Milczarski: Jeśli budować CPK, to teraz

Milczarski: Jeśli budować CPK, to teraz - Jeśli jest moment, w którym powinniśmy realizować taki projekt jak CPK, to w momencie wychodzenia z kryzysu, który dotknął całą gospodarkę, należy to po prostu zrobić - powiedział prezes LOT-u, podczas debaty poświęconej CPK na konferencji "Lotnictwo nowej generacji".  Według niego od realizacji CPK zależy to, czy Polacy będą na dalekich trasach latać z Polski, czy...
14/10/2020 15:09   
gość_ad41f
gość_ad41f - Profil gość_ad41f
gość_04dec 2020-10-18 19:43   
gość_04dec - Profil gość_04dec
@ gość_8d56f, gość_45730

Dajcie spokój. Pan Milczarski nie ma nic do powiedzenia. Jego rola jest tylko podpisywać decyzje dotyczące LOTu które podejmują politycy na Nowogrodzkiej a oni z kolei podejmują takie decyzje jakie podejmują ich mocodawcy w Waszyngtonie i to nie tylko odnośnie LOTu i to jest najbardziej przykre. Niestety ale tak wygląda polskie wstawanie z kolan.

Panowie w Waszyngtonie muszą zadbać o to żeby gdzieś sprzedać nieloty Boeinga (i wiele innych rzeczy też) bo już nawet ich krajowi klienici kupują Airbusy bo Boeing nie ma takiego produktu jaki jest im potrzebny a LOTowi jakoś dziwnie z reguły potrzebne są tylko takie które produkuje Boeing i do póki Nowogrodzka "rządzi" w Polsce LOT nigdy nie kupi większej ilości Airbusów bo na to nie będzie zgody za Atlantykiem a wasal niestety nie ma nic do powiedzenia tylko musi wykonać. Tak więc wszystkie dyskusje w Polsce na temat co jest Polsce lub jakiejś polskiej firmie potrzebne lub najkorzystniejsze są tyle warte co zeszłoroczny śnieg. Kiedyś była Moskwa po drodze był Berlin a dziś jest Waszyngton. Tak wygląda polska i innych mniejszych krajów niepodległość.
zobacz link
gość_8d56f 2020-10-18 15:42   
gość_8d56f - Profil gość_8d56f
gosc-45730 Moniczka, uspokój się. Już odeszłaś z LOT, a nam załatwiłaś pół etatu. Odpuść Milczarskiemu.
gość_04dec 2020-10-16 16:56   
gość_04dec - Profil gość_04dec
gość_e3bd6

Z tego co wiem to CPK nie ma być finansowany przez podatnika tylko przez prywatnych inwestorów tak przynajmniej twierdzi władza ludowa. A jeśli to ma być głównie baza wojskowa to zapomnijcie o liczeniu pasażerów bo choćby ich było tylko 5 mln na rok to i tak powiedzą Polakom że to jest super biznes. Tylko dlaczego prywatni inwestorzy nie walą oknami i drzwiami i znajdź takich którzy Ci pożyczą pieniądze na 0%. LOL!!! To jak w końcu? Z pieniędzy podatnika czy nie?

Czy Ty jesteś jednym z tych "ekspertów" z Nowogrodzkiej ale od propagandy? Może elektorat PiSu takie bajery kupi ale myślący ludzie boki zrywają tylko że powinni płakać bo to z ich pieniędzy. Organizatorzy tego Misia chcą ustawić siebie do 10 pokolenia a resztę Polaków wpędzą w długi na 10 pokoleń, szkoda że to nie dotyczy tylko ich wyborców. Idziecie w zaparte i na bezczelnego tak jak każą na Nowogrodzkiej albo może raczej w Waszyngtonie. Kiedyś wiatry wiały ze wschodu a teraz z zachodu. Bez względu z której strony wieje ten wiatr dla Polaków i tak to jest wiatr w oczy bo zawsze trzeba frycowe płacić za ich "pomoc" i pełne kieszenie wybranych złodziei którzy im służą.
gość_45730 2020-10-16 15:28   
gość_45730 - Profil gość_45730
Widzę przyszłość Milczarskiego - kraty...
gość_3c1ef 2020-10-16 13:25   
gość_3c1ef - Profil gość_3c1ef
Politycy PIS (prezes,premier i cała reszta) i ich ludzie jak Milczarski, Szpikowski mają fantastyczną okazję teraz by z wszystkimi honorami odpuścić sobie budowę CPLu.
Jest gigantyczny kryzys w branży a jego konsekwencje będą odbijać się na ruchu lotniczym przez wiele lat. Teraz politycy mają idealny czas by wycofać się z projektu CPL i powiedzieć że sytuacja dramatycznie się zmieniła. Wystarczy nam podatnikom że po raz kolejny dofinansujemy LOT by nie upadł i to że dostaną wsparcie z UE to także nasze pieniądze.
gość_8b80a 2020-10-16 12:12   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_c7d29

Mld złotych, przy czym te sloty są warte więcej, niż cały LOT. Bo to właśnie sloty, a raczej ich brak sprawia, że Wizz nie może LOT-u wykończyć. Popatrz się co się stało z Austrianem w Wiedniu po wejściu Wizza. Przykład Wiednia pokazuje, że LOT nie byłby w stanie przetrwać zwiększenia liczby operacji z 600 do 800 dziennie. Bo wystarczyłoby, że 50 dziennie wpadłaby w łapy Wizza i ten mógłby zaoferować dodatkowo ponad 4 mln miejsc rocznie z Okęcia.

Po poprawie kierunków (likwidacja przesiadkowych i postawieniu na najsilniejsze p2p), zmniejszeniu odsetka przesiadkowiczów i wymianie liliputów na samoloty LOT bez większego wysiłku będzie przynosił 500 - 1000 mln zysku operacyjnego rocznie. Więc cała linia jest warta około 10 mld. A że sloty na Okęciu są warte więcej, niż cały LOT to otrzymujemy te 15 - 25 mld. A są warte więcej, bo bez nich LOT byłby bankrutem, czyli bez slotów ma wartość ujemną. LOT mógłby przetrwać bez lotów na LHR, czy bez lotów nad Syberią, ale bez slotów na Okęciu nie.

A zejść na ziemię to powinni zwolennicy CPK. A dokładnie Prezes LOT-u, Prezes Tysiąclecia i Premier Stulecia powinni przyznać się do błędu i zrezygnować z CPK. Ale oni niestety brną w zaparte.
gość_c7d29 2020-10-16 07:55   
gość_c7d29 - Profil gość_c7d29
@gość_8b80a skąd ty bierzesz takie kosmiczne liczby... sloty na Okęciu za 15-20 mld? Jenów? Zejdź na ziemię.
gość_e3bd6 2020-10-15 20:25   
gość_e3bd6 - Profil gość_e3bd6
nie jestem zwolniekiem tych idiotów z rzadu bo robia straszne glupoty jak 2 000 000 000pln na TV...zgroza
ale
1. powinni przestac to nazywac CPK tylko nowe Lotnisko Chopina....takie wiekie inwestycje to nie sa na te czasy lotnisko to biznes a nie nowa Nowa Huta ;)
2. czas na to jest wymarzony
3. miejsce odpowiednie pomysl z szybka koleja Łódź-Warszawa bardzo dobry
4. finasowanie prywatne jest na poziomoe zerowych stop procentowych

w skrocie tylko budowac:
do 1. to ma byc poprostu glowne lotnisko Polski moim zdaniem takze baza wojskowa /przenisienie CAS z Krakowa/ plus strategiczne lotnisko przeladunkowe dla NATO czyli USA
zapominacie ze FRA to takze lotnisko wojskowe...do tego mozna je dostosowac dla firm logistycznych bo budujemy od podstaw a duzy port przaladunkowy w Europie z tania obsluga niz
w Paryzu czy Lipsku zaintersuje Chinczykow DHL czy FedEx....to po prostu biznes

do. 2 ...bo kryzys daje szanse na nowe rozdanie, LOT jako duzy gracz na rynku z duzym lotniskiem domowym moze w koncu powalczyc o JV nad Atlantykiem czy do Azji....przed kryzysem wszytko bylo po ukaldane
teraz wirus wywrocil stolik i mozna zrobic nowy uklad sil....plus P2P nad atlantykiem odchodzi na dlugie lata razem z Norwegianem, trzeba pilnowac biznesu core a nie wyrzucac
kase ktorej nie ma na walke z duzymi....wojna cenowa jest za progiem

do 3. miejsce odpowidnie ...moim zdaniem od razu plan i rezerwa ziemi pod 4 pasy ...plus baza wojskowa i logistyczna z duzym zapasem mocy

do 4. teraz jest czas na branie kredytow bo koszty sa zerowe, obra linia kredytowa po okresie kryzysu pomoze w szybkiej splacie ....to naprawde najlepszy czas zeby wejsc w
okres po wirusie za jakies 2-3 lata z nowy lotniskiem....

i najwazniejsze w czasie kryzysu a idzie wielka zapasc trzeba pobudzac gospodarke ....budowa da spokojnie 20.000 miejs pracy jak nie wiecej....
gość_11f5c 2020-10-15 10:02   
gość_11f5c - Profil gość_11f5c
... 900 można było zamówić już z innymi silnikami bo były już informacje że coś niedobrego dzieje się z RR ... były takie sugestie z techniki
gość_587aa 2020-10-15 09:27   
gość_587aa - Profil gość_587aa
jesteśmy w Polsce, samo wykupywanie terenu pod lotnisko zajmie min 3 lata, później trzeba wszystko usunąć, instalacje poprzekładać, ogrodzić ... 20 lat to za mało
gość_e70f6 2020-10-15 09:05   
gość_e70f6 - Profil gość_e70f6
cały świat zwiększa iośc połączen P2P mniejszymi samolotami, patrz b787, a350, A321, B797, a ten dalej chce budowac wielki HUB... To jest wizjoner :D
gość_b2111 2020-10-15 08:41   
gość_b2111 - Profil gość_b2111
Ludzie bez honoru i wstydu. Jak uważa że CPK jest taki super biznesowo to niech wyskoczy z kasy i zbuduje. Okradają nas i nawet przyszłe pokolenia na grube miliony z głupkowatym uśmieszkiem na twarzy. Wskażcie mi choć jedenego z tych ekspertów, któy sam założył i prowadził firmę z operacjami chociaż jedengo małego samolotu. Ślizgają się cały czas przy państwowym korycie a te spółki zawsze są finalnie na minusie. Teraz lot prosi o ile kasy ? Wstyd i hańba zwłaszcza jeśli jeszcze zobaczymy ile tam przeciętnie zarabia zwykły personel i na jakich warunkach.
gość_91927 2020-10-15 08:33   
gość_91927 - Profil gość_91927
Wszyscy dookola przeda cieniutko, wyciagaja lapy po pomoc publiczna (LOT = 1mld EURO, Lufthansa = chyba 6-7mld EURO) a nasz prezesik wymyslil sobie CPK za kilkadziesiat mld PLN. Kpina. Chce to niech zbuduje za swoje na swojej dzialce.
gość_eaf8c 2020-10-15 07:50   
gość_eaf8c - Profil gość_eaf8c
gość_11f5c: prezesowi udało się projekt, mimo błędnych decyzji, złego zarządzania, prowadzonej demagogii wciąż jest na stanowisku i to jego największy sukces...
gość_8afd0 2020-10-15 07:36   
gość_8afd0 - Profil gość_8afd0
Przyda się lotnisko koło Warszawy, ale pomysł CPK wydaje się jakimś projektem z PRL. Trend na świecie jest odwrotny. Lotnictwo zmierza w kierunku połączeń point-2-point, bo one są tańsze, sprawniejsze i bardziej ekologiczne. Ale chyba nikomu nie zależy tu na zrobieniu biznesu, tylko na zrobieniu gigantycznego projektu politycznego. Zawsze jak widzę, że ktoś zasłania się raportem dużej firmy konsultingowej, wiem, że jest jakieś drugie dno. Nikt nie bierze na wszelki wypadek odpowiedzialności za straty. Mamy trzy kierunki podróży dalekodystansowych: Azja, Ameryka Północna i Południowa. Azja pólnocna ma sens z Helsinek i południowa z Dubaju, gdzie paliwo jest bardzo tanie, Ameryki natomiast z Londynu, oraz Lizbony. Cargo idzie i będzie szło do Amsterdamu i Lipska, bo my mamy za słaby rynek wewnętrzny. Brak mi w naszych planach przemyśleń na temat powodzenia projektu. Budujemy Misia i nikt nie rozumie po co, a to nie jest nasze ostatnie słowo.
gość_7de32 2020-10-15 01:01   
gość_7de32 - Profil gość_7de32
@gość_11f5c Zwolennikiem obecnego prezesa nie jestem, ale silniki RR to chyba nie on akceptował przy zamawianiu pierwszych B787. LOT ma zbyt małą flotę, aby w kilku czy kilkunastu (jak obecnie) szerokokadłubowych samolotach montować silniki od dwóch producentów, których nie da się przekładać pomiędzy sobą.
gość_8b80a 2020-10-15 00:30   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_11f5c

Milczarski zrobił jedną rzecz absolutnie genialną, to znaczy wziął sloty na Okęciu i zbudował małe BA/Heathrow. Zrobił to ze złego powodu (chciał zarabiać na przesiadkach), ale dzięki temu LOT jest firmą bardzo prostą do wyprowadzenia i wartą około 10 mld. Tylko wartość LOT-u to pochodna posiadanych slotów, te na Okęciu są warte 15, a może nawet 25 mld. I tu dochodzimy do sedna CPK, w przypadku jego budowy wartość LOT-u spada z tych około 10 mld do wartości ujemnych. LOT nie przetrwałby nawet zwiększenia liczby operacji na Okęciu do 800 dziennie. Tak prezes LOT-u proponuje projekt, którego LOT nie przetrwa jako samodzielna linia, bo nie chce się przyznać, że zbyt późno zauważył, że LOT traci na przesiadkach i że strategia pozostawiona przez Mikosza (drugi Finnair) jest błędna. LAX i SIN pogorszyły wyniki LOT-u, bo LOT podobnie jak każda linia w tym regionie traci na przesiadkach. Ale oni najpierw zaproponowali CPK, a potem zobaczyli wyniki zwiększonego odsetka przesiadek.

Na przesiadkach traci tez Lufa i zobaczycie, że dojdzie do wielkiej redukcji FRA i największym hubem będzie Monachium. Bo Monachium jest turystyczne i łatwiej o ruch P2P. Poza tym w MUC są tylko dwa pasy i tam łatwo można zbudować drugie Heathrow.

Zobaczycie, że Finnair nie podniesie się po COVID-dzie, bo jest linią przerośniętą w stosunku do rynku macierzystego. Obserwujcie wyniki Finnaira w latach 2018 - 2024.
gość_11f5c 2020-10-14 21:51   
gość_11f5c - Profil gość_11f5c
może ktoś mi wskaże jaki projekt udał się panu prezesowi milczarskiemu? nordica? budapeszt? condor? maxy? 787 z silnikami RR?
gość_34b79 2020-10-14 21:05   
gość_34b79 - Profil gość_34b79
@gość_6206d Ponieważ na tym portalu posty są widoczne po zaakceptowaniu ich przez adminów :) Mam nadzieję, że ci pomogłem. Swoją drogą to wy pisowcy pewnie szukacie niemiecko-rosyjskich spisków nawet gdy poślizgnięcie się u siebie w łazience :D
A co do twojego pierwszego posta to jak tak dalej twoi idole będą rządzić to pół Polski faktycznie będzie musiała latać z BER lub innego lotniska w Niemczech, bo na skutek ich działań w zachodniej części kraju nie będzie już żadnego lotniska cywilnnego. A do USA z Polski to latać bezpośrednio będzie tylko AA lub inną duża linia amerykańska.
gość_1838b 2020-10-14 20:59   
gość_1838b - Profil gość_1838b
Brednie, które mają przekonać suwerena, i tylko jego, że te miliony to po to, by "Polska rosła w siłę, a ludziom żyło się dostatniej". Gierek to przy nich arcymistrz racjonalności i gospodarności.
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama