PPL odcina Modlin od pieniędzy. Nie będzie transakcji z Francuzami

PPL odcina Modlin od pieniędzy. Nie będzie transakcji z Francuzami Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL), jeden z głównych udziałowców podwarszawskiego lotniska Modlin (27,86 proc. udziałów), odcina port lotniczy od pieniędzy – donosi w niedzielę (18.04) Puls Biznesu. PPL ma nie zgadzać się ani na prywatnego inwestora, ani na wsparcie związane z pandemią koronawirusa, ani też na pomoc w spłacie zadłużenia. Francuska Grupa Egis...
19/04/2021 12:57   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
qwert9768a 2021-04-20 15:12   
qwert9768a - Profil qwert9768a
@ben Zły stan finansowy Modlina nie jest spowodowany ,, degresywną umową z jednym przewoźnikiem,, tylko tym że rząd i PPL blokują rozwój tego lotniska, tylko po to żeby doprowadzić do jego upadłości i żeby zmusić przewoźników czarterowych i niskokosztowych do przeprowadzki do Radomia. A poza tym zarówno budowa lotniska w Radomiu jak i budowa CPK jak i pożyczki dla LOTu też są finansowane z pieniędzy podatników a to że ty raz leciałeś z tego lotniska i nie byłeś z niego zadowolony to nie jest argument do tego żeby ,,zlicytować ten pseudo port,,
IGINS 2021-04-20 09:15   
IGINS - Profil IGINS
PPL będzie stawało na głowie aby WMI zamknąć a loty przenieść do Radomia. Osobiście nie będę korzystać z lotniska w Radomiu
ben 2021-04-19 18:43   
ben - Profil ben
A ja tak czytam wszystkie komentarze na temat Modlina i zastanawiam się kiedy ktoś rzetelnie i rzeczowo oraz bez politycznego zacięcia dokona analizy tragicznej sytuacji finansowej tego portu. Kondycja lotniska wynika tylko i wyłącznie z bezdennie debilnej i degresywnej umowy z jednym przewożnikiem. Skutkiem tej umowy jest to, że ja który miałem wątpliwą przyjemność podróżowania z tego lotniska raz w 2014roku muszę swoimi podatkami jako mieszkaniec Warszawy dotować bilety osób chcących sobie polatać za 100zł w dwie strony.
W realiach biznesowych ten pseudo port powinien był zostać zlicytowany dawno temu.
Zarząd tak bał się utraty posad i pensji, że nie chciał przystać na warunki potencjalnego inwestora (BRANŻOWEGO ZRESZTĄ) jakim miało być PPL.
Dodam, że obsługując ok. 3mln pasażerów rocznie lotnisko powinno być samodzielne finansowo i rentowne, itd, itp
i wszystkim komentującym życzę zdrowego podejścia do tematu...
prezesik 2021-04-19 18:31   
prezesik - Profil prezesik
Dokładnie tak, jak pisze @flytfs. Modlin ma upaść, bo jako alternatywę ma jedynie podniesienie cen Ryanowi i to do poziomu zbliżonego do Okęcia. Tego nie zrobi, więc upadnie. Linie - w zamyśle partii kierowniczki - przeniosą się do Radomia i do Łodzi, a CPK po zamknięciu WAW będzie rentowny, bo nic bliżej stolicy nie będzie mu zagrażać. Marzenia ściętej głowy.
flytfs 2021-04-19 14:32   
flytfs - Profil flytfs
PPL sam się pogrąży. I jeszcze ucierpi na tym LOT. Jeśli Modlin upadnie to Ryanair zacznie latać z Okęcia a wówczas LOT zostanie przeorany ich cenami biletów. Żadna siła nie zmusi Ryanaira ani Wizzara na przenosiny do Radomia. To się nie uda. A widać, że PPL chodzi tylko o jedno - Modlin ma zbankrutować.
analityk 2021-04-19 14:15   
analityk - Profil analityk
Nie słyszałem żeby jakiś inwestor był zainteresowany inwestycjami w Radom czy CPK. A to oznacza że te inwestycje nie mają sensu.
W Modlinie jest zainteresowany więc widocznie to lotnisko da zarobić. Ale to oznaczałoby, że nieudaczniki ciemnej zmiany straciliby stanowiska. A przecież chodzi o to żeby budować a nie zbudować i tłuc kasę przez lata.
2021-04-19 13:14   
 - Profil
Tak w praktyce wygląda Państwo PIS. Dotowanie LOTU kwotą 4 mld. zł.
Lotnisko w Radomiu 0,5 mld. zł.
CPK 20 mld zł
Kup bilet Więcej
Rezerwuj loty
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wypożycz samochód
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska
Okazje pasażera
Reklama