gość_7c41c
2020-06-06 11:21
gość_9e8f1 - tutaj to szczęście KRK, że Ślązacy chcą latać stamtąd, a nie z Pyrzowic. Śląskie lotnisko powinno skupić się na czarterach i cargo. Bardzo dobrze by im to wyszło.
gość_d53ca
2020-06-05 15:50
Kiedyś KTW i WAW były tylko dwoma portami w Polsce które obsługiwała Lufthansa,
obecnie Lufthansa wznawia loty tylko do Warszawy i Krakowa. Co więcej nawet teraz planują kolejne rejsy do innych portów w Polsce czyli do Wrocławia, Poznania i Gdańska. Port trzeciorzędne dla Lufthansy to teraz Bydgoszcz, Rzeszów i Katowice do których planują wrócić najwcześniej jesienią, więc doskonale to obrazuje na jakim etapie rozwoju i ważności jest lotnisko w Pyrzowicach. Dobre dla towarów ale nie dla ludzi...
gość_9e8f1
2020-06-05 09:09
do gość_edf2d ! Nikt w KRK nie pokusi się na takie statystyki by się nie skompromitować. Wystarczy popatrzeć na parkingi. Po drugie katowicki zarząd nie potrafi negocjowaqć bo rządzi własnymi pieniedzmi i nie stać ich na dopłaty do kierunków jak większościowy pakiet państwowy w KRK, dotacje z podatków. Po trzecie dla przewoźnika nie liczy się jaki jest standard lotniska tylko ile mu zapłacą za pasażera, którego dowiezie i odbierze, Jak napisałeś w KRK jest ruch turystyczny dlatego do tego ruchu można pozyskać dotacje to tak jak Izrael dopłaca do turystyki tak samo jest z KRK lotniskiem.
Poza tymi udogodnieniami KTW lotnisko radzi sobie dobrze i zarabia na siebie co jest najważniejsze.
Dla Polskiej gospodarki liczą sie tylko 3 lotniska KRK, WAW i GDN dlatego nie nile jest widziana samorządowa spółka robiąca konkurencję dla państwowego molocha dlatego sloty skupiają przeważnie na te 3 lotniska by nie robić sobie konkurencji i nie dać zarobić spółką.
Nie ma czegoś takiego, że w Polsce uruchamiasz połączenie na lotnisko, na które byś chciał - póki państwowa agenda nie zaakceptuje warunków umowy. póki co żaden rząd nie sprzyjał lotnisku w KTW WRC czy Poznaniu1 Stąd 4 mln aglomeracja Śląka zdana jest na KRK by państwu łatwiej było go utrzymać.
gość_edf2d
2020-06-04 18:37
gość_9e8f1 - żadne dane tego nie potwierdzają. Za to Małopolskie to najczęściej odwiedzane wojewewództwo polskie przez turystów. Gdyby milionowe rzesze śląskich ludzi latały z KRK to przewoźnicy na pewno zainteresowaliby się tym faktem i przenieśli się choćby częściowo do KTW. A tym czasem KRK to np. jedyna chyba baza Wizza, która nie zostaje redukowana po epidemii. Coś jest na rzeczy w tych Pyrzowicach... Piękne lotnisko, piękny pas startowy, piękny, długi dojazd z cywilizacji, piękne wszystko.., tylko ludzi brakuje nie wiadomo dlaczego ;)
gość_e65c5
2020-06-04 16:12
gość_2b23e: Ludzie sami sobie koło pióra robią latając z konkurencyjnych lotnisk. A potem wielki płacz, że baza u konkurencji i moje ulubione "poleciałbym, ale nie ma dokąd, hehe". Jak latasz od konkurencji to nie ma- proste i zarazem smutne, że mało pasażerów rozumie ten banalny mechanizm ;)
gość_9e8f1
2020-06-04 15:44
do gość_2b23e ! 80% pasazerów z KRK stanowią Ślązacy. Przecież region krakowski jest bardzo biedny i sam nie jest w stanie zapełnić nawet w 20% samolotów.
gość_5e000
2020-06-04 15:09
EASA wskazuje tylko rejony "wyzsego ryzka" wsord ktorych jest wiekszosc Holandi, Angli czy Szwecji. Czy ktokolwiek uwaza ze przewoznicy sie tym naprawde przejmuja ?
gość_9120a
2020-06-04 14:52
Dziękujemy EASA za (anty)reklamę. Doskonały wytrych dla linii lotniczych na wycofanie się z KTW...
gość_2b23e
2020-06-04 10:04
Ale jak mieszkaniec woj. śląskiego poleci z sąsiednich Balic to już wszystko jest OK :) Absurd.
gość_56666
2020-06-04 08:18
O ile takie w ogóle będą.
gość_ac60b
2020-06-03 17:55
podobno czartery mają być przekierowane do Wrocławia....