Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_69ea4
2012-12-26 20:45
@yach - czy ktos jest grafomanem czy nie to oczywiscie sprawa czysto subiektywna, wiec nie ma sensu z taka ocena dyskutowac. Chcialbym jednak zwrocic uwage ze 'Uwazam Rze' bylo w kategorii tygodnikow opinii w scislej czolowce pod wzgledem nakladu, tak wiec nazywanie go niszowa gazeta dowodzi twojego dyletantyzmu.
Nie latają tam, gdzie im się nie opłaca. I z całą pewnością nie przez grafomanów i ich produkcje w niszowych gazetach ;-). Poza lotami na wybrzeże latem w Polsce nie opłaca się latać z pominięciem Warszawy, bo tu i stąd najczęściej latają urzędnicy, którzy kupują najdroższe bilety, bo płaci za nich pracodawca, czyli ... my podatnicy. Proste?
czy ktoś może wie dlaczego od przyszłego miesiąca znika taryfa EUROLOT. Zostają tylko Basic i Flex... dziwne
gosc_4618d: nawet co do Gdańsk - Poznań mam wątpliwości... ale cóż, zastanawia mnie jak wychodził eurolot na lotach sezonowych do Świnoujścia
gosc_4618d
2012-11-20 18:44
nie od dzis wiadomo, ze wystarczajacy potencjal na krajowych trasach omijajacych Warszawe jest zaledwie na kilku z nich. ABy polaczenie sie utrzymalo musi istniec wystarczajaca liczba pasazerow podrozujacych w celach biznesowych lub czesto latajacych gotowych placaic 200-300zl w jedna strone, aby na danej trasie oferowac dwa rejsy dzienne: poranne i popoludniowe, tak aby umozliwic podroz bez nocowania. Takich tras jest zaledwie kilka i sa to: Krakow-Gdansk, Wroclaw-Gdansk oraz w mniejszym stopniu Poznan-Krakow i Poznan-Gdansk. Wszystki pozostale nie maja szans na utrzymanie sie z kilku powodow. Po pierwsze jak pisalem na poczatku. Po drugie z uwagi na budowane autostrady i drogi szybkiego ruchu, ktore relatywnie skracaja podroze. Po za tym warto pamietac, ze przewoznicy za wszelka cene nie musza otwierac polaczen, bo moga miec lepsze wyniki na wybranych trasach zagranicznych. No i nie biore pod uwage, ze ktos moze prowadzic biznes a'la OLT, tak by zaraz zbrankrutowac sprzedajac bilety duzo ponizej kosztow. Nawet jesli wtedy osiagnie mase przewozowa nie ma wtedy mozliwosci pokryc kosztow operacji.
gosc_ac81f
2012-11-20 18:37
OLT WRÓĆ
gosc_520d6
2012-11-20 18:13
OLT wroc?.Banda zlodzieji i oszustow.Jesli cos takiego ludziom imponuje to jest to ...
"Czytaliście Łysiaka miesiąc temu w Uważam Rze? On w życiu nie poleci już LO i inni też nie." O co tu chodzi?
gosc_9e290
2012-11-20 12:37
OLT wróc
krzysiekl
2012-11-20 12:00
wygląda na to to, że jedyną nadzieją, że kiedyś Franca coś uruchomi...
gosc_434bb
2012-11-20 09:37
Przeca to proste. ELO przejął wszystkie loty z regionów do MUC/FRA, ktoś je musi robić, a już im brakuje załóg i sprzętu. Tyle powodów.
Plus taki, że ludzie przestają latać LO. Czytaliście Łysiaka miesiąc temu w Uważam Rze? On w życiu nie poleci już LO i inni też nie.
gosc_e0b2e
2012-11-20 08:27
Ktw - Gdn wróci pewnie na lato.
spotter10
2012-11-20 08:15
Połączenie GDN-KTW i tak najpóźniej za dwa lata by zniknęło z siatki, bo wtedy też planowane jest oddane do ruchu AOŁ (Autostradowa Obwodnica Łodzi) w ciągu A1. A w przyszłym roku brakującego odcinka Czerniewice-Kowal (dla nie wtajemniczonych Torun-Włocławek). Gdy te odcinki będą, czas przejazdu skróci się do max. 3,5-4h (500 km przy średniej 125km/h daje 4h). Jest to już czas porównywalny do podróży samolotem (podróży, NIE przelotu; przelot dojazdy na/z lotniska) zważywszy, że lotnisko KTW jest spory kawałek oddalone od centrum. Natomiast połączenie z GDN do KRK i WRO będą się utrzymywać przez lata. Do WRO nie ma i nie prędko powstanie cała S5, zaś do Krakowa nawet gdyby była cała S7, odległość jest na tyle znacząca, że samolot się bardziej opłaca. Także nie sądzę, by im się nie opłacało tam latać. Wydaje mi się, że cięcia są spowodowane brakiem maszyn i bardzo napiętą siatką. Może LOT się zbuntował i powiedział, że w pierwszej kolejności rejsy dla nich i ELO niestety musi najpierw to zabezpieczyć. Może się to zmienić, gdyby ELO zdecydował się na opcje 12xDH4 (chyba tyle ich było, prawda?). Mógłby wtedy spokojnie wycofać stare ATR'y i spokojnie zacząć operować na swoich trasach.
ja osobiście podróżuje jako klient indywidualny (tak wiem... powiesz że klienci indywiduali to za mało dla utrzymania opłacalności), dużo pracuje, mam niewiele wolnego i kiedy wkońcu będę miał 2 - 3 dni wolnego chcąc jechać do rodziny na drugi koniec Polski naprawdę jestem gotów zapłacić te 200 zł w jedną stronę jeśli tylko pozwoli mi to zaoszczędzić całego dnia zmarnowanego na podróż kosztów biletu kolejowego (albo co gorsza paliwa?)
tomic: nie prowadziłem żadnych dokładnych badań na ten temat więc wypowiadać się nie będę. WYDAJE MI SIĘ że potencjał mają takie połączenia jak GDN-KRK, GDN-WRO, POZ-KRK i chyba tyle... ciekaw jestem jak będzie w przypadku Lublina bo myślę, że połączenia typu LUZ-POZ czy LUZ-WRO też mają szansę jeśli będą dobrą ofertą (godziny lotów itd). Zgadzam się że zdecydowana większość ruchu biznesowego odbywa się do/z Warszawy... ale czy aż tak przytłaczająca większość? Tak jak mówię, nie wiem bo takich badań nie robiłem... a może ktoś poświęci troche czasu i zrobi takie ankiety?
gosc_d72bf rozklad zimowy we WRO od 28-X-2012 do 30-III-2013.
gosc_ecd51
2012-11-20 01:48
nie ma mowy o żadnej prywatyzacji proszę Pana gosc_6c586. Wtedy to byłby początek końca tej linii.
luka: tylko podaj proszę przykłady firm które potrzebują komunikacji pracowników na trasach między polskimi miastami. Pytam poważnie. Naprawdę trudno znaleźć choćby kilka przykładów. Rozsądny ruch korporacyjny/służbowy istnieje wyłącznie na trasach z/do Warszawy. Reszta to pojedyncze przypadki niewystarczające na dochodowość bezpośrednich połączeń. Coraz bardziej wątpię, czy nawet GDN-KRK i GDN-WRO to trasy dochodowe dla eurolotu.
gosc_652a8
2012-11-19 21:35
wole stracic 400 zł na trasie KTW-GDA-KTW samolotem niz marnować 500 zł na paliwo do auta to jest jedyny argument z mojej strony
gosc_6c586
2012-11-19 21:23
jak najszybciej sprywatyzować , bo znowu będą wołać dotacji z państwowej kasy .