Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_a763d
2012-09-14 09:36
Od kiedy do KRK jest wyznacznikiem czegokolwiek dla kogokolwiek?
Co to znaczy że lotnisko z tym nic nierobi? Lotnisko nie jest od stymulowania rozwoju regiony tylko Miasta i Gminy. Jak nie ma dobrej oferty turystycznej w regionie i miasta nie kwapią się aby ją stworzyć to poprostu turyści nieprzylatują. Moim zdaniem lotnisko samo w sobie ma tutaj ograniczone możliwości. Niewidziałem jeszcze turystów, którzy by za cel podróży mieli jakieś lotnisko. Po tym stwierdzeniu "Lotnisko z tym nic nierobi" można wnioskować że niezbyt masz pojęcie o działaniu lotniska. Ja też jestem tylko pasażerem i klientem lotnisk ale niekrytykuję tak na oślep bo poprostu nie znam całości sprawy. Co do tych 5 minut to Każde lotnisko jest firmą, kótra musi zarabiać i niewidzałej jeszcze takiego podmiotu prawa handlowego, który by coś rozdawał. Jak chcesz coś gratis to się udaj do instytucji harytatywnej. A zresztą jak by parking był gratis to pewnie był by problem , że restauracje na lotnisku posiłków nie wydają gratis itd.
gosc_482f4
2012-09-12 20:36
A propos parkingu, to idiotycznie tylko 5 minut za darmo. Nawet w KRK jest 10 gratis.
Natomiast odnośnie ilości pasażerów, to będzie jeszcze gorzej, bo LOT likwiduje poranny rejs (6.00) do Warszawy, jak równiez wtorkowy i czwartkowy o 10.10. A lotnisko nic nie robi. Niedawno wycięto Turyn
gosc_483ee
2012-09-12 14:20
Do gość_eb25b. Ciekawe po czym oceniasz zarządzanie KTW. Wypowiadasz się tak jakbyś przynajmniej był pracownikiem tego lotniska. Co do opłat parkingowych to na całym świecie za parking się płaci. Jedź do Krakowa, Warszawy, Katowic to jak się zatrzymasz to bulisz. Jak kogoś stać na wylot to go stać na parking. Ja nie mam z takimi opłatami problemu. Nie rozumiem natomiast co masz na myśli że lotnisko niedopłaca do nowych przewoźników? Jeżeli wg Ciebie Zrządzanie lotniskiem sprowadza się do parkingu i opłaty za niego z czym masz WIELKI problem to najpierw przemyśl Coś a później się wypowiedz. byłem na wielu lotniskach w Polsce i nie tylko i jakoś niewidzę różnicy między KTW a innymi. A może ty poprostu pracujesz w konkurencji dla KTW i dlatego piszesz takie banialuki
gosc_eb25b
2012-09-12 08:59
Do gosc_21827
"Zarządzane" to chyba słowo użyte na wyrost. Całe to "zarządzanie" sprowadza się do podnoszeniu opłaty za parking i nie dopłacaniu do nowych przewoźników. Pasażerowie i tak przychodzą, bo muszą - to gdzie tu to zarządzanie ? Bardziej pasuje tutaj określenie administrowanie.
spotter10
2012-09-11 14:34
Statystyk charterowych dokładnie nie sprawdzałem, bo niektóre lotniska nie rozdzielają tego.
gosc_427da
2012-09-11 11:52
albo Gdańsk, bo tu też rośnie czarter :)
spotter10, są lotniska ( te mniejsze) na których czartery rosną a nie spadają, przykład Bydgoszcz
spotter10
2012-09-11 10:57
Faktycznie, moja mała pomyłka. Przepraszam. Nie, GDN nie będzie po raz pierwszy na 3. miejscu, ponieważ to było jego miejsce zanim do KTW nie wszedł Wizz Air. Pierwszy rok, w którym KTW wyprzedziły GDN to 2004, kiedy to w GDN było 463 tys. zaś w KTW 622 tys. zaś rok wcześniej było analogicznie 365 tys. i 258 tys. zaś w 1999 250 tys. i 170 tys. pax. W statystykach widać ewidentnie nagły wzrost ruchu w KTW od momentu pojawienia się W6 (skok o 140% w roku 2004). A w tym roku w KTW nam się skumulowały upadki w branży turystycznej i spadki ilości charterów, jak również rezygnacja z wielu połączeń z tego lotniska. Tak to niestety jest, jeżeli trzonem w segmencie rejsów regularnych jest tylko jedna linia. Bo spadek charterów da się chyba zauważyć na wszystkich lotniskach w Polsce.
No to GDN na 3 miejscu w Polsce będzie i to chyba po raz pierwszy? A KTW niestety nędza. W następnym roku to będą na 4 jak nic się nie zmieni, bo Modlin ich wyprzedzi;-)
hm, owszem leoij jest czasami mieć 100 klientów i zarobić 1000 niż mieć 1000 klientów i zarobić 100, tylko że to porównanie bardziej dotyczyłoby linii lotniczych niż lotnisk. Lotniska zarabiają na obsłudze pasażerów, i jeżeli jest ich mniej to lotnisko zarabia mniej prosta zależność. I nie ma tu znaczenia zasobność portfela pasażera, liczy się ilość a nie jakość. To że w KTW dojdzie do " przegrzania" wiadomym było od dawna. Powodów jest kilka, chociażby rozwój innych lotnisk regionalnych jak chodzi o ofertę czarterów, zwiększanie ilości kierunków np. w KRK czy też ogólnie kryzys.
gosc_21827
2012-09-09 10:24
Widzeę, że większość ocenia lotniska po ilości przewiezionych pasażerów. Moim zdaniem to nie jest istotny parametr. Lepiej przewieźć 100 pasażerów i zarobić 1000 czy przewieźć 1000 pasażerów i zarobić 100 zł? Istnieje takie coś jak rentowność. Myślę że są w ocenie lotniska dużo ważniejsze rzeczy niż przerzucanie się ilością przewiezionych pasażerów. Ten parametr dotyczy raczej przewoźników. Dla mnie na takim przystanku dla samolotów jakim jest lotnisko liczy się sprawna i miła obsługa, łatwość dostępu do infrastruktury a to tam wszystko jest.
Reasumując uważam, że akurat to lotnisko nie jest żadnym samograjem tylko jednym z lepiej zarządzanych lotnisk w Polsce.
Nie ma tego szczęścia jak np Balice i nie leży przy Krakowie, który jest znany na całym świecie a i tak nieźle sobie radzi.
gosc_0bf9e
2012-09-08 11:27
KTW swoje najwieksze obroty maja w sezonie letnim. Wtedy zawsze sa dobre wyniki. Ale czy wystarczy to by w 2013 roku wrocic na 3 miejsce? To bardzo niepewne.
gosc_8c070
2012-09-06 09:23
gwoli scislosci KTW suma 1milion 800 tys, a GDN 2 miliony 25 tysiecy...a nie 250 tys...czyli roznica 225 tys...przynajmniej tak w tekscie napisano
spotter10
2012-09-06 09:11
Tak jak zawsze KTW w okresach wakacyjnych notuje znacznie większe liczby odprawionych pasażerów, ale ten okres się właśnie kończy i od początku roku ma o ponad 400 tys. pax mniej niż GDN (1,8 mln do 2,25 mln). Jeszcze wrzesień jest okresem, gdy KTW mogą odprawić więcej pax niż GDN, ale w ostatnich miesiącach już nie. I tak oto jest pewne w 100%, że GDN w tym roku znajdzie się na 2. miejscu wśród portów regionalnych. Ale czy w przyszłym to się powtórzy - to się okaże!
gosc_a7af5
2012-09-06 00:02
Skoro jest tak dobrze , dlaczego bedzie co miesiac gorzej . Pyrzowice za dwa lata 7/8 miejsce w regionie. Pytam inwestycje , robione na wyrost ,
gosc_bdd74
2012-09-05 22:56
Prosze sie nie podniecac Krakow 354 tys podroznych ,Katowice 326 Gdansk 286 Rzeszow 62 tys.Czyli kolejnosc jak zawsze i chyba na zawsze
usuniety
2012-09-05 22:17
Święte słowa.
gosc_a8e9a
2012-09-05 22:00
Do gosc_a5307. Może ciebie rajcuje czytanie wyników finansowych lotniska, mnie nie. Ciekawe czy interesują cię też wyniki finansowe zakładu komunikacji miejskiej, dostawcy twojego internetu lub dentysty. Lotnisko się zwija a przyczyną tego jest brak JAKICHKOLWIEK działań ze strony lotniska. Akumulatory w postaci umowy z WizzAir, możliwości latania z lotniska 24 godziny na dobę i dużej populacji ludzi w pobliżu to mało. Port usiadł na laurach i proszę nie pisać o inwestycjach infrastrukturalnych. Jeżeli ma się pieniądze to są one wyłącznie kwestią formalną.
gosc_a5307
2012-09-05 21:01
Proponuje spojrzeć na wyniki finansowe poszczególnych lotnisk i wtedy dopiero wyciągać wnioski gdzie sie dzieje dobrze a gdzie złe. Katowickie lotnisko w tym roku będzie miało chyba najlepsze w historii wyniki finansowe. Na koniec roku zobaczymy jak będzie u innych i wtedy można będzie wyciągać wnioski.
gosc_f3854
2012-09-05 20:50
czemu lotnisko nazywa się Pyrzowice skoro adres jest Ożarowice ?