkańcom regionu uzmysłowić ile będzie ICH kosztować uruchomienie lotniska, jego utrzymanie i prowadzenie operacji lotniczych. Jeśli społeczność lokalna się dowie, że ta fanaberia przez wiele najbliższych lat będzie ich kosztować po kilkanaście milionów rocznie, które można by przeznaczyć na remont ulic, może dopłaty do zajęć w szkołach czy przedszkolach - to może się okazać, że oni bez tego wydatku też całkiem dobrze mogą funkcjonować, tyle, że może potrzebny będzie dogodny dojazd do GDN, tak jak zrobiono to w Bydgoszczy. Co do biznesu - jesteś w dużym błędzie, bo bizjetami latają bardzo nieliczni, większość ruchu biznesowego wybiera właśnie linie tradycyjne z przesiadkami w MUC/FRA/CPH, itd. Droższy niż w LC bilet daje m.in. pewność lotu łączonego i dogodne przesiadki, czego nie dają low-costy. Poza tym - linie tradycyjne są dobrym miernikiem rzeczywistego potencjału regionu, bo nie oczekują dopłat a latają tam, gdzie widzą potencjał i rynek na swoją ofertę. FR czy W6 będą wozić powietrze do Koziej Wólki jeśli dostaną za to pieniądze, LH czy SAS już nie.
@ prezesik jak nie mieszkasz w rejonie OSZ i nie płacisz tam podatków, to za przeproszeniem wuj Cię to powinno obchodzić na co tam sobie ludzie wydadzą pieniądze i w co zechcą zainwestować. Co do LUZ, to brak linii tradycyjnych nie jest przeszkodą dla obsługi biznesu, bo ten poważny biznes i tak lata bizjetami- LUZ tylko w maju obsłużył około 500 Pax z takich lotów. Oczywiście mam nadzieję,że kolejne linie tradycyjne pojawią się w LUZ z biegiem czasu.
prezesik
2013-06-10 01:00
Do tych wszystkich fanów lotniska, którego nie ma (OSZ) - czy wy naprawdę myślicie, że jak wybuduje się terminal i odnowi pas startowy z wyposażeniem w infrastrukturę portu lotniczego (kilkadziesiąt milionów złotych) to region od razu wystrzeli w statystykach rozwoju? Spójrzcie na fakty z innych lotnisk, niech będzie to np. LUZ. Sensowne połączenia zaczynają się od low-costow, niestety wymagających dopłat (kilka mln zł). Te połączenia są praktycznie zawsze i głównie połączeniami pracowniczymi do UK, Irlandii i Norwegii. One NIE generują rozwoju gospodarczego, bo biznes rzadko wybiera low-costa, najczęściej lata liniami tradycyjnymi (czas tu jest cenniejszy niż koszt biletu). Druga podstawa do rozwoju - obsługa cargo. LUZ tego nie ma, co ciekawe i tradycyjnego przewoźnika i dobrze rokujące cargo ma właśnie Łódź tak często tu wyśmiewana, choć udało się to dopieropo dobrych kilku latach od rozpoczęcia działalności. Próg rentowności lotnisko osiąga przy poziomie obsługi 800 tys - 1 mln pasażerów. W preciwnym razie wymaga ciągłych dopłat do bieżącej działalności. Kiedy spodziewacie się osiągnąć próg rentowności? Co do pasażerów małopolski jadących do sanatorium - myślicie, że emeryt, ktory ma skierowanie na refundowane z NFZ sanatorium wsiądzie sobie w samolot i wyłoży 500 - 600 PLN po to by się przelecieć nad morze? Zwróćcie uwagę co robi Gdańsk - by przyciągnąć pasażerów uruchomił ostatnio linię autobusową do Bydgoszczy. Ciekawi mnie jaki będzie finał tego predsięwzięcia dla lotniska BZG, ale czy nie rozsądniej byłoby zrobić to samo do Koszalina i Kołobrzegu właśnie? Wystarczy skorelować godziny autobusu i od razu ma się połączenie z lotniskiem z wieloma destynacjami. To z pewnością tańsze i bardziej rozsądne posunięcie, niż realizacja megalomańskich pomysłów, do których przez wiele lat trzeba będzie dopłacać.
@4tech o jedno i drugie czyli to co napisał mi gosc_e3aed ;)
dzięki B737! link też się przydał! :)
Jeszcze raz dzięki wielkie za odzew. ;)
gosc_cd18d
2013-06-09 15:36
Pomorze Środkowe ma problem z nadmiarem byłych lotnisk wojskowych, więc może choć jedno z nich wreszcie ruszy na całego dla dobra regionu ... takie Podlasie i Mazury mają czego zazdrościć ale działają jeszcze bardziej opieszale ...
gosc_e3aed
2013-06-09 11:38
ATR 42 spala ok. 650 kg na godzinę lotu, w ATR 72 jest to ok. 740 kg na godzinę lotu.... cena jednej tony to ok. 800 $
gosc_82218
2013-06-09 10:09
Tylko dlaczego ma sie to odbyć za publiczne pieniądze? Czy nie powinno być tak żeby finansowali to wyłącznie prywatni inwestorzy? Czy ma sens wydawanie publicznych pieniędzy aby na tym lotnisku operowały dwa samoloty dziennie? Czy wszędzie w Polsce muszą być lotniska? Nie ma na co innego wydawać publicznych pieniędzy? Budowanie dużej ilości stadionów i lotnisk nie jest chyba jednak dobrym pomysłem.
gosc_38005
2013-06-09 09:57
Działająca na terenie całego Pomorza Środkowego ekspansywna Słupska Specjalna Strefa Ekonomiczna będzie miała jeszcze więcej argumentów do rozwoju gdy któreś z powojskowych lotnisk w pobliżu Słupska, Koszalina czy Kołobrzegu rozpocznie wreszcie normalną działalność pasażerską i towarową ...
usuniety
2013-06-09 03:02
Przepraszam ale zle wstawiłem linka
zobacz link
usuniety
2013-06-09 03:01
szydelm: może mój link pomoże Ci coś.
zobacz link
Chodzi ci o cena za litr/kg JET A1 czy ile zużywa na godzine lotu ATR72?
Słuchajcie piszę jedną pracę do szkoły i potrzebuję informację n.t ile kosztuje paliwo lotnicze dla samolotów typu ATR72 na trasach po Polsce.Jakby ktoś zechciał pomóc niech się odezwie (pw lub tutaj) byłbym wdzięczny. ;)
gosc_edbb2
2013-06-08 21:35
Na reaktywacji OSZ skorzysta nie tylko Koszalin, Kołobrzeg, Darłowo, Słupsk, Ustka czy Szczecinek i inne miejscowości milionowego Pomorza Środkowego, ale również mieszkańcy Południowej Polski korzystający z wciąż rozbudowywanej bazy sanatoryjnej i turystycznej ... a i zagranicznych gości przybędzie. Lotnisko wspomoże rozwój gospodarczy regionu, bo to już XXI wiek !
pcharasz
2013-06-08 19:41
Do tych, którzy piszą, że lepiej zorganizować kolej z Goleniowa: to jest prawdopodobnie dużo droższa opcja niż utrzymywanie lotniska i na pewnie mniej atrakcyjna. 80 milionów trzeba by pewnie wydać na zakup i serwisowanie EZT obsługujących takie połączenie...
gosc_0e384
2013-06-08 19:04
gosc_4378e Taka ciekawostka...odleglosc od Gdanskiego lotniska do nowego w Gdyni wynosi tylko kilka dlugosci pasa gdanskiego lotniska...ponizej 10 dlugosci...
dlatego nie prownujmy tego do jakiegokolwiek innego lotniska w Polsce
gosc_4378e
2013-06-08 16:40
W czasach woj.koszalińskiego obsługa lotów do stolicy i nie tylko była w zakresie działalności OSZ, więc historia kołem się toczy ... a dostosowanie powojskowego lotniska jest znacznie tańsze niż nowa budowa LUZ lub rozbudowa LCJ ... dlatego nie dziwię się też inwestycjom Gdyni, Radomia, Szyman czy Koszalina.