Gdańsk: "Samoloty latają pełne"

Gdańsk: Port lotniczy w Gdańsku odnotował właśnie kolejny rekord - w sierpniu wskaźnik wypełnienia miejsc (tzw. load factor) w samolotach wyniósł na lotach z Gdańska średnio 84,5%. Tym samym gdańskie lotnisko pobiło wynik z lipca zeszłego roku, kiedy dało się osiągnąć LF w wysokości 84,3%.   Tak dobry wynik był możliwy dzięki ogólnemu wzrostowi popytu na większości tras, jednak...
14/09/2012 16:21   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_329ee 2012-09-20 14:16   
gosc_329ee - Profil gosc_329ee
gosc_a8c9e: o trzecia pozycje GDN w 2013 bylbym spokojny. Wystarczy spojrzec na przewage GDN nad KTW i ilosci polaczen i kierunkow regularnych. KTW nadrabiaja swoje straty tylko latem. Byc moze jednak przewaga Gdanska nad Katowicami w przyszlym roku nie bedzie az tak duza jak teraz.
gosc_eff5a 2012-09-20 13:44   
gosc_eff5a - Profil gosc_eff5a
Można sobie gadać o ruchu, jak de facto nie wiemy jaki ten ruch jest. Prawda jest taka, że w temacie linii sieciowych w GDN dzieje się więcej niż w KRK. Oczywiście, pojawiają się i znikają (AY, BT) ale w KRK w zasadzie mamy same likwidacje (CSA, Brussels), z AirBerlinem jest remis. Oczywiście zaraz będzie stado oburzonych, ale to się nie dzieje bez powodu. Oferowanie SK to bardzo dobry przykład. Pierwsza z brzegu sprawa - porównanie ruchu do SIN, PEK, BKK czy MNL dla GDN i dla KRK. Różnice są ogromne, ciekawe kto zgadnie na czyją korzyść?
gosc_a8c9e 2012-09-20 13:28   
gosc_a8c9e - Profil gosc_a8c9e
spotter10 to że piszą jakiś artykuł to o niczym nie świadczy KRK miał 80% wypełniania i to przy wielu więcej operacjach lotniczych. W tym roku spokojnie GDN zajmie 3 miejsce dużo dzięki EURO 2012 ale w przyszłym roku będzie ciężko z KTW
marcowy 2012-09-20 13:05   
marcowy - Profil marcowy
zastanawiający jest natomiast sukces SK z GDN - pomijam ruch biznesowy Gdańsk -Skandynawia - nie udało mi się kupić jeszcze loty z przesiadką w tej linii taniej niż w LH - o LOCIE z litości nie wspomnę
spotter10 2012-09-20 12:44   
spotter10 - Profil spotter10
To ze KRK obsługuje znacznie więcej lini niż GDN o niczym nie świadczy. Liczy się potencjał i potoki pasażerskie. z GDN samoloty latają pełne (nawet nie dawno był o tym artykuł) i większość z tych osób się przesiada. Skoro ludzie mogą latać via MUC, FRA czy CPH, to mogliby również przez CDG lub AMS. A to że jest mniej linii, to lepiej dla AF czy KL, bo mniejsza konkurencja. Kiedyś napewno się pojawią - pytanie tylko kiedy?
as77 2012-09-20 12:32   
as77 - Profil as77
Kiedys Air France lataly do KTW... ;). Wiec problem jest pewnie gdzie indziej...
gosc_39b46 2012-09-20 12:30   
gosc_39b46 - Profil gosc_39b46
spotter10 - najpierw niech GDN odzyska Air Baltic i Finnaira. Bo to była realna przewaga dająca wiele opcji (BT do Europy, AY do Azji, dokąd ruch z GDN jest większy niż w innych portach regionalnych).

Bo przeglądając np. ofertę z WAW widać, że KLM/AF i tak nie przebije cenowo LH a na pewno nie SK, które już się stało takim sieciowym low-costem.

Nie mówiąc już o tym, że mamy nowego sieciowca w GDN, czyli Air Berlin i też pewnie wielu patrzy jak sobie radzi. Dużo podmianek na 737 i 738 chyba nieźle rokuje.
gosc_f2b4b 2012-09-20 12:24   
gosc_f2b4b - Profil gosc_f2b4b
Gdańsk jest mało znaczącym portem dla Air France i KLM. GDN obsługuje tylko 9 lini a dla porównania KRK 16 i KLM i AF też nie latają
gosc_8aaeb 2012-09-20 12:04   
gosc_8aaeb - Profil gosc_8aaeb
Swoją drogą ciekawe, że na stronach lotnisk ciągle są nr telefonów i linki O2 :-)
spotter10 2012-09-20 11:57   
spotter10 - Profil spotter10
Gdańsk powinien (a może to robi) starać się o Air France i KLM z połączeniami do CDG i AMS. Sukces połączeń LH i SK z GDN, wywożących pasażerów przez swoje HUB'y dalej w świat powinien ich zachęcić a nam by dało większą konkurencję. Może wtedy LO by się zastanowiło i poprawiło swoją ofertę z przesiadką. Bo lecąc bezpośrednio z WAW ofertę ma całkiem dobrą, natomiast z przesiadką już nie.
gosc_a6f63 2012-09-17 20:43   
gosc_a6f63 - Profil gosc_a6f63
Gratulacje - jeszcze tylko z Gdańska do Paryża na Charles de Goule
gosc_3832a 2012-09-17 14:44   
gosc_3832a - Profil gosc_3832a
re-gosc_e873c jaki WRO? Tu jest mowa o GDN.
gosc_e873c 2012-09-17 12:58   
gosc_e873c - Profil gosc_e873c
tylko się cieszyc. wczoraj z WRO do FRA LH 1373 LF100%. miło.
gosc_84e06 2012-09-15 11:58   
gosc_84e06 - Profil gosc_84e06
z matmą i niektórych słabo...

Dublin może być i 200% ale i tak na ogólny średni wynik miesięczny ma mały wpływ, bo to tylko 3 loty tygodniowo.

Wawa to natomiast około 50 lotów tygodniowo, więc zmiana np. z 65% do 80% ma ogromny wpływ na wynik końcowy, nawet jeśli ciągle wynosi mniej niż średnia.
pcharasz 2012-09-15 08:21   
pcharasz - Profil pcharasz
Kluczowe dlatego, bo mają największą frekwencję.
gosc_f0b6c 2012-09-15 02:00   
gosc_f0b6c - Profil gosc_f0b6c
kluczowa była popularność połączeń Lotu do Warszawy? Czemu? Jest zdecydowanie poniżej średniej... Kluczowe to były połączenia Ryanaira! No chyba, że były kluczowe, bo z reguły LF nie jest zbyt duży...
usuniety 2012-09-14 20:27   
usuniety - Profil usuniety
Jaki spadek?
gosc_0888f 2012-09-14 19:02   
gosc_0888f - Profil gosc_0888f
Jak to ładnie przykryć spadek ;)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy