Ryanair poleci z Poznania do Lwowa

Ryanair poleci z Poznania do Lwowa Pierwszy lot zaplanowano na 1 kwietnia 2020 roku. Ryanair będzie wykonywał rejsy na tej trasie dwa razy w tygodniu – w środy i niedziele. Ostatni lot zaplanowano 21 października 2020 r., ale niewykluczone, że połączenie zostanie utrzymane w sezonie zimowym - donosi portal "Fly4Free". Poznań - Lwów  Obecnie trasa widnieje w systemie rezerwacyjnym...
20/12/2019 10:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_fd559 2019-12-24 23:33   
gość_fd559 - Profil gość_fd559
gość_8d9f1: Niestety wszystko zaczyna się od prezydenta, który zamiast zrozumieć, że lotnisko to potężny impuls dla rozwoju miasta w każdym aspekcie (czytaj Kraków, Gdańsk, Wrocław) woli powtarzać "konstytucja" stojąc na świeżo oddanej ścieżce rowerowej w otoczeniu marszu równości. Z Poznania wszyscy, których na to stać uciekają na przedmieścia. Potem dochodzi bierna postawa zasiedzianego zarządu Ławicy, który nawet statystyki przestał publikować. Niestety raczej tego nie czytają, a szkoda, bo zainteresowani tematem pasażerowie widzą więcej niż prezes zza swojego biurka. 2020 zapowiada się bardzo fajnie, jednak jak to w POZ bywa po fajnym roku nastęuje stagnacja. Co do AMS, CDG, VIE, BCN, MAD, DXB i IST to trzeba znowu niestety wziąć przykład z WRO. Każdy hub po kolei czekać aż się przyjmie i dopiero wprowadzać nastęny. To nie są połączenia do Turcji czy Egiptu, gdzie każdy sobie poleci na wakacje. Jest grupa pasażerów biznesowych, która zwiększa się powoli. VIE, BCN i MAD obsadzić jakimś low-costem też oczywiście nie naraz bo fakt było fajnie notować +40% w 2018 roku, ale konsekwencją tego były spadki w 2019. IST i DXB to narazie możemy zapomnieć, bo nawet KRK nie ma IST. Te ciepłe kierunki to też trzeba powoli wprowadzać. Idealnym przykładem jest trasa Ryana POZ-CFU. Najpierw raz w tygodniu na próbę, przyjęło się więc dołożyli drugą rotację a od lata 2020 trzecia rotacja i sukces jest. Terminal niestety nie jest z gumy i za pół roku w szczycie sezonu będzie pękał. A co dopiero za 5 lat. Niestety nowego jak na razie nie będzie, a stary raczej się do rozbudowy nie nadaje. Lokalizacja też zła (odszkodowania za hałas, podejście nad centrum)
gość_8d9f1 2019-12-24 16:13   
gość_8d9f1 - Profil gość_8d9f1
gość_fd559 Bardzo dobry pomysł. Mam nadzieje ze ktoś z Ławicy to czyta. Poznan jako miasto zyska więcej biznesu jak w końcu będzie bardziej otwarty na świat i lepiej skomunikowany. Ludzie nie będą musieli się godzinami tłuc do Warszawy albo Berlina by poleciec gdzieś na weekend a biznes będzie mógł się w końcu w Poznaniu rozwijać i zapraszać klientów do tego pięknego miasta. Szkoda ze tego nikt z Ławicy i miasta nie rozumie ze więcej połączeń ( również do hub ów ) oznacza więcej biznesu, turystów. Przyszły rok zapowiada się już trochę lepiej ale jeszcze daleka droga. Poz powinien mieć conajmniej po 4 rotacje do fra i muc ale również cph. Nie wspominając o AMS czy CDG , VIE a kończąc na BCN i MAD pod Amerykę południowa. Oczywiście IST lub DBX byłoby wspaniałe również mieć z Poznania. Z połączeń p2p w końcu ciepłe kierunki Faro, Lizbona , Malaga, Kanary.
gość_fd559 2019-12-24 13:04   
gość_fd559 - Profil gość_fd559
gość_8d9f1: Ławicy sprzyja też sytuacja drogowa- oddanie drogi S5 napewno zwięszy ilość pasażerów z Leszna i okolic. Kolejny odcinek S5 w kierunku Bydgoszczy też zwiększy liczbę mieszkańców tamtych okolic latających z POZ. Przydały by się jeszcze odcinki S11 do Ostrowa Wielkopolskiego i Piły, ale na to niestety przy polityce obecnego rządu przyjdzie poczekać. Ławica mogłaby pomyśleć o jakiejś dobrej reklamie i promocjach dla dojeżdżających- tańszy parking, kawa na lotnisku- cokolwiek. No i oczywiście reklamowanie się w innych miastach. A dwa powiaty- Poznań i powiat poznański generują taki sam potencjał jak Wrocław, Gdańsk i Katowice wraz ze swoimi ościennymi powiatami. Podsumowując duży i niewykorzystany potencjał, jednak linie powoli zaczynają to dostrzegać
gość_8d9f1 2019-12-23 18:44   
gość_8d9f1 - Profil gość_8d9f1
Poznan to bardzo chłonny rynek i zamożny. Poznaniak zapłaci trochę więcej by nie latać z Berlina czy Warszawy wiec zyskowność z poz może być lepsza niż z innych portów. Do tego zobacz co jeden samolot dwa lata temu zrobił, ogromne przyrosty wiec widać ze potencjał jest ogromny i jest niewykorzystany. Niestety zarząd jest mało skuteczny ale miejmy nadzieje ze to się zmieni bo linie nie będą w nieskończoność otwierać połączeń z krk, Katowic, modlina i Waw ... czas w końcu na Poznan. Z Poznania bardzo brakuje ciepłych kierunków np LIS , AGP ale tez połączeń do AMS, CDG, VIE, BCN, MAD
gość_5783d 2019-12-23 14:44   
gość_5783d - Profil gość_5783d
To że latały pełne nie oznacza, że przewoźnik na tym zarabiał. Wręcz przeciwnie. Na BCN widać ogólną tendencję, że ten rynek staje się coraz mniej atrakcyjny z Polski. Widać to zarówno w czarterach jak i lcc. Zwłaszcza w obecnej sytuacji geopolitycznej. Vueling sobie nie poradzil w WAW czy KRK, wiec latanie z POZ to jeszcze wielka mrzonka. Zejdź na ziemie.
gość_fd559 2019-12-23 13:17   
gość_fd559 - Profil gość_fd559
gość_75a35: Tylko z WAW tygodniowo odlatuje do BCN 7 samolotów LOT-u i 4 Wizza. A z POZ zero. Wizz latał 2 razy w tygodniu i samoloty były pełne. Dlatego nie ma żadnej konkurencji i Vueling miałby monopol na BCN z POZ. Ponadto trasy takie jak NCE, IBZ, PMI, LPA, FUE, TFS, AGP, SVQ, MAH oczywiście nie wszystkie naraz i np raz w tygodniu ściągały by pasażerów od Kołobrzegu, przez Toruń aż do Wrocławia
gość_75a35 2019-12-23 11:54   
gość_75a35 - Profil gość_75a35
Vueling w POZ to dobry pomysł. Linia ta lata na glówne lotnisko El Prat w Barcelonie, do tego sprzedaje bilety transferowe co daje możliwości podróży w obrębie półwyspu Iberyjskiego po Hiszpani + Baleary, Kanary, FAO, LIS, OPO, Nicea itp. Daje to większe szanse na zapełnienie samolotu pasażerami lecącymi nie tylko do BCN lub na wakacje do Kataloni. Z powodu dużej konkurencji i dużego oferofania Vueling zrezygnował z połączenia do BCN z Watszawy, a od maja kasuje też Kraków. A Poznań ma niewykorzystany potencjał.
gość_fd559 2019-12-22 14:21   
gość_fd559 - Profil gość_fd559
W sezonie letnim 2018, przed skasowaniem bazy Wizz oferował 12 kierunków. Teraz oferuje 8, ale np NYO przejął Ryan. EasyJet byłoby ciężko zachęcić, bo już podstawowe kierunki są oferowane przez Ryana i Wizza. Vueling jak najbardziej jest do zachęcenia. AGP, LIS, OPO, BCN, MAD, FAO i jeden kierunek na Kanary. Ich klimaty i klimaty lubiane przez pasażerów Ławicy. Przy odpowiedniej reklamie (czyli nie w terminalu) tylko w Lesznie, Kaliszu, Pile, Zielonej Górze, Gorzowie, Bydgoszczy, Szczecinie, Koninie itd to by się przyjęło. Trzeba tylko pokazać linii wyniki tego typu połączeń oferowanych albo jako chartery, albo skasowanych jak POZ-BCN by Wizz
gość_8d9f1 2019-12-22 10:48   
gość_8d9f1 - Profil gość_8d9f1
To niech zarząd w końcu się dogada z Wizz. Oni maja tylko 8 kierunków z Poznania. Co do pozyskania Vuelinga to bardzo dobry pomysł. Kierunki jak BCN czy AGP to idealne trafione destynacje i będą latać pełne cały rok. Zastanawia mnie tez dlaczego nie walczą o easyJet . Gdyby Wizz wstawił dwie maszyny ponownie do Poznania, gdyby Ryanair wstawił kolejna maszynę i gdyby w końcu pozyskać linie z po za star alliance to Poznan za rok / dwa miałby w końcu sensowna siatkę połączeń i nie trzeba by było latać w końcu z Berlina ... no a samo lotnisko lekko przekroczyłoby 3,5 mln Paxow
gość_57f1f 2019-12-21 12:29   
gość_57f1f - Profil gość_57f1f
3 samoloty będą na S20, dodatkowo 4ty też na S20 na chartery. I zgodzę się, że RYR bardziej stabilny. Ale...monopol nigdy przenigdy nie jest dobry. Jutro RYR może zarządać 500mln euroszekli rocznie za bazę. Kasa się nie znajdzie to samoloty znikną w 2dni.
gość_7cf59 2019-12-21 09:21   
gość_7cf59 - Profil gość_7cf59
gość_57f1f: Ryanair ma u nas już 3 samoloty? W takim razie czekamy na 4. Ja nie żałuje, wole Ryana od Wizza. Większy legroom, sensowniejsze trasy no i najważniejsze- większa stabilność. Wizz u nas to loteria zamyka i otwiera co kilka miesięcy (patrz BHX zamknięte i z powrotem otwarte jeszcze w tym samym roku).
gość_fd559 2019-12-20 22:24   
gość_fd559 - Profil gość_fd559
gość_9f814: Zarząd powinien pokazać Vuelingowi wyniki połączenia Wizza do BCN. AGP i LIS to kwestia czasu, w sezonie napewno samoloty na takich kierunkach z POZ latałyby pełne.
gość_57f1f 2019-12-20 22:17   
gość_57f1f - Profil gość_57f1f
Rozkład na 3 samoloty pełen. Miło. Kasa z miasta się przydała. Szkoda tylko ze nie znalazła się tez dla wizza...
gość_2672a 2019-12-20 21:44   
gość_2672a - Profil gość_2672a
A kiedy znów polecimy z POZ do Barcelony El Prat ?
Czy jest jakaś szansa żeby to połączenie wróciło?
gość_3e089 2019-12-20 20:23   
gość_3e089 - Profil gość_3e089
W kolejce czekają Czerniowce ale raczej z Warszawy.Sukces pewny.
gość_9f814 2019-12-20 16:09   
gość_9f814 - Profil gość_9f814
Fajna informacje. Jednak kiedy w końcu z Poznania pojawią się jakieś ciepłe kierunki całoroczne? Lizbona, Malaga? Kiedy portów Barcelona BCN? Kiedy nowi przewoźnicy jak KLM , AF? Easyjet? Vueling?
gość_fd559 2019-12-20 13:09   
gość_fd559 - Profil gość_fd559
Nawet i lepiej, że teraz Ryan będzie latał na tej trasie. Tańsze bilety, lepszy samolot i zapewne lepsze godziny. ODS i HRK latają z praktycznie pełne, a do LWO oprócz Ukraińców pracujących w Poznaniu dochodzą jeszcze turyści z Polski. W POZ zapowiada się bardzo dobry 2020. LWO to już 12 nowa trasa, a jeszcze dochodzi poniedziałkowa, dodatkowa rotacja do FRA
POZer 2019-12-20 12:32   
POZer - Profil POZer
Super, Lwów sliczne miasto. No i w koncu normalne godziny. LOT skapitulowal ze wszystkimi polaczeniami z regionow nie dotyczacych WAW, KRA, BUD. Szkoda.
Dla mnie LOT powinien zdobyc dane dotyczace gdzie lece paszaerowie z POZ, WRO na zachód Europy gdzie via WAW nie ma sensu latać i zrobić chociaż po jednym P2P połaczeniu ale pod biznes np Amsterdam, Bruksela czy Paryż Orly
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy