Berlin Brandenburg. Ostatnie odliczanie. Ruszył już pierwszy S-Bahn

Berlin Brandenburg. Ostatnie odliczanie. Ruszył już pierwszy S-Bahn W poniedziałek (26.10) ruszyła pierwsza linia berlińskiego S-Bahnu do Portu Lotniczego Berlin Brandenburg. Linią S9 co 20 minut pasażerowie dojadą do terminali 1 i 2. Od czwartku zaś ruszy też linia S45, która również zacznie wozić pasażerów na lotnisko BER. Obie linie będą zapewnić połączenie nowym lotniskiem a miastem w takcie co dziesięć...
27/10/2020 13:08   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_3fc92 2020-10-31 02:08   
gość_3fc92 - Profil gość_3fc92
Tak popatrzyłem z ciekawości na rozkład lotów i wychodzi na to, że z nowej części (T1, T2) inauguracja dopiero w niedzielę (chyba, że coś źle się wyświetla na stronie), natomiast dzisiaj tylko z T5.
gość_00546 2020-10-30 21:45   
gość_00546 - Profil gość_00546
gość_e2e10
Ha-ha-ha. Trochę się uśmiałem. "Dodaj do tego czas na dojazd do dworca i ci wyjdzie nawet ponad 2." Czyli przy założeniu że czas dojazdu na dwa różne lotniska z tego samego dworca jest taki sam to według ciebie czas dojazdu z domu na ten sam dworzec kolejowy lub autobusowy jest zależny od tego na które lotnisko jadę!?WOW! To mnie oświeciłeś. LOL! Pozwól że się upewnię. Czy to znaczy że jadąc na CPK z dworca z Katowic 1h i do Pyrzowic też 1h to dojazd na CPK z tego samego domu zajmie mi wiecej czasu niż do Pyrzowic!? To jest dopiero MATRIX ten w filmie to pestka. Według mnie jeśli dojazd na CPK zajmuje tyle samo czasu (bo w Twój Matrix za bardzo nie wierzę) ile na moje lokalne lotnisko, np. Pyrzowice, to wolę jechać na to z którego mam połączenie P2P, podejrzewam że w większości przypadków byłby to CPK miedzy Warszawą i Śląskiem chyba że PKP życzy sobie kilka razy więcej za dojazd na CPK niż do Pyrzowic. Czyli ten CPK w połowie drogi między Warszawą i Śląskiem dla ludzi ze Śląska nie byłby taki głupi pomysł bo to wcale nie wydłużyło by im czsu dojazdu. A w Balicach do których dojazd ze Śląska z reguły jest przez Kraków i zajmuje grubo ponad godzinę dużo pasażerów jest właśnie ze Śląska. To znaczy że zarówno KTW jak i KRK straciłyby ogromną ilość pasażerów i kto wie czy opłacałoby się je trzymać otwarte dla pasażerów. Jedynie może KTW i WMI jako lotniska zapasowe oraz dla cargo, kurierów, wojska, biznesu oraz oficjeli rządowych w Warszawie. Tereny po WAW i KRK i tak przydałyby się pod zabudowę biurowo mieszkalną nie mówiąc już o hałasie jaki produkują.
gość_04dec 2020-10-30 16:57   
gość_04dec - Profil gość_04dec
@ gość_d5ff3 i gość_e2e10

Wiem że CPK w Baranowie i szprychy to jest jeden wielki PiSowski miś a ja tylko piszę gdzie moim zdaniem musiałby ten CPK być żeby na nim pojawiło się minimum 40 mln pasażerów bo bez tego można zapomnieć o dużej siatce połączeń. Efekt będzie taki że Polacy skończą dopłacać do górnictwa ale zacznie się dopłacanie do CPK i "wielkiego" LOTu bo jak na razie to są drobne.

A jeśli chodzi o lotniska KTW i KRK to ruch pasażerski przeniósł by się na CPK między Warszawą i Śląskiem ze względu na wiele większą siatkę połączeń a nie jakiegoś odgórnego zarządzenia. Jeśli nawet powstanie linia kolejowa Katowice-Pyrzowice to dojazd będzie około 1 godziny a do Balic przez Kraków ze Śląska to jest nawet więcej. Jaki byłby sens dla ludzi ze Śląska jechać na jakieś lotnisko 1 godzinę lub więcej żeby się przesiadać do innego samolotu czekając ileś godzin jeśli w tym samym czasie mogą dojechać na lotnisko z którego byłoby połączenie P2P? Nawet dla wielu ludzi z Krakowa i Warszawy którzy lecą gdzieś gdzie nie ma połączenia P2P z ich lokalnego lotniska pół godziny dłuższy dojazd na CPK by się opłacał biorąc pod uwagę ile czasu traci się na przesiadkach na jakimś hubie.

Dla mnie sprawa jest stosunkowo prosta i oczywista. Albo tworzymy jedno wielkie wspólne lotnisko dla czterech największych aglomeracji i wszystkich ludzi między nimi z dużą częstotliwością lotniczych połączeń z innych regionów bez zbędnych szprych (lepiej jest rozbudować i usprawnić kolej regionalną żeby ludzie mogli korzystać na dojazdy do szkół i pracy) ALBO nie zabieramy się do tego w ogóle bo tworzenie nowego kurnika który nie będzie w stanie konkurować nawet z Wiedniem lub Helsinkami jest kompletnym bezsensem. Powtarzam jeszcze raz że doskonale zdaję sobie sprawę z tego że PiS chce na tym CPK i szprychach zrobić ogromną kasę i racjonalne argumenty nie są brane pod uwagę. Ja piszę o CPK tylko pod kątem takim że jeśli on MUSI powstać to jaka jest najlepsza lokalizacja i dlaczego a nie czy on powinien powstać.

Teoretycznie gdybyście MUSIELI postawić CPK to gdzie i dlaczego tam? Wolna dyskusja bez emocji. OK?
gość_3145f 2020-10-30 14:56   
gość_3145f - Profil gość_3145f
To nie jest artykul o jakims CPK!!!
Wiec nie spamujcie!
gość_d5ff3 2020-10-30 09:25   
gość_d5ff3 - Profil gość_d5ff3
@gość_04dec Cytat: "CPK o ile musi być był w Baranowie bo ta lokalizacja nie ma ekonomicznego i biznesowego sensu" - i tu się w pełni zgadzam. Dodam tylko, że CPK w całej swojej istocie nie ma ekonomicznego i biznesowego sensu, nie tylko w Baranowie, ale też i pomiędzy Warszawą a Katowicami czy pomiędzy Warszawą a Gdańskiem.
"jeśli Nowogrodzka lub następcy chcą CPK i marzy im się 40 lub więcej milionów na tym lotnisku" - marzyć to sobie każdy może. Bez ekonomicznego uzasadnienia nie ma sensu ruszać takiej budowy. Natomaist duży problem zaczyna się w momencie gdy tegoż nie ma, a władza nadal brnie w takie marzenie, co obserwujemy dzisiaj. Zrobić sobie plan za milion zł i schować go do zamrażarki na 50 lat to może nie byłby zły pomysł, ale rozpoczęcie wydawania setek milionów czy miliardów zł, wstrzymując takim wydatkiem setki bardziej potrzebnych inwestycji, to już zakrawa o niegospodarność i sprzeniewierzenie mienia publicznego.
gość_e2e10 2020-10-29 22:02   
gość_e2e10 - Profil gość_e2e10
@gość_04dec
Skoro zdobyłeś się na merytoryczną alnalize, to i ja spróbuję :)
,, Zacznijmy od tego że przede wszystkim jeśli jest taka potrzeba to WAW powiniene być solidnie rozbudowany bo można na nim postawić drugi terminal na około 20 mln ludzi i drugi równoległy pas na miejsce ogródków. Ale jeśli Nowogrodzka lub następcy chcą CPK i marzy im się 40 lub więcej milionów na tym lotnisku to wzór tego jest bardzo prosty: CPK = WAW + KRK + KTW + WMI. " I tu się zgodzę oraz dodam, że właśnie dlatego powinno zaniechać planów budowy cpk. Nadzieją na zapełnienie w przyszłości tego lotniska daje jedynie trwała likwidacja większości lotnisk w Polsce. A na to szanse pojawią się jedynie w przypadku wprowadzenia w naszym kraju rządów autorytarno-dyktatorskich nieliczących się zupełnie ze zdaniem ludzi.
,, dojazd do połowy drogi między Warszawą i Śląskiem wcale nie oznacz kilku godzin tylko do 1 godziny po zakończeniu modernizacji CMK. Koszty zamknęłyby się w granicach 30 mld bo CMK już istnieje i żadne szprychy nie byłyby potrzebne." Dodaj do tego czas na dojazd do dworca i ci wyjdzie nawet ponad 2. A jeśli owe szprychy nie powstaną to lotnisko bez względu na położenie skazane jest na klęskę, ponieważ mało komu będzie się chciało poświęcać kilku godzin na dojazd. Jedyna różnica pomiędzy lokalizacją proponowaną przez ciebie a tą rządową jest długość istnienia lotnisko. Lotnisko w Baranowie zbankrutowałoby w dekadę, w twojej max po 5 latach i to pod warunkiem, że byłaby wola polityczna do utrzymywania go. W jednym i drugim przypadku presją polityczna i społeczna wymusiłyby otwarcie dopiero co zamkniętych lotnisk, gdzie uciekłyby prawie wszystkie linie lotnicze, bo jak już wspomniałem mamy demokrację :)
,, Albo Warszawa zdecyduje się dojeżdżać na CPK pół godziny dalej i przyciągnie Śląsk i Kraków albo będzie takim "mega hubem" jakim jest teraz czyli na skalę Polski bo w porównaniu do innych hubów w Europie to jest kurnik i takim w Baranowie zostanie."
Niestety to co mamy obecnie w Warszawie będzie wystarczajace conajmniej do połowy tego wieku, a jeśli nie rozwiążemy problemów demograficznych to nawet dłużej. Więc lepiej skupić się na tym co mamy obecnie niż na tym co byśmy chcieli mieć.
,, Wielu ludziom marzy się wielki i silny CPK i LOT z ogromną siatką połączeń na cały świat ale jednocześnie chcą latać ze swoich kurników przy każdym większym mieście żeby kilkanaście minut dalej nie dojeżdżać na lotnisko. Nie wiem jakie jest medyczne określenie na taki stan umysłu ale pomoc jest bardzo wskazana. Delikatnie mówiąc przestańcie bujać w obłokach" Większość ludzi których znam woleliby, żeby LOT przynosił trwałe zyski i żeby nie musieli dłużej na niego łożyć niż słuchać tych pustych obietnic, że jeśli państwo (czyli de facto oni) zainwestuje pieniądze to czeka go wspaniała przyszłość. W obłokach to bujają kolejne rządy z tym, że oni wydają głównie pieniądze podatników.
,, CPK o ile musi być był w Baranowie bo ta lokalizacja nie ma ekonomicznego i biznesowego sensu. Nie jest wykluczone, że decyzje odnośnie tego lotniska nie są podejmowane w Polsce o czym Polacy nigdy nie usłyszą bo przecież "wstaliśmy" z kolan i jesteśmy "niepodległym" krajem" Jako osoba mieszkająca mniej więcej w połowie drogi pomiędzy Okęciem i planowanym lotniskiem powiem, że teren planowanej budowyjest dobrym miejscem pod... magazyny i centra logistyczne. Być może ktoś powiązany z rządem ma taki plan z tym, że brakuje mu kasy na ich wykup, więc liczył albo wciąż liczy, że gdy w końcu pomysł ten trafi szlak to wykupi te grunty od rządu za bezcen.
,, Chyba że koledzy pracują na którymś z lotnisk które miałoby być zamknięte to rozumiem obawy." Przyznam, że znam sporo ludzi którzy pracujacych na Okęciu :D Ale nie ma to akurat zbyt dużego wpływu na moje wypowiedzi. Po prostu ja jak i wszyscy ludzie z aglomeracji Warszawskiej nie będziemy promować lotniska w jakimś wypizdowie tylko po to żeby powstał w Polsce jakiś hub. Choć z uwagi na koszt jego budowy są to jedynie rozważania teoretyczne.
,, I jeszcze jedno, nie mam żadnych inwestycji czy ziemi w pobliżu lokalizacji tego CPK o której piszę a nawet nie mieszkam w pobliżu." Skoro tak to możesz przestać promować ten pomysł, bo jak już wspomniałem całe to cpk w najbliższych latach nie powstanie z powodów demograficznych i przede wszystkim ekonomicznych. A cały ten projekt ma na celu jedynie karmić różnych nierobów z pis w większości ludzi sasina (celowo z małej).
gość_04dec 2020-10-29 16:01   
gość_04dec - Profil gość_04dec
@ gość_e2e10 i gość_6e4d9

Zacznijmy od tego że przede wszystkim jeśli jest taka potrzeba to WAW powiniene być solidnie rozbudowany bo można na nim postawić drugi terminal na około 20 mln ludzi i drugi równoległy pas na miejsce ogródków. Ale jeśli Nowogrodzka lub następcy chcą CPK i marzy im się 40 lub więcej milionów na tym lotnisku to wzór tego jest bardzo prosty: CPK = WAW + KRK + KTW + WMI. Tak, te lotniska na dłuższą metę musiały by zakończyć obsługę ruchu pasażerskiego a dojazd do połowy drogi między Warszawą i Śląskiem wcale nie oznacz kilku godzin tylko do 1 godziny po zakończeniu modernizacji CMK. Koszty zamknęłyby się w granicach 30 mld bo CMK już istnieje i żadne szprychy nie byłyby potrzebne. W przeciwnym wypadku CPK w Baranowie to będzie drugi WAW czyli 20 - 25 mln bo LOT nie jest w stanie przywieźć większego tranzytu i nie będzie w stanie zbudować o wiele większej siatki połączeń która by przyciągnęła ten tranzyt bo zaplecze ludności Warszawy i Łodzi to za mało i dlatego potrzebny jest Śląsk i Kraków. Albo Warszawa zdecyduje się dojeżdżać na CPK pół godziny dalej i przyciągnie Śląsk i Kraków albo będzie takim "mega hubem" jakim jest teraz czyli na skalę Polski bo w porównaniu do innych hubów w Europie to jest kurnik i takim w Baranowie zostanie.

Chyba że koledzy pracują na którymś z lotnisk które miałoby być zamknięte to rozumiem obawy. I jeszcze jedno, nie mam żadnych inwestycji czy ziemi w pobliżu lokalizacji tego CPK o której piszę a nawet nie mieszkam w pobliżu. LOL! Wielu ludziom marzy się wielki i silny CPK i LOT z ogromną siatką połączeń na cały świat ale jednocześnie chcą latać ze swoich kurników przy każdym większym mieście żeby kilkanaście minut dalej nie dojeżdżać na lotnisko. Nie wiem jakie jest medyczne określenie na taki stan umysłu ale pomoc jest bardzo wskazana. Delikatnie mówiąc przestańcie bujać w obłokach chyba że macie jakiś osobisty lub waszego pracodawcy interes żeby ten CPK o ile musi być był w Baranowie bo ta lokalizacja nie ma ekonomicznego i biznesowego sensu. Nie jest wykluczone, że decyzje odnośnie tego lotniska nie są podejmowane w Polsce o czym Polacy nigdy nie usłyszą bo przecież "wstaliśmy" z kolan i jesteśmy "niepodległym" krajem. LOL!
gość_e2e10 2020-10-29 09:37   
gość_e2e10 - Profil gość_e2e10
@gość_04dec
Raczej to ty nie rozumiesz, więc ci to wytłumaczę. To, że twoja ziemia, którą chciałbyś drogo sprzedać leży pod jakąś Włoszczową lub inną dziurą nie znaczy, że musisz męczyć ludzi wizją budowy na niej mega lotniska, które w kilku najbliższych dekadach i tak nie powstanie ani w Baranowie ani tam gdzie byś chciał bo:
1. Koszt jego budowy przekracza możliwości finansowe naszego kraju (jest zapewne 2 albo nawet 3vrazy większy niż deklarowane 70 mld).
2. Nie ma takiego zapotrzebowania w naszym regionie, żeby nie przynosiło ono kolosalnych strat.
3. Ludzie z dużych miast chcą mieć lotnisko blisko siebie a nie tłuc się kilka lub w naszych warunkach nawet kilkanaście godzin by polecieć na wakacje.
Więc zamiast żyć marzeniami, że ktoś kupi od ciebie twoją działkę i to jeszcze za dobre pieniądze to zacznij hodować na niej kozy albo pozwól składować na niej odpady radioaktywne z Niemiec :D Przynajmniej zarobek będziesz miał przez jakiś czas pewny.
gość_5a1ec 2020-10-29 08:09   
gość_5a1ec - Profil gość_5a1ec
Jeden z komentarzy poniżej zastanawis się jak to jest, że w Berlinie pomimo wyższych kosztów są tańsze oferty. Jest kilka przyczyn. Podstawowe to fakt, że LOT płaci 6 razy mniej niż inni i dlatego wszyscy mają wyższe koszty. A LOT ma tak wysokie koszty własne, że i tak tę zniżkę wypali. Poza tym dużą różnicę daje cena paliwa. Ale najważniejsze to organizacja pracy pozwlająca na obsłużenie kilkakrotnie większej liczby podrożnych, na tej samej infrastrukturze. Władze Chopina ostatnio, w czasie COVIDu planowały zmniejszenie dostępnej przepustowości lotniska, bo stwierdzili, że nie wyrobią się z zastosowaniem dodatkowych procedur COVIDowych. Po prostu byli przerażeni jak to zrobić gdy na lotnisku będzie jednocześnie 500 pasażerów. Lotnisko jest puste, ale władze portu tylko kombinowały jak tu pracować z domu. Solą w oku są inne lotniska, gdzie wszystko udaje się zorganizaować, więc Rząd chce je pozamykać, bo będą konkurencją dla CPK, gwiazdy Europy Wschodniej.
gość_6e4d9 2020-10-29 07:10   
gość_6e4d9 - Profil gość_6e4d9
@gość_04dec Nie da się ukryć, że nieco się zdradziłeś z tym oskarżaniem o reprezentowanie LH czy Frankfurt :D Pewnie doskonale zdajesz sobie sprawę czyja to argumentacja.
Przede wszystkim CPL ma być w Baranowie a nie w połowie drogi pomiędzy Śląskiem a Warszawą.
"chodzi o to żeby ten CPK był wspólnym lotniskiem dla czterech największych aglomeracji miejskich w Polsce" - ale po co? Warszawa nie chce dojeżdżać 150 km (nikt by nie chciał), ma największe lotnisko w Polsce i jest bardzo wygodny dojazd, Kraków ma swój świetnie rozwijający się port lotniczy, Katowice też jakoś ciągną swoimi czarterami. Jedynie Łodzi słabo idzie ale to ze względu na bliskość Warszawy. Zastanawia mnie po co takim pomysłem na siłę unieszczęśliwiać wszystkich (nie jestem pewien co do Łodzi) uczestników? Mam wrażenie, że chcesz na siłę zrobić w Polsce nowe lotnisko hubowe dla LOTu, a nie usprawnić Polakom latanie po świecie (pamiętajmy, że to nie to samo).
Jedyny nowy port lotniczy, który moim zdaniem miałby sens to jakiś wspólny śląsko-krakowski w połowie drogi bo o ile Kraków ma już wielu przewoźników tradycyjnych a mało czarterów, to Katowice odwrotnie. Połączenie tych dwóch by stworzyło lotnisko kompletne z bardzo dużym ruchem i razem z WAW tworzyłyby odpowiedniki Frankfurtu i Monachium w mini-skali.
"jeśli chcesz żeby każde większe miasto latało sobie ze swojego lotniska to zapomnij o dużym wypełnieniu na CPK bo tranzyt nigdy nie będzie tak duży" - powtórzę co pisałem wcześniej: Polaków nie obchodzi duże wypełnienie w jednym lotnisku, ani nie chcą latać z Katowic przez jakiś hub na północy do Egiptu czy Madrytu. Polacy chcą dolecieć jak najszybciej i jak najtaniej do swojego celu podróży, najlepiej bezpośrednio. Obojętnie jaką linią lotniczą. Dlatego idea LCC okazała się takim sukcesem.
gość_f8495 2020-10-28 20:01   
gość_f8495 - Profil gość_f8495
Pracuje tam i nie na najmniejszych szans na otwarcie. Może za rok dwa...
gość_a1d50 2020-10-28 16:18   
gość_a1d50 - Profil gość_a1d50
Jedyny minus lotniska, że leży w strefie C, o czym warto pamiętać kupując bilet
gość_04dec 2020-10-28 16:05   
gość_04dec - Profil gość_04dec
@ gość_91927

Czy Ty rozumiesz pytanie i dlaczego ktoś proponuje CPK w połowie drogi między Warszawą i Śląskiem czy tylko udajesz że nie kumasz? Czy to jest Twoja odpowiedź? "Bo ... nowe lotnisko dla Warszawy powinno być jak najbliżej Warszawy? To chyba naturalne?" Poważnie? Poza tym nikt nie chce drugiego CPK tylko inna lokalizacja a nie w Baranowie. Następna sprawa to jest że połowa drogi między Warszawą i Śląskiem to jest około 150 km. Czy to jest "kilkaset" kilometrów? W dodatku jak sam piszesz "Polska jest zbyt rozległym krajem żeby miała tylko 1 główne lotnisko" i tu masz rację. Dlatego chodzi o to żeby ten CPK był wspólnym lotniskiem dla czterech największych aglomeracji miejskich w Polsce bo wypełnienie będzie o wiele większe co sprawi że CPK będzie faktycznie dużym hubem a nie tym co jest obecnie WAW. Ale Ty nie rozumiesz albo udajesz że nie rozumiesz o co chodzi bo Ci brak argumentów. A jeśli chcesz żeby każde większe miasto latało sobie ze swojego lotniska to zapomnij o dużym wypełnieniu na CPK bo tranzyt nigdy nie będzie tak duży. Jeśli ja reprezentuję rząd to Ty chyba reprezentujesz LH i Frankfurt lub inne duże linie i huby bo wiesz że CPK między Warszawą i Śląskiem utrudniłby wam wywóz pasażerów z południa Polski.
gość_3145f 2020-10-28 13:48   
gość_3145f - Profil gość_3145f
Dodam od siebie, mieszkanca Berlina, ze nie tylko ruszyl S-Bahn.
Uruchomiono tez nowe, w wiekszosci ekspresowe linie autobusowe, ktore zapewnia wygodny i szybki dojazd z poludniowych, poludniowo-zachodnich dzielnic jak Steglitz, Tempelhof lub Zehlendorf. Oprocz tego jest dobry dojazd z Poczdamu.
Po wybudowaniu Dresdner Bahn, sytuacja sie jeszcze bardziej poprawi, choc juz teraz jest dobrze.
gość_91927 2020-10-28 13:23   
gość_91927 - Profil gość_91927
@gość_3088f Hmmm co za pytanie? Bo ... nowe lotnisko dla Warszawy powinno być jak najbliżej Warszawy? To chyba naturalne? Sądzę, że dojazd w okolicach 30-40 minut SKM powinien być akceptowalny dla większości podróżujących z centrum.
Dlaczego nagle CPL miałby się znajdować gdzieś przy CMK pomiędzy G. Śląskiem a Warszawą? Przecież tu chodzi o CPL w Baranowie pomiędzy Warszawą a Łodzią. Chcesz jeszcze jednego CPL?
Powtórzę jeszcze raz - Polska jest zbyt rozległym krajem żeby miała tylko 1 główne lotnisko. Dlaczego byś chciał Katowicom odebrać ruch z Pyrzowic a Warszawie z Chopina żeby jednych i drugich wozić kilkaset km do lotniska? Musisz chyba nie lubić jednych i drugich skoro odmawiasz im praw do własnych lotnisk, szczególnie, że przed pandemią radziły sobie bardzo dobrze.
Punkt o hyper-loop pominę milczeniem. Jesteś pewien, że nie reprezentujesz rządu? ;)
gość_213a7 2020-10-28 10:15   
gość_213a7 - Profil gość_213a7
@gość_3fc92: Jako, że SXF od dawna korzysta z pasów startowych BER, to tak, współdzielą one infrastrukturę, właściwie jest to jedno lotnisko, a BER, upraszczając, to rozbudowa SXF.
gość_3ce82 2020-10-28 09:21   
gość_3ce82 - Profil gość_3ce82
SXF oficjalnie już nie istnieje, stało się oficjalnie BER Terminal 5.
BER nigdy nie będzie HUBem - brak wielkiej linii sieciowej tam zbazowanej.
BER był i będzie oknem na świat w ruchu p2p i dla ruchu tranzytowego ale via FRA MUC ZRH CDG AMS LHR itp.
Zawsze mnie jednak zastanawiało jak to możliwe, że przy większych kosztach w DE linie potrafią bardzo atrakcyjne oferty z tego lotniska zaoferować.
Wydaje się, że podobnie będzie na CPK, sporo linii zaoferuje 5-6 połączeń dziennie, zamiast się rozdrabniać 3x WAW + 1 x GDN 1 x WRO 1 x POZ i 1 x KRK.
Większa częstotliwość to zawsze atrakcyjne oferty, gdyż wszystkie możliwe loty się "łapią"
Pytanie za 100 pkt po co nam RADOM?
gość_3088f 2020-10-27 21:35   
gość_3088f - Profil gość_3088f
@ gość_d5ff3

Czy możesz mi wytłumaczyć dlaczego następca WAW musi być położony jak najbliżej Warszawy? Dlaczego nowe lotnisko nie może być wspólnym lotniskiem dla 4-ech (Śląsk, Warszawa, Łódź i Kraków) największych aglomeracji Polski zamiast tylko dwóch (Warszawa i Łódź)? Czy czas dojazdu nie jest ważniejszy od samej odległości szczególnie że prace modernizacyjne na CMK na pewno zostaną zakończone zanim powstanie CPK a może nawet przed rozpoczęciem budowy CPK? Po modernizacji CMK dojazd do lotniska położonego między Śląskiem i Warszawą nie powinien przekroczyć 1 godziny a baza ludności z której CPK miałby pasażerów docelowych, a więc nie drogi i niepewny tranzyt który trzeba przywieźć z innych lotnisk w konkurencji z innymi liniami, mogłaby się zwiększyć nawet do około 18 mln. czyli prawie połowa ludności Polski. W Baranowie możesz o tym pomarzyć.

A jeśli panowie z Hyper Poland spełnią swoje obietnice i przyspieszą pociągi na CMK do 400 km/h bez przykrywania ich rurą próżniową to dojazd na CPK dla połowy ludności Polski mógłby wynosić 30-40 min. CPK nie powstanie wcześniej niż za 10-15 lat o ile w ogóle powstanie a więc jest dość sporo czasu aby tą jak na razie fantazję dopracować i zrealizować nawet jakby to było kilka lat po otwarciu CPK. CPK w Baranowie za 30 lub 40 lat będzie tak samo wbudowany w Warszawę jak dzisiejszy WAW z takimi samymi problemami. I co? Znowu planowanie następnego nowego CPK zaledwie 20 lat po otwarciu tego w Baranowie? Może warto trochę pomyśleć z wyprzedzeniem i przy założeniu że jakiś postęp technologiczny w Polsce będzie miał miejsce?

No ale Warszawa powiedziała że chce mieć CPK jak najbliżej a więc jakakolwiek sensowna argumentacja jest tylko stratą czasu. "Gratulacje" kolego w LH i Frankfurcie mogą otwierać szampany bo sensownego myślenia w Polsce nie muszą się obawiać. Chyba że mi udowodnisz że im mniej ludności w zasięgu CPK (zakładam 1 godzinę jazdy pociągiem) a co za tym idzie mniej pasażerów na CPK to tym lepiej. Czekam na odpowiedź. Argumenty polityczne i militarne z góry odrzucam bo podobno to ma być lotnisko cywilne które nie ma być budowane z pieniędzy podatnika tylko przez prywatnych inwestorów czyli nie jakiś przekręt finansowy lub baza wojskowa. Chyba że decyzje o budowie i lokalizacji CPK nie podejmuje Nowogrodzka tylko np. ktoś w innym kraju?
gość_ba97a 2020-10-27 20:29   
gość_ba97a - Profil gość_ba97a
Mieszkam w Poznaniu i dla mnie już dawno Warszawa przestała być oknem na świat. Większość lotów realizuję z Berlina: bliżej, szybciej, taniej. Warszawa to zbiorowisko ludzi wychowanych w mentalności "na wschód od Wisły" . Nie dogadamy się. Więc wszystko mam w Berlinie i lotnisko i zakupy i przyjaciół a Kaczor niech mnie pocałuje. Za chwilę i ja i tysiące ludzi wyjedzie z tego ciemnogrodu. W Poznaniu Piłsudski to zdrajca a wawie bohater. Bardzo się różnimy.
gość_3fc92 2020-10-27 18:34   
gość_3fc92 - Profil gość_3fc92
Czy po otwarciu BER ma pozostać w ruchu któreś ze starych lotnisk, tj. SXF lub TXL ? Wczoraj czytałem coś o SXF, ale to byłoby lekko dziwne. Dwa lotniska współdzieliłyby infrastrukturę.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy