Po 13 latach LOT wraca na trasę Warszawa - Dublin

Po 13 latach LOT wraca na trasę Warszawa - Dublin 13 lat temu, 15 października 2007 roku odbył się ostatni LOT Polskich Linii Lotniczych LOT z Warszawy do Dublina. Dziś przewoźnik zapowiedział reaktywację trasy do Irlandii. Stolica Irlandii - Dublin dołącza dziś do nowych kierunków w stopniowo rozwijanej, regularnej siatce połączeń LOT-u. Ze względu m.in na słynny irlandzki folklor i klifowe wybrzeża, kraj ten cieszy...
16/07/2020 11:16   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_2c43c 2020-07-23 22:52   
gość_2c43c - Profil gość_2c43c
@gość_85db8 za darmo? no tytan intelektu i ekonomii. naprawdę jak już zabierasz głos to miej pojęcie, że te 80-100 EUR więcej to właśnie za "darmo" rarytasy potrzebne na tak długiej trasie i to w dobie, w której nakazuje się ograniczyć sprzedaż na pokładzie, itd. latajcie Lot legacy, latajcie biedaRyanem czy innym PospólstwoWizzem i dajcie żyć innym.
gość_117f4 2020-07-20 15:50   
gość_117f4 - Profil gość_117f4
Pamiętajcie że tylko LOT jest w stanie zapewnić bezpośrednie połączenia z Wawy. To jest wygoda, której nie dają inne linie. A konkurencja sprawia że obce linie utrzymują niskie ceny tylko gdy na tej trasie operuje LOT. Gdy LOT wypada to cenydrastycznie rosną. Można się czepiać w LOT-cie do wielu rzeczy ale cieszmy się że jest - póki jest.
gość_e13f2 2020-07-20 13:27   
gość_e13f2 - Profil gość_e13f2
marqoos_pl Napisałem o darmowych przekaskach nie dlatego,że zależy mi na nich Wypisałam po prostu różnice Między Lot a Ryanair Tak cieszę się,że ryanair będzie miał konkurencję.Latam już od 14 lat Central Wings,Wizzair został tylko Ryanair Z roku na rok jest coraz gorszy standard obsługi i wiele kombinacji z oplatami za bilet Z Irlandii do Polski lata tylko Ryanair,a takie uwagi NIE PASUJE NIE LATAJ uważam za mało merytoryczne(delikatnie mówiąc)Jestem gotów dopłacić nawet 80 euro i nie latać dziadowsk..Ryanairem
gość_0c50b 2020-07-19 21:02   
gość_0c50b - Profil gość_0c50b
czy naprawde ktos rezerwuje teraz bilety na LOT?
Obecnie nigdy bym nie wpadl na ten pomysl.
Przeciez z wylotami i rozkladem to jak na loterii.
To wszystko chwieje sie i niedlugo rypnie.
gość_85db8 2020-07-19 16:37   
gość_85db8 - Profil gość_85db8
@marqoos_pl: Przepraszam ale wydaje mi się, ze Twoje wyobrażenie o LOT jest bardzo nieaktualne. Prince Polo już dawno nie ma w LOT. W tym roku na różnych trasach w Europie serwowano w eco jakąś bułę, do wyboru poza wodą była też kawa i herbata. Do tego słodka przekąska. To oczywiście za darmo.
gość_bb0c1 2020-07-19 16:15   
gość_bb0c1 - Profil gość_bb0c1
marqoos_pl: ale o czym ty piszesz? Nie latasz Lotem, to nie masz pojęcia co podają na pokładzie. Nie pasuje Ci Lot? NIE LATAJ, proste.
gość_8b80a 2020-07-19 09:53   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_c8e42

Nie wojować tylko kopać słabszego. To coś z dużym sukcesem robi Wizz z Okęcia i Ryan nie ma szans, bo normalni ludzie płacąc z własnych wolą dopłacić (100 - 200 zł) i lecieć z Okęcia. Myślę, że Wizz teraz wygryzie Ryana z Madrytu i Paryża, a byłby w stanie zabrać Ryanowi bez większego wysiłku Liverpool, Edynburg, Birmingham, Lizbonę, Porto, Sewillę, Malagę i Walencję. Z kolei LOT może zabrać Dublin, Manchester, Bolonię, Kolonię i Ateny, a także Lwów, Kijów i Charków tylko trzeba obniżyć ceny za p2p.

@gość_aea0b

Do regionów lata Ryan, a w KRK w tym roku miał się pojawić Aer Lingus. To logiczne, że LOT do Dublina najpierw poleci z WAW, pytanie można zadać dlaczego nie lata z regionów 2-3 razy w tygodniu do miejsc, gdzie z WAW lata 2-3 razy dziennie?

@gość_dab16

Dokładnie bilety do Dublina były potwornie drogie. Wydawało się się to Are Lingus przełamie monopol (do KRK), ale jako pierwszy wystartował LOT.

@gość_64ab8

Gdybyście się zastawiali dlaczego w Polsce jest źle, to właśnie przez takie "elity" jak gość_64ab8. A z biznesowego punktu widzenia teorię "innego pasażera" obalił poseł Hofman lecąc z Modlina do Madrytu.
marqoos_pl 2020-07-19 09:43   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
gość_dab16 - hm... o jakich przekąskach piszesz? O jednym małym Prince Polo (czy co to tam "serwują" teraz i kubeczku wody? Super, haha. Na niektóre dni wciąż LO może być tańszy, bo dopiero co te miejsca zostały wprowadzone do systemu. Nie sądze jednak by się to utrzymało długo. Fajnie, że jest konkurencja i mocno mnie zaskakują takie teksty "Mam nadzieję ,że ryanair dostanie w końcu po portkach" - w sumie bardziej śmieszą. Nie pasuje Ryanair - NIE LATAJ! To samo do innych linii lotniczych. Konkurencja jest potrzebna i dla pasażerów bardzo korzystna. *** Szkoda tylko, że LO wciąż nie poprawił strony i nie ma Irlandii jako dostępnego kraju (czyli ceny albo podane w GBP, albo w PLN albo dopiero jak zmienisz na kraj jak Niemcy to poprawnie się ceny wyświetlają w EUR - szukając trasy DUB-WAW).
gość_6d5ec 2020-07-18 21:54   
gość_6d5ec - Profil gość_6d5ec
Jak ktos zarabia nawet trzy razy wiecej na reke w Irlabdi niz to przykladowe 1500EUR to tym bardziej bedzie mysl o oszczednosciach i 'przecierpi te 2h z plebsem'. Akurat TA warstwa spoleczna umie liczyc i wie ze jego posada to dzisaj mocno niepewna jest przy takich zarobkach /nie dotyczy zarzadu LOT/.
gość_aea0b 2020-07-18 20:30   
gość_aea0b - Profil gość_aea0b
A dlaczego do Warszawy??
Jestem w Irlandii 14 lat i znam J E D N Ą osobę z Warszawy.
gość_dab16 2020-07-18 12:23   
gość_dab16 - Profil gość_dab16
Przed chwilą sprawdziłem cenę biletu w dwie strony Dublin -Warszawa Wychodzi około 140 euro z bagażem podręcznym i głównym Do tego wybór miejsca Dodatkowo darmowe przekąski Za ten sam lot w ryanair musiałbym zapłacić około 260 euro tylko z bagażem podręcznym Dodatkowym plusem jest lądowanie na okeciu Mam nadzieję ,że ryanair dostanie w końcu po portkach:)
gość_8ee1c 2020-07-17 15:35   
gość_8ee1c - Profil gość_8ee1c
To co się kiedyś nie opłacało niekoniecznie musi teraz. Kiedyś to połączenie było głównie p2p a siatka LO się trochę rozrosła.
Berlin czy KTW były kiedyś 2x dziennie i podskoczyło później aż do 4 x
gość_64ab8 2020-07-17 13:25   
gość_64ab8 - Profil gość_64ab8
Nie każdy w Dublinie pracuje na zmywaku. Jeśli ktoś nie chce z cała „Polską” ze wszystkich warstw społecznych lecieć to te 700-900zl za powrotny do Dublina jest wart tego. Nie każdy zarabia 1500€ w Irlandii wiec 200€ za lot w dwie strony to nie jest jakaś niesamowicie wysoka cena.
gość_c8e42 2020-07-17 08:22   
gość_c8e42 - Profil gość_c8e42
Pomysł dobry tylko moment słaby. Jeśli LOT chciał wojować z Ryanem, to nie było nic łatwiejszego niż otworzyć takie same połączenia jak ma Ryan na Modlinie, tylko z lądowaniem na Okęciu. Terzaz to już trochę nie ten moment. W ciągu ostatnich kilku tygodni nie widać żadnych rozsądnych ruchów na siatce LOTu. Co sie dzieje?
gość_27f48 2020-07-17 01:57   
gość_27f48 - Profil gość_27f48
Z dnia na dzien skasowali wszystkie polaczenia do Polski innych przewoznikow, to co sie dziwia, jak zmusili wszystkich do skorzystania z LOTu? Po otwarciu granic beda zdziwieni, ze jednak nie tak duzo z tych 850tys Polakow chce latac (przecenionym) LOTem.
gość_251b0 2020-07-16 23:11   
gość_251b0 - Profil gość_251b0
A mnie szanownych forumowiczy ciekawi inna kwestia.
Dlaczego Wizzair nie lata do Irlandii? Dlaczego nie podejmie walkę z Ryanairem chwaląc się dość często niższymi kosztami jednostkowymi od konkurenta?
Co tej linii stoi na przeszkodzie aby latać do tego kraju?
gość_8401c 2020-07-16 20:34   
gość_8401c - Profil gość_8401c
Fantastyczna wiadomość.

P.S. Nowa szata graficzna serwisu pasazer jest super ale beżowy kolor - juz nie. Proszę, zastąpcie ten kolor niebieskim jak było pierwotnie...
marqoos_pl 2020-07-16 19:34   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
Super, ale mnie to w sumie fascynuje, że LOT wraca na trasę (w czasie największego kryzysu w historii lotnictwa), którą przez 13 lat uważał za nieopłacalną. Ale tego to chyba nikt nigdy nie będzie w stanie zrozumieć. Zastanawia mnie również, czy podobnie jak 13 lat temu, DUB pozostanie bez biura agencyjnego i bez żadnego wsparcia (czy to agentów, czy pasażerów), a wyłącznie agent handlingowy na lotnisku. *** Jak na razie, to ceny wyłącznie do WAW wprowadzone, żadne z ich lotów przesiadkowcych (DEL, SIN, MOW). Szkoda też, ze jest to dosyć późne połączenie, większość przesiadek odpada (a konkurencja z DUB na takie połączenia jest ogromna). Zobaczymy, czy ze 2 miesiące polata (i to i tak jest bardzo optymistyczne).
gość_8b80a 2020-07-16 18:15   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_fab1d

To się zdecyduj" "idiotyzm", czy w Twojej opinii chybiony pomysł?

Eindhoven to tanie lotnisko. Samo Eindhoven to ważne i bogate miasto, główna siedziba Philipsa. Mimo lotów LOT-u i KLM do AMS do Eindhoven lata zarówno Ryan jak i Wizz. To też szansa na wysokopłatne transfery ludzi, którzy akurat chcą lecieć z/do Eindhoven. To co robi teraz LOT, czyli tanie bilety przesiadkowe z/do AMS via WAW jest wyjątkowo głupie, bo na tym nigdy nie zarobi. Minusem jest bezpośredni pociąg Eindhoven - AMS, ale przesiadka pociąg - samolot jest dużo mniej wygodna od samolot - samolot.

Kolonia to jedno z głównych miast w Niemczech, na dokładkę tańsze lotnisko od DUS. Lotnisko jest czynne 24h, czyli można zrobić tanie "nocowanie" bez hotelu (przylot około 1, wylot około 4), a przy lotach trzy razy dziennie i tak wziąć ruch biznesowy. Dusseldorf i Kolonia to oddzielne miasta, każde z nich biznesowo to WAW razy dwa. Kolonia to też zabranie pasażerów Ryanowi.

Bolonia to jedno z tanich lotnisk w Północnych Włoszech (obok Bergamo, Treviso, czy Turynu). Samo miasto jest bogate i obok są inne bogate miasta np. Modena, Parma, w Bolonii jest duże centrum wystawowe. Na dokładkę miasto idealnie skomunikowane kolejowo z resztą Włoch. Bolonia jest lepszym wyborem od Rzymu, bo gdy LOT chciał latać tam dwa razy dziennie to LCC musiałyby Bolonię odpuścić, a Rzymu Wizz nie odda.

Dziwić to mogą loty do Połągi, Koszyc, Klużu i innych pipidówek w CEE.
gość_8b80a 2020-07-16 17:49   
gość_8b80a - Profil gość_8b80a
@gość_a0177

Odnośnie "nie jest w stanie": to nieprawda!!! To własnie ta cała filozofia "nie jest w stanie" i zbyt drogie bilety p2p są główną przyczyną słabych wyników LOT-u w 2019. Bo to LOT przez lata na siłę wpychał pasażerów konkurentom, a potem się dziwił, ze rozwijają ofertę z Warszawy, zarówno z Okęcia (Wizz) i Modlina (Ryan).

Ze względu na atrakcyjność lotnisk w aglomeracji warszawskiej to Ryan stał się chłopcem do bicia, linią która nie ma nic do powiedzenia. Do tej pory Ryana kopał Wizza, ale jak widać za bicie słabszego zabrał się również LOT. Większość woli dopłacić, żeby lecieć z Okęcia, niektórzy wybierali przesiadki na Okęcia zamiast Modlina. Wyjątkowo łatwy kawałek tortu dla LOT-u.

@gość_a0177

I odnośnie specjalnej linii. Lufa stworzyła specjalną linię, by zaoferować turystom tańsze bilety p2p. To mogłaby też być oddzielna marka, ale postanowiono utworzyć spółkę. Jedyny plus oddzielnej spółki to jakieś osłabienie pozycji negocjacyjnej pracowników. Zapewne samoloty będą w specjalnej turystycznej konfiguracji, całkiem możliwe że ta spółka dostanie Dreamlinery. Dreamlinery mają mniejsze możliwości przewozu cargo od A350, ale na kierunkach typowo turystycznych cargo jest najczęściej niewielkie.

Oczywistym celem jest też wykończenie Condora (pozdrawiam tytanów intelektualnych, którzy chcieli kupić te linię za grube miliardy), zabranie pasażerów liniom z Zatoki i Turkishowi. LOT na oddzielnej spółce niczego by nie zyskał, bo u nas związki i pracownicy nie mają nic do powiedzenia.

@gość_a0177

I na koniec odnośnie deficytowego ruchu krajowego: większość krajówek należy zlikwidować. I tyle. Do ustalenia szczegóły operacji.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy