Lublin: Dołożymy do lotniska 10 mln zł

Lublin: Dołożymy do lotniska 10 mln zł
05/12/2012 13:17   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_90dfe 2012-12-09 16:41   
gosc_90dfe - Profil gosc_90dfe
LUZ kamery obrazujące dotychczas stan zakończonej budowy może przenieść w miejsca pokazujące płytę postojową przed terminalem, pas startowy czy parkingi z wejściami i podjazdami do terminala itp - wzorem GDN czy LCJ ... albo jeszcze lepiej.
fr-ops 2012-12-09 10:55   
fr-ops - Profil fr-ops
katowiczan- Troche dziwi negatywne nastawienie; na jakiej podstawie śmiesz twierdzic, ze loty na Wyspy nie maja zadnego wplywu na gospodarke? Emigracja zarobkowa do UK owocuje tym, ze wszystkie zarobione tam pieniadze materializuja sie w Polsce. Twoja opinia świadczy jedynie o braku zrozumienia i (zapewne) zawiści. Ja akurat jestem zdania, ze te wszystkie loty na Wyspy z oblozeniem 90% robia wiecej dobrego niz wszystkie czartery transatlantyki rezem wziete.
gosc_c6f17 2012-12-09 10:30   
gosc_c6f17 - Profil gosc_c6f17
Dobrze przemyślana i zrealizowana budowa nowoczesnego portu lotniczego jak i współpraca z liniami lotniczymi i touroperatorami nad siatką połączeń oraz czarterami, dobrze świadczy o profesjonalnym przygotowaniu LUZ, a w celach informacyjnych, marketingowych i reklamowych należy wykorzystać lepsze usytuowanie wysoko-rozdzielczych kamer internetowych ...
goluz 2012-12-09 01:44   
goluz - Profil goluz
Mówisz żeby poczekać z osądem, a sam oceniasz. Są Wyspy,jest Norwegia, 2 lowcosty,kilkanaście czarterów... i to Lublin ma na starcie, chociaż inne lotniska(z kategorii mniejszych) pracowały na takie coś kilka/naście lat a niektóre nawet tego nie mają. To o czymś świadczy.
katowiczan 2012-12-09 01:31   
katowiczan - Profil katowiczan
Uczepiłem się lotów na wyspy bo póki co innych nie ma. Na zasadzie co zostanie ogłoszone w przyszłości to mogę analizować potencjalny wpływ na gospodarkę trójmiejską po otwarciu bezpośredniego połączenia do Abu Żabi przez Etihad. O treści pozostałej częsci komentarza nie będę się wypowiadał. Powtarzam, nie twierdzę, że lotnisko jest skazane na porażkę, ale poczekajmy z osądem do czasu ogłoszenia tych połączeń, które mają wpłynąć na rozwój, bo na razie są tylko robotnicze Wyspy, których się perfidnie uczepiłem.
goluz 2012-12-08 23:05   
goluz - Profil goluz
katowiczan a) widocznie nie przeczytałeś artykułu z linku do końca b) poczekajmy na ogłoszenie kolejnych kierunków, a nie uczepiłeś się lotów na Wyspy c) chciałeś przykłady inwestycji,dostałeś je d) jeśli na zdjęciu z profilu to Ty, to sikanie w swoje portki powinieneś pamiętać jeszcze dosyć dobrze, a czasu na uzyskanie horyzontów(nie mówiąc o ich poszerzeniu) jeszcze Ci trochę zostało.
katowiczan 2012-12-08 20:33   
katowiczan - Profil katowiczan
goluz, nie wiem jaka jest wartość merytoryczna teksty "Lublina nie widziałeś nawet na obrazkach", ale i tak odpowiem, że bardzo byś się zdziwił! A co do tych inwestycji to a) Budowa centrum medycznego nie ma nic wspólnego z lotniskiem i b) to że hotel wyższej klasy nie ma wystarczającej liczby klientów i mogli się żeby z tego DUB czy LTN jednak ktoś przyleciał i u nich zamieszkał to jeszcze nie gigantyczny rozwój. I nie, nie twierdzę, że to lotnisko jest z założenia złe, ale jak widzę jak sikasz z wrażenia na myśl o tych szerokich horyzontach które to się teraz pojawią to radziłbym się jednak trochę wyluzować :)
gosc_dc181 2012-12-08 12:18   
gosc_dc181 - Profil gosc_dc181
No i nawarzyli piwa z tym LUZ ... nawarzyli ! ale to dobre piwo i wszystkim życzę takich problemów związanych z rozwojem regionu ... bo kto nie idzie z postępem ten się cofa, gdyż inni prześcigają opieszałych. Wkrótce Gdynia, Radom ... Koszalin, Olsztyn, Białystok - będzie skąd i gdzie latać.
gosc_a721c 2012-12-08 11:06   
gosc_a721c - Profil gosc_a721c
Brawo dla władz Lublina i województwa za szybkie doprowadzenie do wybudowanie lotniska. Szczerze mówiąc nie wierzę w cuda ale teraz zacznę!Tym wszystkim ,którzy krytycznie wypowiadają się o Lublinie i regionie mówię: przyjedźcie, zobaczcie a gały wyjdą wam z orbit. Lublin to wspaniałe ,ładne, czyste i normalne miasto. Nie ma tu białych niedźwiedzi. Zaręczam.
gosc_d18c6 2012-12-08 10:29   
gosc_d18c6 - Profil gosc_d18c6
Te posty poniżej, ta wielka troska o publiczny grosz z Katowic, Wrocławia i innych "światowych" i "zachodnich" metropolii (nb. wyjątkowo obskurnych miast w porównaniu do Lublina) to najzwyklejszy przejaw pretensji do garbatego, że ma proste dzieci.
Nie jestem z Lublina i dla tego mogę obiektywnie stwierdzić, że w bardzo krótkim czasie taki Lublin dla np. przeciętnego obywatela EU będzie równie atrakcyjny i będzie w podobnej lidze (w szerokim tego znaczenia i nie chodzi mi o ilość PAX!) co Poznań, Wrocław, Gdańsk i inne miasta. I proszę nie używać argumentów typu: kierunki pracownicze itp.
Lotnisko w Lublinie już ma potwierdzone przyloty kilku prywatnych, biznesowych JETów i są już oficjalne zapytania przewoźników odnośnie technicznych możliwości przyjęcia czarterowych B 747 z uczestnikami Marszu Żywych.
Jak byłem kilka miesięcy temu we Wrocławiu to też nie widziałem na lotnisku wielkiego biznesu, tylko głównie emigrantów zarobkowych lub odwiedzających ich rodziny szturmujących miejsca w samolocie FR.
Uprzedzając opinie o "lubelskiej biedzie i " bogactwie zachodu" ponownie wklejam ten link.
zobacz link
gosc_b9465 2012-12-08 05:50   
gosc_b9465 - Profil gosc_b9465
gosc_e286d: Jedynie jedno spośród Szczecin, Bydgoszcz, Rzeszow i Lodz oraz Zielona Gora ma połączenie z hubem? A Szczecin i Bydgoszcz połączone z Warszawą to co? WAW-BZG i WAW-SZZ już dawno by zamknęli gdyby były to połączenia wyłącznie P2P.
goluz 2012-12-08 01:18   
goluz - Profil goluz
@gosc_91c14 Strefa już jest (2 kilometry w linii prostej od lotniska) i działa. Fotka w linku. W Lublinie wszystko zostało przemyślane i zaplanowane na długo przed tym zanim wbito pierwszą łopatę na budowie lotniska. To lotnisko nie powstało w polu pośrodku niczego, tylko stało się uzupełnieniem istniejącej i powstającej w pobliżu infrastruktury(obwodnica Lublina,drogi S12/S17,linii kolejowej,Specjalnej Strefy Ekonomicznej,PZL Świdnik etc.) i potencjału największej aglomeracji na wschodzie kraju.

To się uda.

Głosy krytyki płyną od tych co albo nie znają tego regionu i nigdy tu nie byli albo od tych którym jego rozwój zabierze kawałek tortu. Inaczej tego nie można wytłumaczyć.


@gosc_a86f7 nie martw się o publiczne pieniądze w Lublinie. Zapewniam Cię,że w miastach organizatorach Euro przewaliło się jej kilkudziesięciokrotnie więcej kosztem innych regionów.
zobacz link
gosc_91c14 2012-12-08 00:24   
gosc_91c14 - Profil gosc_91c14
LUZ zarobi na czarterach i cargo, a tanie linie zarobią na pasażerach ... a po obsłużeniu ok. pół miliona podróżnych już będzie netto na plusie - a inwestycje też się posypią i dobrze byłoby w pobliżu zorganizować Wolną Strefę Ekonomiczną, bo przedsiębiorcy chętnie się do nich garną ...
gosc_00e5e 2012-12-07 22:27   
gosc_00e5e - Profil gosc_00e5e
3e760: jesli lotnisko nie stoi puste to tak, ale w LUZ jeden rejs dziennie i to taki rejs co bedzie wywozil tania sile robocza, a nie przywozil biznesmenow.
gosc_3e760 2012-12-07 22:09   
gosc_3e760 - Profil gosc_3e760
LUZ jest szansą na lepszy rozwój regionu, a wydając 1zł na utrzymanie portu lotniczego zwraca się 4zł w inwestycjach i dochodach z nich płynących ... o czym wiedzą inne województwa.
gosc_a86f7 2012-12-07 21:48   
gosc_a86f7 - Profil gosc_a86f7
goluz: zapomiales dodac ten link o tym jak rozrzutnie wydaje sie w Lublinie i okolicach publiczne pieniadze.... widac nie tylko lotnisko jest pokazem rozrzutnosci, ale pieniadze wyrzuca sie w bloto i tu. Coz wladza da;-( Tylko kto to bedzie splacac. Tacy jak ty, GoLUZ, co mieszkaja w Lubliniei okolicach.
zobacz link
goluz 2012-12-07 21:40   
goluz - Profil goluz
link 3
zobacz link
goluz 2012-12-07 21:39   
goluz - Profil goluz
Link2
zobacz link
goluz 2012-12-07 21:38   
goluz - Profil goluz
@gosc_561e2 co Ty bredzisz, jakie 5,6 osób dziennie? Oprócz lotniska,pociąg skomunikuje 40 tysięczny Świdnik z 350 tysięcznym Lublinem (tych miast nie obsługuje wspólna komunikacja zbiorowa), kończy się budowa trakcji elektrycznej,więc nie będzie problemu,żeby pociągi z Chełma czy Zamościa jadąc do Lublina zahaczały o lotnisko.Ludzie szynobusem będą mogli normalnie dojeżdżać do pracy do zakładów Agusta Westland, czy Parku Przemysłowego, tam pracuje kilka tysięcy ludzi. No ale skąd masz znać takie niuanse skoro nie jesteś "lokalny" i masz to w d....@Katowiczan daruj sobie ten sarkazm, bo znając życie to pewnie nie widziałeś Lublina nawet na zdjęciach, nie mówiąc już o podstawowej wiedzy nt. inwestycji w tym mieście i okolicach. Inwestycje podaje w linkach (do każdego postu można dołączyć tylko 1,więc będzie kilka postów). Zapoznaj się z nimi,będziesz mniejszym ignorantem.
zobacz link
gosc_e286d 2012-12-07 21:14   
gosc_e286d - Profil gosc_e286d
goluz: to, ze istnieje lotnisko nie swiadczy o tym, ze zaraz doplyna inwestycje i zaraz nagle bedzie fruwac 5 samolotow na godzine. Spojrz na Szczecin, Bydgoszcz, Rzeszow i Lodz oraz Zielona Gore. Zobacz jak wygladaja koszty dzialania tych lotnisk. Ile pieniedzy co roku kosztuje utrzymanie lotniska oraz utrzymanie latajacych tam przewoznikow. To, ze nagle polaczenia otwiera FR czy W6 nie powoduje, ze w okolicy zaczynaja sie mega inwestycje. Ci dwaj przewoznicy woza glownie pasazerow z tych miast do pracy w UK, IRL, Skandynawii, Niemiec i innych panstw Europy Zach. Te linie nie przywoza biznesmenow z Zachodu z walizami pieniedzy tylko wywoza tania sila robocza, a za to, ze lataja wladze Regionow wykladaja ogromna kase. Jedynie jedno z tych lotnisk ma polaczenie z hubem, ktore raczej nie zniknie - LH wywozi gorali przez FRA do Niułarka. W Lodzi probuje cos robic SAS, ale ich wyniki nie wygladaja rozowo i nie wiadomo jak dlugo to polaczenie sie utrzyma. Lublin mimo, ze to miasto akademickie jest od wszystkich wymienionych slabsze biznesowo i nie ma szans. Nawet gdyby w Swidniku terminal miedzyplanetarny to by sie nie poprawilo. Tak jak Lipsk czy Erfurt nigdy nie bedzie obslugiwal tyle co Sztutgart czy Norymberga, tak Lublin nie ma szans obslugiwac tyle co np. Poznan, ktory na top 3 polskich portow regionalnych (KRK, GDN, WRO) szans nie ma.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy