×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


25 milionów miejsc pracy w branży jest zagrożonych likwidacją


Nawet 25 milionów miejsc pracy w branży lotniczej na całym świecie może być zagrożonych w związku z pogorszeniem się koniunktury w transporcie lotniczym w związku z koronawirusem.

08/04/2020 15:10
<>

gość_7973b - Profil
gość_7973b
  

gość_49cfc - Profil
gość_49cfc
  
No jak to skąd? Czytam różne wpisy tutaj to widzę, co znafcy wypisują, jak to wszystko będzie git już za dwa miesiące, a najlepsza politykę prowadzi Ryan, który dzięki temu, ze większość linii upadnie to się wzmocni i dopiero będzie fajnie... :-)

Co do polityki Lotu, to tak zle i tak niedobrze. Gdyby zaczęli zwalniać, to dopiero podniósłby się krzyk, ze pracownicy by się zgodzili na zmniejszenie pensji, byle pracy nie stracić. Ale biorac pod uwagę jak łatwo wielu liniom będzie się teraz wyłożyć, to nie wiem czy ja bym jednak nie wolał utrzymać swojego miejsca pracy zamiast za jakiś czas bujać się z bezrobociem. Skończyły się na razie czasy rynku, którym rządzą pracownicy, bo wszedzie prace znajda. Zacznie się z powrotem rynek pracodawców, którzy będą przebierać w bezrobotnych jak w ulęgałkach. Oczywiście, to nie będzie wieczne, ale dużo czasu cała branża transportowa i turystyczna będzie potrzebowała na powrót do równowagi. Pomijam kwestie tego kiedy samoloty zaczną latać, ale nie łudźmy się, one nie będą latały już tak wypełnione jak do niedawna i to długo.
Po pierwsze, górę będzie brał zwykły ludzki strach. Nawet jeśli epidemia do lata w miarę wygaśnie, to ten strach będzie, a nakręci się dodatkowo jeśli wróci jesienią. Po drugie, wielu ludzi nie będzie już po prostu stać na podróże, bo będą bez pracy. Wreszcie biznes, prawdopodobnie przestanie już latać jak do tej pory. Obecna sytuacja wymusiła spotkania odbywane zdalnie, firmy obsługujące tele i wideokonferencje doskonała swoje usługi tak, by te spotkania dobrze obsłużyć, jeśli taka sytuacja jak teraz potrwa jeszcze trochę, to nawet najbogatsze firmy zauważa roznice w ponoszonych kosztach, a skoro przez kilka miesięcy epidemii można było się spotykać przez internet to po co wracać do droższych i bardziej czasochłonnych spotkań na żywo? Oczywiście nie wszystkich, czesc podróży biznesowych wróci, ale skala będzie już inna. Coraz więcej różnych lokalnych i regionalnych konferencji zaczyna się odbywać w formie webinarow. Powiem szczerze, ze po kilku takich webinarach zaczęło mi się to bardziej podobać niż wyjazd i słuchanie wykładów na sali konferencyjnej - nie muszę tracić czasu na dojazdy, wszystkiego mogę słuchać wygodnie na kanapie, nie muszę się wgapiac w slajdy, nikt mi za plecami nie gada, sesje pytań i odpowiedzi idą sprawniej niż na sali konferencyjnej.... Idę o zakład, ze czesc tego typu spotkań na które uczestnicy musieli dojechać, mieszkać w hotelach, zmieni formule.

A wracając do Lotu - tak, nie rozumiem tej polityki. Gdy ogłaszano zakaz przemieszczania się do 11.04 to Lot zablokował możliwość kupna biletów az do 19.04. Teraz, gdy daleko nam jeszcze do tego, by powiedzieć, ze sytuacja epidemiologiczna zaczyna się poprawiać, bo cały czas każdego dnia jest więcej zachorowań i zgonów, to Lot sprzedaje bilety już od 12.04. Zdziwię się bardzo jeśli rząd jutro nie ogłosi przedłużenia zakazu przemieszczania się i w tym kontekście nie rozumiem tego co robi Lot, skoro inne linie wyłączają ruch nawet do połowy maja....
08/04/2020 23:51  

  
Ja nie wiem skad masz takie newsy.... ?
W Lot proppnuja dramat. Chca utrzymac Miejsca pracy ale kosztem stawek.
To szlachetne ale samoboj!! W Lot jest tak, ze zarobki sa bardzo zalezne od nalotu. Lot chce okroic podstawy o 50% tzn ze pensje srednio spadna o jakies 80% ! Pewne jest ze to tylko kwestia czasu ale eksodus jest pewny...
Lot zamiast obnizyc zatrudnienie chce byc honorowy.. to nie wypali , to zemsci sie podwojnie. LH zwalnia obcokrajowcow i pilotow z malym doswiadczeniem. Polityka Lotu chyba idzie w druga strone. Nie rozumiem.

gość_49cfc - Profil
gość_49cfc
  
Jak to? Przecież Ryanair podobno już grzeje silniki i jak za dwa tygodnie ruszy to rach ciach, wszystko wróci do stanu sprzed marca... Tak przynajmniej twierdzi wielu wypowiadających się tu ekspertów ds. lotnictwa i turystyki...
08/04/2020 18:45  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie