Analiza: Struktura oferowania rozkładowych linii w Europie Środkowej

Analiza: Struktura oferowania rozkładowych linii w Europie Środkowej Jesteśmy obecnie w kluczowym dla europejskiego rynku lotniczego okresie. Sezon Lato 2023 jest pierwszym od trzech lat, gdy restrykcje w podróżach międzynarodowych, związane z pandemią nie mają istotnego wpływu na rynek. Obecnie możemy obserwować, jak zmieniła się sytuacja, jeżeli chodzi o popyt, w porównaniu z rokiem 2019 i jakie są trendy dalszych zmian. Wiemy już, że...
15/06/2023 09:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
tos 2023-06-21 16:08   
tos - Profil tos
Pracowicie wykonana analiza, ale z poważną wadą metodologiczną. Autor porównuje PLL LOT (jedną linię lotniczą) z grupami kilku linii, typu Grupa Lufthansy. A dlaczego nie LOT z Austrian albo Swiss, Finnair czy Iberią, z wykazaniem jak oferowanie zmianiało się w przeciągu danego okresu? To teraz poprosimy o porównanie oferowania Grupy Lufthansy z oferowaniem całego sojuszu OneWorld. Metodologia będzie podobna, a Autor będzie mógł przekonywująco wykazać, że Grupa Lufthansy się nie liczy na świecie, a wręcz upada.
solokhumbu 2023-06-16 10:18   
solokhumbu - Profil solokhumbu
CPK to pomysł od początku partyjny, państwowy, za publiczne (czyli nasze) pieniądze. Całkowicie chybiony.
To, co jest potrzebne aglomeracji warszawskiej to rozbudowa WMI do ok. 8m rocznie oraz (w miarę możliwości) rozbudowa WAW.
A całemu krajowi jest niezbędna sukcesywna inwestycja w istniejące porty regionalne (szczególnie w "milionerów") oraz rozbudowa systemu dowozów na lotniska, aby nawet mieszkańcy mniejszych miast mieli rozsądnie łatwy dojazd zbiorkomem na jedno czy dwa sąsiednie lotniska.
I to, co napisałem, wystarczy nam na najbliższe naście lat.

A poza infrastrukturą - niezbędna (na przedwczoraj!) jest prywatyzacja LO, aby żadne ULC czy inny państwowy pseudo-wynalazek nie mógł, nie chciał i nie musiał już nigdy zaburzać wolnego rynku mniej czy bardziej potajemnym wspieraniem bankruta.
KapitanArbuz 2023-06-15 22:27   
KapitanArbuz - Profil KapitanArbuz
Panie Marku, uwielbiam Pańskie artykuły. Bardzo dobra analiza i wnioski. Mam też dwie uwagi które mnie rażą, od dziesięciu lat linie lotnicze JAT nie istnieją bo przeszły do historii. Teraz to Air Serbia, która jest kontynuacją JAT ale nim nie jest. Druga sprawa także związaną z nazwą to linie z chorwacji Croatia Airlines, to jest prawidłowa nazwa przewoźnika, a nie Air Croatia. Pozdrawiam serdecznie,
sauvi 2023-06-15 17:53   
sauvi - Profil sauvi
Jeżeli LO zniknie, to po CPK będzie hulał wiatr i w końcu zbankrutuje, tak jak lotnisko pod Ciudad Real.
Podobnie będzie zresztą w każdym przypadku, chyba że LO zamieni się w ogromnego przewoźnika przesiadkowego, co nigdy nie nastąpi.
jsg 2023-06-15 10:32   
jsg - Profil jsg
CPK - pomysł nietrafiony. Kto bedzie chcial latać w komunikacji krajowej z nietrafionego CPK? Lecieć ze Szczecina do CPK, żeby potem tłuc sie pociągiem do Warszawy?
krzysiekl 2023-06-15 10:02   
krzysiekl - Profil krzysiekl
CPK nie jest tylko dla LOT, gdyby tak miało wyglądać planowanie CPK byłby to wielki błąd.
CPK jest przede wszystkim dla podróżnych, którzy uzyskają znacznie lepszą ofertę:
więcej połączeń wykonywanych przez ROŻNE linie lotnicze, co więcej połączeń wykonywanych w dogodnych godzinach.
Przewoźnicy, dzięki lepszej przepustowości lotniska, będą mieli więcej możliwości na planowanie nowych połączeń.
Więcej połączeń oznacza niższe ceny.

Zyskamy także lepiej dostępne lotnisko, łatwy dojazd z wielu miejsc w kraju, szansę na integrację przewoźników kolejowych z lotniczymi (i znów, to nie jest tylko dla LOT i PKP IC! W 2030 będzie też w pełni otwarty dalekobieżny ruch kolejowy).

Lotnisko nie będzie mieć ograniczeń na loty w nocy, co jest sporym ułatwieniem dla tanich linii lotniczych które mogą chcieć maksymalizować wykorzystanie swoich samolotów.

Do tego dochodzi kwestia Cargo, (to też nie dotyczy tylko LOT, wręcz przeciwnie!) na Okęciu jest po prostu za ciasno.

LOT może zniknąć, CPK będzie nadal potrzebny.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy