Zmiany na rynku Europa - Azja. Emirates i Turkish rosną w siłę

Zmiany na rynku Europa - Azja. Emirates i Turkish rosną w siłę Jednym z bardzo istotnych trendów, z punktu widzenia największego rynku interkontynentalnego Europa – Azja, jest wzrost znaczenia i udziałów hubów położonych w rejonie Zatoki Perskiej oraz Stambułu. Jest to bezpośrednia konsekwencja zamknięcia dla linii europejskich trasy transsyberyjskiej. Przed agresją rosyjską, najkrótsza trasa pomiędzy największymi rynkami...
21/08/2023 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
b789 2023-08-21 19:32   
b789 - Profil b789
@jsg pytasz czemu @krzysiekl wszystko sprowadza do CPK? A może zapytasz autora czemu nawet ten tekst opatrzył takim zakończeniem, czyli wszystko sprowadza do CPK: "Jeśli popatrzymy na sytuację konkurencyjną, CPK i LOT mają małe szanse na odegranie mocarstwowej roli na wielu rynkach Europa – Azja, a szczególnie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.".
Nikt z potencjalnych zwolenników CPK nie mówi, że chce z tego lotniska i LOTu robić mocarstwa. Ale robi to autor drwiąc w ostatnim zdaniu.
Pytasz co sądzą mieszkańcy Warszawy? Zapraszam Cie na Ursynów, Ursus, Włochy i popytaj. Ja mieszkam blisko Okęcia i pomimo bycia freakiem lotniczym, momentami mam dość hałasu i zapachu kerozyny. I z wolałbym aby cały ruch lotniczy wyprowadzić z miasta. I z WMI nie korzystam. Ani to normalny port lotniczy, ani operujący tam hegemon, ani dojazd normalny.
krzysiekl 2023-08-21 12:58   
krzysiekl - Profil krzysiekl
jsg, CPK jest kluczowym projektem by transport lotniczy w Polsce, a zwłaszcza w Warszawie, mógł się dobrze rozwijać. Jest związany także z polityką transportową do której nawiązał ten artykuł, dlatego ten temat poruszam.

dla mieszkańców aglomeracji warszawskiej Okęcie i Modlin i tak nie wystarczą. Chyba, ze zrobimy CPK ale w Modlinie.

ja piszę o sobie a mi zależy na sprawnym dojeździe na główne lotnisko w Warszawie. Nawet jeśli Emirates zacznie latać np. z Krakowa to i tak chcę mieć możliwość dobrego dojazdu na inne lotniska. Im większy mam wybór tym lepiej.
CPK da mi także szansę na pojawienie się kolejnych nowych przewoźników w Polsce, oraz na więcej połączeń LOTu z Warszawy.
Każde nowe połączenie, każdy nowy przewoźnik, to także niższe ceny połączeń.
jsg 2023-08-21 11:30   
jsg - Profil jsg
Dlaczeo każdy artykul sprowadzasz do CPK i próbujesz udowodnić jego przydatność ze swojej prespektywy 'mieszkając na południu Polski łatwiej dojadę na CPK'? Należałoby się zapytać mieszkańców aglomeracji Warszawskiej czy chcę latać z Okęcia/Modlina czy CPK? Masz takie dane?
krzysiekl 2023-08-21 10:35   
krzysiekl - Profil krzysiekl
1. Te linie także potrzebują CPK, ich rozwój w WAW byłby ograniczony bez CPK
(choćby problemem dla Emirates było uruchomienie lotu A380 gdyż lotnisko Chopina nie chciało się zgodzić na tak duży samolot wykonujący codziennie loty, nie tylko sporadycznie. Teraz się to zmienia).
Ja także chcę łatwiejszego dojazdu na lotu Emirates z Warszawy, mieszkając na południu Polski łatwiej dojadę na CPK niż teraz na Okęcie. Zwłaszcza dojazd koleją będzie dużo łatwiejszy czyli także wygodniejszy.
2. Skąd pomysł, że projekt CPK nie uwzględnia rozwoju takich linii? Jedynym sposobem by "przetrwać" jest albo iść na szeroką współpracę z jedną z takich linii albo mieć dobrą własną ofertę. Do OBU tych rzeczy jest niezbędny CPK gdyż tylko wtedy LOT lub inna linia z bazą w Warszawie może się sprawnie rozwijać. Teraz na Okęciu nie ma już dobrych warunków do rozwoju, bardzo trudno uruchomić dodatkowe loty w godzinach szczytu, trudno więc też maksymalizować liczbę lotów pomiędzy którymi są możliwe sprawne przesiadki. Przerwa w nocy też nie jest korzystna dla linii oferującej loty z przesiadką. Np. w Dubaju jedna z głównych fal wylotowych (do Azji) jest w środku nocy.
3. Na rynku lotniczym zmieni są niedługo znacznie więcej, pojawia się nowe silne podmioty, a przynajmniej będą próbować. Będzie jeszcze trudniej ale będą to także podmioty z którymi warto próbować iść na współprace. Jak pisałem posiadanie bazy na lotnisku CPK, a nie na Okęciu, znacznie zwiększa szanse LOTu czy innej linii z Warszawy, na znalezienie partnera.
Powstają linie Riyadh Air, na szybki rozwój swoich linii liczą Indie i tez mają szansę stać się silnym graczem w przyszłości. Teraz blokują przez ograniczenia w liczbie lotów, rozwój w Indiach takich linii jak Emirates czy Qatar, chcąc wspierać swoich przewoźników.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy