Są kolejni zainteresowani LOT-em

Są kolejni zainteresowani LOT-em Są kolejni zainteresowani zakupem Polskich Linii Lotniczych LOT. Kilka dni temu informowaliśmy o planach Turkish Airlines wobec polskiego przewoźnika.- Jest też jeszcze jeden inwestor branżowy – mówi Magdalena Kobos, rzecznik prasowy Ministerstwa Skarbu Państwa (MSP) w rozmowie z Dziennikiem Gazeta Prawna. Kobos nie zdradza jednak o kogo dokładnie chodzi....
25/01/2012 01:53   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
albigens 2012-01-26 20:18   
albigens - Profil albigens
Obydwa rozwiązania mają swoje dobre strony. Dla Chińczyków WAW mogłaby się stać bramą do UE. Jeśli mnie pamięć nie myli parę lat temu Hainan Airlines próbowało podobnego zabiegu z BUD... ale bez kupowania Malevu :) O Turkach już tu wszystko napisano....
b747400er 2012-01-26 20:12   
b747400er - Profil b747400er
Pojawila sie ciekawa informacja, ze najprawdopodobnie drugi chetny na LOT (ktory nie chce sie ujawnic) pochodzi z po za Europy. Czy to oznacza, ze wybor dokonany bedzie CA a TK? Obaj ze Stara i ktory tu lepszy?
zobacz link
gosc_6f8d4 2012-01-26 19:13   
gosc_6f8d4 - Profil gosc_6f8d4
450 mln zł wynosi kapitał LOTu? No to Platforma podczas pięciu lat swojego zarządzania LOTem narobiła długów w wysokości trzykrotnego kapitału firmy! Niezły wynik! To tak jakby każdy z nas w pięć lat zrobił dług w wysokości trzech swoich samochodów, trzech domów, trzech kont, trzech daczy i jeszcze więcej. Czy jest tu ktoś aż tak uzdolniony jak kolejni Prezesi?
madej 2012-01-26 18:59   
madej - Profil madej
ten czwarty rejs FRA-WAW cos czesto jest odwolywany ostatnimi czasy, bo robi go LH CityLine na CRJ i oni maja chyba ostatnio jakies problemy z rotacjami tych samolotow.
b747400er 2012-01-26 17:45   
b747400er - Profil b747400er
madej: spojrz na to co LH robi w PL, weszli sobie samodzielnie bez porozumienia do RZE (nawet nie ma code share), podobnie dolozyli swoje rejsy na FRAGDN v.v., FRAKRK v.v., DUSWAW v.v. w srodku dnia, DUSGDN v.v., czwarty FRAWAW v.v. Robia dokladnie to o czym pisze JJemiolo, wypychaja LO. Nie nakarza nic zamknac, ale przejma ruch na swoje poklady... pamietaj, ze z rejsow code share pieniadze ida do operacyjnego, marketingowy dostaje jedynie code share commision. Stad tak istotne kto i o ktorej godzinie leci, bo od tego zalezy czy robi na tym pieniadze czy nie.
blava 2012-01-26 17:02   
blava - Profil blava
4tech:MASZ RACJE - dodam ze juz dzis BA kozysta z porannego lotu LO do LHR jako feeder na longhoul i duzo taryf publikowanych nawet tanich pozwala na dolot LO - Np: WAW-MIA fare od 421 PLN // i dosc dobry fare w biznesie 9559PLN semi flex-wiec jak widac wspolpraca jest mozliwa z kazdym nie tylko LH...
gosc_9f89f 2012-01-26 15:29   
gosc_9f89f - Profil gosc_9f89f
A czy EuroLOT nie moze wykupic LOT? Nie podoba mi sie ten pomysl na wykupienie LOTu ale wolal by hyba TK od Air France/KLM, air China to hyba nie. Wszystko oby nie LH bo wtedy mozemy sie pozegnac z LOTem na zawsz bo nimcy by go zlikwidowaly
4tech 2012-01-26 15:21   
4tech - Profil 4tech
madeju, ależ żeś się uparł na to że BA "wywaliłoby" LO z LHR...a masz na to jakieś dowody? Przykład MA nie jest dobrym przykładem z Twojej strony gdyż jak wielokrotnie pisałem ( również inni chociażby ostatnio b747400er) MA sam sobie jest winien. BA ani nie wywaliłoby LO z LHR ani nie przejęło tras za ocean.
jjemiolo 2012-01-26 15:05   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Nie jestem przeciw LH, ale przyklad LX czy OS mnie nie przekonuje. Obie linie sa kulturowo blizsze LH, niejako przedluzeniem tejze. Czy LH mialaby takie same zaufanie do LO nie jestem przekonany. Nie musza zakazac latac, wystarczy ze wejda na wspolne z LO trasy we wszystkie korzystne sloty wypychajac LO (co juz widac) a tym samym przejma wiekszosc ruchu business. Dodatkowo, rozwija BER. Niniejszym, watpie by przekonali sie do kolejnego wezla w ramach grupy (tez ZRH i VIE) mimo ze mialoby to geograficzny sens moim zdaniem.
madej 2012-01-26 14:18   
madej - Profil madej
mecensa: skoro przywolujesz przykład BD, po pierwsze BD nie jest narodowym przewoznikiem wielkiej brytanii, tu BD w kontekscie LO jest złym przykladem ale za to bardzo dobrym jest Swiss i Austrian. A po drugie to sloty na LHR sa bardzo cenne, dlatego LH troche przyciela BD zeby samej móc troche wiecej operowac na LHR.
mecenas 2012-01-26 14:11   
mecenas - Profil mecenas
Najlepszy przyklad to BD, ktoremu LH powycinala wiekszosc polaczen i zostawila latanie do Sierra Leone i Kirgistanu...
madej 2012-01-26 14:09   
madej - Profil madej
blava: Dlaczego miałaby byc wycinka? Jakos nie widze obecnie nierentownych polaczen realizowanych przez LO. Moim zdaniem siatka polaczen LOTu jest optymalna.
blava 2012-01-26 13:43   
blava - Profil blava
madej : z calym szacunkiem ale wycinka bedzie.I ktokolwiek wygra wprowadzi zmiany . A wspolpraca w ramach CS nie daje zadnej pewnosci. Ja sie nie upieram na BA niech to bedzie nawet TK czy LH , ale Twoja wiara ze LH nie nic ruszy jest dla mnie wrecz dziwna bo powiedzmy sobie jedno KTOS musi to ruszyc, naprawic, dofinansowac, uciac, przyciac, zwolnic, podpowiedziec,wymusic ect ... Tylko wtedy jest szansa na odbudowe. I tu zgadzam sie z postem b747400er ze trzeba na to" patrzec wielowymiarowo"
madej 2012-01-26 13:00   
madej - Profil madej
b747400er: LH mysle ze nie nakaze. Zreszta juz teraz widac ze wspolpraca chociazby w ramach CS pomiedzy LO a LH odbywa sie bardzo dobrze i owocnie. Patrze zreszta na przykład takich linii jak Austrian czy Swiss ktore sa tylko nieco wieksze od LO, pod skrzydlami LH wcale nie podupadły i zadne polaczenia z siatki polaczen tych obu linii nie wylecialy a nawet Austrian np. rozszerzyła swoja oferte i kilka fajnych kierunkow. Jedynie Swiss skasował SIN z takich powazniejszych kierunkow, no ale kluczowy dla Swissa jako hub w tym regionie azji jest BKK a tam latają.
b747400er 2012-01-26 12:53   
b747400er - Profil b747400er
Madej: masz naprawde jakas fobie na temat BA, a co powiesz na LH? Oni nie nakaza nic LO powycinac?:-D
mecenas 2012-01-26 12:29   
mecenas - Profil mecenas
Swoja droga BA powiedzial dosc jasno, ze po polaczeniu z IB i kupnie BD nie planuje w najblizszym czasie zadnych akwizycji (tym bardziej, ze pojawily sie plotki o tym, ze byc moze bedzie musial dokapitalizowac AA).
blava 2012-01-26 11:58   
blava - Profil blava
madej masz racje wszystko sie rozbija o to czy w kasze da sie LO dmuchnac . BA tak jak pisalem dalem dla rownowagi opini. :-)
madej 2012-01-26 11:47   
madej - Profil madej
blava: dlatego ze LO to maluch a BA to gigant, linie BA nie licza sie z takimi liniami jak LO. BA to jedyna linia ktora LO bardzo szybko by zwinela a nie rozwinela i nie porownuj z IB czy AA bo akurat te linie w kasze sobie dmuchac nie dadza a taki LO z prowincjalnego kraju nie ma zadnej sily przebicia.
blava 2012-01-26 11:09   
blava - Profil blava
Jaka roznica Turek , Chinczyk , Senegalczyk ?, z tego co widze z waszych wypowiedzi kto kolwiek oby nie BA ,,,chmmm jakas dziwna koalicja . Wiec ja bede za BA tak dla rownowagi. W jednym sa dobrzy Procedury i ich przestrzeganie a mam wrazenie ze wlasnie tego LO potrzebuje mocnej silnej reki starszego brata . JB JBA IAG - jakos IB nie marudzi, dodam ze w hiszpani zamknieto Call Center BA a nie IB , jakos IB ma chyba 4 loty na MAD-LHR , jakos AA nie tnie siatki polaczen. Wiec czemu nie LOBA czy BALO.Ja tez nie palam miloscia do UK ale napewno bardziej wole to niz Turecki sweter czy Chinska Autostrade.
b747400er 2012-01-26 09:48   
b747400er - Profil b747400er
Przestancie pisac bzdury, ze ktos komus czegos by zabronil, cos nakazal lub zakazal latac gdzies tam, bo to sa kwestie wyssane z palca. BA nie planowalo nakazywac LO niczego zamykac, rezygnowac z LHR etc. Ludzie zaczna wierzyc w te tworzone na poczekaniu domysly, nie majace jakiegokolwiek odwzorowania w rzeczywistosci. To nam sie w PL wydaje, ze jestesmy potega na polaczeniach atlantyckich i ze wszyscy maja chetke przejac ten niewiadomo jak drogocenny ruch miedzy PL a US. Jest to totalna nieprawda. Ten rynek jest rynkiem malo intratnym dla kogolwiek z uwagi na typ ruchu (sezonowy ruch o relatywnie niskim srednim wplywie jednostkowym - tania masowka, ktora leci w wakacje - glownie ruch typu 'babcia z wnuczkiem lecacy na wakacje'). Z tego tez powodu zaden przewoznik amerykanski nie jest zainteresowany, aby tu latac, poniewaz nie mialby szansy wplywami z tych rejsow pokryc ich kosztow i ow samolot co mialby ewentualnie robic polaczenia do PL mozna w duzo lepszy sposob wykorzystac na innej trasie. Oczywiscie przewoznicy europejscy sobie chetnie tym ruchem dopelnia samoloty. BA jesli chodzi o rynek atlantycki koncentruje sie na ruchu w klasie First i Business, a to jak wazny jest dla nich rynek polski i tranzyty do USA pokazali rezygnujac po raz kolejny z nocowania w WAW odcinajac sobie wiele mozliwosci tranzytow na polaczenia atlantyckie via LHR albo przenoszac polaczenia do WAW na LGW przed kilku laty.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy