Mikosz, nowy-stary prezes LOT-u?

Mikosz, nowy-stary prezes LOT-u? Rada Nadzorcza LOT-u zaprosiła na środowe (6.02) posiedzenie Sebastiana Mikosza - informuje nieoficjalnie "Rzeczpospolita". Były prezes LOT-u dołączył tym samym do grona pięciu kandydatów na szefa przewoźnika, którzy wcześniej zakwalifikowali się do ostatniego etapu konkursu.Decyzja RN jest o tyle zaskakująca, że krótka lista pięciu kandydatów miała być ostateczna. Wczoraj...
05/02/2013 13:05   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_48f86 2013-02-08 14:29   
gosc_48f86 - Profil gosc_48f86
do "gosc_eedab: o żesz. dawno tak obłędnej kalkulacji nie widziałem. Koszt pracowniczy to jakis procent ogółu kosztów. 10% kosztów prac. w EUR a 10% kosztów prac. w PLN, to to samo (prościej już się nie da) - bo to nadal 10%. Nauczycielka w podstawówce też Ci to powie. Pozatym LOT rzeczywiście marnie płaci, skoro jego koszty pracownicze są w granicach 10%. British Airways w 2011 miał 25%, Qantas 26%, SAS około 30%. Z tymi 10% to bardziej bliżej raczej do Mongolii czy innej Ghany.
pilot787 2013-02-08 13:49   
pilot787 - Profil pilot787
Wychodzi na to, że na prezesa został wybrany ktoś, kto chociaż potrafi poprawnie zaadresować kopertę - ale na więcej radzę nie liczyć.
pilot787 2013-02-08 13:48   
pilot787 - Profil pilot787
cd z wpisu poniżej : Uff, Podatniku, miałeś szczęście
pilot787 2013-02-08 13:46   
pilot787 - Profil pilot787
Jak na razie, ekspertem od awiacji obwołał się sam, od fascynacji lotnictwem do wiedzy na temat lotnictwa to jeszcze lata świetlne, potem największa jego kompromitacja, jego strategia na wschód, owoc analiz z udziałem specjalnie powołanego sztabu, pewniak - HANOI - z wielką estymą inaugurowane i z równie wielkim hukiem zostaje zamknięte, a restrukturyzację w KRK przeprowadził tak, że do sądu wpłynęły masowo pracownicze pozwy (pracownicy wygrali później ogromne odszkodowania) , po czym miesiąc później abdykował. A teraz bynajmniej nie anegdota : podczas tych wyborów podano liczbę kandydatów, 28 na prezesa i 10 na czł.zarz.d/s handlowych. Następnie podano sprostowanie : 27 na prezesa i 11 na czł.zarządu, oraz wyjaśnienie, że poprzednia nieścisłość wynikała z błędnego zaadresowania koperty przez jednego kandydata. Uff, Podatniku, miałeś szczęście
pozpiotr 2013-02-06 19:13   
pozpiotr - Profil pozpiotr
Słuszna decyzja :) Powodzenia panie Mikosz!
gosc_0a792 2013-02-06 16:18   
gosc_0a792 - Profil gosc_0a792
Teraz tylko trzeba trzymać kciuki aby nie uległ związkom zawodowym w Locie i zrobił porządek z nierobami.Powodzenia Panie Prezesie...
pcharasz 2013-02-06 16:12   
pcharasz - Profil pcharasz
camilio, ja też się cieszę i życzę powodzenia prezesowi Mikoszowi! :) A że wiceministra Gawlika już nie ma w MSP, to i może pójdzie lepiej niż ostatnio.
camilio 2013-02-06 16:03   
camilio - Profil camilio
No to ja się cieszę, a Wy dalej narzekajcie
maciek_waw 2013-02-06 16:01   
maciek_waw - Profil maciek_waw
No i mamy nowego (starego) prezesa LOT-u :D Oby pomógł podnieść tę firmę na nogi.
gosc_eedab 2013-02-06 15:05   
gosc_eedab - Profil gosc_eedab
gosc_3b058 jesli pensje sa nizsze i stanowia 10% w porownaniu do np. LH to u nas powinny stanowic ok 3% czyli 3 razy mniej, bo tam place sa w eur a nie pln. pensja setewki w LH a lot to ok 3 roznicy wiec samwidzisz ze jest za duzo ludzi.
gosc_3b058 2013-02-06 14:36   
gosc_3b058 - Profil gosc_3b058
Trochę hisotrii i wiedzy dla wszystkich znawców oraz przyszłego prezesa LOT-u.
Koszty osobowe wydają się nie mieć większego znaczenia dla wyniku firmy. Zarobki w LOT są znacznie niższe niż w innych liniach. To ok 10% kosztów, czyli 2 do 3 razy mniej niż przeciętnie u innych. Odwołanie rejsów z bardzo dobry zapełnieniem (np. transatlantyckie z KRK) to był błąd. Wysokie koszty dostawców zewnętrznych w 2007 zmniejszone za Siennickiego, który moim zdaniem był ostatnim dobrym prezesem LOT-u dały zysk w 2007. Potem już tylko było z górki...
zobacz link
krzysiekl 2013-02-06 12:51   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@gosc_6563f
do im większej pipidówki leci W6 lub FR tym ciekawsze, więc większe, to wydarzenie:P To zrozumiałe.
EK i QR to znacząca rzecz dla wielu osób na tym forum, bo przybliża wiele miejsc w Azji i nie tylko (np. zamiast dwóch przesiadek FRA i SIN tylko jedna w DXB lub DOH). Nie dziwię się, że wielu uważa to za awans kraju. Każdy nowy duży przewoźnik w kraju będzie przyciągał uwagę, to znacznie istotniejsze niż jedno nowe połączenie by LOT.
gosc_7e688 2013-02-06 12:22   
gosc_7e688 - Profil gosc_7e688
camillo: na tle innych mialkich bylych prezesow jak jego poprzednicy czy nastepcy, ktorzy nawet przed kamera nie potrafili wystapic, to moznaby sie z toba zgodzic. Ale jakby porownac do prezesow innych przewoznikow i nie probuje nawet porownywac do tych najwiekszych slaw jak byli czy obecni prezesi LH, BA, AA, QF, EK, TP, WN czy QR to droga daleka. Spojrz na kariery zawodowe obecnych szefow EI, AB, OS, LX i porownaj je z bohaterem tego artykulu. Roznica jest dosc dobrze widoczna.
gosc_6563f 2013-02-06 12:08   
gosc_6563f - Profil gosc_6563f
43361: nic dodac, nic ujac. Trafiles w sedno i doskonale to ujales. Niestety to Forum jest pelne 'znafcow' nie znajacych branzy od kuchni, ktorzy jedyne co potrafia to 1/zachwycac sie otwarciem polaczenia W6 czy FR z byle pipidowka i narzekaniem dlaczego owe linie otwieraja polaczenia z innych krajow, a nie z Polski, 2/opowiadaniem, ze Polska awansowala i zostala doceniona, bo do WAW zaczal latac EK i QR, 3/otwarciem lotniska w Modlinie, 4/ekscytowac sie 'rozwojem' siatki OLT i Eurolotu, 5/laniem pomyj na LOT cokolwiek by nie zrobil (za wyjatkiem bezsownego otwierania polaczenien a'la OLT i Eurolot - i tu uwaga, uwazam, ze LOT musi rozwijac siatke, ale nie otwierajac polaczenia bez glowy).
gosc_43361 2013-02-06 11:16   
gosc_43361 - Profil gosc_43361
Trzeba nie znać branży od kuchni, żeby uważać pana Mikosza za specjalistę. Temu Panu udało się wiele rzeczy w Locie zepsuć, spowodować odejście z firmy wielu PRAWDZIWYCH specjalistów i ma niesamowity tupet, żeby ponownie aplikować o to stanowisko. A książka, którą popełnił, a na którą zmarnowałem pieniądze jest koronnym dowodem na to dlaczego nie powinien być prezesem linii lotniczej- jest ŻENUJĄCA w swojej treści i zawartości merytorycznej, dobra na czytankę w klasach nauczania początkowego!!!Pracowałem z LOTem przez ostatnie 12 lat i żal patrzeć co za ludzie siedzą u sterów i jak doprowadzili tę firmę do definitywnego już chyba upadku.
gosc_03c6e 2013-02-06 10:48   
gosc_03c6e - Profil gosc_03c6e
Jeżeli wytoczy wojnę związkom, to chociażby dlatego jednego warto. Totalną wojnę a'la Gośka Taczer :-)
tombik 2013-02-06 10:44   
tombik - Profil tombik
@kitsune: zgadzam się w 100%, halucynacja, hemoglobina, dwutlenek węgla... taka sytuacja...
camilio 2013-02-06 10:09   
camilio - Profil camilio
A mój komentarz jest taki: żeby te minusy nie przysłoniły Wam plusów. Rozumiem argumenty na "nie", ale bez wątpienia Mikosz jest jednym z najlepszych prezesów od czasów nowej ustawy lotowskiej. Tak więc po przeczytaniu tytułu: Lubię to!
gosc_2f0e0 2013-02-06 10:01   
gosc_2f0e0 - Profil gosc_2f0e0
co moze zrobic sam prezes? NIC!!! potrzeba zmian!~a to wymaga czasu! duzo czasu! nie zapominajmy, ze wciaz dzialaja zwiazki, ktorych w Locie jest chyba wiecej niz grup zawodowych! oraz, ze kasa pusta i na dodatek z koszmarnymi dlugami! czas pokaze!
gosc_79010 2013-02-06 07:46   
gosc_79010 - Profil gosc_79010
Mikosz to facet z jajami. Pytanie jedno czy osoba w 100% odpowiedzialna za fatalną sytuacje spółki Zbigniew Mazur pozostanie w spółce czy nareszcie Ministerstwo Skarbu przestanie się ośmieszać i w trybie natychmiastowym odwoła defraudatora państwowych czyli naszych pieniędzy. Panu i Pana kłamstwom już dziękujemy przypisuje sobie Pan do zasług czyny z którymi nie miał Pan nic wspólnego np. Kontrolowana upadłość LGS którą dokonał ostatni zarząd tej spółki a nie Pan panie kłamco.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama