Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ccce4: Pamiętam dobrze te problemy z pasem w Pyrzowicach, jak na pół dnia lotnisko zamknięte było tam przez wyrwę w DS. Jednak nie wiem czy tam już nie bagatelizowano tych nocnych poprawek pod koniec wiedząc, że lada chwila otwarcie ( i jakoś to będzie jakoś wytrzyma?) oczywiście to tylko gdybanie, zgodzę się jak najbardziej, że nieuniknione jak piszesz mogą być takie incydenty w Balicach w najbliższej przyszłości. gość_fbab1: oj tam oj tam nie wiadomo jaka ostateczna na 100% ;d Czerwona chyba była by problematyczna, bo nie wiem czy wystarczająca odległość od górki na wschodzie (problem a'a obecna DS) i już perfidnie na sam kościół-Morawica na zachodzie to pewnie by ograniczone użytkowanie miała i nici z jej długości. gość_d104a: Rozum podpowiada fioletową wersję tylko całość terenu do wykupu i nie wiem jak ukształtowanie tam pewnie jakieś nierówności terenu pokroju prosto -> prosto -> -10m -> prosto itp
gość_37fb3
2015-09-23 01:03
gość_1e858, mogą startować 757 ale nie z pełnym obciążeniem, bez takiej ilości paliwa i bez cargo. Latanie z UK na Kanary a z PL do USA do dwie różne rzeczy.
gość_fbab1
2015-09-23 00:22
Kelo; ciekawe koncepcje tylko akurat tej prawidłowej tu nie uwzględniłeś:) a mianowicie mniej więcej kolor pomarańczowy tylko próg pasa tam gdzie początek czarnej linii :)
gość_d104a
2015-09-22 23:45
Garcba: gdyby KRK inwestował w nowy dłuższy pas startowy to optymalna jest opcja fioletowa, a jeśli wystarczy dotychczasowa długość to opcja czerwona ... są możliwości na ewentualną eksploatację wyremontowanego równoległego starego pasa - jeśli się przyda.
Wg. mnie pas zaznaczony na czerwono ma największą szansę bytu;)
gość_ccce4
2015-09-22 22:50
Kelo - Pytanie nie jest bezpodstawne. Zauważ że np. KTW miało bardzo duże problemy ze swoim starym pasem w końcowym etapie jego eksploatacji. Gdyby nie nowa droga startowa, kto wie jak dzisiaj wyglądałyby możliwości operacyjne tego lotniska. Dlatego, już niebawem, KRK może mieć ze dwoją drogą startową takie problemy, jakich nie da się zniwelować nocnymi remontami.
gość_1c84f
2015-09-22 22:49
Przy okazji budowy nowego pasa w Balicach można rozważyć możliwość i opłacalność jego wydłużenia dla obsługi lotów długodystansowych, lecz nie jest to koniecznością ze względu na bliskość Pyrzowic, które tak jak Okęcie i Jasionka mają już taką możliwość.
misiok: Gdzie jaki hejt wypatrzyłeś :) ?, gość_ccce4: pas wytrzymałby tydzień jeszcze, ale ograniczone cargo to wytrzyma do 10 lat, gość_5a296: dokładnie tak, do tej pory same spekulacje o czym prezes lotniska wspominał w wywiadzie ostatnim, czytając te wypociny nasze :D ps był przeciek koncepcji ostatecznej ^^
zobacz link
gość_d104a
2015-09-22 21:30
gość_2f681: Południe Polski odwiedzam z wielką przyjemnością i nie wyróżniam zadupia od nie-zadupia bo choć krajobrazy i ludzie tam różni - to jednak cudni. Wyluzuj i przeleć się skąd i dokąd ci pasuje ... życzę udanych inwestycji i sukcesów KRK tak samo jak wszystkim innym ! A pasażerowie i inwestorzy wybierają optymalnie ...
gość_5a296
2015-09-22 21:13
Spekulacje i wszystko na ten temat. Bzdety o przenoszeniu, równoległych pasach i.t.d. i.t.p. to "poziom" bulwarowy...
@Kelo - nawet Ty hejtujesz? :)
Takie durne posty o przenoszeniu czegokolwiek z Krakowa piszą ludzie, którzy piszą aby pisać. Żeby kolejną wojenkę rozpocząć. Mnie się nie chce czytać tych wypocin, a co dopiero komentować.
Zamiast merytorycznej dyskusji - wojny podjazdowe. I pewnie piszą to głównie osoby, które omawiane lotniska znają jedynie z opowiadań. :)
Dlatego bzdury w rodzaju "przeniosą się do Katowic, Rzeszowa, Radomia, itd." czy "Kraków wciągnie Rzeszów jedną dziurką" należy pominąć wzrokiem i czytać kolejne, bardziej sensowne wpisy.
gość_ccce4
2015-09-22 21:09
Ciekawe ile jeszcze wytrzyma stary pas w KRK?
gość_f8d0a
2015-09-22 20:49
Do Rzeszowa to najlepiej przenieśmy stolicę. Ludzie z podkarpacia -zmieńcie myślenie, nie jesteście pępkiem świata. Jedynie co od Was będzie latać za wodę to gołębie.
gość_2f681
2015-09-22 20:25
gość_d104a: Tylko ze nikt nie bedzie leciał na zadupie do Rzeszowa, zeby się potem tłuc do Krakowa czy Warszawy pociągiem kilka godzin. Katowice maja natomiast możliwości ale linie sie jakoś nie pchają drzwiami i oknami.
gość_d104a
2015-09-22 18:30
Brak dłuższego pasa startowego eliminuje KRK z bezpośrednich połączeń transatlantyckich itp - z czym nie mają problemów KTW i RZE ... myślenie jest w cenie !
gość_1e858
2015-09-22 16:09
Do gość_466a7 .... tak lataja regularnie 757 Thomasa Cooka a nawet widzialem kiedys 767 na plycie postojowej tejze lini no wiec chyba go tutaj nie przycholowali na lawecie. Ciekawy wiec jestem dlaczego w Polsce robi sie taka tragedie jezeli porty maja droge startowa 2500 czy 2400 metrow gdzie na wiekszosci lotnisk to standard. Zreszta Bristol to tylko jeden z przykladow , drugi przyklad Luton o ktorym wspomniano czy Bournemouth gdzie z pasa o dlugosci 2271 m. Startuja 747 !!!
moherowy
2015-09-22 12:43
Linie powinny przenosić się z Krakowa do Rzeszowa.
gość_adb21
2015-09-22 12:28
Ciekawe czy chociaz jedna osoba ktora wypowiada sie na tym forum pracuje na lotnisku w Balicach ????? Po tym co czytam nie sadze......do opini publicznej podawane jest TO co uważane jest przez władze portu za stosowne .........i tyle
A prace związane z projektem nowej DS sa na zupełnie innym etapie niz sie niektórym wydaje na tym forum....
gość_fbab1: Ja ich trochu rozumiem, oddali terminal, płyty postojowe i DS (które zresztą miałem sposobność testować) a tu kolejki nowych przewoźników (pomijam cargo) nie widać, to muszą wykrzyczeć niezadowolenie. Każdy chce mieć Heathrow u siebie, a sąsiada żeby zamknęli najlepiej bo podkrada paxy, taka mentalność na tym forum :D
gość_863b4
2015-09-22 11:37
gość_fbab1 część z nich przeniesie sie do RZE tak na marginesie a n ie tylko do KTW!!