Raport: LOT rośnie na lotach do Stanów Zjednoczonych

Raport: LOT rośnie na lotach do Stanów Zjednoczonych W kwietniu tego roku minęło 45 lat gdy Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły pierwsze regularne bezpośrednie połączenie lotnicze z Polski do Stanów Zjednoczonych. Oznacza to, że polski przewoźnik narodowy realizował loty do Stanów niemal dokładnie przez połowę swojej 90-letniej historii. Pierwszą regularną trasą LOT-u do Stanów było połaczenie z Warszawy do Nowego...
20/07/2018 09:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ee53d 2018-07-24 19:16   
gość_ee53d - Profil gość_ee53d
przesiadka we FRA wygodniejsza niż w WAW? wow to gratuluje, gorsze od FRA jest tylko CDG
A fotele w A380 LH sa takie jak w B787 w LO tylko w A380 masz dużo więcej osob co jest meczace
Nie podajesz ani jednego argumentu, nic, jedynie ze latasz przez FRA
gość_e091d 2018-07-23 20:33   
gość_e091d - Profil gość_e091d
Jak zaczną latać P2P KRK - JFK i zmienią te fatalne fotele w ekonomicznej to może mnie zobaczą a póki co to przesiadam się we Frankfurcie.
gość_e3a79 2018-07-21 15:22   
gość_e3a79 - Profil gość_e3a79
gość_00546 " Latam na trasie KRK - JFK i do póki muszę się przesiadać żeby tam dolecieć to zawsze wybiorę Frankfurt lub jakiś inny hub zachodnioeuropejski a nie WAW lub CPK o ile powstanie. Daje wam to coś do myślenia LOT czy nadal nie dociera? " Typowe malkontenctwo, skoro ja nie latam .....
gość_9828e 2018-07-21 10:08   
gość_9828e - Profil gość_9828e
gość_c24a6- Nie ma CS. Jest tylko umowa interline.
gość_5f27f 2018-07-21 08:34   
gość_5f27f - Profil gość_5f27f
"

Z uwagi na odległość miedzy Polską a Wschodnim Wybrzeżem USA, a także z uwagi na warunki meteorologiczne (np. silne wiatry) i parametry operacyjne zarówno A321neo LR jak i B737MAX nie są w stanie wykonywać rejsów bezpośrednich pomiędzy Polską a USA w konfiguracji „All Economy” - zapewnia Majszyk"
Ciekawe. A ja już czytałem że Norwegian zastanawia się gdzie umieścić jednego ze swoich pierwszych A321LR. Rozpatrywane lokalizacje to Berlin, Praga i Wiedeń.
Pewnie nie słyszeli opinii Pana Majszyka :-)
A może Pan Majszyk nie słyszał o trzecim zbiorniku paliwa w A321LR?
gość_5f27f 2018-07-21 08:27   
gość_5f27f - Profil gość_5f27f
Gdyby LOTowi zależało na kasie to powinien za wszelką cenę ustawić się na loty transatlantyckie bo tam są największe kokosy.
Do Azji (a zwłaszcza płd.-wsch.) latać się nie opłaca bo to daleko (rotacja trwa przynajmniej dwa razy dłużej niż do USA) do tego mniej pasażerów, większa konkurencja (linie zatokowe, a coraz częście również Chińczcy), niższe marże.
Duże europejskie linie koncentrują się na USA. BA lata do USA i zarabia krocie. Air France KLM lata do Azji i ledwie stoi na nogach.
Iberia ma chyba mniej połączeń do Azji niż LOT chociaż jest od LOTu kilka razy większa. I jakoś nie przeszakdza im że nie mają "zrównoważonej siatki na wschód i zachód :-)
gość_c24a6 2018-07-21 01:05   
gość_c24a6 - Profil gość_c24a6
Lot już ma CS z Alaska.
gość_00546 2018-07-20 23:22   
gość_00546 - Profil gość_00546
Latam na trasie KRK - JFK i do póki muszę się przesiadać żeby tam dolecieć to zawsze wybiorę Frankfurt lub jakiś inny hub zachodnioeuropejski a nie WAW lub CPK o ile powstanie. Daje wam to coś do myślenia LOT czy nadal nie dociera? I jeszcze oprócz bezpośredniego połączenia KRK - JFK, zróbcie coś z tymi fotelami w ekonomicznej w 787 bo ludzie dolatują "połamani", takie są "wygodne".
scrillo 2018-07-20 23:08   
scrillo - Profil scrillo
Może warto by było wziąść pod uwagę Vancouver lub Seattle. Mieszkają tam Polacy i jest to atrakcyjny region turystyczny. Może lot mógłby podpisać CS z Alaska Airlines. Inną opcją poza wymienionymi poniżej jest Phoenix w Arizonie. Pas południowy w USA odnotowuje duży wzrost. Wg mnie dobrymi kierunkami byłyby te z niską konkurencją tak jak poniżej wymienione San Jose.
gość_64a9d 2018-07-20 18:50   
gość_64a9d - Profil gość_64a9d
Skoro jest aż tak dobrze na trasach do USA to może wynająć coś większego , np. A380 ?
gość_469da 2018-07-20 17:58   
gość_469da - Profil gość_469da
@gość_7e2bd: TERAZ nie ma nowych samolotów, TERAZ - ale w 2019 LOT odbiera 4x789 (z czego 3 przed początkiem sezonu letniego) więc jakoś będzie musiał je zagospodarować
gość_edb4d 2018-07-20 17:28   
gość_edb4d - Profil gość_edb4d
Szkoda ze na wzroscie Poznań nie skorzysta z lotach do Ameryki
adam7691 2018-07-20 17:04   
adam7691 - Profil adam7691
gość_83da4: poniżej 1200 polecisz, ale w luku bagażowym
gość_32a17 2018-07-20 15:59   
gość_32a17 - Profil gość_32a17
te LOTowskie miniHubiki mają swoje 2 dno czyli niższe opłaty, nie zapychają dolotów do WAW a co najważniejsze odbierają potencjalnego pasażera konkurencji ... można polecieć w jedną stronę bezpośrednio a w drugą tylko via WAW a co najważniejsze blokują potencjalnie Norwegian lub innych którzy by chcieli coś ugrać ... teraz już za późno.

Od kiedy to Luftwaffe sprzedaje "tanie" bilety i to jeszcze w stronę? Chyba, że te 2400 dzielisz na pół. Było wiele LOTowskich promocji nawet za 1999. Biletów w jedna stronę w liniach tradycyjnych nigdy się nie opłaca kupować bo taniej w 2 wychodzi panie "specjalisto".

Z tego co mi wiadomo szybciej otworzą Montreal i Waszyngton w Ameryce ale jak już ktoś wspominał najpierw musi się pojawić kilka kierunków azjatyckich 2-3 by zachować równowagę w siatce a także by doloty uatrakcyjnić, nie samym ORD, JFK czy YYZ człowiek żyje. Nie wspominając o opóźnieniach, ciężko przy opóźnionych np. 3 dolotach wsadzić wszystkich czyli pi razy oko powiedzmy 60 osób do samolotu konkurencji lub zapłacić odszkodowanie.
Dochodzimy do tego co chcemy a co możemy, co będzie "ekonomiczne" dla siatki i firmy.
gość_a1509 2018-07-20 15:58   
gość_a1509 - Profil gość_a1509
gość_83da4 - bzdury wypisujesz. Nie ma aż takiej różnicy pomiędzy lufhansą a lotem. Cena economy basic w LH na najbliższy tydzień RT to 4420 pln. W te same dni lotem bezpośrednio oblecisz w economy saver za 4820. 400 zł różnicy za komfort bezpośredniego lotu warto wydać.
bagi 2018-07-20 15:17   
bagi - Profil bagi
gość_83da4 - I to jest sedno sprawy. Bezposrdeni lot z Rzeszowa do USA to produkt, za ktory pewni pasazerowie sa skorzy zaplacic premium. Ty do nich nie nalezysz. LOT ma zarabiac, a nie dbac o Twoj budzet!
gość_bdac3 2018-07-20 15:08   
gość_bdac3 - Profil gość_bdac3
@gość_83da4 Gdzie ty masz bilety na trasie rze-ewr za 1200 ( bo rozumiem porownujemy bezposrednie polaczenie LOTu)

Co do nastepnych polaczen wydaje mi sie ze powinno sie postawic na LAX codziennie, ( na lotnictwie pisano o korzystnych umowach na cargo) a na prawo od nas to SZX (z doplatami) lub PVG no i uzupelnic ICN, NRT (najlepiej przeniesc sie na HND) do codziennie
gość_7e2bd 2018-07-20 14:58   
gość_7e2bd - Profil gość_7e2bd
vscrew- Nie opowiadaj bajek. Żadnych nowych połączeń nie bedbędzie. Bo po prostu nie ma samolotów. Ot i cała prawda. Szybciej będzie inauguracja nowego połączenia do Azji. I pewnie będzie to Delhi. A poza tym LOT stara się zwiększyć rotacje na już istniejących trasach. Bo inaczej się nie da przy zapychającym się lotnisku.
gość_83da4 2018-07-20 14:20   
gość_83da4 - Profil gość_83da4
a ja tam i tak wolę latać Lufthansą, która ma normalne ceny :) z Rzeszowa bilety w klasie ekonomicznej to koszt 3-4 tys. zł w jedną stronę, a Lufthansa ok.1 200 zł (a zdarzają się i poniżej 1 tys.) poniżej 3 tys. mogę sobie lecieć w klasie premium :)
gość_ec29c 2018-07-20 13:26   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
SFO, a jeszcze lepiej SJC powinien zastąpić LAX.

Oczywiście można twierdzić, że klęska na LAX-ie wynika ze złośliwego działania Grupy LH i otwierania przez Austrian tych samych kierunków, byle zaszkodzić LOT-owi.

I. SFO ma nad LAX kilka oczywistych przewag:

1) bardzo słabą konkurencję w regionie, tylko SAS (7 razy w tygodniu) i Finnair (3 razy w tygodniu)

Podczas, gdy do LAX lata Aeroflot, czyli zarabianie na Armenii via WAW jest niemożliwe.

2) LH ma mniejsze możliwości kontrowania, bo region jest informatyczny, a Warszawa jest bardziej po drodze.

3) "Reklamy" - ile Budapeszt, czy Kraków zapłaciłyby za choćby sezonowe letnie P2P do Doliny Krzemowej?

4) Moim zdaniem więcej osób podróżuje służbowo pomiędzy Warszawą, a Doliną Krzemową, niż na WAW-LAX.

Dla Węgrów ważne, są też filmy i w przypadku utrzymania LAX w Wa-wie należy z nimi przedyskutować zamianę Chicago na Los Angeles.

II. San Jose jest lepsze od SFO.

A to dlatego, że do SFO latają "wszyscy" i to kilka razy dziennie. A do SJC tylko BA. Oczywiście jeśli LOT otworzy prawdopodobnie LH nie tylko utrzyma loty do Frankfurtu, ale jeszcze otworzy P2P do Wiednia.

Tylko takie działanie będzie miało umiarkowany skutek, bo region jest "informatyczny", a Warszawa leży bardziej po drodze. Wybór SJC zamiast SFO ograniczy konkurencję ze strony SAS, bo w Dolinie Krzemowej mamy korki, drogie taksówki i hotele i dla wielu podróżujących służbowo LOT byłby najlepszą opcją.

Podsumowując LOT powinien otworzyć SJC codziennie, w godzinach z wylotem popołudniowym z SJC, gdzieś pomiędzy 17 a 21 i zrezygnować z Los Angeles.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Reklama

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy