Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@Hamburg: Arab nie płaci ani centa, ponieważ leci bezpośrednio między DXB a JFK.
To w końcu Germanwings przenosi się do Maastricht?
hambi..bo Polska nie jest w Euro dlatego forum nie dopuszcza:)
Dlaczego te forum nie dopuszcza znaku Euro? / Trzeba tez jeszcze pemietac ze wiekszasc niemieckich pasazerow lata tradycyjnymi liniami. Przyklad ja: Jak do tej pory placilem 90 Euro za trase VIE-HAM to i tez przezyje te 98 Euro (lub 106 Euro od kwietnia). Warto jeszcze wspomniec (to brakuje w artykule) ze podatek jest tylko pobierany od odlatujacych pasazerow. Nie jest pobierany od osob ktorzy maja tylko przesiadke (do 24h) w DE. Teraz pytanie: Dlaczego jak (na tak krotkiej trasie) VIE-HAM mam placic 8 Euro (lub 16 Euro) a np. Arab ktory leci np. DXB-FRA-JFK nie placi ani centa?
Ten podatek moze az tak mocno nie udezy w niemiecka gospodarke. Jak dobrze zauwazono jest to wielki kraj o duzej liczbie pasazerow. Nie sadze aby masa pasazerow ,,uciekala´´ na zagraniczne lotniska. Trzeba zawsze pamietac ze ,,transfer zagranice´´ tez sie wiaze z kosztami...oczym np. 4U zapomina, przenosac sie na lotnisko Maastricht i reklamowac ze tam mozna uniknac te 8
hm..a ja pamiętam czasy gdy OSZ miał połaczenia z WAW,RZE,KTW,KRK,WRO...
WAW była 3x dzień a w szczycie sezonu latał nawet TU-134....
luka: prawdopodobnie bierzesz pod uwagę wyłącznie ruch turystyczny 'nad morze i jeziora' . Przypuszczam, że wielu mieszkańców Pomorza Środkowego albo Mazur latałoby w drugą stronę. I to przez cały rok.
Koszalin i Szczytno miałyby sens gdyby były otwarte latem i nastawione tylko na ruch typowo turystyczny. Niestety w pozostałe pory roku raczej nie widzę wielkich obrotów w takich portach
luka: jak wiesz bez przesiadek w Stolicy się nie obędzie, bo za mało ludzi jest chętnych, patrz DirectFly i jego połączenia. Lotniska w Lublinie i Białymstoku pewnie mają jakiś sens, ale już Szczytno i Koszalin??? Kto tam będzie latał? Jak linia? Lotnisko dla lotów 3 razy w tygodniu Francy do Londynu to chyba nie jest dobry pomysł?
Piotrek: Ja wiem, ze Ty wiesz ;) tylko informacja dla pozostalych ;) A swoja droga, to w polsce glownie sa NDB czy jest rownez wiele VOR ?? Za to w USA ciezko juz znalesc NDB.
piotrek737
2011-01-18 14:23
That: Toż to ja wiem ;) Kontynuując Twoją myśl napisałem jaka pomoc nawigacyjna się tam znajduje ;)
piotrek: FR nie poleci tam gdzie tylko NDB sie znajduje ;)
piotrek737
2011-01-18 11:55
IEG ma jedynie symboliczne NDB ;)
luka na prezydenta! Albo chociażby na prezesa ULC.
IEG zeby cokolwiek moglo przyjac to musi najpierw ILSa postawic ;)
luka: IEG musiała by kusić FR raczej dopłatami niż opłatami.
żeby więcej polaków zaczeło latać należy:
1) wprowadzić więcej tras krajowych bez głupiej przesiadki w wawie
2) intensywnie reklamować takie połączenia w centrach miast tak jak robi to Wizz czy Ryan
3) uruchomić kilka nowych lotnisk - zwłaszcza Lublin, Białystok, Szczytno i Koszalin z rozsądnie dobrym dojazdem do tych portów :)
luka: trzeba by więc wprowadzić "podatek standardowy" po 20 zł (5 euro) od kazdego biletu PKP, przy czym przedmiotem opodatkowania byłby tu wysoki standard jaki oferują wszystkie spółki PKP .... ;-)) Wtedy może więcej ludzi będzie latać ;-)
swoją drogą to Zielona Góra mogłaby wykorzystać sytuację i próbować przyciągnąć Ryana, kusząc go tanimi opłatami... ale wątpię czy tak się stanie
Taki podatek w Polsce? Jest to niestety dość możliwe ponieważ: uderzy on w stosunkowo nieliczną grupę społeczeństwa ("burżujów" używając języka komunizmu) - w przeciwieństwie do środków transportu takich jak kolej czy samochody (a o żadne z nich rząd dostatecznie nie dba). Faktycznie wpływy byłyby niewielkie bo zbyt mało polaków lata samolotami. Ale z drugiej strony jak mają latać skoro jest tak mało lotnisko (zwłaszcza na wchodnich rubieżach kraju). Byłoby to niezwykle niesprawiedliwe wprowadzanie takiego podatku przy tak kiepskiej infrastrukturze portów lotniczych. Ale od kiedy rząd jest sprawiedliwy?