Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_a71f1
2012-09-08 07:51
Przxy takim zarządzaniu, to nawet gdyby paliwo lotnicze było za darmo to i tak LOT leciał by na stratach !!!!!!!!!!!
marqoos_pl
2012-09-01 19:47
MOL bardzo często lata właśnie swoimi rejsowymi samolotami jak ma taką okazję i nie ma dalszych planów (nie po drodze rejsowymi samolotami). Często można go spotkać na pokładzie FR.
krzysiekl
2012-09-01 19:38
Jeżeli kiedyś MOL przyleciałem rejsowym LOTem a nie własnym samolotem/własnym charterem to to bardzo dobrze o nim świadczy:P
Niedawno był w Polsce B737, jednym z floty FR, specjalny lot tylko dla niego, co już tak oszczędne nie było.
krzysiekl
2012-09-01 19:34
@madej
to szerszy problem.
szefowie linii lotniczych zazwyczaj nie korzystają z własnych linii. latają własnymi samolotami;)
Ponoć kiedyś rząd/senat? USA miał decydować o jakimś wsparciu rodzimych linii lotniczych.
Na spotkaniu gdzie byli przedstawiciele zarządów/prezesi linii ktos zapytał "ok, to kto z Państwa przyleciał samolotem rejsowym?" Nikt się nie przyznał. Nikt nie powiedział czegoś w stylu: "Ja, bo moja linia ma bardzo dobrą pierwszą klasę".
gosc_512ee
2012-09-01 18:25
Lot jest do likwidacji.
gosc_722e6
2012-09-01 17:16
LOT idzie przetarta droga maleva. malev tez pozbyl sie techniki, problem jest taki ze na kierownicze stanowiska sa zatrudniani Dyzmowie, i koledzy dyzmow.
gosc_128e9
2012-09-01 00:03
Nieprawda, że linie lotnicze pozbywają się aktywów. Wręcz przeciwnie firmy kateringowe stanowią cenne i ważne strategicznie wsparcie dla przewoźników, to samo dotyczy firm handlingowych, serwisujących sprzęt, a także małych linii wchodzących w skład grupy, np,. w Lufthansie, Singapore Airlines, Cathay Pacific czy CSA.
sam MOL nie korzysta z linii ktore stworzyl, to jest chociażby podstawowa różnica. Sam przyznawał wiele razy ze korzysta z tradycyjnych przewoźników, do Polski też przyleciał kiedyś LOTem. Z plebsem przecież leciał nie będzie samolotem w którym brak jest buissnes class.
Porządkowanie struktury LOT-u - zgadzam się, że linii lotniczej niepotrzebne jest kasyno. Kwestia tylko, czy ktoś z rynku kupi to kasyno za ile będzie miał kaprys, czy kupi je państwo (czyli my) za cenę z kosmosu, aby dołożyć kasy do linii. Ta druga opcja jest kontrowersyjna (nawet pomijając fakt że nie jest dozwolona w UE). Okres jest bardzo trudny dla LOT, nowych samolotów na długie trasy jeszcze nie ma, gospodarka zwalnia, wszystkie linie będę miały kłopoty. Kwestia czy zdąża do Dreamlinerów, aby polepszyć produkt i tym przyciągnąć klientów i może w końcu wyjść na zero. Kwestia, czy kosztowo LOT jest wydajny to dalszy problem, tu nie wiem, czy np. załoga ma wynagrodzenie rynkowe za przyjęty na rynku zakres obowiązków? Czy są w firmie twarde ograniczenia budżetowe, czy przekonanie, że jakby co to jesteśmy "narodowi" i państwo nam jakoś dołoży jak się kasa skończy.
gosc_9827d
2012-08-31 08:35
roznica jest spora zeby nie powiedziec diametralna...
madej znów wypisuje głupoty , człowieku czy ty byłeś w Bratysławie na lotnisku ? Tak to jest jak ktoś widział tylko jedno lotnisko w życiu i to w swojej ukochanej stolicy. Jak jest różnica miedzy pasażerami LCC a "tradycyjnych linii" ? Z chęcią poczytam wywody tych którzy poza Warszawa nie uznają innych lotnisk.
gosc_35b48
2012-08-30 23:25
ooo to ciekawe a od kiedy???
Kolejna nowość.
Powstała spółka Personnel Services sp. z o.o. do której przechodzi dział Call Center oraz Miles and More :(
LOT moim zdaniem wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciu z linku.
zobacz link
gosc_bf848
2012-08-30 19:48
Kazdy plan lepszy niz brak planu...
bardzo dobrze, że jest plan B, ktory być moze przyniesie dobre rozwiązanie dla LOTu.
mogliby zacząć od zwolnienia Bartoszewskiego, niezła oszczędność na zbędnym etacie :)
krzysiekl
2012-08-30 12:50
@b737800max
mogą mieć nawet samoloty tylko z ekonomiczną ale niech na ty zarabiają a nie tracą.
Nie sądzę, że utrzymywanie bezpośrednich połączeń z Warszawy do USA jest aż tak istotne dla społeczeństwa, że warto to robić zamiast wydać kasę na co innego.
Nawet nie można powiedzieć, że LOT dzięki temu, że jest państwowy ma stabilną siatkę połączeń. Ciągle coś się zmienia (uruchomienia, potem likwidacje)
krzysiekl
2012-08-30 12:50
Można jeszcze mieć nadzieję, że wyciągną LOT na prostą i zacznie a) mieć zyski b) stabilną siatkę połączeń.
krzysiekl
2012-08-30 12:42
@gosc_68f15
znam angielskie firmy które wspierają przewoźników węgierskich i irlandzkich i nawet szefowie są zadowoleni, że bez przesiadek;)
znam polskie firmy (ba korporacje) gdzie stosuje się określenie "tania linia" w odniesieniu do Eurolotu by łatwiej uzyskać zgodę na przelot;)