Drugie życie Lotniska Chopina

Drugie życie Lotniska Chopina W idealnym świecie rozmowy o przyszłości 830 hektarów składających się dziś na Lotnisko Chopina powinny już od dawna toczyć się wśród wszystkich zainteresowanych. W przypadku Okęcia w gronie interesariuszy znajduje się wiele podmiotów, ale głównymi aktorami są mieszkańcy i samorząd stolicy, Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL), a już niedługo spółka Centralny...
04/04/2023 10:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
jsg 2023-04-07 13:19   
jsg - Profil jsg
To nie przenosiny są idotyzmem, tylko CPK.
krzysiekl 2023-04-07 11:03   
krzysiekl - Profil krzysiekl
przenoszenie lotnisk z centrum na obrzeża aglomeracja to popularny trend a nie idiotyzm. Trzeba to "tylko" mądrze zrobić..
BCN 2023-04-06 15:15   
BCN - Profil BCN
Okęcie niech zostanie Okęciem. Wraz z rozbudowanym Modlinem spokojnie obsłużyłby całe zapotrzebowanie tego regionu.
Za korzyść Okęcia przemawia jeszcze fakt, że wiele międzynarodowych firm ulokowała się właśnie w Warszawie, a nie w innych państwach ościennych ze względu na na to, że lotnisko jest dość blisko centrum. Więcej korzyści miastu dadzą międzynarodowe korporacje lokujące się w Warszawie, niż te tereny, które miałby być dostępne po "zaoraniu" Okęcia.
Tym bardziej, że w centrum i nie tylko jest cały czas dużo miejsca pod nową zabudowę
jsg 2023-04-06 14:14   
jsg - Profil jsg
Moim zdaniem, powinni zrobić Warsaw City Airport i przenieść czartery do Modlina razem z wrażliwymi cenowo liniami lotniczymi. Pomysł CPK pomijam bo to idiotyzm.
kurak03 2023-04-05 22:23   
kurak03 - Profil kurak03
Ja uważam że teren lotniska należy się przede wszystkim Warszawiakom i to oni powinni móc z tego terenu korzystać. Część można sprzedać, ale na pewno nie na pokrycie inwestycji w idiotyczny pomysł "CPK". Ale reszta powinna służyć Warszawie, np. jak Tempelhof w Berlinie....
krzysiekl 2023-04-04 12:49   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Z plotek jakie kiedyś czytałem, brak chęci doi zamknięcia Okęcia był głównym powodem wycofania się z budowy CPK wiele lat temu.
Sytuacja powinna być prosta: Miasto Warszawa powinno zaplanować co powinno znajdować się w tym miejscu. Natomiast wpływy z sprzedaży podmiotów terenów powinny trafić do budżetu Skarbu Państwa jako zwrot części kosztów poniesionych na budowę CPK.

Z funkcji lotniczych może zostać tylko lądowisko dla helikopterów, nic większego nie ma sensu: chyba, że będzie tu przeniesiony aeroklub ale to z kolei powinno oznaczać likwidację lądowiska na Bemowie. Oczywiście aeroklub na Okęciu powinien być ZNACZĄCO mniejszy niż obecny obszar lotniska. Zostałby jeden, znacząco skrócony pas do lądowania. Reszta terenu wraca do miasta/na sprzedaż.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy