Kraków: 23 proc. wzrostu w styczniu

Kraków: 23 proc. wzrostu w styczniu Statystki krakowskiego lotniska napędziły nie tylko połączenia regularne, których w stosunku do stycznia ubiegłego roku jest znaczenie więcej - co jest efektem otwarcia bazy przez Wizz Aira i nasilającej się walki między nim a Ryanairem. W poprzednim miesiącu, w związku z obchodami 75. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau...
03/02/2020 15:03   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_cf95f 2020-02-08 09:49   
gość_cf95f - Profil gość_cf95f
jeszcze trochę mgieł i się mogą mocno zdziwić...
gość_edf2d 2020-02-04 15:27   
gość_edf2d - Profil gość_edf2d
gość_572ee - na tym pasie co jest obecnie..? Czy na nowym, który będzie w roku ... ?
gość_885e8 2020-02-04 14:54   
gość_885e8 - Profil gość_885e8
@ortler - nich cię pocieszy fakt, że Warszawa blokuje nie tylko Kraków lecz także rozbudowę dwóch warszawskich lotnisk Chopina i Modlina. Jedynie trzecie "warszawskie" lotnisko w Radomiu nie ma ograniczeń w rozwoju.
gość_29ecb 2020-02-04 11:16   
gość_29ecb - Profil gość_29ecb
Biorąc pod uwagę obecny trend Kraków osiągnie 14mln w 2024 r.
Następnie przez 12 lat będzie zakaz otwierania nowych połączeń, aby spełnić założenia "Planu Generalnego 2036" i nie przekroczyć 14mln pasażerów do 2036r.
Nie ma sensu rozbudowa terminala, bo wystarczy postawić namiot, albo dwa i wszyscy się pomieszczą. Nie ma też sensu inwestycja w system ILS, bo jak na realia 2036 roku 14 mln to będzie drugorzędne lotnisko nie zasługujące na ILS a poza tym dalej będzie w planach budowa drugiego pasa, więc po co inwestować w stary...
gość_572ee 2020-02-04 08:53   
gość_572ee - Profil gość_572ee
WMI wybudowało ILS z własnych środków, a KRK na to nie stać ?
gość_9cf17 2020-02-04 08:20   
gość_9cf17 - Profil gość_9cf17
orthler; Dobrze napisane.
Dodałbym jeszcze, ze obecny zarząd z PIS ma zbieżne stanowisko z zarządem PAZP (też PIS) więc nie ma się kto poganiać w sprawie ILS.
W nikomu niepotrzebnym Radomiu budują ILS II , w Lublinie również zainwestowali w ILS II, gdzie roczna ilość pax jest równa zaledwie dwóm tygodniom w KRK!
Tylko dwa dni z mgłami generują straty około 50 000-60 000 pax (co daje 2 miesięczny wynik Lublina) a straty dla lotniska oprócz kasy to również wizerunek zarówno u pasażerów jak i u przewoźników.
Mądry zarządzający portem przeliczyłby sobie średnią stratę roczną pax (około 200 000) przeliczyłby to razy 5 ( bo wcześniej nie ma co liczyć na nowy pas plus ILS ) i porównałby to z kosztem montażu ILS II na starej drodze startowej.
No, ale jak wcześniej napisałem- taką analizę zrobiłby prawdziwy menager lotniska...
ortler 2020-02-03 22:02   
ortler - Profil ortler
Biorąc pod uwagę imponujacą dynamikę wzrostów w ubiegłym roku oraz prawdopodobne
utrzymanie jej po niewielkiej redukcji w I połowie roku bieżącego należy spodziewać
się, że KRK znajdzie się wkrótce wśród 60 największych portów lotniczych Europy. W
bieżącym roku wyprzedzimy bowiem zapewne Glasgow, Faro i Walencję, co umożliwi
przesunięcie się z 63 miejsca na liście rankingowej na 59 (zmkniety Istambuł Ataturk
wypadnie w ogóle z listy). Natomiast WAW z dynamiką rzędu 7 % utrzyma zapewne
zajmowaną od dwóch lat 33 pozycję na liście bez wiekszych szans na przesuniecie w
górę. W tej sytuacji wielkość ruchu w KRK zbliży się do 50 % ruchu w WAW.

Na tym tle istniejacy obecnie poziom infrastruktury technicznej krakowskiego lotniska
odebrać można jako skandaliczny. PAZP broni się rękami i nogami przed zainstalowaniem
ILS kat II, choć jest to bardziej potrzebne w KRK niż na jakimkolwiek innym lotnisku w
Polsce. Nie wierzę w żadne trudności techniczne w tej materii, gdyż PAZP bez problemów
w błyskawicznym tempie zrobiła to na deficytowym lotnisku jednego przewoźnika, jakim
jest Modlin. Niedawno wzniesiony w KRK nowy terminal jest już niemal w 80 %
wypełniony, a za dwa lata pozostanie jedynie postawienie namiotów. O nowym pasie
startowym od co najmniej kilku lat sie mówi, ale nic w tej sprawie nie robi. Będzie dopiero
alarm, gdy okaże się, że stan techniczny obecnego pasa nie remontowanego od wielu
lat uniemożliwia wykonywanie operacji lotniczych przez cięższe samoloty. Zarzad wybrał
zresztą najtańszą a zarazem najgorszą z możliwych lokalizacji nowego pasa, co na długie
lata pozbawi KRK możliwości rozwoju. Nowy pas powiniem mieć co najmniej 10000 stóp
długości (3048 m), a jego rzeczywista długość nie powinna być mniejsza niż 3100 m,
co przesunęłoby port lotniczy do wyższej kategori lotnisk. Mieszkańcy Krakowa odnoszą
często wrażenie, że rozwój lotniska jest celowo blokowany przez PPL i warszawskie
władze, choć trudno powiedzieć ile w tym prawdy. Nie jestem zwolennikiem teorii
spiskowych i być może zaniedbania w tej materii są wynikiem marazmu w zarządzie
lotniska. Dlatego też Zarząd przedstawić pownien w najbliższym czasie plan rozbudowy
lotniska z konkretnymi datami realizacji wyszczególnionych w tym pozycji i tego od
niego oczekuje nie tylko większość mieszkańców Krakowa ale i całej południowej Polski.
gość_04dec 2020-02-03 21:43   
gość_04dec - Profil gość_04dec
Miało być do 2036 roku a nie 2016.
gość_04dec 2020-02-03 20:38   
gość_04dec - Profil gość_04dec
Rozbudowa Balic do 12 mln do 2016 roku!? Ha-ha-ha-ha! Czy ktoś celowo planuje jakąś prowokację? Albo rozbudowa do 20 mln albo nowe lotnisko bo zanim skończą rozbudowę to Balice już będą obsługiwać 14 mln o ile będą w stanie.
adam7691 2020-02-03 17:26   
adam7691 - Profil adam7691
gość_12d45: POZ zastanawia się jak połączyć 2019 i 2020
gość_12d45 2020-02-03 16:16   
gość_12d45 - Profil gość_12d45
KRK podaje styczeń 2020, a POZ nadal liczy wrzesień 2019... KRK oprócz świetnej siatki połączeń ma też transparentność na fenomenalnym poziomie. Czekam na POZ-KRK by FR.

mflyer: Skandalem jest fakt, że na takim lotnisku nie ma ILS drugiej kategorii.
misiok 2020-02-03 15:50   
misiok - Profil misiok
Po prostu wierzyć się nie chce, jak równo Kraków idzie do przodu. Gratulacje ze Śląska.
gość_62fb9 2020-02-03 15:46   
gość_62fb9 - Profil gość_62fb9
Gratulacje dla Krakowa. Pozdrowienia z Poznania w którym mam nadzieje ze kiedyś tez będziemy świadkami tak spektakularnych sukcesów oczywiście jak tylko zarząd Ławicy w końcu będzie aktywny lub nowy bo obecny jeszcze liczy ilość Pax ow za wrzesien i cały rok 2019... brak slow
gość_28052 2020-02-03 15:23   
gość_28052 - Profil gość_28052
Inwestycje Prezesa Włoszka widzę mocno...przez mgłę.
gość_9cf17 2020-02-03 15:16   
gość_9cf17 - Profil gość_9cf17
Gdyby nie te przekierowania przez mgły ( strata około 25000 pax) byłoby 28% wzrostu, ale i tak gratulacje dla KRK.
Do zarządu - nie czekajcie na nowy pas startowy bo to min 3-5 lat tylko wymuszajcie na PAŻP instalacje ILS II kat. na obecnej drodze startowej bo lotnisko straci nie tylko setki tys. pax ale również mogą puścić nerwy niektórym liniom lotniczym przez ogromne straty jakie ponoszą przez przekierowania/odwołania a wtedy straty dla lotniska będą o wiele większe niż podwójny koszt montażu ILS ...
Nie trzymajcie węża w kieszeni bo to się zemści podwójnie...
mflyer 2020-02-03 15:10   
mflyer - Profil mflyer
Kolejny raz gratulacje dla Krakowa, szkoda mgieł (a raczej zaniedbań infrastrukturalnych), bo wzrost byłby na poziomie 30%.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy