×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


FRancowata konferancja


linkinpark
linkinpark
W dniu 24 lipca w warszawskim hotelu Sheraton odbyła się konferencja prasowa tanich linii lotniczych Ryanair. Poprowadził ją wiceprezes linii Michael Cawley, który wezwał polski rząd do interwencji w sprawie podwyżek cen obsługi ruchu lotniczego wprowadzonych przez PAŻP, nałożonych na linie lotnicze operujące w Polsce.W czasie konferencji Michael Cawley przedstawił pokrótce specyfikę działania firmy. Tematem przewodnim było jednak zawieszenie połączeń z Krakowa i Rzeszowa oraz rezygnacja z jedynego połączenia z Warszawy do Dublina. Po przystąpieniu przez PAŻP do organizacji EUROCONTROL oraz wdrożeniu regulacji UE nr 1794/2006, podjęto decyzję o zmianach w systemie opłat obowiązującym w ruchu lotniczym w Polsce. Spowodowało to podwyżki za start i lądowanie na lotniskach. Michael Cawley uważa, że nałożenie dziesięciokrotnej podwyżki przez PAŻP na linie lotnicze (tak jak to miało miejsce na lotnisku w Rzeszowie), w tak trudnym okresie, wpłynie negatywnie na stan polskiej gospodarki. - W czasie, gdy polski rząd stara się zapewnić swojemu krajowi ciągły wzrost gospodarczy, jedna z agend rządowych podejmuje działania stojące w jawnej sprzeczności z taką polityką. Decyzja PAŻP o dziesięciokrotnej podwyżce opłat obsługi ruchu lotniczego na polskich lotniskach, na pewno będzie miała znaczący wpływ na wyhamowanie wzrostu gospodarczego Polski. W tym momencie trudno nawet znaleźć słowa komentarza do kolejnej 40 proc. podwyżki zapowiedzianej na przyszły rok – oznajmił Michael Cawley. - Ryanair wzywa polski rząd, aby wpłynął na zmianę decyzji podjętych przez PAŻP, które ewidentnie mają na celu zastopowanie rozwoju ekonomicznego i powstrzymanie wzrostu ruchu pasażerskiego na polskich lotniskach regionalnych - dodaje. Ryanair, do momentu zmiany decyzji o podwyższeniu opłat, zawiesił także rozmowy z pięcioma polskimi miastami, w których miały powstać bazy firmy. Wzrost kosztów spowodował, że wiele istniejących oraz planowanych połączeń przestało być opłacalnych dla firmy. Ryanair jest największą w Europie tanią linią lotniczą z 28 bazami, obsługującą 730 tras w 26 krajach. Dysponuje flotą 164 boeingów 737-800 oraz planuje w ciągu pięciu lat zakup kolejnych 99 maszyn. Firma zatrudnia obecnie 6000 osób.

24/07/2008 13:44,  
gość_69048 - Profil
gość_69048
  

  
poznaniak: wyluzuj i daj juz spokoj i nie zatruwaj tego forum, bo chyba juz wszyscy maja cie serdecznie dosc.
28/07/2008 22:41  

  
...konferencja nadal trwa...;)
28/07/2008 21:08  

  
pewno prawnik...
28/07/2008 16:42  

  
parapet: Niektorzy z nudy robia cnote.
28/07/2008 16:20  

  
poznaniak: rany boskie, nudny jestes...
28/07/2008 16:19  

  
poznaniak: "przypomine skromnie moj post od ktorego sie zaczelo" ale po co?
28/07/2008 15:01  

  
a twoj post 24/07/2008 63224 host 79.97***nie ma EDI-BRS. a po za tym nie tylko DUB-LBA, ale o do NCL i MME. co do reszty sie zgodze. FR nie tylko nie zamyka tych tras ale otwiera cos jak DUB-KIR gdzie na pierwszym locie bylo 60 pax +MOL :) trzy razy dziennie.
28/07/2008 14:59  

  
poznaniak:....nie, nie rozmawialismy o tym ze FRanca lata na pusto z lotnisk gdzie ma konkurencje..tylko Ty konkretnie podales przyklady dwoch lotnisk..LBA i NCL.....wiec dostales odpowiedz ..... i tyle....
28/07/2008 14:44  

  
poznaniak: patrz punkt 1....ROZMAWIALISMY O CALKIEM INNYCH LOTNISKACH NIZ TE KTORE WYMIENILES W SWOIM POSCIE....
28/07/2008 14:35  

  
bez oplat....a w angli o tej porze to jeszcze nie ma wakacji...o:)
28/07/2008 14:30  

  
poznaniak:....probujesz cos udowodnic i sie w tym wszystkim pogubiles...1. Rozmawialismy o calkiem innych lotniskach niz te ktore wymieniles ponizej..
2. BRS-NOC srednia ilosc Paxow (z tych co podales) na lot 103.. NOC-BRS 114 paxow na lot...wiec nie jest tak zle...dalej srednia cena biletu za lot wynosila 79GBP..to tez trzeba wiedziec....
28/07/2008 14:19  

  
4tech: Na szczescie nie wszyscy w Poznaniu sa tak "niegramotni". Mam mase przyjaciol tam i jest bossko. A poznanaik to zna sie na "uczciwym prawie".
27/07/2008 12:20  

  
poznaniak: a Ty sie znasz na lotnictwie? I lataniu? Czy wszyscy z Pyrlandi sa tacy nie gramotni?...z reguly jest tak ze czym wiecej paxow w samolocie a zbliza sie data wylotu to ceny biletow sa wysrobowane na maxa...
27/07/2008 12:13  

  
gregory: Wlasnie! To byl michalb. Ale chyba ten rejs dopiero pzred nami (z relacja). :o)
27/07/2008 11:45  

  
Właśnie mi się przypomniało że kiedyś ktoś (chyba michalb) wykupił połowę miejsc na jakimś rejsie FRancy (wszystkie za 0.01eur) - czy ten lot już się odbył? Nie odwołali go?
27/07/2008 11:40  

  
hamburg -> ale lf nie przekłada się jeszcze bezpośrednio na opłacalność danego połączenia. Ważniejszy jest stosunek ilości taryf tanich do drogich. LCC potrafią zejść z ceny w końcowej fazie sprzedaży byle tylko nie latać na "pusto";-) Czasem i LF 100 % może być deficytowy...
27/07/2008 00:19  

cezary - Profil
cezary
  
poznaniak: gratuluę wypowiedzi. Pełna zrozumienia wobec mojej sugestii.
Ależ masz intelekt. Powalił mnie na kolana...
27/07/2008 00:18  

  
To poprzednie to było kichnięcie od tej chmury pudru ;))). Dobranoc :).
27/07/2008 00:17  

  
Ufffffff... ;).
27/07/2008 00:16  

  
poznaniak: powiedz mi w ktorym to momencie ja bronie albo "szczekam" na FRance...??jezeli wg ciebie ponad 5 milionow pasazerow na jednym lotnisku a na drugim blisko 3 miliony pasazerow to malo??zycze Tobie aby POZ mial tyle....a co ma do tego wszystkiego lotnisko w BZG to juz zupelnie nie wiem.....pisalec bzdury a teraz chcesz cos udowdnic tylko nie wiem co i komu.....zakoduj sobie ze FRanca z tych dwoch lotnisk nie lata "na pusto".....
26/07/2008 15:34  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie