Powstanie bałkański SAS?

Powstanie bałkański SAS? Połączenie i wspólna działalność na zasadach zbliżonych do skandynawskiego SAS-u - to według prestiżowego magazynu "The Economist" jedyna szansa na poprawę funkcjonowania linii lotniczych na terenie byłej Jugosławii. Oficjalnie temat nie istnieje, ale według brytyjskiego tygodnika rozmowy toczyły się m.in. podczas wczorajszego (19.5) spotkania szefów bałkańskich linii w...
20/05/2012 20:28   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
b747400er 2012-05-23 12:02   
b747400er - Profil b747400er
Gosc_56acc: Ruch OandD = ruch origin-destination czyli ruch pasazerski pomiedzy dwoma portami AAA i BBB (niezaleznie czy bezposrednio lub z przesiadka w CCC) ale co istotne na jednym bilecie i w ciagu 24h. Pasazerowie ktorzy maja dwa oddzielne bilety na polaczenia AAACCC i CCCBBB lub maja jeden bilet, ale przebywaja w CCC ponad 24h nie zaliczaja sie do OandD AAABBB, a odpowiednio do AAACCC i CCCBBB.
gosc_56acc 2012-05-22 12:35   
gosc_56acc - Profil gosc_56acc
do b747400er - co to jest ruch OandD?
b747400er 2012-05-21 23:04   
b747400er - Profil b747400er
Gosc_e2f20: Balkan Air (LZ) juz kiedys istnialo... to byl bulgarski przewoznik narodowy, ktory tak madrze sprywatyzowany (anej firemce z Izraela), ze LZ szybciutko zniknal z rynku. A co do przykladow, to mozna jeszcze dodac LAN. Ale cala trojka: SAS, LAN i TACA to duze linie z silnymi hubami i odgrywajace wazna role w swoich regionach, a przewoznik w krajach b. Jugoslawii raczej wielkiego znaczenia miec nie bedzie mial, ani tez nie ma wielkich szans na stworzenie w miare silnego hubu regionalnego.
gosc_e2f20 2012-05-21 21:55   
gosc_e2f20 - Profil gosc_e2f20
mogli bys zrobic napszykład jakies balkan air czy cos nie kojazylo by sie z jugoslawią tylko z balkanami pozatym dobze by bylo gdyby linia była z kilku krajów jak sas dania norwegia i szwecja lub TACA ameryka płd
b747400er 2012-05-21 10:12   
b747400er - Profil b747400er
gosc_42885: zakladam, ze tam sie cos w miedzyczasie zmieni... Przeciez Krakusi nie beda stali w tyle za reszta;-)
gosc_42885 2012-05-21 08:08   
gosc_42885 - Profil gosc_42885
via KRK się nie da latać, chyba że odprawa online & open sky :)
b747400er 2012-05-20 22:09   
b747400er - Profil b747400er
Warto dodac, ze w skandynawskim SASie od lat sa ogromne tarcia wewnetrzne i dochodzi do pekniec. Nie widzi tego moze postronny pasazer, ale usilujac robic biznes z SK inne linie maja sporo problemow. Po za tym raz dzialaja jako calosc, potem dziela sie na trzy linie krajowe oraz tzw. SAS International, obslugujacy polaczenia dalekiego zasiegu oraz zajmujacy sie tematyka aliansowa, ale juz np. code share trzeba bylonegocjowac z kazda linia oddzielnie. Wiec to nie jest najlepszy przyklad dla linii krajow pojugoslowianskich. Co do Balkanow to dochodza jeszcze problemy polityczne, o ktorych mowa w artykule, rany po wojnie balkanskiej sie nie zagoily jeszcze. Kolejna kwestia, gdzie mialby byc glowny hub: LJU, ZAG czy BEG? Jesli w ogole mialby istniec hub. Czy mialby to byc bardziej przewoznik z hubem czy moze bardziej p2p, ale wtedy dalej OS i TK beda najwazniejszymi graczami na tym rynku, bo nowy JAT jedynie obnizy koszty dzialania, ale dalej bedzie mial problem ze zbyt malymi potokami w ruchu OandD na wiekszosci z tras. Sa one po prostu za male. Na trasach gdzie jest duzo imigrantow ruch wywiezie W6 i FR. No i jeszcze dwie jurysdykcje z Unii, reszta po za i mozliwe, ze maja dosc rozne przepisy. Raczej tez to kiepsko widze. Moze jedynie jakby to kupil jeden inwestor np. taki TK. Zreszta uwazam, ze w momencie gdyby TK by sie zbratal z LO, to wlasnie b. Jugoslawia, Moldowa i Albania oraz w mniejszym stopniu Ukraina, Wegry (nie majace juz flagowego przewoznika), Slowacja, Rumunia (z kulejacym RO) i Bulgaria (z kulejacym FB) powinny stac sie dla TK/LO tzw. rynkiem macierzystym... tj. aby ich oferta dla ruchu 6 wolnosci via IST i WAW oraz w mniejszym stopniu via KRK stala sie na tych rynkach tzw. oferta pierwszego wyboru. Przejecie przewoznikow lokalnych w b. Jugoslawii by napewno w tym pomoglo, a z drugiej strony nie byloby relatywnie zbyt duza inwestycja.
gosc_c28af 2012-05-20 21:22   
gosc_c28af - Profil gosc_c28af
Ta nowa Jugosławia to ogólnie smiech na sali. Zbiór ultra nacjonalistycznych niby państw.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy