Bydgoszcz: W grudniu spadek, cały rok na plusie

Bydgoszcz: W grudniu spadek, cały rok na plusie W ujęciu rocznym znacząco wzrosła liczba operacji. Łącznie było ich ponad 11,1 tys. (+27 proc.). W ostatnim miesiącu obsłużono 522 starty i lądowania (+16 proc.).- Ubiegły rok przyniósł wzrost liczby obsłużonych Pasażerów, ale też rozwój siatki połączeń, przede wszystkim poprzez uruchomienie codziennych rejsów PLL LOT do Warszawy, jak i zwiększenie oferowania Ryanair do...
10/01/2020 11:01   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9a374 2020-01-12 19:58   
gość_9a374 - Profil gość_9a374
Miesiac temu przecież było na tym portalu, ze LOT zaaplikowal o dodatkowe sloty na Okęciu, i byla wymieniona między innymi Bydgoszcz. Poczekajmy wiec jeszcze troche. Licze ze cos dołożą.
gość_dae81 2020-01-12 17:37   
gość_dae81 - Profil gość_dae81
Skoro Lufthansa zawiesza na lato sobotnią rotację, to może władze lotniska powinny przekonać LOT do popołudniowej rotacji w sobotę i najlepiej jeszcze w niedzielę. Osobiście bardzo mi tego brakuje.
Na przykład 20 stycznia WAW-BZG jest tylko jeden rozkładowy rejs i zostało tylko 6 miejsc wolnych, zatem potrzeba więcej rejsów, bo popyt rośnie.

gość_4382b 2020-01-11 23:02   
gość_4382b - Profil gość_4382b
gość_00d7f
Nie do końca masz rację. Sama Warszawa to dodatkowe wzrosty i z tego co widziałem na własne oczy jest duże zainteresowanie. Edynburg owszem wejdzie za Glasgow, ale jest bardzo prawdopodobne, że zostanie już na cały rok, co da kilka procent dodatkowo. W czarterach też jest większy ruch + 1 Antalya + 1 Bodrum + 1 Tirana, czyli w sumie dodatkowo trzy rejsy tygodniowo. Trochę też procentów skapnie z sześciu czarterów do Tel Awiwu. A ja cały czas trzymam kciuki za drugi rejs dziennie Lufthansy i mam nadzieję, że się w końcu doczekam. Uważam, że jest realne jakieś +12% za cały 2020 rok, chyba że „klątwa MAX-ów” zbierze swoje żniwo i będą ostre cięcia ze strony Ryanair.
ArCo 2020-01-10 23:22   
ArCo - Profil ArCo
gość_67a93
Faktycznie od wiosny nie ma sobotniej rotacji FRA-BZG-FRA. Szkoda, bo zdarzało mi się wylatywać w soboty i z reguły był pełen samolot. Z jednej strony wynika to z braków flotowych Lufthansy, z drugiej strony zapewne LOT odbiera część pasażerów niemieckiemu przewoźnikowi. Na szczęście nie grozi nam to co w Łodzi, tj. całkowita rezygnacja Lufthansy. Poza tym na zimę 2020/2021 Lufthansa znowu będzie latać w soboty, więc może to taki jeden sezon bez tego dnia.
gość_a00ee 2020-01-10 23:09   
gość_a00ee - Profil gość_a00ee
Jestem ciekaw ile osób odpuszcza sobie wylot z Bydgoszczy. Sala odlotów non schengen jest bardzo mała i przy jednym samolocie jest ciasno, a niestety zdarzają się dwa i trzy wyloty obok siebie. Współczuję wylatującym, ale też tym przylatującym, bo pewnie z godzinkę czeka się na kontrolę graniczną. Aż prosi się aby opróżnić biura nad salą odlotów i zrobić więcej miejsca, bo komfort czekania na wylot ma dla wielu osób znaczenie. Dobrze, że chociaż remontują system parkowania i w końcu znikną archaiczne parkomaty przyjmujące wyłącznie gotówkę.
gość_d8d0a 2020-01-10 22:06   
gość_d8d0a - Profil gość_d8d0a
@gość_00d7f

Jak nie ma? Przecież WAW to min. 30000 tys pax więcej. Do tego więcej czartow także o ile się nic dziwnego nie zdarzy to najlepszy wynik LCJ czy LUZ jest spokojnie do przeskoczenia. Ale co z tego? Kadra zarządzająca to dno. Zero wizji na coś wiecej niż parę punktów procentowych wzrostu i napawanie się nimi jakby to ich zasługa była... Nie mogę już czytać tych pseudoprzechwalek na tym i innych tego typu portalach..
gość_67a93 2020-01-10 20:42   
gość_67a93 - Profil gość_67a93
Frankfurt traci jedną rotację. To jest dramat!
gość_7959f 2020-01-10 18:47   
gość_7959f - Profil gość_7959f
Od stycznia ilość rejsów do Londynu wraca do normy i teraz okaże się ile wzrostów dadzą rejsy do Warszawy. W listopadzie i grudniu latało mniej samolotów na Stansted niż rok wcześniej i trochę to namieszało w statystykach. Generalnie rejsy do WAW powinny dać dobre 10% wzrostu.

ArCo 2020-01-10 16:00   
ArCo - Profil ArCo
Bardzo dobrze sprzedały się trzy zimowe czartery do Tel Awiwu, mimo wysokiej ceny (3.600 zł za tydzień od osoby) i mimo że sprzedaż prowadzi mało znane biuro podróży. W ofercie jest już ten sam kierunek na listopad. Aż się prosi o regularne rejsy z Bydgoszczy do Izraela.
No i Lwowa żal, mimo że te nocne rejsy to była masakra.
gość_698fc 2020-01-10 15:57   
gość_698fc - Profil gość_698fc
Nie jest źle. W grudniu 2018 było dokładnie 30.000 pasażerów. W grudniu 2019 jest mniej o 1261 osób, ale było mniej rejsów do Londynu w I połowie tego miesiąca oraz jeden pechowy dzień przed świętami, w którym prawie wszystkie rejsy odwołano z powodu mgły, co mogło zabrać nawet 1 tys. osób na rzecz innych lotnisk. Ja pracuję jakieś 3 kilometry od lotniska i u mnie od 8-ej rano było wówczas już słonecznie, ale widocznie nad pasem startowym musiała mgła wisieć cały dzień.
Fran 2020-01-10 14:46   
Fran - Profil Fran
Na AirFrance nie ma żadnych szans. Ja bym przyszłość chciał upatrywać ze zwiększeniem częstotliwości do Warszawy i Frankfurtu. Oprócz tego fajnie by było jakieś połączenie do Zagłębia Ruhry, Holandii, Hiszpanii lub Grecji i wymarzonej przez Bydgoszczan Skandynawii (nawet głupi Sandefjord) Ryanairem lub Wizzem, ale szanse na wejście tego drugiego są niestety nikłe. A szkoda. Myślę że na kolejny hub już raczej miejsca nie ma np. dla SAS, aczkolwiek Monachium było by chętnie widziane
gość_2c9ab 2020-01-10 13:57   
gość_2c9ab - Profil gość_2c9ab
@wodzduzybaton: smutne, że nie rozumiesz że wszystko jest względne.
gość_00d7f 2020-01-10 13:46   
gość_00d7f - Profil gość_00d7f
Bydgoszczy z wielkim trudem udało się wypracować mały plusik za cały rok chociaż kilkakrotnie dostawała zadyszki. Wynik ponad 425 tysięcy pasażerów nie oszałamia i boję się, że ten rekordowy wynik może być rekordem nie do pobicia przez następne lata. Przypomnę, że Łódź miała swój rekord w roku 2012 i było to aż ponad 455 tysięcy pasażerów, a więc więcej niż dziś w Bydgoszczy. Jednak przez wiele następnych lat Łodzi nie udało nawet zbliżyć się do tego rekordowego wyniku. A dzisiaj mają tylko połowę z własnego rekordu. W Bydgoszczy może być podobnie bo stagnację już widać. Żadnych nowych destynacji na horyzoncie, bo przecież Edynburg to tylko zastępstwo Glasgow, które wypada. Żadnych nowych przewoźników. A gdzie SaS, Air France lub Norwegian?
wodzduzybaton 2020-01-10 13:42   
wodzduzybaton - Profil wodzduzybaton
Smutne, że piszesz to jakby przegonienie lublina było jakimś osiągnięciem
gość_5783d 2020-01-10 13:29   
gość_5783d - Profil gość_5783d
bez szału, ale do przodu. w tym roku powinno być tez na plusie, jest WAW, więcej charterów. good job
gość_9b09b 2020-01-10 11:45   
gość_9b09b - Profil gość_9b09b
Tym sposobem Bydgoszcz przegoniła Lublin. W przyszłym roku będzie podobnie.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy