@WROMK: Kłamiesz. Koszty budowy CPK idą w dziesiątki miliardów i nie są porównywalne z kosztami rozbudowy Okęcia i Modlina. Rozdział ruchu przez odpowiednie kształtowanie opłat lotniskowych.
jsg, jak zwiększyć przepustowość Okęcia, nie narażając się na ogromne zwiększenie hałasu w gęsto zaludnionych obszarach Warszawy? Nie mówiąc już o burzeniu autostrady, domów, koszt tego byłby wyższy niż budowa nowego lotniska, licząc dociągnięcie szybkiej kolei w tunelu na Okęcie. Po drugie jak przenieść te loty czarterowe i niskokosztowe? Powiedzieć im precz, czy może zakazać lotów samolotów fioletowych lub niebieskich zarejestrowanych w Irlandii? Taki podział dopóki Polska jest w UE NIE jest możliwy prawnie, a Unia każdą taką próbę odrzuci. Każdy inny pomysł np. loty tylko tam gdzie min. 2 razy dziennie też są do obejścia oraz mocno uderzą w LOT, więc też nie o to chodzi.
Dobrze by też było jakby LOT przywrócił doloty z regionów około 9 rano. Wtedy czas oczekiwania skróciłby się znacząco. Przed pandemią tak było.
Wystarczy zwiekszyc przepustowo Okécia i przenie loty charterowe i niskokosztowe na Modlin.
krzysiekl
2024-03-26 23:42
flytfs, żeby to poprawić potrzebne jest nowe lotnisko w Warszawie (CPK czy jak tam je zwać)
Z LOTem jest jeszcze jeden problem - czas oczekiwania na połączenie w Warszawie przy tranzycie. Często zdarza się, że dolot jest oferowany przed 6 rano, a kolejny lot wychodzący jest po 5-6 godzinach. Przez takie coś, grupa Lufy i KLM, wywożą pasażerów przez swoje centra przesiadkowe.