Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Mnie się wydaję, że LH prędzej czy później zacznie tworzyć hub w Berlinie. To trochę nielogicznie by stolica, najważniejsze centrum administracyjno-rządowe i największe miasto Niemiec (choć przyznaję nie największa aglomeracja) miała gorszą siatkę połączeń niż takie dajmy na to około cztery razy mniejsze Monachium, które dziś jest drugim hubem LH. Ponadto widziałem prognozy, że w ciągu 10 lat BBI ma się stać drugim lotniskiem Niemiec. To przepraszam kto ma ten ruch generować jak nie najważniejsza niemiecka linia LH ? Mam też nadzieję, że wraz z otwarciem nowego portu z Berlina nie znikną linie LCC. Władzę nowego portu powinny zagwarantować korzystne warunki dla działania takich linii.
Jak nie Lufthansa, to może LOT otworzyłby tam swoją bazę i stworzył z prawdziwego rodzaju hub?
Lufthansa nie jest zainteresowana tworzeniem hubu w BER. Przynajmniej na razie.
Absolutnie nic nie zmienia w temacie "zagrożenia" polskich lotnisk. Bo w Polsce nie mamy hubu :P
jurek: ale czy twoim zdaniem nawet powstanie trzeciego hubu LH coś zmienia w temacie "zagrożenia" lotnisk polskich? Efekt byłby co najwyżej taki, że częśc paxów latałaby przez BER a nie FRA czy MUC; ale ciągle LH/LOTem i ciągle w ramach Star Alliance.
marecki: skoro Niemcy mają dwa duże huby przesiadkowe dla Lufthansy i StarAlliance to czemu nie mają mieć trzeciego ? My nie mamy żadnego :P
hamburg: miałem na myśli konieczność transferu między TXL a SXF, w przypadku gdy ktoś chciałby się przesiadać, np. lądując w TXL i lecąc dalej z SXF.
Zasadniczym pytaniem jest, czy oferta połączeń wzrośnie, czy nie (Emirates to był tylko przykład, jak widać niefortunny). Ja sądzę, że pojawi się sporo nowych linii (szczególnie że LH się specjalnie nie łasi), ale trudno się o to spierać. Również nie chcę demonizować BBI, zresztą, z punktu widzenia mieszkańca zachodniej Polski, a nie właścicieli portów regionalnych, taki potężniejący port tuż za miedzą to same plusy i świetna alternatywa wobec monopolu (ofertowego i cenowego) Star Alliance. Przysłowiowego wujka do Ameryki może się opłacać dowieźć do Berlina gdy LH zafisiuje z cenami z Polski.
ja bym nie demonizował tego nowego Berlina. Nawet, gdyby powstały tam wielkie huby (w co wątpie), to niewiele się zmieni - LH będzie dowozić do Berlina zamiast MUC/FRA? No nawet jeśli, to co to zmieni - port przesiadkowy i tyle, bo i tak jest obecna w prawie wszystkich portach. Zmiana dla Szczecina - i tak wobec prawie nieistniejącej oferty SSZ paxy już teraz tłumnie korzystają z lotnisk berlińskich; zmiana dla WROC i POZ ? może jakiś paxów BBI odbierze ale nie sądzę żeby to był tlum - najprędzej ludzie będą jeszcze chętniej niż teraz korzystać z niemieckich ofert czarterowych. Zagrożenie dla WAW? WAW i tak nie będzie wielkim europejskim hubem, czyby BBI powstał czy też nie, tylko zwykłym, średnim portem w jednej ze stolic europejskich.
tomic: 1. transfer pomiedzy SXF a TXL? Czy mozesz rozwinac ten watek? / 2. I jaka linia by miala tam stworzyc wielki hub? AB nie ma zadnych wielkich planow, LH w ogole kreci glowa na pomysl z tym lotniskiem./ 3. Akurat sie sklada ze Emirates chce od lat wejsc do TXL i STR i nie moze, gdyz loby LH zabrania tego....i nie zachodzi na zmiane (bardzo aktualny temat w prasie niemieckiej). / Nawet jak sie poprawi dojazd z PL do BER...ale przy ofercie ktora sie prawdopodobnie nie zmieni, mysle ze i ilosc polskich pasazerow pozostanie miej wiecej ta sama.
hamburg: A według mnie zmieni się, i to dużo. Po pierwsze, nowe lotnisko będzie miało ogromny potencjał marketingowy, co ułatwi ściągnięcie nowych przewoźników, szczególnie sieciowych (zgodzę się za to, że tanich linii może za to trochę uciec). Po drugie, niepotrzebny będzie transfer między TXL a SXF (a obecnie odstrasza tych, którzy być może chcieliby z takiej przesiadki skorzystać). Po trzecie, Berlin zacznie się konkretniej niż dotychczas ubiegać o Polaków (prowadzenie żadnych zintegrowanych akcji obecnie nie ma sensu). Po czwarte, powstaną zapewne porządne i konkurencyjne parkingi (nie sądzę, by Niemcy tu coś skiepścili). Po piąte, dojazdy autobusów/mikrobusów z Polski będzie można organizować wydajniej (w jedno miejsce zamiast do dwóch). I po szóste, choć to nie zasługa lotniska, ale tak się składa, że jego otwarcie mniej więcej zbiegnie się zakończeniem budowy autostrad z Poznania i Wrocławia. Co do pociągów, to nie znam planów DB, ale jak sugeruje Jurek, być może DB będzie w stanie otworzyć sensowne połączenia spod terminala do polskich miast.. a wtedy już krok od oferty Rail&Fly np. z Poznania.
mppt: Racja, że wrocławskie paxy lecą z Berlina głównie tymi liniami, które są we WRO niedostępne; ale ja zakładam, że w Berlinie po otwarciu BBI przybędzie takich linii. Gdybym był właścicielem Emirates, a niestety nie jestem, to od razu wszedłbym do BBI (a nie np. do WAW).
adamlubin: Wlasciwie nic sie nie zmieni...tylko ze Berlin bedzie mial jedno nowe duze lotnisko. TXL zostanie zamkniete i wszyscy sie przeniosa do SXF (kod bedzie wtedy prawdopodobnie BER). LH i AB nie planuja zadnych wielkich ekspanzji w BER. Zaloze sie ze FR i EZY wtedy z BER uciekna jak im podwysza oplaty lotniskowe.
adamlubin
2010-03-28 08:57
I jeszcze: nie porównujmy bogactwa społeczeństw w PL i D. Jak jest kasa i chętni aby ją wydać na podróże to jest oferta na dalekie czy bliskie kraje. Jak jest dużo lotów do danego miejsca to i LM ciekawe się znajdzie. No i zasadnicza sprawa: jak się jest samemu to można sie w to bawić-dalekie dojazdy, a jak już ma sie dzieci/cko to szuka się tego co jest najbliżej.
adamlubin
2010-03-28 08:11
Wiadomo już może jaki procent ruchu lotniczego ma przejąć to lotnisko na terenie Niemiec. Czy nagle sami Niemcy będa chcieli latać tylko z Berlina? Io jeszcze jedno do kolegi Wiperek: no miałeś pecha z tymi Polakami, ja z kolei mam podobne odczucie co do obywateli niemieckojęzycznych- ale to może akurat byli ci z tych wschodnich landów- ponoć to ma też różnice. Mam nadzieję że teraz bedzie inaczej. pzdr
sneed: żadne pouczenia tylko prośba nic ponad. Życzę milej nocy.
Przyjąłem do wiadomości Twoje kolejne pouczenia Szanowny Forumowiczu 4tech.
Takie forum jak niektórzy forumowicze :P Dobranoc.
He, ciekawe dostaje ochrzan od sneed-a za to ze ogólnie w dwóch postach w tym wątku napisałem coś "obok" głównego jego tematu a sam ochrzaniajacy mnie nie napisał nic w żadnym ze swoich postów na temat przewodni wątku. Tak jak zauważył flybe " podwójna moralność" aż bije w oczy... jeżeli chcesz kogoś pouczac ( jak mi to zarzucasz) najpierw samemu trzeba być ok, szanowny forumowiczu...z uśmiech przyjąłem Twoje merytoryczne podsumowanie chociaż trochę rozmijajace się z prawda, jednakże w ostatnich Twoich trochę posuneles się za daleko...nie jestem mistrzem tego forum jak sugerujesz, i nie jest to moje prywatne forum i chciałbym abyś przyjął to do wiadomości szanowny forumowiczu sneed.
hambi: Ależ ja w ogóle o tym dyskutować nie chcę. Koniec OT.
a mój kot ma to w nosie bo nie wyraża ochoty na podróże lotnicze :P :P :P .. to by było na tyle co do sensownosci tej dyskusji. Przynajmniej autorów "redakcyjnego artykułu" poznaliśmy :D
flybe/sneed/stenus: Zaloszcie sobie wolny watek i tam mozecie sobie dyskutowac kto jest guru a kto nie.