LOT poleciał do Hanoi

LOT poleciał do Hanoi Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły połączenie z Warszawy do stolicy Wietnamu – Hanoi. Samolot LOT-u wykonał pierwszy rejs na Daleki Wschód, który wystartował 13 listopada o godz. 22:40, a dzisiaj (15.11) rano po godz. 6.00 wylądowali w Warszawie pierwsi pasażerowie z Wietnamu.  Pasażerowie pierwszego rejsu, tradycyjnie już dla nowych połączeń LOT-u, otrzymali...
15/11/2010 10:45   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
pilot787 2010-12-03 22:13   
pilot787 - Profil pilot787
O! Trochę czasu minęło i coś nie idzie Państwu ta dyskusja.... Czyżby "ekspertów" nie miał kto prowokować? Ja już też żadnych newsów nie podam, zwłaszcza "bzdur" z pierwszej ręki, bo się jeszcze rozgadacie.
jjemiolo 2010-11-27 04:50   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Podpisuje sie pod opinia blue_sky'a, z tym ze DL jeszcze nie wypadla calkowicie z regionu - w PRG jest z JFK i ATL. Ale jest zastanawiajace ze zaden amerykanski przewoznik nie lata do ponad 35-milionowego kraju. Po czesci poniewaz LO zmonopolizowal rynek i chce wspolpracowac z UA, US, CO. Wiec moze nie chca konkurowac bezposrednio. Z tym, ze jak sie rozmawia z UA to jest wrazenie ze prawie nie wiedza ze maja c/s z LO. Czyli zainteresowanie Polska jako rynkiem - watpliwe albo zadne. Mnie szkoda KRK-ORD, ale HAN jest szansa by LO zaistnial gdzies jeszcze. Owszem moze sie nie udac. W Stanach LO jest i nie jest zauwazany poza Polonia.
aarrkkoo 2010-11-21 19:11   
aarrkkoo - Profil aarrkkoo
hmmmm, DL lata do TXL, zadne polaczenie jak na razie nie wylecialo...
aynis 2010-11-21 19:09   
aynis - Profil aynis
Chyba na Qatar Airways ;)
andrzej 2010-11-21 19:05   
andrzej - Profil andrzej
madej: Ja liczę na Quatar. Widziałem na lotnisku w Delhi reklamy, że zaczynają od stycznia latać do Budapesztu i Bukaresztu. Więc może kiedyś Warszawa ...
blue_sky 2010-11-21 10:50   
blue_sky - Profil blue_sky
madej: Żaden przewoźnik nie jest zainteresowany lataniem do Polski, gdyż nie sprzedają się u nas bilety w klasie B/C. DL, UA/CO, AA czy US mają rozbudowaną klasę B/C gdzie mieści się minimum 30 foteli. Zapełnienie tego up-gradami z "ekumenii", nie jest żadną sztuką, tylko sprzedaż tych miejsc :) Parę lat temu DL szumnie otwierała kolejne połącznia w Europie, reklamując się, że jest linią z największą ofertą przewozów pomiędzy starym kotynentem i USA. Po zaledwie dwóch sezonach letnich zaczęto zamykać połączenia w tej części kontynentu. Z siatki połączeń "wyleciały" więc BUD, VIE, OTP, TXL i ostatnio KBP.
blue_sky 2010-11-21 10:38   
blue_sky - Profil blue_sky
pilot787: Nie pisz bzdur. Żaden pilot nie odchodzi z firmy dlatego, że jest nią zmęczony! Na jego miejsce jest długa kolejka chętnych! Na rynku jest nadwyżka osób z uprawnieniami do latania, więc każdy stara się zachować pracę. Co do trasy do HAN, to już na wstępie ma ona zdecydowanie lepsze prognozy niż osławiona trasa KRK-ORD, bowiem na tej pierwszej prawie w całości sprzedaje się B/C.
madej 2010-11-19 18:29   
madej - Profil madej
ciekawe czemu przeowoznicy spoza Europy unikaja Polski, przeciez w latach 70, 80 i 90 latał Pan Am a pozniej Delta ta ostatnia tylko do WAW ale samoloty Pan Amu gosciły juz w krakowie jako dowozówki do FRA ale cos juz jednak tam było, teraz przy takim rozwoju połączen lotniczych na swiecie zadna linia zza wielkiej wody czy innego zakatka swiata nie widzi potrzeby uruchomienia polaczen do Polski jest to dla mnie co najmniej dziwne.
4tech 2010-11-19 18:27   
4tech - Profil 4tech
pilot787, podsumowaliśmy? ciekawe...różnica polega na tym ze my nie piszemy o zyskach z trasy WAW-HAN-WAW ( bo takowych jeszcze nie ma ) natomiast piszemy o stratach na trasie ORD-KRK-ORD....
pilot787 2010-11-19 18:19   
pilot787 - Profil pilot787
Piloci zmeczeni sa raczej firma, w ostatnich 2 tyg rezygnacje zlozylo przynajmniej czterech.
pilot787 2010-11-19 18:12   
pilot787 - Profil pilot787
I tu sie sami podsumowaliscie - moje spekulacje na temat amerykanskiego przewoznika maja taka sama wartosc jak Panstwa na temat zyskow z trasy do HAN. Pozdrawiam.
piotrek737 2010-11-19 18:08   
piotrek737 - Profil piotrek737
No i po za tym skoro tak o załogach pisałeś to ostatnio słyszałem, że niektórzy piloci w LO mając dość mało godzin potrafią brać L4 także zmęczeni chyba nie są...
piotrek737 2010-11-19 18:02   
piotrek737 - Profil piotrek737
Pilot787, przestań bajki opowiadać o przewoźniku ze Stanów. Osobiście sprawdziłem te piękne doniesienia w UA, DL i AA... Nikt nie jest zainteresowany lotami do Polski a tym bardziej rejsami do Krakowa. Skoro 767 z Krakowa miał problem momentami z wyważaniem to nie będzie tego miał samolot innego przewoźnika ???
4tech 2010-11-19 18:01   
4tech - Profil 4tech
pilot787, podobno...to ma być koniec świata w 2012r. Jakoś branżowe portale nie tylko krajowe jakoś w tym temacie milczą a generalnie zawsze było tak że informacje były dostępne długo przed oficjalnym komunikatem....i uwierz mi że żaden przewoźnik nie wejdzie do KRK na trasach za wielka kałużę z lotami bezpośrednimi....no chyba że w Małopolsce ( jak do tej pory bywało z artykułami w gazetach jak i oficjalnymi wypowiedziami "prominentnych" działaczy z SKMK znających się na lotnictwie) lot bezpośredni z przesiadka na FRA lub KEF....no a czy ów projekt zakłada likwidacje balickiej górki?...bo bez tego ILS KAT II nie pociągnie....
pilot787 2010-11-19 18:00   
pilot787 - Profil pilot787
Od przyszlego roku w Balicach ILS II i starty w ograniczonej widzialnosci - projekt wlasnie zakonczony w wyniku pracy zespolu Lot-ULC-Balice.
pilot787 2010-11-19 17:51   
pilot787 - Profil pilot787
Podobno lada moment wchodzi do Balic amerykanski przewoznik (z duza maszyna) aby przejac paxa, ktorym wzgardzil Lot, negocjacje w toku, i na temat warunkow lotniska nie wybrzydza. A gorale dogadali sie ze Slowakami i bedzie dla nich charter z Popradu. Jak widac niektorym sie oplaca.
4tech 2010-11-19 17:10   
4tech - Profil 4tech
coś mnie wywaliło z neta i nie dokończyłem poprzedniej myśli:)....oczywiście wina leży po stronie LO..bo musiał ograniczać ilość paxów na pokładzie aby zabrać cargo ( i/lub odwrotnie ), że z powodów niżej i wyżej wymienionych musiały być lądowania techniczne w WAW/GDN aby uzupełnić paliwo szczególnie przy trudnych warunkach startu w KRK ( wiatr w ogon, mokry pas startowy etc.)
wina LO jest również to że lotnisko aspirujące do miana II portu lotniczego w PL ma "tylko" ILS kat.I....no cóż za tym wszystkim stoi LO i jego były/obecny prezes. A autorytet w tej materii jest " święty" bo on rozłożył zadłużenie LO na raty....no postawił parking przed lotniskiem..ale jakoś zapomniał o rozbudowie obecnego terminala ( zwanego złośliwie Qrnikiem)
marecki 2010-11-19 16:13   
marecki - Profil marecki
pilot787: oczywiście, loty do USA miały się świetnie, lotnisko jest doskonale do nich przygotowane, LOT zarabiał krocie ale spiskowcy polsko-wietnamscy podstępem pozbawili KRK tej lukratywnej trasy a LOT narażają na milionowe straty na trasie do Hanoi w imię prywatnych interesów:)
4tech 2010-11-19 15:50   
4tech - Profil 4tech
pilot787, po 1) tzw. "górka" na balicach to temat znany od samego początku z którym KRK nie potrafi poradzić sobie po dzień dzisiejszy ( i nie tylko ten problem dotyczy samolotów LO, także innych przewoźników latających nawet mniejszymi maszynami do KRK. po 2) o konieczności wydłużenia pasa mówi się od "x" lat co zrobiono przez ten okres ze strony KRK? odpowiedź brzmi-nic!
pilot787 2010-11-19 15:24   
pilot787 - Profil pilot787
W Krk Lot mial wymagania: zetnijcie gorke i las na podejsciu, wybudujcie hangar na B787, ktory Mikosz mial zamiar postawic na noce, rozlozcie nam dlugi na raty. Dlugi zostaly rozlozone, bo to dalo sie zrobic od razu, ale zeby sciac gorke stojaca na drodze zbyt ciezkim atlantykom, czy wybudowanie hangaru, to olbrzymie przedsiewziecia. Żadne lotnisko nie wpedzi sie w koszty wiedzac (po negocjacjach), ze Lot to nieuczciwy partner - dzis ma taka wizje, jutro inna, raz Mikosz rozwija regiony, raz zwija sie z regionow. Przez ponad pol roku Lot obiecywal Balicom rzetelne wyliczenia, twierdzil ze trwaja analizy dot tras z Krakowa. Po dzis dzien wyliczen nikt nie dostarczyl. Ilez mozna robic analizy? Co, panom analitykom zawiesilo sie liczydlo? Zmierzam do tego, ze cale zarzadzanie i strategia tej firmy to jedna wielka biegunka koncepcyjna - oto jak ja to widze. I tak samo bedzie z HAN.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy