×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Polaniecki: Nie byliśmy dopuszczeni do zleceń rządu RP na zwożenie Polaków do Polski


- Nie byliśmy dopuszczeni do zleceń rządu RP na zwożenie Polaków do Polski. Lataliśmy dużo dla innych rządów, które zwoziły swoich obywateli - mówi Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air.

02/04/2020 13:50
gość_486c6 - Profil
gość_486c6
  

gość_3b1af - Profil
gość_3b1af
  
Nie moge czytac trola co pisze bzdety nt Entera ktory jest maltanskim podmiotem .
Enter jest spolka gieldowa a wiec udzialowcy moga kupowac i sprzedawac akcje w ramach swoich pakietow . Kilku akcjonariuszy trzyma swoje akcje w funduszu na Malcie i to jest ich prywatna sprawa . Spolka zas jest zarejestrowana w PL i tutaj ma swoja siedzibe i placi podatki . Proponuje sprawdzic KRS .
07/04/2020 11:09  

  
@gość_c6535

Budapeszt ma uzasadnienie z dwóch powodów. Umowy bilateralne ograniczają Lot do 5-6 połączeń tygodniowo do Seulu i Tokio. W przeciwieństwie do Krakowa, Budapeszt umożliwia Lotowi drugie tyle. Oprócz tego, Budapeszt jest ponad dwa razy dalej niż Kraków, czyli w mniejszym stopniu kanibalizuję Warszawę i pozwala dotrzeć do nowych klientów. Jeśli nowy hub jest dochodowy (bądź Węgrzy dopłacają), nie mam nic przeciwko. Lepszy model w Krakowie i Gdańsku to "focus city", czyli jak najwięcej połączeń p2p z ominięciem Warszawy.

Tak jak Lot, Wizzair i Ryanair, Enter Air daję polakom pracę i umożliwia swobodne podróżowanie. Też trudno zaprzeczyć, że Enter Air się ostatnio doskonale rozwija, a takie firmy powinno się wspierać. Co do jego polskości, zachęcam do przeczytania artykułu z sierpnia pod tytułem "Maltańskie linie lotnicze Enter Air".
05/04/2020 20:57  

gość_c6535 - Profil
gość_c6535
  
@ORDFlyer

I właśnie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie o LOT. Wa-wa ma więcej połączeń niż berlin bo lufa jest na głównym graczem na kilku lotniskach w Niemczech i jest tam równy rozwój a nie tylko jedno lotnisko i reszta sie nie liczy. pozostaje pytanie o Budapeszt i marnowanie potencjału niby naszego narodowego przewoznika. Dlaczego nie rozwijać Krakowa Gdańska Poznania itd.... A linia państwowa jest dla wszystkich a nie jednego miasta.
I nadal brak odpowiedzi na pytanie zawarte w tym artykule dlaczego tylko LOT a nie Enter. ENTER pod wodzą Pana Połanieckiego rozwija sie bardzo dobrze i jest POLSKĄ !!!! firmą a takie należy mocno wspierać. jeszcze raz podkreślam że gdyby Enter dostawał taką kasę jak lot to bylibyśmy dumni z tego przewoznika a tak.....mamy gniot LOT !!!!
05/04/2020 16:57  

gość_69ca3 - Profil
gość_69ca3
  
@ORDFlyer skoro Qatar ma problemy to skąd ma kasę na IAG?

Każda linia teraz wysępi sporą kasę bo Korona
05/04/2020 12:36  

  
@gość_c6535
Nie porównuję samego Lotu do Qatar Airways, tylko zwracam uwagę na podejście tamtego rządu wobec jego narodowego przewoźnika. Nie zgadzam się z sugestią, że z Lotu nie ma żadnych korzyści. Warszawa ma więcej połączeń do Ameryki i Azji niż o wiele bogatsze miasta jak Berlin i Mediolan, co przyciąga zagraniczne inwestycje i daję polakom pracę. Nie uważam, żeby to było bez znaczenia. Mniejsze miasta dopłacają linią za dołączenie do siatki połączeń nie bez powodu. Nie bronie też obecnego rządu i nie twierdzę, że Lotowi powinno się pomagać bezwarunkowo, gdyż mogłoby to z niego stworzyć polską Alitalię. Podaję Qatar jedynie jako przykład, że inne państwa doceniają korzyści jakie ich linie przynoszą. 

@gość_69ca3
Dla mnie jest to oczywiste, że #LotDoDomu to ukryta pomoc publiczna dla Lotu, ale też nie mam z tym wielkiego problemu. KE ustali warunki pomocy publicznej w sposób korzystny dla AF-KLM/LH, więc nic w tym dziwnego, ze Lot się zabezpiecza. Mogli co prawda zaangażować Enter Air/Buzz w nieznacznym stopniu, żeby to jakoś wyglądało. Dziwie się, że nikt na to nie wpadł, ale z drugie stronie mówimy przecież o PiSie.

Mam znajomego, który pracuję w United i był bardzo zdziwiony przylatując do Krakowa, że na drugim co do wielkości lotnisku w Polsce prawie nie ma Lotu. Skoro Lot jest wstanie latać z Krakowa do Chicago i nawet z Rzeszowa do Newark, to p2p z Krakowa do Londynu, Brukseli i Paryża to żaden problem. Teraz jak popyt spadnie i maszyny zostaną, nie widzę powodu by takich połączeń nie uruchomić. Zwłaszcza kiedy podobno na Okęciu miejsca brakuję.
04/04/2020 18:57  

gość_69ca3 - Profil
gość_69ca3
  
@ORDFlyer samoloty LOTu latają z przesiadką, stopem w "Astanie" (piloci nie wychodzą z samolotu) [dzisiaj to LO7916 PVG-TSE-WAW] i przewożą po 17 ton towaru. Herculesy w jakimś celu zostały zakupione i są państwowe, zatem kosztem jest tylko paliwo. Wojsko Polskie ma ich 6.
Rząd zlecając to LO płaci rynkową stawkę, zapewne zawyżoną.

Wydaje się, że LO ma dziwną strukturę taryf, za p2p kasuje krocie ale w tranzycie jest najtańszy w Europie Zachodniej, po Aeroflocie

Rządy ogłaszały szybkie przetargi, zapytanie o wycenę do kilku linii lotniczych i szybka decyzja, w Niemczech Condor parę dni temu 4 x 767 był w Australii, Sydnej a dzisiaj np. Melbourne i ogólnie lata po Azji.
Nową Zelandie Air New Zealand "wygrało".

LOT sam dopuścił do tego, że z bycia monopolisty ma 1/3 rynku i w sumie dobrze bez tego by się pewnie nigdy nie ogarnął, jednak grają ostatnimi czasy bardzo nie czysto.
Gdyby grali jeszcze za swoje … ale grają za nasze i wciskają kit sukcesu
04/04/2020 15:40  

gość_c6535 - Profil
gość_c6535
  
Pragnę wam przypomnieć że to miało dotyczy Entera i gdzieś po boku lotu.

gość_8b80a

W pełni zgoda lot ma gdzieś regiony i to polityka warszawki... I tylko brak zrozumienia że POLSKA to nie tylko jedno lotnisko może to zmienić

ORDFlyer

Przykład podany jest mówiąc delikatnie idiotyczny bo porównanie Qatar a Lotem to bzdura....
polityka naszego narodowego??? przewoznika jest dziwna(a może rządu)
aby się nie rozpisywać to tylko struktura zatrudnienia.. samozatrudnienie... śmieciówki...itp..a zakupy sprzetu...?????
a jeśli to nasz narodowy przewoznik to co robi w Budapeszcie za NASZĄ kasę....
i takie małe pytanie jakie korzyści mamy z ciągłego finansowania lotu??
gdyby takie pieniądze dostał ENTER byłby dziś potęgą a tak obojętnie jak jest i będzie to mamy ciągle dopłacać do lotu??
04/04/2020 15:12  

gość_8b80a - Profil
gość_8b80a
  
@gość_87d71

Tanie linie wpuszczono do regionów, bo LOT miał (i ma do dziś) regiony w 4 literach. Zaś do WAW wpuszczono LCC w sposób nieuczciwy dla LOT-u (opłata 30 zł vs. 60 zł), bo LOT upierał się przy cenach typu 1 500 zł za RT i 4 000 zł za jednodniówkę i powstała olbrzymia presja społeczna, by były dostępne tanie loty.

Zarówno Modlin, Wizz w WAW, jak i dominacja LCC w regionach, dotowanie LCC przez regiony to skutek polityki LOT-u.
04/04/2020 11:40  

gość_49cfc - Profil
gość_49cfc
  
gość_6d5ec: wskaż proszę, które kraje zorganizowały przetargi i kiedy, skoro tak twierdzisz.
03/04/2020 23:38  

gość_87d71 - Profil
gość_87d71
  
gość_abd57; A czy celowe nie jest wpuszczanie tanich linii, które nie płacą w Polsce podatku i oferowanie przelotów poniżej kosztów? Czy to nie jest psucie rynku i dumping?

gość_69ca3; O jakie Ci samoloty wojskowe chodzi, o CASY? One mają zasięg do 2000 km jak są załadowane towarem 8-tonowym. Czym lepiej lecieć: dreamlinerem bezpośrednio czy Casą z międzylądowaniem? Do Chin jest dalej niż 2000km.... Lepiej nie ośmieszaj się demagogu.

Drugi przykład. Hercules C-130E ma zasięg 3800 km przy ładowności 20 ton.

Dreamliner 787-9 może zabrać prawie 40 ton kontenerów. To znacznie więcej niż wspomniany Hercules.

Jakie polskie szwalnie upadają? Podaj przykład, bo maseczek brakuje, więc chętnie kupię nawet na własny użytek bo nawet w aptece ostatnio nie mogłem dostać.

Najlepiej być wiernym zasadzie: 'Nie wiem, ale się wypowiem'.


03/04/2020 22:39  

  
@gość_a0177
Popieram w całości.

Powołam się na przykład Qatar Airways. Ta linia od dłuższego czasu ma ogromne straty, czego rząd Katarski nie ukrywa. Wręcz ogłasza, że chętnie do niego będzie dopłacać. Czy to dlatego, że w Katarze siedzą frajerzy? Czy to "najgorsze chamstwo jakie [Katar] spotkało"?

Rząd Katarskie zdaję sobie sprawę, że skromne dofinansowanie nie ma porównania do korzyści jakie Qatar Airways przynosi dla kraju. Jako linia która obsługuję głównie zagranicznych klientów, Qatar de facto sprowadza obcy kapitał do kraju. Piloci, stewardessy, mechanicy i pracownicy lotniska mają dzięki temu pracę. Do tego można dodać wszystkie branże, które pośrednio wspomagają linii. Ale przede wszystkim jest to wielka promocja dla stosunkowo nieznanego kraju na tle bardziej rozpoznawalnych sąsiadów jak choćby UAE. Cała działalność przyciąga i ułatwia zagraniczne inwestycje, które są o wiele więcej warte niż same dotację.

Łatwo się czepić pomocy jako takiej i zadawać sobie pytanie, dlaczego ja mam dopłacać Lotowi? Ale to nie właściwe pytanie. Trzeba porównywać korzyści jakie Lot przynosi Polsce w odniesieniu do ewentualnych dopłat. Nie można udawać, że z Lotu nie ma żadnych korzyści i każdy pieniądz na niego wydany to pieniądz wyrzucony w błoto.
03/04/2020 22:00  

gość_a0177 - Profil
gość_a0177
  
Proszę zasięgnąć informacji jakie preferencje ma Lufa w FRA , albo AirFrance w CDG nie wspominając na politykę slotów na Heatrow lub w Amsterdamie. Pewnie ze można oddać wszystko Wizz czy Ryanowi czy LH AF itd. Tylko ze Polska już wszystko tak oddała i teraz w dobie wielkiego kryzysu gdy popyt wewnętrzny zawali się to już widzę jak kraj będzie podnosil się z tego. Założę się ze będzie to trwało parokrotnie dłużej niż w krajach które maja swój przemysł , swoje firmy, swoje linie tez... Ale my Polacy zawsze wolimy dać obcemu zarobic.
Lot to jedyna chyba większa firma rozpoznawalna na Świecie i kojarzona z Polska.
Niestety pech tej firmy to polityka która wiecznie miesza tam i prezesi z nadań politycznych.
Nie jestem zwolennikiem PiS , w życiu nie byłem, ale zal czytać gdy wszyscy życzą by firma Lot poszła do piachu bo dzięki temu będziemy świetnie rozwijać się lotniczo. Proszę poleciec do Budapesztu i zobaczyc kto dyktuje warunki na lotnisku i jaki jest poziom podróżowania do większości z miast... , jak traktuje się pasazerow upychanych pod wiatami lub blaszakach, śmierdzące odchodami. Naprawdę tak to wyglada i tak będzie na Okęciu po bankructwie Lot. Wizz i Ryan podziela się rynkiem i zaczną dyktować warunki na Okęciu. I żeby było jasne, ekspansja tych lini na Okęciu będzie kosztem mniejszych portów lotniczych.
03/04/2020 20:54  

gość_69ca3 - Profil
gość_69ca3
  
@gość_6075f
Najgorsze chamstwo jakie Polskę spotkało to LOT, żadna inna firma nie ma takich warunków funkcjonowania jak oni, wpompowano tam co najmniej 4,5 mld PLN od czasu PROBLEMÓW, tak 4,5 mld pośrednio i bezpośrednio. A teraz wielki zbawca LOT bo sprowadza pasażerów. Oni wszyscy mili bilety w 2 strony, ale Matołusz zamknął wszystkie granice, no prawie, bo drogowe nadal otwarte … wszystkie tv pokazywały ten słynny korek jak stoją TIRY na 2 pasach od Świecka po Berlin po 20h.

Niby mamy ARM ale kupowała cały czas węgiel za państwowe, teraz państwowe firmy via LOT sprowadzają maseczki, a polskie szwalnie upadają (sklepy zamknięte więc kontraktów brak).

Pytanie za 100 pkt, niby mamy tyle wojskowych samolotów transportowych, co one robią?
Wstyd komentować co się w PL dzieje ale kto ma media ten ma władze
03/04/2020 17:23  

gość_6d5ec - Profil
gość_6d5ec
  
@gość_6075f : LOT nie odmowil bo mu grubo posmarowano gotowka, inni by to samo zrobili pewnie taniej.

Co innego jakby RZAD nic nie zrobil z powrotami obywateli to mozna by wtedy dyskutowac a nie ze RZAD piersze uniemozliwil powroty a pozniej laskawie je oferowal za wyzsze stawki.
03/04/2020 14:20  

gość_69641 - Profil
gość_69641
  
Strasznie słabo :/ To polski przewoźnik więc rządowi powinno zależeć żeby miał zlecenia
03/04/2020 13:43  

gość_abd57 - Profil
gość_abd57
  
@gość_6075f LOT już się dawno wypiął na Polaków przyjmując setki milionów złotych od polskiego podatnika, który tego sobie nie życzył.
Jeśli chodzi o sprowadzanie ludzi z zagranicy w takiej sytuacji to:
a) jest głupotą bo sprowadzamy tysiące potencjalnych chorych w momencie gdy powinniśmy zrobić pełną izolację kraju
b) jest chamstwem po tym jakie warunki finansowe postawiono pasażerom (dostajesz skasowaną rezerwację za 1000 zł po to żeby za chwilę za ten sam lot zapłacić 2000 zł)
c) jest hipokryzją bo jeśli rząd by chciał żeby jak najszybciej sprowadzić Polaków to by wykupił loty u wielu przewoźników, a w rzeczywistości najpierw zablokował wszystkim przewoźnikom oprócz LOTu możliwość latania do Polski, a następnie dotował LOT

Proszę nie mówić o tym jak do dobrze jest, że "LOT jest w polskich rękach", bo jeśli to będzie spółka zarządzana z głową i bez JAKIEJKOLWIEK pomocy ze strony rządu to sam się z tego będę cieszył. Natomiast CELOWE spowalnianie rozwoju innych przewoźników, lotnisk, a przez to nawet i całych regionów wyłącznie po to żeby lepiej zrobić LOTowi jest działaniem na szkodę państwa i obywateli. Jako przykład podam choćby blokowanie slotów w WAW, umowa z Turcją chroniąca LOT, blokowanie WMI i pompowanie pomysłu CPL.
03/04/2020 13:24  

gość_abd57 - Profil
gość_abd57
  
@gość_f98e3 Firma LOT okradła Polaków we współpracy z rządami RP z setek milionów złotych, których już nigdy nie odda. Dlaczego oczekują od naszego polskiego rządu jakichś kolejnych zleceń i dopłat?
03/04/2020 13:13  

gość_8b80a - Profil
gość_8b80a
  
@gość_5036f

Menedżerowie firm prywatnych też mają urojenia mocarstwowe. Poza tym propozycja by prywatyzować właściciela 62% slotów jest wyjątkowo nieudana, bo to niemal monopolista. Po co chcesz komuś oddawać zyski?

Problemem jest nieudana strategia przesiadkowa (czyli ceny za p2p z kosmosu, by dotować nierentowne przesiadki) i urojenia mocarstwowe obecnego kierownictwa (Condor, CPK).

@gość_c6535

LOT sprawił, że Warszawa ma long haul na poziomie kilka razy większego i bogatszego Mediolanu, na poziomie dwa razy bogatszego Wiednia, większy od Berlina, czy Sztokholmu. Long haul jest wręcz zbyt duży, LAX i SIN raczej generują straty. Plus loty dwa razy dziennie niemal do każdego większego miasta w Europie Zachodniej, do stolic w CEE. To podnosi atrakcyjność inwestycyjną miasta i przyciąga wysokopłatne miejsca pracy.
03/04/2020 09:56  

gość_6075f - Profil
gość_6075f
  
Bardzo dobrze, że LOT nadal jest w polskich rękach. Gdyby tak nie było, rząd polski musiałby prosić o łaskę obcego przewoźnika, aby przywiózł chociażby maseczki z Chin do Polski. A tak może zorganizować w każdej chwili transport.

Zastanawiam się co by było, gdyby LOT odmówił przewozu Polaków z zagranicy. Już widzę jak skakalibyście do gardeł mówiąc, że LOT wypiął się na Polaków.Tak czy siak, nigdy niektórym nie dogodzi.

W tak dramatycznej i dynamicznie rozgrywającej się sytuacji pomyłki są nieuchronne, bo nie da się zorganizować lotów na perfekt z bardzo krótkim wyprzedzeniem czasowym.

A przetargów na przewozy w obliczu szalejącej zarazy to już w ogóle nie chce mi się komentować.... Demagogia i populizm.

03/04/2020 09:29  

gość_4e986 - Profil
gość_4e986
  
@gość_8b80a

Jest zupełnie odwrotnie jak piszesz. Taki SZZ czy RZE są uzależnione od LOT-u, LUZ ciężko określić, ale dla BZG ruch LO jest marginalny. Dla porównania, LOT ma 30% oferowania z SZZ, 40% w RZE, a w takim LUZ około 25%. W BZG jedynie około 15% i przy wybudowaniu CPK raczej spadnie do 0%.
03/04/2020 08:42  

reklama
reklama
  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie