Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Sprawa jest prosta: stwierdzą, że połączenie sie nie udaje i je zamkną całkowicie na zimę...o ile CSA dożyje w ogóle zimy.
pcharasz
2012-03-14 20:20
b747400er, kwestia tego czy ma to być poniżej kosztów średnich na pasażera czy kosztów marginalnych. Jeżeli to pierwsze, to może mieć to jak najbardziej sens. Natomiast problem z przerzucaniem się na tańsze taryfy rzeczywiście mógłby być realny. Mimo wszystko, ja nie twierdzę, że najtańsze taryfy powinny być za 250 zł RT czy coś w tym stylu, absolutnie nie. Chodzi tylko o to, żeby połączenie to było konkurencyjne cenowo z pociągiem, tak popularnym wśród turystów i nie tylko. Cena pociągu OW to 41 Euro, plus miejscówka. Za kuszetkę/miejsce do spania w 3-osobowym wagonie - dodatkowe 15 Euro. Razem, w dwie strony 112 Euro, czyli jakieś 465 zł. Dłuższy czas przejazdu niż pociąg, natomiast jest oszczędność na noclegu. Natomiast ceny przelotów KRK - PRG zaczynały się od ponad 700 zł w najtańszych taryfach, podczas gdy WAW - PRG jest nadal od 459 zł RT. A teraz niespodzianka - nowe ceny KRK - PRG zaczynają się od 1500 zł RT! I jasne, może i CSA na tym w jakiś sposób zarobi, w końcu biznesmeni tyle może i zapłacą za możliwość bezpośredniego lotu. Ale gdy weźmie się pod uwagę oferowanie na tej trasie i godziny połączeń (z KRK 14:45 do PRG o 16:00, z PRG o 12:10 do KRK o 13:30), to ja naprawdę nie mogę stwierdzić jakim cudem to połączenie może im się nadal opłacać z takimi cenami (i tym samym wątpliwe na nie popytem) i być dogodne dla ów biznesmenów. Nie wróżę mu długiej przyszłości.
gosc_292e7
2012-03-14 19:11
sytuacja w csa jest fatalna, znam to od srodka. No to teraz czas na KLM/AirFrance i KRK
No z punktu widzenia LO to ich dwóch największych rywali w regionie albo padło albo tnie ostro połączenia, więc na pewno nie płaczą z tego powodu w LO;-)
gosc_ce246
2012-03-13 23:40
Czyżby sytuacja finansowa CSA była aż tak zła?
LOT jest im pewnie z tego powodu bardzo wdzięczny ;)
gosc_69d5f
2012-03-13 21:18
ale durnota... szkoda słów:(
marcinmiko
2012-03-13 19:35
pamiętam jak kiedyś latali PRG-KRK 13/tydzień
b747400er
2012-03-13 16:17
PCharasz: pytanie tylko czy dopelnianie ponizej kosztow ma sens. Wydaje mi sie, ze nie. Po za tym jak bedziesz bardziej otwieral tansze klasy, to ci co kupowali drozsze taryfy przezuca sie na tansze i w sumie sobie pogorszysz wplywy na rejs. Co by zoptymalizowac wplywy na rejs nie koniecznie oznacza, ze musisz sprzedac wszystkie miejsca na danym rejsie. Moze byc taka sytuacja, ze sprzedaz pol samolotu i zarobisz wiecej niz bys pootwieral tanie klasy i mial jeszcze overbooking, ale nie pokryjesz kosztow. Zreszta wlasnie w ten drugi sposob OK dzialalo przez kilkanascie lata sadzac, ze moze otwierac niskie taryfy i latac duzymi samolotami i efekty takiej 'zabawy' widzimy czym sie koncza, ze sie tnie siatke na potege i usiluje sie cos wymodzic, jak to teraz robia z rejsami w glab Rosji i innych krajow WNP. Co ciekawe zamykaja wlasnie PRGTBS v.v.
pcharasz
2012-03-13 16:09
b747400er, to fakt, ale przy niższych cenach mogliby przynajmniej dopełniać swoje ATRy 42, bo z tego co wiem to i z tym były problemy.
b747400er
2012-03-13 16:08
Co ciekawe, OK otwiera rejsy na nocowanie do WAW 4x w tygodniu, beda wylatywac z WAW o 615 rano i wylatywac z PRG po LO. Rejs bedzie wylatywal z PRG w .234..7 oraz 1.345.. z WAW. Polaczenie bedzie zawieszone w lipcu i sierpniu. Zobaczymy czy dlugo sie utrzyma. Jednoczesnie z modyfikacja rozkladu nastapi tez zmiana floty obslugujacej polaczenie OK na trasie PRGWAW v.v.: 19x AT4, 3x319 i 1x735.
No słabo to CSA wygląda, słabo....kasują i kasują, a zmiast tego dają nowe połączenie raz w tygodniu...
b747400er
2012-03-13 15:50
PCharasz: przy nizszych wplywach nie zarobiliby zlwaszcza latajac 735 - to jeden z najdrozszych samolotow na miejsce. We flocie LO drugi w kolejce po ER4. Stad jego wymiana na duzo efektywniejsze E95, co jednoczesnie umozliwi ujednolicenie floty i oparcie jej o rodzine EJet'a. Wiec kolejny powod do obnizki kosztow.
gosc_8b645
2012-03-13 15:08
Madej: A ile razy dałeś im zarobić?
CSA juz sie zwija. Skasowali Heathrow i Manchester,później Geneve i Zurich, potem Helsinki teraz też zmniejszają liczbę połączeń do Krakowa. W sumie ich obecna siatka europejska robi się jakimś ogryzkiem połączeń w stosunku do tych ktore mieli jeszcze rok temu.
gosc_9a8de
2012-03-13 14:50
Kraków - Praga by ELO coming soon
To wiadomo, dokąd będzie jedno z najbliższych nowych połączeń FR z Krakowa
pcharasz
2012-03-13 14:13
Szkoda, bo przy niższych cenach mogliby obsługiwać duży ruch turystyczny pomiędzy Krakowem a Pragą, jako alternatywa dla nocnego pociągu. Ale przy cenach zaczynających się od 700 zł RT to ciężko...
CSA ostatnio kasuje sporo kierunkow na zachod Europy a samoloty przestawia na wschod do Rosji i bylych republik - tam ma zero konkurencji.
gosc_ba26a
2012-03-13 13:41
brakuje jej chyba samolotów i dlatego podstawiają zastępczą linię........ja lecial ostatnio B737-500 i samolot był pełny no 90 %!!
gosc_82dcd
2012-03-13 13:34
....:(