To było do przewidzenia, że TK pojawi się w KRK zamiast KTW. Tyle lat ile się starli by móc latać z KRK byłoby marnotrawstwem...
krzysiekl
2023-03-13 10:52
@Anesthesia
Także uważam, że TK woli Kraków od Katowic.
Co do otwartego nieba z Turcją to przede wszystkim mielibyśmy loty tanich linii: Ryanair, WizzAir ale także turecki Pegasus.
TK jako taki nie jest mi potrzebny bo do Azji czy Afryki i tak można latać innymi liniami, choć im więcej linii lata tym większa szansa na tańsze bilety. Jednak konkurencja i tak u nas ceny biletów np. do Azji są niższe niż np. z Austrii gdzie TK i Pegasus latają ile chcą.
Natomiast ceny biletów do Istambułu to zupełnie inna historia: z Polski jest bardzo drogo. LOT na tym zyskuje, skoro to jego jedna z najlepszych tras. Dla mnie to o tyle ok, że może dzięki temu mniej naszych podatków potrzebuje...
Anesthesia
2023-03-12 22:18
Oddawanie rynku Turkom..? Ludzie latają stąd, skąd jest im wygodniej, niestety jeśli lepszy lot jest z BER, to i BER się wybiera. Od ilu lat Turkish prosił się o KRK? Od ilu lat wymieniał Balice jako jeden z głównych celów nowych destynacji w Europie? A co LOT ma do zaoferowania Polakom? 20% destynacji TK w Azji i 0% destynacji TK w Afryce. LOT w kwestii KRK zachowywał się jak pies ogrodnika, sam nie polecę, ale Turkisha nie wpuszczę. Popatrzmy na mapę destynacji TK w Europie. Nie piszę o zachodnich państwach, ale Bułgaria - dwa miasta, Rumunia - trzy miasta, Ukraina przed wojną - chyba sześć miast.., no a Polska??? Państwo w EU, pretendujące do najsilniejszego w regionie - całe jedno miasto, i to na ~38 mln ludzi... To kpina, że przez tyle lat blokowano Turkish, WMAWIAJĄC opinii publicznej, że ' bo umowy nie puszczają'. W państwie, w którym ustawy da się w 24h zmieniać od zera, przez naście nie wydaje się zgody na otwarcie połączenia z regionalnego portu lotniczego ze Stambułem, które jest wielką szansą na dalszy rozwój dla lotniska i miasta. I zwykłe udogodnienie dla ludzi, no ale ludzie mają latać LOTem z Warszawy, a nie jakimiś islamskimi liniami z regionów. Gdyby TK latał w Polsce tam, gdzie chciał od początku, możnaby było lecieć do IST z WAW, KRK, GDN, WRO, może KTW też. Jestem z małopolski, dla mnie to bardzo dobra wiadomość, ale jeszcze się za bardzo nie cieszę na 'otwarcie' połączenia, bo znając nasz kraj, do maja jest bardzo dużo czasu i tu jeszcze wszystko może się zdarzyć.
Katowice to byla udana przez TK zagrywka, bo od poczatku im chodzilo o KRK. Juz pare lat temu TK mowil ze chce latac do KRK, WRO i GDN.
Michalina12
2023-03-10 14:14
Do Krzysiekkl. W prawie międzynarodowym obowiązuje zasada wzajemności. Tak wiec nie ma pewnosci czy linia turecka zgodziłaby się na loty do innego miasta. Ten kraj to jedna wielka biurokracja i wylęgarnia korupcji. Wydaje się jednak ze liczba podróżujących do Stambulu to tak mały odsetek pasażerów (dominują przecież Londyn Paryż Frankfurt) ze LOT wyraził zgodę na współpracę z linia turecka.
krzysiekl
2023-03-10 12:14
@solokhumbu, zgaduję, że michalina12 ma tu na myśli właśnie większą korzyść dla TK niż dla LO.
TK rozwija swoją siatkę połączeń przez hub.
LO ma połączenie p2p, co prawda z opcją codeshare z Turkishem, ale to jest pewnie mniej korzystne niż gdy pax leci bezpośrednio.
Ja np. sądziłem, że w zamian za loty TK z innego lotniska w Polsce , LO będzie realizował loty z Warszawy na inne lotnisko w Turcji (rozbudowując swoją ofertę przesiadek w Warszawie).
No ale może tak też ma to jakiś sens.. oni wiedzą co lepsze.
BTW z Krakowa już lata Flydubai z przesiadkami w Dubaju - także na loty Emirates (ale nie polecam, dużo gorsza oferta niż Emirates, lepiej dojechać do Warszawy na EK)
Teraz TK będzie istotną mocną alternatywą, z dolotem wszystko jedno czy TK czy LO)
Michalina12
2023-03-10 11:59
Do solokbumbu. Ale to jest właśnie polskie myślenie i logika podana przez pewnego polskiego polityka opozycji. Po co budować własne lotniska jak można latać zBerlina?owszem można.Tylko ze nabija się kabzę Turkom sponsorujac niedemokratyczna dyktaturę . Oni są poza Unii Europejskiej nie przestrzegają żadnych reguł pomocy publicznej ani wolności lotniczych i wcale nie powinni latać do krajów Unii Europejskiej . Dyktatury bliskowschodnie lubia mienic się nowymi lotniskami jakie to one postępowe i nowoczesne i ze są takie trendy. Tragedia polskiego myślenia.
solokhumbu
2023-03-10 11:02
@michalina12 - a pomyśl, pls, o tym, że Turkish to linia sieciowa. A więc gro (zakładam, że większość!) paxów z KRK (i oczywiście nadal z WAW) leci NIE do Istalmbułu, ale PRZEZ IST dalej w świat.
LO na tej trasie może mieć co najwyżej cs z TK, które bardzo często kosztują kwotę trzycyfrową więcej, niż loty w całości Turkishem.
Zatem ja uważam te ruch za całkiem sensowny - kto leci p2p z południa Wolski do IST ma wybór dwóch linii i łącznie 6 dni. A kto dalej w świat via IST - ma Turkisha - linię o świetnym serwisie i siatce.
Michalina12
2023-03-10 09:12
Beznadzieja. Oddajemy swój rynek jakimś Turkom bo przecież pasażerowie będą tam latać. Kto u licha podpisywał te umowy międzynarodowe żeby jakaś linia Poza Europ kraju podbierała pasażerów. Żenada.
KapitanArbuz
2023-03-09 21:19
i to jest właściwa decyzja zarówno dla Turkisha, LOTu, lotniska w Krakowie... gratulacje