Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_1b916
2013-01-23 13:30
Taaaaaa, jak to "kapitał narodowości nie ma", widać w czasach kryzysu, gdy nagle okazuje się, że jednak ma. I na przykład Fiat wraca z produkcją do Włoch, likwidując miejsca pracy w Polsce, chociaż uzasadnienia ekonomicznego to nie ma.
gosc_99fb8: jezeli chodzi o business model, to Easyjet ma cokolwiek inny niz Ryanair i Wizzair: lata na glowne lotniska, oferuje taryfy flex, przydziela miejsca w samolocie, brak ograniczen wagowych dla bagazu podrecznego itd.
gosc_ebaf2
2013-01-23 11:22
gosc_7d6b9: z Twojego opisu wyglada na to, ze odkryłes perpetuum mobile - wszyscy zyskują. Tylko w takim razie gdzie efekty tego boomu? Gdyby takie farmazony były prawda moznaby było zlikwidować bezrobocie budując lotnisko w każdym powiecie, tylko jakoś jednak tak nie jest. Sugeruje lekturę artykułu o sytuacji w Hiszpanii, na tym przykładzie dobrze widać jak karmienie irlandzkiego tucznika wpływa na lokalna ekonomię.
gosc_99fb8
2013-01-21 14:39
Nie rozumiem dlaczego do Ryanair jest na okrągło porównywany Wizz air.
Ryanair- 300 samolotów
Wizz air- 40 samolotów. Zupełnie inne firmy.
Easy Jet jest o wiele bardziej zbliżony do Ryanair ze swymi 190 maszynami.
@kolka SprintAir też dotowany - co wytyka mu się na okrągło (mimo wygranej w przetargu) - jest polski. kto broni Eurolotowi starać się o dotacje, a jaka polska linia dostała z końcem roku 400 mln?
poza tym co z tego, że PKP/PKS są "polskie" skoro nie trzymają żadnego standardu czy jakości? a np. PolskiBus sobie radzi?
pacjonek - 100% racji. Wielkie koncerny są ponadnarodowe, a kapitał - wbrew zdaniu nacjonalistów - narodowości nie ma ;-)
pacjonek
2013-01-18 11:46
Ale co to za różnica czy firma jest węgierska, fińska czy polska?
Niektórzy to najchętniej wrócili by to komuny.
Dzisiaj nawet takie firmy jak np. Wedel nie jest już własnością Polaków.
I co w tym złego? Patriotyzm wyciągnięty z nosa.
kolka: ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby dotować polskie linie..tylko pokaż mi które mogą zająć ich tzn Fr i Wizza miejsce. poza tym z tego co kojarzę to w kujawskim przewozy regionalne kolejowe obsługuje jakaś - chyba - francuska firma. poza tym wsp/ pKS - gro z nich to prywatne firmy które właściciele w każdej chwili mogą sprzedać - to jest stety czy niestety - wolny rynek. Podobnie było z Biedronką, przecież to była polska sieć którą właścicel sprzedał portugalczykom, a teraz wszyscy narzekają że cały handel w obcych rękach.
kolka@ moze nalezy zadac pytanie, dlaczego Centralwings nie wypracowal sobie takiej pozycji i takich warunkow jak Ryan badz tez Wizz??
@hops, tylko nie zauwazyles ze dotowanie PKS czy PKP a wiec firm polskich, ktore obsluguja transport w Polsce jak czyms innym niz doplacanie Ryanair, gdzie pieniadze trafiaja do kieszeni Irlandczyka - jest czyms troche innym.... wiec wolalbym aby pieniadze te trafily na modernizacje kolei i pomoc lotu - gdyby centralwings dostawal takie same doplaty jak Ryanair - moze bysmy dalej mieli polska tania linie....
@pacjonek ależ ja to wiem, tylko porównuję, że bije się pianę o dotowanie linii lotniczych, a zapominam, że PKP/PKS/ZT(K)M też dostają grubą kasę i co więcej z roku na rok podnoszą ceny/ nie podnosząc ani jakości i standardów.
@gosc_e61d8 jestem świadom co to jest i nie wiem skąd Ci przyszło do głowy pisanie coś o LOTcie kiedy nawet o nim nie wspomniałem.
@gosc_6fd07, ankiety nie było, lecz często pojawiają się w komentarzach tutaj i na F4F tacy mieszkańcy, którzy w to wierzą. Więc dla precyzji tekstu powiniem był napisać: "Rozbrajająca jest naiwność tych mieszkanców Lublina i okolic, którzy wierzą, że nie dopłacają Ryanarowi."
gosc_7d6b9
2013-01-17 21:14
doplaty samorzadow do low costow to jest jak sie mowi po angielsku win-win situation: zyskuje region/samorzad (tworza sie nowe miejsca pracy, rosna wplywy z podatkow, ludzie maja tanie polaczenia, itp) i zyskuje linia (rosnie liczba pasazerow i tym samym zysk)
gosc_6fd07
2013-01-17 19:36
rozbrajająca jest też twoja pewność, że mieszkańcy Lublina i okolic wierzą, że nie dopłacają Ryanairowi. Była jakaś ankieta czy jak?
pacjonek
2013-01-17 19:17
Wizz Air odwołał się od wyroku i ostatecznie wygrał. Sąd oddalił zarzuty więc Wizz Air dalej będzie ciągnąć zniżki -75%.
zobacz link
Rozbrajająca jest naiwność mieszkanców Lublina i okolic, którzy wierzą, że nie dopłacają Ryanarowi. W gazetce na pokładzie Ryana widziałem ładnych kilka stron propagandowych artykułów na temat Lublina. Na pewno MOL kazał drukować ze współczucia dla regionu i żaden marszałek województwa czy inny prezydent miasta złotówki za to nie zapłacił :)
gosc_e61d8
2013-01-17 19:11
hops - to jest transakcja. Lotnisko lub samorząd płaci kasę i coś dostaje do LCC. Konkretnie połączenia a często i tanie bilety. W przypadku Lotu jest na odwrót. Społeczeństwo nic nie dostaje, a dług spłacany jest z pieniędzy podatników. Dostają co najwyżej politycy, którzy podejmują decyzję o kolejnej dotacji dla Lotu. Różnica zasadnicza. W pierwszym przypadku to transakcja, w drugim spłata cudzych długów bez nawet obietnicy świadczenia wzajemnego.
pacjonek
2013-01-17 18:53
@hops
Ależ dopłacamy, kolej i komunikacja miejska JEST dofinansowywana.
A ty myślisz, że skąd biorą się niskie ceny za komunikacje miejską.
Dofinansowania miasta np. właśnie komunikację sięgają nawet kilkuset milionów złotych.
Dlaczego by więc linie lotnicze nie miały na tej zasadzie działać?
@aguirre "Rządy Eire ani UK (a tym bardziej węgierskii) nie darują FR czy W6 ani eurocenta." rządy nie, za to lotniska w mega zniżkach i cennikach ustawianych pod low-costy.
btw to kolej może być dotowana i możemy dopłacać do niej mimo stale rosnących cen, zerowego standardu, opóźnień i kasowanych połączeń?
gosc_d0602
2013-01-17 10:32
a każdy wytyka Lubuskiemu, że rozpisało przetarg na latanie. przypominam PRZETARG.