Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_6a86e
2019-09-05 17:45
Analiza zawarta w tym artykule nie jest warta funta kłaków. Jednostkowe Sprawozdania LOT właśnie zostały opublikowane. Oto co w Notach str. 54 jest napisane na temat efektu hedgingu za 2018 rok: „ W 2018 r. rozliczenie gotówkowe instrumentów pochodnych z tytułu zabezpieczenia ryzyka zmian cen paliw było dodatnie i wyniosło 92.330.860,98 zł. Na premie opcyjne wydano 7.365.541,16 zł, uzyskując tym samym rozliczenie netto w kwocie 84.965.319,82 zł.” Oznacza to, że tyle w gotówce LOT otrzymał z tytułu prowadzenia polityki hedgingowej i o taką kwotę poprawił zysk netto. Jest wprawdzie wspomniane, że „W 2018 r. ujemny wpływ wyceny instrumentów pochodnych zabezpieczających ryzyko cen paliwa na wynik Spółki wyniósł 76.757.057,39 zł (...)” ale jest to wycena „niegotówkowa” otwartych instrumentów finansowych na dzień 31.12.2018, która w 2019 zapewne zamieniła się w dodatnią bo ceny paliwa znacznie wzrosły. Nawet gdyby dodać jedno do drugiego i obliczyć wpływ netto na zysk za 2018 to efekt jest i tak dodatni i wynosi 8.208.262,52 zł. Między bajki można więc włożyć wyjaśnienie, że kwota 188.110.975,61 zł ze skonsolidowanego sprawozdania finansowego wyjaśnia gorszy wynik netto Spółki za 2018. Kwota ta to jedynie wartość wyceny otwartych instrumentów finansowych tylko za czwarty kwartał.
gość_f9cf5
2019-09-02 17:56
pasażer
ale różnicę między przychodami a zyskiem kojarzysz?
LOT ma 6 mld przychodów a zysk może będzie ze 200 mln.
Więc z tych 156mln zysk może być na poziomie może 5 mln. Może być wyższy (ukryte wsparcie przez rząd) lub mniejszy (LOT sponsoruje rząd).
Przepraszam, bo ja się nie znam, ale skoro z tego artykułu wynika, źe LOT ma 45 mln pln zysku, a z innego artykułu wynika, że LOT podpisał umowę na czartery dla rządu na lata 2018-19 na kwotę ca156 mln pln, to bez tego rządowego kontraktu (mimo, że rząd dawno kupił samoloty) biorąc połowę tej umowy byłaby strata ca - 40 mln pln.
gość_7a3cf
2019-08-31 21:45
Regional Jet już pokazał wyniki finansowe za 2018 na koniec lipca - wynoszą ok. zera EUR zysku.
Można to znaleźć np. tutaj:
zobacz link
Może więc warto byłoby w artykule o tym wspomnieć, bo minął już miesiąc od ich ogłoszenia?
gość_638c9
2019-08-31 19:38
adam1987: Aktualnie problem jest chyba z silnikami RR. W moim odczuciu 787 są naprawdę fajnymi maszynami, więc szkoda, że cały czas coś z nimi jest nie tak...
adam1987
2019-08-31 18:48
@gość_c0036: nadal 4x 787 nie latają? Ile to już się ciągnie?
gość_d32bb
2019-08-31 16:00
To świetna firma i doskonali pracownicy. Prezesiątko też niczego sobie. Razem podźwignęli LOT praktycznie z upadku i za ostatnie trzy lata mają zyski. Niech opatrzność ich dalej wspiera. Ale jak się pisze o finansach to trzeba rozumieć co się czyta ze sprawozdań. Poczekajmy na sprawozdania jednostkowe LOT - wtedy się okaże kto miał rację z hedgingiem.
gość_c0036
2019-08-31 15:00
4 X Boeing 787 i 5 x Boeingów 737 Max 8 nie latają. Nic dziwnego ze wyniki będą fatalne. A Milczarski ciągle popiera produkty firmy Boeinga i znów został wybrany! Co za skandal.
gość_99784
2019-08-31 13:57
pasażer nie patrzy na sprawozdania, zwykły pasażer widzi linię tak jak widzi
gość_fcf50
2019-08-31 12:34
Lewacka histeria. Co kogo obchodzi jakaś strata. Najważniejsze że prezes zadowolony i matka partia nie zgłasza zastrzeżeń!
gość_9d0bc
2019-08-31 10:13
Do autora artykułu. „Ze sprawozdań PGL wynika, że LOT w zeszłym roku stracił na hedgingu paliwa ponad 188 mln zł i to zapewne jest przyczyną słabego wyniku końcowego spółki.” 188mln złotych to jest efekt tylko za 4 kwartał. Jak można wyjaśniać wynik za cały rok efektem hedgingu tylko z 4 kwartał? Życzę minimum wiedzy finansowej i księgowej dotyczącej konsolidacji sprawozdań finansowych.
gość_9d0bc
2019-08-31 08:32
Rzuciłem okiem na Noty do SF PGL. Efekt 188 milionów złotych to wartość aktualizacji wyceny hegingu paliwa za ostatnie 3 miesiące 2018 (za taki okres są skonsolidowane wartości RZiS LOT w sprawozdaniu PGL). Kwota ta nie uwzględnia wycen za pierwsze 9 miesięcy, a więc nie niesie żadnej informacji nt. przyczyn słabych wyników PLL LOT w 2018. Szkoda publikować i się kompromitować takimi analizami.
gość_9d0bc
2019-08-30 14:31
A sprawozdanie finansowe w formacie xlm PGL S.A. zaimportował do bazy KRS chyba z błędem i plików nie da się otworzyć przeglądarką e-Sprawozdania Finansowe. Może by im ktoś powiedział, że plik im się rozjechał..?
gość_9231b
2019-08-30 13:43
- 19,6 plus - 1,2 mln nie daje 81 mln
ruski kalkulator?
gość_6a0d0
2019-08-30 11:26
Moje gratulacje! Aha, jeszcze dobra rada na przyszłość - należy utajnić informacje tego rodzaju. Po co stresować podatników takimi dołującymi danymi. Suweren nie powinien mieć dostępu do informacji o marnotrawieniu publicznego grosza tylko oglądać telewizję o tym jaką to potęgą się stajem odkąd z kolan wstalim.
gość_fcf50
2019-08-30 10:59
co tam jakieś lewackie straty. Najważniejsze że linia partii jest realizowana i ukochany prezes ma się dobrze
gość_8ed38
2019-08-30 10:43
10M EUR zysku... co za dramat
gość_ba24f
2019-08-30 10:40
LOT - wzrost przychodów o 30% spadek zysków o 87%. Szaleństwo.
CPK wygląda na coraz większą wtopę. Oby przyszedł kryzys i brakło kasy na głupoty.
Pewnie nie pokazali wyników bo rekrutowali CEO. Gdyby ktoś zobaczył te wyniki Milczarski mógłby nie przejść. Ciekawe jaki bonus dostanie za zeszły rok.