Raport: Niemiecki podatek od latania

Raport: Niemiecki podatek od latania Jaka jest najprostsza metoda zwiększenie dochodów państwa i poprawienia sytuacji nadwyrężonego kryzysem budżetu? Podnoszenie podatków, oczywiście. Tak przynajmniej zdaje się myśleć większość europejskich rządów, które niemal bez wyjątku podnoszą rozmaite stawki i nakładają nowe opłaty. Aż dziw, że do ubiegłego roku niechętnie i z dużymi oporami nakładano nowe podatki na...
17/01/2011 12:53   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
kudak 2011-01-19 17:13   
kudak - Profil kudak
@Hamburg: Arab nie płaci ani centa, ponieważ leci bezpośrednio między DXB a JFK.
wojtek 2011-01-19 14:08   
wojtek - Profil wojtek
To w końcu Germanwings przenosi się do Maastricht?
4tech 2011-01-19 13:26   
4tech - Profil 4tech
hambi..bo Polska nie jest w Euro dlatego forum nie dopuszcza:)
hamburg 2011-01-19 13:17   
hamburg - Profil hamburg
Dlaczego te forum nie dopuszcza znaku Euro? / Trzeba tez jeszcze pemietac ze wiekszasc niemieckich pasazerow lata tradycyjnymi liniami. Przyklad ja: Jak do tej pory placilem 90 Euro za trase VIE-HAM to i tez przezyje te 98 Euro (lub 106 Euro od kwietnia). Warto jeszcze wspomniec (to brakuje w artykule) ze podatek jest tylko pobierany od odlatujacych pasazerow. Nie jest pobierany od osob ktorzy maja tylko przesiadke (do 24h) w DE. Teraz pytanie: Dlaczego jak (na tak krotkiej trasie) VIE-HAM mam placic 8 Euro (lub 16 Euro) a np. Arab ktory leci np. DXB-FRA-JFK nie placi ani centa?
hamburg 2011-01-19 13:13   
hamburg - Profil hamburg
Ten podatek moze az tak mocno nie udezy w niemiecka gospodarke. Jak dobrze zauwazono jest to wielki kraj o duzej liczbie pasazerow. Nie sadze aby masa pasazerow ,,uciekala´´ na zagraniczne lotniska. Trzeba zawsze pamietac ze ,,transfer zagranice´´ tez sie wiaze z kosztami...oczym np. 4U zapomina, przenosac sie na lotnisko Maastricht i reklamowac ze tam mozna uniknac te 8
4tech 2011-01-19 11:27   
4tech - Profil 4tech
hm..a ja pamiętam czasy gdy OSZ miał połaczenia z WAW,RZE,KTW,KRK,WRO...
WAW była 3x dzień a w szczycie sezonu latał nawet TU-134....
jurek 2011-01-19 11:24   
jurek - Profil jurek
luka: prawdopodobnie bierzesz pod uwagę wyłącznie ruch turystyczny 'nad morze i jeziora' . Przypuszczam, że wielu mieszkańców Pomorza Środkowego albo Mazur latałoby w drugą stronę. I to przez cały rok.
luka 2011-01-19 11:10   
luka - Profil luka
Koszalin i Szczytno miałyby sens gdyby były otwarte latem i nastawione tylko na ruch typowo turystyczny. Niestety w pozostałe pory roku raczej nie widzę wielkich obrotów w takich portach
mietek 2011-01-18 16:04   
mietek - Profil mietek
luka: jak wiesz bez przesiadek w Stolicy się nie obędzie, bo za mało ludzi jest chętnych, patrz DirectFly i jego połączenia. Lotniska w Lublinie i Białymstoku pewnie mają jakiś sens, ale już Szczytno i Koszalin??? Kto tam będzie latał? Jak linia? Lotnisko dla lotów 3 razy w tygodniu Francy do Londynu to chyba nie jest dobry pomysł?
that 2011-01-18 15:52   
that - Profil that
Piotrek: Ja wiem, ze Ty wiesz ;) tylko informacja dla pozostalych ;) A swoja droga, to w polsce glownie sa NDB czy jest rownez wiele VOR ?? Za to w USA ciezko juz znalesc NDB.
piotrek737 2011-01-18 14:23   
piotrek737 - Profil piotrek737
That: Toż to ja wiem ;) Kontynuując Twoją myśl napisałem jaka pomoc nawigacyjna się tam znajduje ;)
that 2011-01-18 13:47   
that - Profil that
piotrek: FR nie poleci tam gdzie tylko NDB sie znajduje ;)
piotrek737 2011-01-18 11:55   
piotrek737 - Profil piotrek737
IEG ma jedynie symboliczne NDB ;)
humbak 2011-01-18 03:58   
humbak - Profil humbak
luka na prezydenta! Albo chociażby na prezesa ULC.
that 2011-01-18 00:19   
that - Profil that
IEG zeby cokolwiek moglo przyjac to musi najpierw ILSa postawic ;)
jsg 2011-01-17 23:43   
jsg - Profil jsg
luka: IEG musiała by kusić FR raczej dopłatami niż opłatami.
luka 2011-01-17 22:51   
luka - Profil luka
żeby więcej polaków zaczeło latać należy:
1) wprowadzić więcej tras krajowych bez głupiej przesiadki w wawie
2) intensywnie reklamować takie połączenia w centrach miast tak jak robi to Wizz czy Ryan
3) uruchomić kilka nowych lotnisk - zwłaszcza Lublin, Białystok, Szczytno i Koszalin z rozsądnie dobrym dojazdem do tych portów :)
marecki 2011-01-17 20:19   
marecki - Profil marecki
luka: trzeba by więc wprowadzić "podatek standardowy" po 20 zł (5 euro) od kazdego biletu PKP, przy czym przedmiotem opodatkowania byłby tu wysoki standard jaki oferują wszystkie spółki PKP .... ;-)) Wtedy może więcej ludzi będzie latać ;-)
luka 2011-01-17 18:06   
luka - Profil luka
swoją drogą to Zielona Góra mogłaby wykorzystać sytuację i próbować przyciągnąć Ryana, kusząc go tanimi opłatami... ale wątpię czy tak się stanie
luka 2011-01-17 18:05   
luka - Profil luka
Taki podatek w Polsce? Jest to niestety dość możliwe ponieważ: uderzy on w stosunkowo nieliczną grupę społeczeństwa ("burżujów" używając języka komunizmu) - w przeciwieństwie do środków transportu takich jak kolej czy samochody (a o żadne z nich rząd dostatecznie nie dba). Faktycznie wpływy byłyby niewielkie bo zbyt mało polaków lata samolotami. Ale z drugiej strony jak mają latać skoro jest tak mało lotnisko (zwłaszcza na wchodnich rubieżach kraju). Byłoby to niezwykle niesprawiedliwe wprowadzanie takiego podatku przy tak kiepskiej infrastrukturze portów lotniczych. Ale od kiedy rząd jest sprawiedliwy?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy