gość_37ec7
2019-12-19 11:10
A w ilu joint-ventures bierze udział PLL LOT? :-)
gość_8b80a
2019-12-19 10:27
(to ja ec29) A co z Finnairem? Ja spodziewam się ogromnego spadku wyników Finnaira w latach 2018 - 2022 gdyż ta linia jest przerośnięta w stosunku do rynku macierzystego. Porównajcie sobie potencjał połączeń Londyn - Pekin, Pekin - chińskie miasta regionalne, Londyn - chińskie miasta regionalne kontra Londyn - Helsinki i Helsinki - chińskie miasta regionalne.
Finnairowi dali jakiś code share, ale dotować jego wielkich strat nie będą. A straty będą rosły (straty z latania do Chin), bo nowe lotnisko w Pekinie oznacza likwidację ograniczeń slotowych w Pekinie, zaś współpraca z BA to praktycznie brak ograniczeń slotowych na Heathrow. Z punktu widzenia miast bezpośrednim konkurentem Helsinek jest Pekin, bezpośrednim konkurentem lotniska jest duoport Capital/Daxing, zaś bezpośrednim konkurentem Finnaira od strony chińskiej są Air China, China Eastern, Hainan i do pewnego stopnia również China Southern.
Zwolennicy CPK powinni zrozumieć, że bezpośrednim konkurentem CPK byłby nie tylko Frankfurt, Monachium, Wiedeń, Paryż, Amsterdam, Moskwa, Dubaj, Stambuł, ale też duoport w Pekinie, Toronto, czy lotniska w USA. Wyniki Finnaira za lata 2018 - 2022 pokazują, że przerośnięte w stosunku do rynku macierzystego linia i lotnisko to gwarancja strat.