Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
mówi a ze kuchnia się zapaliła, tak czy siak cos nie tak, ale to jak na razie jedyny taki przypadek, może blad człowieka:)
maciek_waw
2013-07-13 20:33
Niestety pogoń za tanią sensacją w polskich mediach chwilami przeraża. Najpierw zrobili mega reklamę LOT-owi w dniu przylotu pierwszego Dreamlinera, później jeszcze większą antyreklamę. Teraz każdy problem B787 jest nagłaśniany, jakby to było info dnia. Niestety od jakiegoś czasu TVN24 traci swój poziom.
gosc_59c22
2013-07-13 15:37
@ lmajchrowski\
eksperci od blacharki do kompozytowego samolotu?
lmajchrowski
2013-07-13 13:27
kasjanek: Jaki do kasacji ?? juz w TVN mowili ze nasi specjalisci od blacharki samochodowej juz wystartowali z okecia aby jak najszybciej moc rozpoczac prace naprawcze :) Podobno na wtorek ma byc juz gotowy
gosc_8de8b
2013-07-13 12:56
Thomson Airways zawrócił do Manchesteru z powodu problemu z toaletami. Zobaczcie, jaki wielki news z tych dwoch przypadkow (bez wnikana w szczegoly, ale z wielkim dramatyzmem) robi TVN24...
usuniety
2013-07-13 12:47
Jesli kadlub zostal przepalony na wylot to samolot jest juz do kasacji, tak?
usuniety
2013-07-13 11:39
@hariko takie zabezpieczenie powinno być. Z reszta nawet w domowych czajnikach elektrycznych są teraz po 2 zabezpieczenia. Chodziło mi tylko o to, że taka usterka nie powinna uziemić reszty samolotów. No ale to wszystko tylko gdybania w tej chwili.
marlenax88@, zaczekajmy do konferencji Boeinga..juz niedlugo bedziemy mieli wiadomosci z 1-ej reki, tymczasem to tylko nasze spekulacje...wydaje mi sie, ze obecnie w samolotach w czesci kuchennej podgrzewacze wylaczaja sie automatycznie po osiagnieciu wlasciwej temperatury wody...ale nie jestem stewardem...
hariko nie zna przyczyny ale już wie , że 787 będą uziemione ciekawe skąd. Radzę wstrzymać się z takimi spekulacjami
usuniety
2013-07-13 10:17
gosc_cab46 Ja rozumiem, że chcesz się popisać swoją znajomością angielskiego, ale chyba łatwo się było domyśleć, że chodziło o dwie baterie we wszystkich incydentach z 787, które spowodowały uziemienie w odpowiedzi na post niżej.
piotrek737
2013-07-13 10:12
gosc_cab46: Ależ to Ty ziom wracaj do szkoły bo nie rozumiesz słowa pisanego/czytanego ;) Łopatologicznie lmajchrowski zapytał: "A w 787 w ciagu miesiaca zapalilo sie ile baterii ??". Tak więc odpisałem mu, że całe dwa razy paliły się baterie. A następnie wrzuciłem cytat co tym razem się stało ;) Proponuje dobrą i mocną poranną kawe :D
usuniety
2013-07-13 10:07
@hariko Nic jak na razie nie zostało uziemione. Jak się to potwierdzi z tym podgrzewaczem do kawy, to uziemienie jest mało prawdopodobne.
W linku ciekawa reakcja na giełdzie po ogłoszeniu informacji o incydencie.
zobacz link
...no to mamy uziemione wszystkie 787 kolejny raz, czarno to widze!!!ciekawe, co na to Boeing...ale o tym dowiemy sie juz wkrotce.
gosc_cab46
2013-07-13 08:41
piotrek 737: Piotruś, proszę zakończ swoje wakacje i wracaj do szkoły by nauczyć się angielskiego.
Jak możesz pisać bzdury że zapaliły się dwie baterie, skoro w cytowanym tekście jest wpomniane że to był podgrzewacz do kawy (cofee heater)... Pisze jak byk, że baterie nie były przyczyną pożaru!
piotrek737
2013-07-13 08:23
maciek_waw: A skąd taka śmiała teza? Gdyby tak rzeczywiście było, to ich samoloty spadałyby co chwile... Podobną tezę czasem można wysnuć o polskich liniach, bo również zaliczają wtopy.
gosc_5ae08
2013-07-13 08:19
1) jak już ktoś powiedział akumulatory znajdują się w zupełnie innej części samolotu
2) jest to miejsce gdzie może znajdować się crew rest (ale nie musi - nie wiem czy etiopian wybrało tą opcję)
3) WSZYSTKIE nowe samoloty mają problemy większe lub mniejsze przy wprowadzaniu na rynek - pracowałem na EMB170 gdy lot je kupił, teraz pracuję na Dreamach
Mechanik Lotniczy
piotrek737
2013-07-13 08:18
lmajchrowski: No dokładnie zapaliły się dwie baterie ogólnie... Więc no naprawdę palą się co chwila... A tu coś więcej na temat ETH: "The aircraft fire is unrelated to the batteries. This will be confirmed tomorrow in a Boeing press conference. Fire is strongly believed to be as a result of galley overheat - failure of coffee heater trip switch which was left on.Burnt out much of the galley and area above causing deep damage to aft bh and rudder/elevator system. Aircraft sadly a write off - unless pride of hull loss/p.r dictates repair even if economically un-viable."
lmajchrowski
2013-07-13 04:17
Niedlugo na pokladzie beda rozdawac wiaderka z woda w razie pozaru. Szkoda pisac. gosc_8e5a2: piszesz ze wybuchaly silniki. Nie silniki a silnik i samolot byl badany przez rok czasu i to byl jeden incydent. A w 787 w ciagu miesiaca zapalilo sie ile baterii ??
gosc_afda4
2013-07-13 03:06
Chyba ne da się tak po prostu założyć łatki na kadłub, skoro przychodzi w trzech dużych segmentach do połączenia. Jak pożar wpłynął na osłabienie konstrukcji kadłuba? Ciekawe jak go naprawią i czy przewidziano taki scanariusz?