Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
...podziękuj Ryanair. :x
zobacz link
jurasie2: Tyle kosztuje i tyle trzeba zapłacić.
Tyle kosztuje i tyle trzeba zapłacić czy jest jakiś myk ?
jurasie2: Zmiana nazwiska kosztuje obecnie 100 euro za pasażera.
Mam pytanie.
Czy ktoś orientuje się w temacie zmiany nazwiska na rezerwacji biletów przy locie liniami Ryanair. Zarezerwowałem parę dni temu 4 bilety na przelot Kraków-Sardynia-Kraków na 15-18 kwiecień. Niestety jedna z osób nie może jechać i potrzebuję podmienić nazwisko. Bilet tam i z powrotem kosztuje 620 złotych a zamiana nazwiska podobno 420 złotych. Trochę to drogo. Nie ma w tej linii oczywiście kogo o to spytać.
solokhumbu
2011-02-19 12:48
Sądzę, żw tym konkretnym przypadku (NYO) wiekszość stanowili obcy, którzy przylecieli sobie na wycieczkę (czy cokolwiek) do Szwecji. Zatem OK.
Natomiast w PL - nie ukrywajmy - nadal większość paxów w FR i W6 stanowią nasi lecący albo do znajomych / rodziny na symboliczny zmywak, lub też (jak ja) zwiedzający sobie Europę lotniczo :)
Ale nawet ta ostatnia grupa to jakaś tam korzyść dla regionu: na lotnisko ktoś musi ich zawieźć (jakaś forma kom miejskiej lub/i taxi), ktoś wyżywić, kupią sobie coś do picia... Choć też oczywiście zyczyłbym sobie tabunów Włochów/Niemców itd spragionych Polski i przylatujących do wszystkich naszych portów :-)
jjemiolo
2011-02-18 18:41
solokhumbu: Ile z tych ludzi byli lokalni ktorzy skorzystali z tanszego przelotu gdzies tam, wywozac lokalne przeniadze, a ile bylo pozamiejscowych ktorzy przylecieli i przywiezli pieniadze skas wydajac je w docelu?
Mysle, ze uogolnianie moze byc ryzykowne. Zgodzilbym sie ze sa plusy jesli LCC zwiekszaja naplyw "obcych". Jednokowoz, jesli LCC to okazja do tanich wyjazdow tubylcow to chyba absolutna strata.
solokhumbu
2011-02-18 18:30
jsg: hmmm, czy takie minimalne. Pamiętam mój wylot do Sztockholmu, gdzie w NYO bazuje bodaj 5 rajanowskich B737-800. Na każdy lot w bramce kłębił się tłuuum - rzędu 140-150 paxów minimum do jednego boeinga. Czy ktoś poleciałby ot tak sobie w środku zimy do Skand, gdyby loty były drogie, powiedzmy tylko KLM czy inny SAS? Owszem, lokalne samorządy dopłacają niemało, ale zyskują też niemało: ho(s)tele, knajpy, przejazdy lokalne, wstępy itp itd.
Nie chcę wylicząc, czy to się oplaca czy nie ostatecznie, ale na pewno koniunkturę na lokalnym rynku turystycznym napędza zdrowo!
Jak widać, samorządy powoli się reflektują, że płacenie haraczu FR i innym jest mało opłacalne dla nich. Koszt duży, a korzyście dla gminy minimalne.
gdyby przestali placic to skonczylaby sie era LCC a FR i W6 by sobie poszukaly jakiegos sojuszu. FR do oneworlda, W6 do SkyTeamu - to by bylo dopiero (w STAR raczej ich bym nie chcial widziec) :)
gdyby tak wszyscy bez wyjątku przestali płacić FR i nie tylko im....mało realne.
Pewnie nowy rząd Katalonii zdecydował się nie płacić rajanowego haraczu ;)
jjemiolo
2011-02-18 02:48
Znamy oficjalne stanowisko FR, ale dotad nie znalazlem zadnej opinii ze strony hiszpanskiej. Czy ktos wie dokladnie z czego to nowy rzad katalonski postanowil zrezygnowac? Moze ta zwana grudniowa umowa z FR nie miala za wiele sensu, przynajmniej ze strony Katalonii?
so-fly, tak masz racje moj błąd, WRO napisałem błędnie w skasowanych lotach, miał być ujety w zestawieniu "obcietych częstotliwości", tylko net mi padł i post nie poszedł:))))
Zamiana Treviso na Marco Polo nie jest tylko na okres letni?
WRO i POZ maja tylko zmniejszona czestotliwosc - GDN i SZZ zostal skasowany. A tak nawiasem mowiac to pewnie jest strategia rozpoczeta w zeszlym roku a polegajaca na wejscie na lotniska glowne takie jak BCN czy w Wenecji zamiana Treviso na Marco Polo.
jak rajan bedzie sie tak na kazdego obrazał to w koncu braknie regionów do latania ....
@4tech: co za bzdury wypisujesz, WRO nie zostało skasowane z GRO...
humbko: masz piękną wizję. Tak . Poproszę SZZ-BCN zamiast. Nie mam nic przeciwko :P