Boeing z ogromną stratą za 2019 r.

Boeing z ogromną stratą za 2019 r. W całym roku 2019, Boeing odnotował stratę w wysokości 636 mln dolarów, po tym jak w 2018 roku osiągnął zysk w wysokości 10,5 mld dolarów. Głównym powodem fatalnych wyników było uziemienie maxów, po dwóch katastrofach, w których zginęło 346 pasażerów. W czwartym kwartale Boeing zanotował stratę netto w wysokości 1 mld dolarów, po zanotowaniu zysku w...
29/01/2020 15:27   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_00585 2020-01-31 07:43   
gość_00585 - Profil gość_00585
Koszt "problemu" 737MAX jest tak duży, że teraz wypada inaczej spojrzeć na "ogłoszone w mediach" fiasko programu Airbus A380. 737MAX to ślepa uliczka (już ogłoszono, że zaczynają prace nad nową kompozytową konstrukcją) a program A380 jest ogromnym poligonem doświadczalnym, który będzie procentował przez dekady.
gość_4c2e9 2020-01-30 14:28   
gość_4c2e9 - Profil gość_4c2e9
Teraz widać jak się kończy ekstremalne oszczędzanie na konstrukcji samolotów. Chcieli tanio a wyszło co najmniej kilkadziesiąt mld $ straty.
gość_85783 2020-01-30 09:31   
gość_85783 - Profil gość_85783
@gość_13540 Powiedz to liniom lotniczym, którzy zamówili prawie 5000 MAXów. Nikt nie chce bankructwa Boeinga. Bankructwo Boeinga to ogromne problemy dla linii lotniczych i dla całej branży. Nawet Airbus pogratulował pierwszego lotu B777X, a w 2016r Boeing również pogratulował Airbusowi w udanym pierwszym locie A350-1000 i że konkurencja wzmacnia branżę.
gość_13540 2020-01-30 08:05   
gość_13540 - Profil gość_13540
Wina Boeinga jest umyślna i wynikająca z lekceważenia zasad i procedur. Boeing powinien uroczyście zbankrutować, a odpowiedzialni "managerowie" skończyć za kratami z długimi wyrokami.
demar 2020-01-29 21:20   
demar - Profil demar
Te dane są faktycznie szokujące.

Warto zaznaczyć, że firmę Boeing ratuje dział wojskowy (dokładniej "Defense, Space & Security"), który wygenerował ponad 2,6 mld USD zysku, bo dział samolotów komercyjnych ("Commercial Airplanes") wygenerował stratę na poziomie ponad 6,6 mld USD.

Do tego zmniejszana jest produkcja B787 z braku wystarczających zamówień z 14 sztuk na miesiąc poprzez 12 do jedynie 10 (czyli do poziomu produkcji A350), a B787 to obecnie jedyny koń pociągowy (tzn.przynoszący górę gotówki) dla samolotów pasażerskich firmy Boeing. 158 sztuk dostarczonych w 2019 roku B787 to rekord, ale przy takiej produkcji dostawa wszystkich pozostałych zamówionych skończyłaby się w mniej niż 3,5 roku czyli w 2023 roku! Nowy B777-9 ledwie kilka dni temu wzbił się po raz pierwszy w powietrze i zanim przejdzie certyfikację i zacznie porządnie zarabiać to trochę czasu upłynie.

Boeing jako całość jeszcze się trzyma nieźle ( zobacz link ), ale jeśli samoloty komercyjne przyniosą drugi raz taką lub większą stratę, to rozwiązania radykalne mogą się stać rzeczywistością.
gość_9a53e 2020-01-29 21:17   
gość_9a53e - Profil gość_9a53e
Finansowo ten rok jest co prawdę "zaorany" w przypadku Boeinga. Więc teoretyczny powrót B737 MAX w połowie bieżącego roku nic nie załatwia tak na dobra sprawę (biorąc pod uwagę sam 2020 rok) ponieważ cały powrót tych maszyn do ruchu zajmie minimum miesiące za względu na skalę tego przedsięwzięcia (800 maszyn.) Boeing jednak wyjdzie na swoje w dłuszej perspektywie. Każdy na to liczy i każdy tego oczekuje; linie lotnicze, sam producent, a co za tym idzie cała branża lotnicza. Powodzenia firmie Boeing.
lysypiotr76 2020-01-29 20:24   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Koszty związane z uziemieniem MAX-ów są oceniane przez Boeinga na 18,6 mld USD !!! I co ważne nie są ostateczne. Nad producentem ,,wiszą'' jeszcze rozliczenia z rodzinami i kosztami sądowymi dwóch katastrof MAX-ów. Dyrektor finansowy przyznał, że bez powrotu 737 ten rok może być jeszcze gorszy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy