Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ca457
2019-08-16 15:27
Nędznego wypełnienia samolotów na trasie BUD-ORD nie da się ukryć, a tłumaczenie się , że gazeta jest z innej opcji politycznej jest śmieszne. Gdyby ta trasa wychodziła na zero to nik by tak szybko jej nie zamykał.
gość_8ec35
2019-08-16 01:47
gość_9badd: Już od razu z uprzedzeń politycznych. A może jednak lf był słaby? Mówi się, że średnie wypełnienie samolotu oscylowało w okolicach 50-60%, co nie jest najlepszym wynikiem. BUD może odnieść sukces bardziej latając do Azji, gdyż mnóstwo turystów stamtąd odwiedza ten tzw. trójkąt, czyli PRG, KRK i BUD.
gość_0dde4
2019-08-15 08:47
Jaki jest lf na lotach z Budapesztu? Załogi maja zakaz wypowiadania się na ten temat pod groźbą zwolnienia. Te loty odbywają się i siatka rozwija się tylko dlatego, że Jaro obiecał Orbanowi. A że firma na tym traci to inna sprawa. Po odejściu od władzy dojnej zmiany znowu okaże się, że zyski lot to tylko kreatywna księgowość.
gość_9badd
2019-08-14 23:16
@gość_4d559: Z powodu politycznych uprzedzeń tej Gazety. To oczywiste.
gość_4d559
2019-08-14 16:56
Skoro tak dobrze Lot ciągnie w Budapeszcie, to dlaczego ukazują się takie artykuły:
zobacz link ?
Pod zdjęciem byłej siatki Maleva powinno być napisane "Najwięcej miejsc przewoźnik oferował z Bukaresztu" ,a nie Budapesztu.
gość_33153
2019-08-13 17:20
Faktem jest, ze Lufa robi bokami na całego i kombinuje jak koń pod górę. Do tego stopnia, ze sama sobie czarteruje samoloty z GW/EW/SunExpress na obsługę rejsów LH. Ostatnie wypowiedzi Spohra na temat cen biletów tez nie padły nagle bez powodu.
gość_39365
2019-08-13 15:46
Lufa nic nie wyłoży bo już ogłosiła 2 profit warningi w tym roku.
Na razie musi przetrawić:
1. Air Berlin/Eurowings które generują ogromna stratę,
2. odkręcić strategię Brussel bo ta okazała sie strzałem w płot
3. ratować co się da w Wiedniu bo Austrian idzie na dno.
A ceną jaką zaśpiewałby Indigo Partners byłaby pewnie na takim poziomie na który lufy nie stać.
@gość_f884f Dzięki! Czyli wychodzi średnio ok 187 pasażerów na każdym locie wylotowym i 179 na przylotowym, i to przed sezonem wakacyjnym. To nie są wcale „tragiczne wyniki przewozowe”.
gość_f884f
2019-08-13 09:03
Tak wyglądają wyniki trasy do LAX LOTu. Od Stycznia do Czerwca:
Passenger Departures: 23,524
Passenger Arrivals: 22,540
Air Freight: 1,297.9
Revenue Related Operations: 252
zobacz link
gość_ec29c
2019-08-13 08:33
@vscrew
Ja dlatego zawsze piszę, że albo LAX należy zlikwidować albo uruchomić również w BUD. Wyobrażasz sobie jakie cargo i jaki biznes poszedłby do jednego z największych centrów kręcenia filmów w Europie?
Natomiast cudów nie ma przy 71-73% i tanio sprzedawanych przesiadkach połączenie musi być na choćby lekkim minusie.
@demar
Przeczytaj jeszcze raz całe zdanie: "Łatwiej byłoby przejąć Wizzaira, niż z nim wygrać wojnę o BUD, tylko tym razem będzie duża konkurencja bo Wizza chce też kupić Lufa."
Czyli uważasz, że łatwiej będzie wygrać wojnę o BUD z linią, która ma 300 mln euro zysku i 1,3 mld euro wolnej gotówki i na dokładkę bardzo tanio zamówione A321 neo i możliwość ich bardzo taniego sfinansowania? A jeśli chodzi o przejęcie to myślę, że Lufa za pakiet kontrolny wyłożyłaby 3-6 mld euro.
gość_9badd
2019-08-13 08:21
@gość_ec29c: W Tallinie łomot dostał nie LOT, a co najwyżej Nordica. LOT lata stamtąd 4 razy dziennie do Warszawy z pasażerami na tranzyt. I nikt tam, jak dotąd, nie usiłował budować żadnego hubu, bo to nie miałoby sensu.
Znajomy który pracuje w LOT Cargo mówi że pomimo że do/z LAX obłożenie W EKONOMII jest mniejsze niż np. do NYC czy ORD ( Biznes i Premium są zawsze full), ale za to cargo jest gigantyczne, czasem nie są nawet w stanie wysłać towaru tego samego dnia i leci następnego, a LOT winduje ceny w kosmos, a wciąż ma tłumy chętnych na wysyłkę. Zatem nie wiem czy finanse tego połączenia są aż tak złe.
@gość_ec29c: "Łatwiej byłoby przejąć Wizzaira" - co takiego ???
Wizz Air Holdings Plc. na giełdzie LSE jest wyceniany na ok. 2,5 mld funtów (dla porównania Ryanair na ponad 9 mld funtów).
Aby "przejąć" Wizz Air trzeba byłoby wyłożyć pewnie co najmniej połowę tego... no i jakąś premię dla sprzedającego pakiet kontrolny. To mogłoby być nawet 7-10 mld zł. Dla firmy (LOT), która zarabia (ma zysk) w okolicach 200-300mln rocznie to kosmos.
I jeszcze jedno - Wizz Air ma ok. 1,3 mld EUR "wolnej" gotówki - LOT jest wart ułamek tej kwoty.
LOT powinien przede wszystkim racjonalnie się rozwijać, unikać polityki, szybko wychodzić z błędnych decyzji, a przede wszystkim sensownie budować swoją flotę i uznanie pośród pasażerów.
Zderzenie z konkurencją w Tallinie powinno kogoś już czegoś nauczyć...
gość_ef162
2019-08-12 23:59
@gość_ec29c
Mój wpis oczywiście nie dotyczy Twojego komentarza.
gość_ec29c
2019-08-12 23:49
Ja myślę, że dyskusje o Budapeszcie należy zacząć od Los Angeles. To był pierwszy z serii long hauli, który nie wyszedł. Do tego czasu sukcesem okazały się Tokio i Seul, pojawiły się pierwsze od lat zyski, więc zamówiono siedem sztuk 789 i wystąpiono o CPK.
Mam wrażenie, że Budapeszt to próba korekty strategii budowy wielkiego hubu w WAW (Milczarski widząc "sukces" LAX, spróbował ucieczki do przodu). Na trasie Budapeszt - NY podróżowało ponad 100 tysięcy osób z przesiadką. To był racjonalny krok, ale też bardzo ryzykowny. Racjonalny jest też Seul z BUD. Racjonalny byłby też LAX z BUD, o ile będzie utrzymany z WAW. Ja bym zbazował 2, a może nawet 3 B788 w BUD bez feedowania (może z KRK w zimie).
Natomiast przesiadki w BUD to już ulta ryzyko. Bo LOT zamiast obniżyć ceny za P2P i zapełnić te samoloty do tego turystycznego miasta skorzysta "z okazji" by podnieść ceny za P2P i dopełniać samoloty deficytowymi przesiadkami. Co sprawi, że konkurentowi będzie łatwiej wjechać na taką trasę. Kolejny czynnik ryzyka to możliwość zdublowania kierunków europejskich przez Wizza.
Przypominam, że średnie obłożenie do LAX z WAW to było 71,6% w 2017 i 73% w 2018. Możecie wierzyć, że przy braku związków biznesowych pomiędzy Warszawą, a Los Angeles i bardzo silnej konkurencji na lotach z przesiadką do LAX LOT na tym połączeniu zarabia.
Oczywiście organiczna budowa hubu w BUD to pełna fantastyka, w Tallinie LOT dostał łomot od Air Baltic. Łatwiej byłoby przejąć Wizzaira, niż z nim wygrać wojnę o BUD, tylko tym razem będzie duża konkurencja bo Wizza chce też kupić Lufa.
@gość_ef162
Właśnie widać jak wielkie masz kompleksy, skoro nawet pod takim artykułem musisz czepiać się Krakowa... no cóż, twoje żale nie zmienią tego, że lotnisko w Krakowie ma się bardzo dobrze :)
gość_cf979
2019-08-12 22:37
gość_ef162: kolego wątek jest o LOCie w BUD, a ty pieprz... trzy po trzy.
Jak masz fobie na tle Krakowa i wszędzie go widzisz to proponuje skorzystać z pomocy lekarza specjalisty. Najlepiej w Kobierzynie w Krakowie tam spróbują Ci pomoc...
gość_ef162
2019-08-12 22:03
@gość_a91dc
Dodam jeszcze, że warunkiem osiągnięcia sukcesu przez te 4 linie musiałoby być oczywiście operowanie z Krakowa i zatrudnienie specjalistów z Małopolski, którzy na razie marnują swój talent i w przerwie między wyciskaniem pryszczy, udzielają się na tym portalu. Biznes lotniczy mają w małym palcu, a przy nich taki prezes LOT-u czy Enter Air to leszcze.