gość_39365
2019-08-20 17:05
W lotnicwie krzywa przychodów na km (milę) spada w miarę wydłużania się dystansu. Podobnie koszty (CASK).
zobacz link
Najwyższe koszty (i ceny) są w liniach regionalnych.
adam1987
2019-08-20 12:52
@gość_9a489: a czy wtedy pozostali tez nie powinni tak samo zarabiać na tej trasie? Przecież są alternatywy dla lotu SA. Lata tam jeszcze 6 innych linii, każda kilka(naście) razy dziennie.
Zresztą Melbourne-Sydney też zarabia zastanawiająco dużo.
Ps. Tak naprawdę i Singapur i Dżakarta mają więcej niż jedno lotnisko, ale w kontekście tej trasy to nieistotne.
gość_9a489
2019-08-20 11:51
@adam1987
1. Matematyka. Jest to najkrótsza trasa z zestawienia więc przychód dzieli się na 1,45 a nie na 6 itp.
2. do tego to loty między 5mln i 10mln metropoliami
3. do tego brak jakichkolwiek alternatyw wobec samolotu
4. do tego oba miasta mają tylko po 1 lotnisku je obsługującym (w przeciwienstwie do Londyny czy NYC)
adam1987
2019-08-20 11:09
Najcenniejsza trasa w przeliczeniu na godzinę lotu to ta między Dżakartą a Singapurem. Ciekawi mnie dlaczego. Jest tam strasznie duża konkurencja, w tym wśród LCC. Według danych OAG w zeszłym roku było ponad 27000 lotów. Co ciekawe latają też czasami szerokokadłubowce. Latają Garuda (24% lotów), Singapore Airlines (23%), Lion Air (15%), Jetstar (11%), AirAsia (11%), Scoot (8%), BatikAir (8%).
gość_cfd4e
2019-08-20 09:48
W następnym zestawieniu jak zrobią rachunek ciągniony to dzięki sprzedaży wódki najlepsze będzie ORD- KRK AA