A w Modlinie praca wreszcie wre

A w Modlinie praca wreszcie wre Z nastaniem wiosny ruchliwie zrobiło się na lotnisku w Modlinie. Niestety, ruch ten nie dotyczy jeszcze operacji lotniczych, ale dzięki wzmożeniu prac remontowo-budowlanych te mają zacząć być realizowane tuż przed turniejem Euro2012 - zapewniają władze portu.Najpoważniejsze obecnie prowadzone prace dotyczą remontu - dosłownie dogłębnego - drogi startowej. Na jej początku,...
25/03/2011 12:37   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mietek 2011-03-28 10:31   
mietek - Profil mietek
Zgadzam się w 100% z mlodyym1985;-) W Warszawie i na mazowszu jest spory potencjał i trzeba pamietać, że sporo osób jeździ na przykład do Łodzi, żeby polecieć Francą. Jak nic się nie zawali i lotnisko ruszy w przyszłym roku to za 2013 można się spodziewać tego 1,7 mln.
mlodyy1985 2011-03-28 09:26   
mlodyy1985 - Profil mlodyy1985
Załóżmy, że FR da tylko kilka kierunków:STN,DUB, GRO,RYG,NRN- bez jakichś szaleństw, ale podstwowa siatka. Spokojnie wyjdzie z 30 lotów tygodniowow, razy 2 strony razy 52 tygodnie to rocznie przy średnim LF 80% da jakiejś 500tys. Do wspomnianych czarterów czy W6 może dojdą inne tanie linie-wejdą do Modlina Germanwings, Easyjet,AirBerlin i spokojnie osiągniemy 1,7 mln (I etap przepustowości).
mietek 2011-03-28 09:17   
mietek - Profil mietek
Dobra, nie ma co się licytować o te lotniska. Kiedyś była etiuda to był wstyd, teraz będzie nowe lotnisko to bez sensu... Sam Wizzair i chartery wygenerują spokojnie ponad 1 mln rocznie, więc lotnisko będzie opłacalne i dochodowe. A być może sprawi to, że pojawi się Franca, może easyjet? A na Okecie pojawi się więcej miejsca. Jasna, że WAW to nie LON czy Paryż, ale sam Ryanair jest w stanie moim zdaniem wygenerować ruch na poziomie 0,5 mln z Modlina.
4tech 2011-03-27 21:48   
4tech - Profil 4tech
mlodyy1985, odnioslem się do Twojego poprzedniego postu w którym napisałeś o stolicach państw. Teraz gdy uzupelniasz a w zasadzie rozszerzasz swój poSt o główne-duże miasta w Europie, to trochę zmienia obraz i sens Twojej poprzedniej wypowiedzi:) chociaż wg. mnie większość tych "drugich" lotnisk nazwanych jest "letko" na wyrost.
mlodyy1985 2011-03-27 21:28   
mlodyy1985 - Profil mlodyy1985
4tech: tu nie chodzi tylko o stolice, ale o główne , duże miasta-zwłaszcza te największe: Frankfurt, Rzym, Sztokholm, Oslo, Dusseldorf, Paryż, Kopenhaga, Barcelona,Londyn, Hamburg,Glasgow, Milan, Kijów, Wiedeń(Bratysława) W Europie Śr-Wsch za nie ma dodatkowych portów typowo dla LCC, bo z przyczyn historycznych ruch lotniczy tutaj był znacznie niższy niż na Zachodzie a dziś w zupełności wystarczają obecne porty.
JA również cieszę się i dopinguję rozwój Modlina- to szansa na tańsze loty np. dzięki niższym stawkom czy wejściu FR. Warszawa po rozbudowie spokojnie obsłuży i 20 mln(kwestia czy będzie tylu chętnych by latać, czy dalej będzie istniał LOT no i sprawy hałasu) a Modlin da radę z 5 mln-nie ma potrzeby budować CPL. O wysokość opłat raczej się nie martwię bo władzom województwa zależy na sukcesie , nowych kierunkach itd. Same zdecydują o opłatach czy o dostawcach paliw-bo to również zdecyduje o konkurencyjności portu np. wybór LOTOSu.Kwestia czy PPL pogodzi się z konurencją czy będzie rzucał kłody pod nogi.
mimis 2011-03-27 19:13   
mimis - Profil mimis
Ja tam się cieszę. Po pierwsze może w końcu Modlin przyciągnie jakiś konkretny ruch lowcostowy i konkurencję (wtedy wreszcie niektórzy Warszawiacy przestaliby narzekać że nie mają Francy), a po drugie będę miał blisko do teściów ;).
4tech 2011-03-27 18:18   
4tech - Profil 4tech
Andrzeju, stolic państw europejskich posiadających dwa lotniska w tym jedno przeznaczone tylko i wyłącznie ( lub nastawionych na) obsługę linii typu LCC jest kilka, może faktycznie trochę "zanizylem" ich ilość do 4 ( niech będzie 7;)), ale odnioslem się do postu kolegi " mlodyy1985". Genaralnie jestem za budowa Modlina ( Warszawa-Modlin International Airport;)) a przeciwko budowie CPL-u. Budując Modlin Warszawa może tylko zyskać w perspektywie kilku lat ( przeniesienie LCC i czarterow z WAW do Modlina) zwolni sloty na Okeciu co może przyciągnąć nowych przewoźników a w Modlinie mogą pojawić się "nowi-starzy" przewoźnicy LCC.
andrzej 2011-03-27 18:08   
andrzej - Profil andrzej
Podając Moskwę miałem na myśli Wnukowo choć tam też latają niektóre regularne linie. Ale to już wynika ze specyfiki tamtejszego rynku, na którym przecież brak europejskich LCC. Myślę, że jeśli kiedyś do Moskwy wejdą takie linie jak FR, W6 czy EZY to będą operować właśnie z Wnukowa.
4tech 2011-03-27 18:03   
4tech - Profil 4tech
Andrzej, zapomniałem o Brukseli;) co do Moskwy to się nie zgodzę z podziałem tych dwóch lotnisk na obslugujace LCC i " tradycyjne".
4tech 2011-03-27 17:42   
4tech - Profil 4tech
luka, sorki ale pierwotny post "młodego1985" odnosił się do stolic państw europejskich i na jego post na ten temat odpowiedziałem:) I szczerze to "większość" takich lotnisk nazwana jest trochę na wyrost;)
andrzej 2011-03-27 17:39   
andrzej - Profil andrzej
Bruksela, Moskwa, Kijów, Bukareszt ...
luka 2011-03-27 17:36   
luka - Profil luka
4tech może jeszcze dopiszesz do tego tandem Wiedeń-Bratysława? :D poza tym są też miasta nie-stołeczne takie jak chociażby Frankfurt czy Mediolan
4tech 2011-03-27 17:29   
4tech - Profil 4tech
Stockholm, Oslo, Paryż, w "porywach" Berlin i Rzym.. to tak na szybko;)
4tech 2011-03-27 17:19   
4tech - Profil 4tech
Andrzeju, które? Oczywiście mówimy o ruchu LCC a nie ogólnie o ilości lotnisk:)
andrzej 2011-03-27 17:09   
andrzej - Profil andrzej
4tech, a Ty z kolei w drugą stronę przesadzasz. Po dwa lotniska ma o wiele więcej miast niż 3-4.
4tech 2011-03-27 17:03   
4tech - Profil 4tech
mlodyy, chyba " letko" się rozpedziles z tymi stolicami:) ewenementem jest Londyn ( ma aż 5 lotnisk z czego 3 obsługuje ruch typu LCC), oprócz Londynu może 3-4 stolicę " maja" drugie lotnisko typowo do obsługi LCC. Wiekszosc takich lotnisk nie ma.
usuniety 2011-03-27 16:59   
usuniety - Profil usuniety
mlodyy1985, wierzysz że w Modlinie będą niskie opłaty lotniskowe? Ja jakos nie wierzę.
mlodyy1985 2011-03-27 16:50   
mlodyy1985 - Profil mlodyy1985
To jest artykuł o Modlinie-niemal każda duża europejska stolica posiada lotnisko dla LCC. Modlin świetnie się nadaje-35 km jazdy od centrum drogi-niedługo koło S7, przebiegająca w pobliżu linia kolejowa-dojdzie jeszcze dociągniecię do portu. Dodajmy do tego wysokie opłaty Okęcia czy ograniczenia w postaci norm hałasu-są jak najlepsze warunki sukcesu nowego portu. Wystarczy, że Wizzair przeniesie się tam to na dzień dobry da to 1 mln paxów, do tego dojdą czartery, może i FR-nie zdziwię się, jak za 2-3 lata trzeba będzie myśleć o rozbudowie bo 1,7 mln będzie za mało.
jjemiolo 2011-03-27 05:22   
jjemiolo - Profil jjemiolo
ktgracz: w istocie, CPL jest podawane przez OAG jako Carthago w Kolumbii. Co ciekawsze OAG podaje ze sa codzienne loty z Moskwy do CPL na 320 trwajace godzine? Nadal nie rozgryzlem tej zagadki.
ktgracz 2011-03-26 22:58   
ktgracz - Profil ktgracz
Czy projekt CPL czy jak mu tam powstanie-czy nie, zależy od tego ile mogą zarobić (patrz: stadion narodowy w Wawie) na tym ludzie będący akurat na władzy, a nie jakaś tam rentowność przedsięwzięcia czy względy ekonomiczne. Ok, jak ktoś chce liczyć, to: 8mln. x 1.05**10 = 13mln (procent składany 5% na 10 lat, to nie 50%, a 62.9%), lub ew. 8mln. x 1.10**10 = 20.75mln (100%, a 259.4%). Taka 'drobna' różnica, z której wynika np. permanentny wzrost cen energii, bo już dawno pewien ktoś to zauważył, że.. "Każdy kto wierzy, że świat może rozwijać się w sposób wykładniczy w nieskończoność jest albo szaleńcem albo ekonomistą." xD
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy