CPK choruje na brak integralności

CPK choruje na brak integralności Angielskie słowo integrity można przetłumaczyć na wiele sposobów. W zakres tego pojęcia - poza integralnością, które jest chyba zbyt literalnym przekładem - wchodzą następujące polskie słowa: uczciwość, prawość, całość, nieskazitelność i czystość. Dana osoba jest uznawana za integralną, gdy jej opinie i działania są spójne. Innymi słowy jej wypowiedzi i czyny nie stoją w...
04/11/2019 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ec29c 2019-11-06 08:38   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Pan Redaktor bardzo delikatnie napisał artykuł. CPK jest zbędny, zaszkodzi regionom, zaszkodzi LOT-owi, zaś Warszawiacy go nie chcą, bo będą musieli więcej płacić za taxi.

Bardzo celnie Pan zauważył niebezpieczną dla rozwoju lotnictwa w Polsce wypowiedź premiera. Mamy bardzo wrażliwy cenowo rynek i taki podatek miałby dewastujący skutek.

Z jednym się nie zgodzę: a mianowicie władza postępuje z Modlinem konsekwentnie kierując się dobrem LOT-u i niszczy mu konkurenta. A moim zdaniem Modlin przynosi Ryanowi straty i utrzymuje on loty z Modlina, by nie pokazać jak łatwo dał się pokonać duetowi Wizz- LOT.

Skąd pewność, że CPK zaszkodzi LOT-owi? Tu wystarczy uważna analiza sprawozdań Austriana i Finnaira za lata 2018 - 2022. Polecam zwłaszcza łatwe w czytaniu prezentacje Finnaira, który dość długo informował o zyskach za ostanie 12 miesięcy, ale po dwóch kwartałach spadków przestał.

Strona 4: zobacz link

Strona 5: zobacz link

W kolejnych brak. I moim zdaniem wyniki Finnaira będą się systematycznie pogarszać. Jeśli zbankrutuje Norwegian to będzie jednorazowa poprawa (bo Finnair jako członek JV dostanie swoją działkę z przychodów do/z Londynu od BA i AA), ale trend będzie na minus. Finnair traci na Chinach o czym sam informował.

Zwycięzca lotów Europa - hub - Azja Północno-Wschodnia jest znany od lat. To linia, która dostaje dotacje, za to że inne linie latają nad Syberią. I dlatego nikt nie ma z nimi szans. Łatwiej można pokonać Qatar, czy Emirates.
gość_f0a9e 2019-11-05 08:48   
gość_f0a9e - Profil gość_f0a9e
chyba zapominacie, że świat nie kończy się na Warszawie. Wszystko ma być robione dla stolicy bo tylko ona jest ważna. Czy wszyscy muszą tam mieszkać i tam jechać za pracą? trochę to chybiona idea. Rozbudować Modlin? chyba po to, żeby Ryanair miał tam więcej operacji i więcej pasażerów podbierał polskim przewoźnikom. Tak bardzo chcecie transferować zyski za granicę? to jest dopiero myślenie o lokalnej gospodarce. Zobaczcie jak to działa za granicą i jak tam wszyscy wspierają swoje. U nas jak zwykle na odwrót...
jjemiolo 2019-11-04 21:17   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Nalezy sie uznanie autorowi za podjecie tematu oraz przedstawienie kokretnych sugestii. Osobiscie sadze, jak wiekszosc uczestnikow tego forum, ze projekt CPK jest na wyrost w chwili obecnej. Zarazem, nie ma sie co oszukiwac ze WAW bedzie potrzebowac wiekszego lotniska w niedalekiej perspektywie, bez wzgledu na to co daloby sie "wycisnac" z Okecia. Sadze, ze rozbudowa Okecia jest mozliwa, wlaczajac w to tez dodatkowy pas. Zarazem, nie uwazam za trafiony argument ze LGW ma jeden pas i obsluguje 42 miliony, bo lokalizacje LGW i WAW sa nieporownywalne. Niniejszym, sugestie autora ze WAW powinno sie rozbudowac dokad sie da, przeniesc cokolwiek sie da do WMI, dac tym samym szanse LOTowi, sa logiczne. Dla wzmocnienia WAW + WMI moze sluzyc LCJ ktory jest gotowy i ma pod reka duze miasto. Zwiekszajac oferte z LCJ jego ranga uleglaby wzmocnieniu. Idea RDO jako lotniska dla aglomeracji warszawsko-lodzkiej, ktora ma obslugiwac CPK, jest pomyslem bez sensu. Jednoczesnie, mozna zarezerwowac teren na przyszle lotnisko dal wspomnianej aglomeracji, i lokalizacja w Baranowie nie jest tutaj zla, wybudowac szybka kolej z WAW do LCJ, i planowac to nowe lotnisko za 25-30 lat na miare potrzeb wtedy. Ewentualne wybudowanie calego systemu "szprych" z CPK zajmie nie 10 a conajmniej 30-40 lat, czyli kiedy nowe lotnisko mozna wybudowac bez pospiechu, z glowa. Ta startegia ma tez ten plus ze pozwala na dostosowanie sie do ewentualnych zmian strukturalnych w lotnicwie w najblizszych 20-30 latach. Przykladowo, jesli istotnie waskokalubowce zrewolucjonizuja daleki zasieg i zmniejsza potrzebe super-wezla w centralnej Polsce, beda lotnisko blisko wszystkich wiekszych polskich miast zaspokajajace ich potrzeby na srednich i dluzszych trasach. Bedzie tez czas na stopniowa przesiadke na kolej na krotkim dystansie.
vscrew 2019-11-04 20:29   
vscrew - Profil vscrew
@gość_b018b Finom tak samo jak Holendrom opłaca się wozić pasażerów do/z Azji bo ich linie są od lat nastawione tylko i wyłącznie na tranzyt - nie ma znaczenia jak duży są te kraje bo ani Finnair ani KLM nie liczą na rynek lokalny, choć obie nacje są o wiele bardziej zamożne niż biedni Polacy - w żadnym z tych krajów lowcosty nie są największymi przewoźnikami, tak jak w biednej Polsce.
vscrew 2019-11-04 20:24   
vscrew - Profil vscrew
Pisanie że Lotnisko Chopina jest uciążliwe dla ponad 20 proc mieszkańców stolicy świadczy o pisaniu artykułu pod dyktando ministerstwa. Proszę zapytać ilu mieszkańców stolicy chce lotniska oddalonego kilkadziesiąt kilometrów od miasta i poznamy odpowiedz co Warszawiacy myślą o pomyśle CPK...
gość_f15b2 2019-11-04 17:52   
gość_f15b2 - Profil gość_f15b2
CPK byłby najzdrowszy gdyby się opłacał przed hejtem. A tak...
gość_1573c 2019-11-04 15:03   
gość_1573c - Profil gość_1573c
Wyrzucona kasa na projekt, ktory de facto jest wytworem chorych ambicji politycznych.
Poland stronk.
Nie wiadomo, czy przy obecnej dziwnej strategii, LOT przezyje nastepne 5-10 lat.
Porty regionalne, przynajmniej te wieksze maja tez duze ambicje.
Rewolucja i wielka zmiana sa maszyny typu A321LR i oczywiscie 321XLR.
A to otworzy przed lotniskami regionalnymi jak KRK, GDN, czy WRO bezproblemowa
mozliwosc latania mieszy kontynentami.
Jak bedzie? Wyjdzie jak zawsze.
gość_b018e 2019-11-04 14:34   
gość_b018e - Profil gość_b018e
Finom (2 miliony mieszkańców) opłaca się wozić europę do azji i azję do europy a Polsce (40 milionów mieszkańców) sie nie będzie opłacało. Ot polaków perspektywa najbliższej wsi.
gość_ba24f 2019-11-04 13:12   
gość_ba24f - Profil gość_ba24f
50 mld w CPK i koleje będzie kasą wyrzuconą w błoto. Zamiast uchronić nas przed pułapką "średniego dochodu" zamrozi nas w niej lub nawet cofnie.
To ogromna inwestycja która w żaden sposób się nie spłaci.
1. Nie mamy linii lotniczej która może wykorzystać potencjał lotniska.
2. Rozbudowa Modlina i Okęcia (nie skorupa ale głównie nowe technologie i poprawienie logistyki - jechać do gatwick i uczyć się).
3. Kasa zmarnowana na rozwój szybkiej kolei w skali kraju nie ma sensu bo ludzi i tak nie będzie na nią stać. Tam gdzie szybkie połączenia są potrzebne w zasadzie są one już wybudowane i jest tabor (poza Poznaniem). Te pieniądze powinniśmy przeznaczyć na komunikację podmiejską, matropolitarną aby ludzie mogli codziennie dojeżdżać do pracy, szkoły na studia.

Wystarczy spojrzeć na naszę demografię żeby się zorientować że ten projekt jest bez sensu (zgoda że to zupełnie nie jest zintegrowane) . Kto będzie latał skoro zaraz 30 a później 40% będzie emerytami na głodowych świadczeniach.
usuniety 2019-11-04 12:12   
usuniety - Profil usuniety
CPK jeszcze nie ma, a już choruje? Czy ktoś sponsoruje ten swoisty hejt na CPK? Gdzie byli Ci mędrcy, kiedy grzebano możliwości rozwojowe Okęcia zabudowujac je z każdej możliwej strony, budując kolorową stację kolejową, stawiając niewydowlny i noeprzystosowany do ruchu Schengen terminal? Jakie lobby stoi za tymi mędrcami? Kto ma na tym zarobić? I nie piszcie mi tu bzdur o spiskowej teorii dziejów...
mflyer 2019-11-04 11:44   
mflyer - Profil mflyer
Jeszcze jedna sprawa - LOT w tym roku przewiezie około 10 mln pasażerów, tymczasem buduje się tylko i wyłącznie dla niego lotnisko na co najmniej 50 mln - ciekawe za co kupią chociażby kilkadziesiąt nowych samolotów i zatrudnią kilkaset osób załogi? Bardzo ambitne plany jak dla przewoźnika którego blisko 50% najnowszej floty jest uziemiona (łącznie 4 Dreamki i 5 Maxów - czyli 9/20)
gość_fd72f 2019-11-04 11:39   
gość_fd72f - Profil gość_fd72f
CPK to wrzutka podobnie jak kanał Odra-Wisła a raczej listek figowy mający zacierać wrażenie, że król nie jest nagi a raczej goły (bez kasy). Nie ma na szpitale, projekty drogowe i kolejowe padają jeden po drugim ale nie zmienia to propagandy jak jest super
gość_fd72f 2019-11-04 11:36   
gość_fd72f - Profil gość_fd72f
Projekt CPK choruje na wszystko z wyjątkiem kasy na wypłaty dla nie wiadomo kogo i nie wiadomo za co.
Groentje 2019-11-04 10:31   
Groentje - Profil Groentje
CPK choruje na brak jakiegokolwiek uzasadnienia. Nie tylko na brak integralności, ale również na gigantomanię, zatracanie się w buńczucznych rozrośniętych planach oraz utopieniu potężnych pieniędzy!
gość_3ff2b 2019-11-04 09:04   
gość_3ff2b - Profil gość_3ff2b
Żaden projekt CPK nie jest realizowany. Są opowiadane propagandowe bajki, i tyle. Od wyborów do wyborów. "Szprychy" :) Wizualki, prezentacje...

Wskazana ostrożność w kwestiach Leopolda II + Kongo. Ofiar były miliony.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy