@adam1987: oficjalnie na początku była to pożyczka (
zobacz link ).
"
Jak przypomina KE, Polska oficjalnie zgłosiła zamiar wsparcia LOT-u kwotą ok. 804 mln zł w czerwcu 2013 r. Już wcześniej, bo w grudniu 2012 r., LOT wystąpił o takie wsparcie i otrzymał pierwszą transzę w wysokości 400 mln zł. W przypadku braku zgody, byłaby to pożyczka, którą przewoźnik musiałby zwrócić. Ostatecznie wsparcie miało składać się z umorzenia pożyczki grudnia 2012 r. wraz z odsetkami (łącznie 423 mln zł) oraz drugiej raty w wysokości 381 mln zł.
"
Druga rata została wykorzystana ostatecznie tylko w ok. 1/3.
Trzeba też pamiętać, że jeszcze w 2013 roku akcjonariuszami PLL LOT byli Skarb Państwa (67,97%), TFS Silesia (25,1%) i pracownicy (6,93%), a nominalna wartość akcji to była 1 zł. Po rozliczeniu rządowych środków jedynym akcjonariuszem został Skarb Państwa, a nominalna wartość akcji została zmniejszona do 0,08 zł.
Potem jak wiemy akcje PLL LOT trafiły do Polskiej Grupy Lotniczej S.A. .