CSA: Do floty dołączą A220-300 i A321XLR

CSA: Do floty dołączą A220-300 i A321XLR Tydzień wcześniej na łamach Pasazer.com pisaliśmy, że Czesi zrezygnują z czterech z siedmiu zamówionych A320neo na rzecz mniejszych A220-300, które zastąpią eksploatowane A319. Dziś wprowadzono kolejne zmiany w zamówieniu.W sumie do floty przewoźnika dołączą rzeczywiście cztery egzemplarze airbusów A220-300, ale także trzy airbusy A321XLR. Przypomnijmy, że...
23/10/2019 12:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9ccee 2019-10-27 09:18   
gość_9ccee - Profil gość_9ccee
Rzeczywiście. Czesi mega-mądrzejsi. Z flotą kilku długodystansowych samolotów. Biorąc pod uwagę potencjał Pragi w świecie, to budzą respekt ich osiągnięcia w dziedzinie skomunikowania Pragi ze światem. Oj totalna opozycjo.....
gość_4603d 2019-10-24 10:48   
gość_4603d - Profil gość_4603d
gość_04dec

No naprawde... CSA bez przejęcia przez Smartwings zaraz by się zwinęła. Faktycznie jest się czego uczyć. Bo wybrali Airbusy? Litości.
Myślę, że nawet LOT nie jest tak przywiązany do Boeinga, że będzie nastepne lata patrzył jak mu się co chwile flota sypie. I w końcu się skuszą na coś z rodziny A320, chociaż osobiście trzymam kciuki za Boeinga. Oczywiście za to, żeby wyszedł z aktualnych problemów i zwiększył jakość.
gość_13540 2019-10-24 09:04   
gość_13540 - Profil gość_13540
LOT robi łaskę Boeingowi, więc nie kupi A321, bo by się pani Mosbacher pogniewała. A dudy nie wpuściliby więcej do White House.
gość_ec29c 2019-10-23 22:31   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_accd8

To są bardzo dobre plany, zarówno JKF jak i LCY. Chociaż do LCY LOT powinien kupić A220-100, choć nie sprawdzałem dostępności miejsc postojowych w poszczególnych porach dnia.

Natomiast jeśli chodzi o kierunki razy 3 to należy pamiętać, że konkurent latając na A321 XLR razy 7 bez problemu wygra. A321 XLR jest problemem tylko w przypadku Krakowa, bo Chicago może wymagać różnych kompromisów. Dlatego dla Krakowa idealnym samolotem jest 787-10 w konfiguracji turystycznej na około 375 miejsc.

Tylko po co do tego zupełnie bezsensowne CPK?
demar 2019-10-23 20:22   
demar - Profil demar
Bardzo ciekawa i rozsądna decyzja ze strony CSA.
Ze strony udziałowca czyli Smartwings mogą mieć zagwarantowane wsparcie przez B737 (w tym ponad 30 sztuk zamówionych MAX-ów, ale oczywiście aktualnie uziemionych) dlatego stare zamówienie na A320neo skonwertowali na mniejsze A220-300 i większe A321XLR.

A321XLR z PRG pozwoli na spokojną obsługę USA (np. JFK), ale też np. Indii czy Chin i będą na pewno znacznie korzystniejsze kosztowo niż dokładanie kolejnych A330.

Flota A220, B737 i A321XLR może się naprawdę dobrze uzupełniać.
gość_f1d4d 2019-10-23 19:50   
gość_f1d4d - Profil gość_f1d4d
gość_04dec: Mógłbyś rozwinęć tę twórczą myśl?
Ileż to razy w minionych laatch czytałem, że Czesi mądrzejsi od Polakow, bo lepszy sojusz (choć to akurat prawda), bo lepsza strategia, bo akcje CSA kupił Korean itd. No i tacy byl mądrzy ci Czesi, że CSA się skurczyły do mikroskopijnych rozmiarów.
Inna prawa, że LOT powinien pomysleć o kupnie A321.
gość_5ceb8 2019-10-23 19:08   
gość_5ceb8 - Profil gość_5ceb8
gość_04dec: Czesi swego czasu też bardzo nieefektywnie zarządzali flotą. Od kiedy jednak przejął ich Smartwings, to wygląda to dużo lepiej. Swoją drogą fajna sprawa przejęcie czeskiego przewoźnika narodowego przez czeskiego prywatnego - jest prywatyzacja i nie ma często podnoszonego przez populistów argumentu o wyprzedawaniu narodowego majątku za granicę. Natomiast Smartwings sam osobiście uważam za dość porządnego low-costa.
gość_accd8 2019-10-23 18:59   
gość_accd8 - Profil gość_accd8
Spoko Maroko, LOT przymierza sie do otworzenia swoje go saloniku na JFK. Wszystko wskazuje na to, ze z JFK bedzie WAW, KRK, BUD 7x I z mniejsza czestotliwoscia max 3x PRG, OTP, ZAG sa tez przymiarki do TXL i VIE.
Ponoc spory rozwoj ma tez byc na LCY. Plany sa ambitne.
gość_ec29c 2019-10-23 18:54   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Decyzje nie są podejmowane na Nowogrodzkiej, tylko PiS jako swój przedstawił sukces restrukturyzacji, mianowanego przez Tuska, Mikosza.

Niestety LOT ma błędną strategię przesiadkową w momencie, gdy świat zmierza do P2P i systemów wielu baz i hubów. Miejmy nadzieję, że wejście AA do Krakowa w końcu nauczy LOT, że ludzie chcą lotów bezpośrednich. Budapeszt, mimo problemów, jest strategicznie dobrym ruchem, bo zwiększenie udziału bezpośrednich połączeń. Ja bym zbazował w BUD 3 Dreamlinery i uruchomił jeszcze LAX, obok ICN i JFK.

A A321XLR jest samolotem dla LOT-u obowiązkowym, choćby jako samolot zimowy, by zapewnić codzienne połączenia na Newark, czy do Pekinu. A321XLR mógłby też pozwolić na otwarcie nowych tras z Budapesztu.

Doskonałym samolotem byłby też A220-300 i LOT mógłby kupić nawet 50 sztuk, by zastąpić nieekonomiczne liliputy.

Natomiast nie pisałbym, że Czesi są mądrzejsi, bo CSA ma tylko 15% w Pradze, a LOT 60% w WAW. To zasługa wielu osób, ale LOT osiągnął realny sukces.
gość_db03d 2019-10-23 18:52   
gość_db03d - Profil gość_db03d
Faktycznie są mega mądrzy! Z linii, która była swego czasu większa od LOT-u ostał się ogryzek. Gdzie podstawową flotą są wysłużone ATR42/72. WOW inteligencja porażająca
gość_04dec 2019-10-23 16:45   
gość_04dec - Profil gość_04dec
Po raz kolejny Czesi mądrzejsi od Polaków, tzn. LOTu. Ale co się dziwić u nich decyzji nie podejmują na Nowogrodzkiej.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy