oł rajt, pośpieszyłem się ;)
cani@ naucz się czytać ze zrozumieniem ;)
Unia i MFW udzielają wsparcia dla TAP w wysokości 100 mld USD :-O Kurcze, to TAP powinien być potęgą na światowym rynku, przy takim wsparciu zjadłby Emirates, Lufę i BA na śniadanie. Czyżby cała tę kasę w TAP przejedli? ;-) hahaha
mlodyy1985
2011-05-09 16:20
Firma nie musi być właścicielem samolotów-może je leasingować, może nie mieć za wielu własnych budynków hangary, zlecać szkolenia ,wynajmować je itd. Okaże się, że firma to pracownicy i marka. Dlatego firma jako firma nie ma dużego majątku i stąd jest tak nisko wyceniania. Jeśli doda się do tego np. silną pozycję związkowców czy jesli okazałoby się, że są w trudnej sytuacji finansowej to mało kto byłby skłonny dużo zapłacić. Tak jest np. z LOTem-w zasadzie pozbyli się całego majątku i kupując LOT dostałbyś logo, pozycję na rynku i pracowników -ile byś zapłacił za to?Samoloty są leasingowane i tak jst na całym świecie bo to się bardziej opłaca liniom.
olo: samoloty rzadko są własnością linii lotniczych, najczęściej są w leasingu;
na wartość spółki składa się wiele rzeczy a wyceny są robione wg. różnych metod
ja sie tam nie znam - ale czy 500 mld euro to nie jest grubo ponizej wartosci samych samolotów nawet ?? na czym polega taka wycena
lmajchrowski
2011-05-09 05:28
Moze niech zostawia LOT a wymienia się kadrą my im damy dyrektorów LOTu a oni nam dadza swoich :)
nederland
2011-05-09 00:47
to by było dziwne, niech wezmą lot ;P