Raport: LOT przejmuje schedę po Malevie

Raport: LOT przejmuje schedę po Malevie Po blisko dekadzie od bankructwa węgierskiej linii rynek zmienił się diametralnie. Większość tras obsługiwanych przez Maleva, zostało zagospodarowane przez konkurencyjne linie, nie wszystkie jednak udało się reaktywować. LOT budując siatkę zasilającą loty długodystansowe z Budapesztu, z pewnością musiał czerpać m.in. z doświadczenia Maleva.LOT lata obecnie ze...
12/08/2019 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ca457 2019-08-16 15:27   
gość_ca457 - Profil gość_ca457
Nędznego wypełnienia samolotów na trasie BUD-ORD nie da się ukryć, a tłumaczenie się , że gazeta jest z innej opcji politycznej jest śmieszne. Gdyby ta trasa wychodziła na zero to nik by tak szybko jej nie zamykał.
gość_8ec35 2019-08-16 01:47   
gość_8ec35 - Profil gość_8ec35
gość_9badd: Już od razu z uprzedzeń politycznych. A może jednak lf był słaby? Mówi się, że średnie wypełnienie samolotu oscylowało w okolicach 50-60%, co nie jest najlepszym wynikiem. BUD może odnieść sukces bardziej latając do Azji, gdyż mnóstwo turystów stamtąd odwiedza ten tzw. trójkąt, czyli PRG, KRK i BUD.
gość_0dde4 2019-08-15 08:47   
gość_0dde4 - Profil gość_0dde4
Jaki jest lf na lotach z Budapesztu? Załogi maja zakaz wypowiadania się na ten temat pod groźbą zwolnienia. Te loty odbywają się i siatka rozwija się tylko dlatego, że Jaro obiecał Orbanowi. A że firma na tym traci to inna sprawa. Po odejściu od władzy dojnej zmiany znowu okaże się, że zyski lot to tylko kreatywna księgowość.
gość_9badd 2019-08-14 23:16   
gość_9badd - Profil gość_9badd
@gość_4d559: Z powodu politycznych uprzedzeń tej Gazety. To oczywiste.
gość_4d559 2019-08-14 16:56   
gość_4d559 - Profil gość_4d559
Skoro tak dobrze Lot ciągnie w Budapeszcie, to dlaczego ukazują się takie artykuły: zobacz link ?
scrillo 2019-08-13 21:38   
scrillo - Profil scrillo
Pod zdjęciem byłej siatki Maleva powinno być napisane "Najwięcej miejsc przewoźnik oferował z Bukaresztu" ,a nie Budapesztu.
gość_33153 2019-08-13 17:20   
gość_33153 - Profil gość_33153
Faktem jest, ze Lufa robi bokami na całego i kombinuje jak koń pod górę. Do tego stopnia, ze sama sobie czarteruje samoloty z GW/EW/SunExpress na obsługę rejsów LH. Ostatnie wypowiedzi Spohra na temat cen biletów tez nie padły nagle bez powodu.
gość_39365 2019-08-13 15:46   
gość_39365 - Profil gość_39365
Lufa nic nie wyłoży bo już ogłosiła 2 profit warningi w tym roku.
Na razie musi przetrawić:
1. Air Berlin/Eurowings które generują ogromna stratę,
2. odkręcić strategię Brussel bo ta okazała sie strzałem w płot
3. ratować co się da w Wiedniu bo Austrian idzie na dno.

A ceną jaką zaśpiewałby Indigo Partners byłaby pewnie na takim poziomie na który lufy nie stać.
vscrew 2019-08-13 10:21   
vscrew - Profil vscrew
@gość_f884f Dzięki! Czyli wychodzi średnio ok 187 pasażerów na każdym locie wylotowym i 179 na przylotowym, i to przed sezonem wakacyjnym. To nie są wcale „tragiczne wyniki przewozowe”.
gość_f884f 2019-08-13 09:03   
gość_f884f - Profil gość_f884f
Tak wyglądają wyniki trasy do LAX LOTu. Od Stycznia do Czerwca:

Passenger Departures: 23,524
Passenger Arrivals: 22,540
Air Freight: 1,297.9
Revenue Related Operations: 252

zobacz link
gość_ec29c 2019-08-13 08:33   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@vscrew

Ja dlatego zawsze piszę, że albo LAX należy zlikwidować albo uruchomić również w BUD. Wyobrażasz sobie jakie cargo i jaki biznes poszedłby do jednego z największych centrów kręcenia filmów w Europie?

Natomiast cudów nie ma przy 71-73% i tanio sprzedawanych przesiadkach połączenie musi być na choćby lekkim minusie.

@demar

Przeczytaj jeszcze raz całe zdanie: "Łatwiej byłoby przejąć Wizzaira, niż z nim wygrać wojnę o BUD, tylko tym razem będzie duża konkurencja bo Wizza chce też kupić Lufa."

Czyli uważasz, że łatwiej będzie wygrać wojnę o BUD z linią, która ma 300 mln euro zysku i 1,3 mld euro wolnej gotówki i na dokładkę bardzo tanio zamówione A321 neo i możliwość ich bardzo taniego sfinansowania? A jeśli chodzi o przejęcie to myślę, że Lufa za pakiet kontrolny wyłożyłaby 3-6 mld euro.
gość_9badd 2019-08-13 08:21   
gość_9badd - Profil gość_9badd
@gość_ec29c: W Tallinie łomot dostał nie LOT, a co najwyżej Nordica. LOT lata stamtąd 4 razy dziennie do Warszawy z pasażerami na tranzyt. I nikt tam, jak dotąd, nie usiłował budować żadnego hubu, bo to nie miałoby sensu.
vscrew 2019-08-13 08:08   
vscrew - Profil vscrew
Znajomy który pracuje w LOT Cargo mówi że pomimo że do/z LAX obłożenie W EKONOMII jest mniejsze niż np. do NYC czy ORD ( Biznes i Premium są zawsze full), ale za to cargo jest gigantyczne, czasem nie są nawet w stanie wysłać towaru tego samego dnia i leci następnego, a LOT winduje ceny w kosmos, a wciąż ma tłumy chętnych na wysyłkę. Zatem nie wiem czy finanse tego połączenia są aż tak złe.
demar 2019-08-13 01:37   
demar - Profil demar
@gość_ec29c: "Łatwiej byłoby przejąć Wizzaira" - co takiego ???

Wizz Air Holdings Plc. na giełdzie LSE jest wyceniany na ok. 2,5 mld funtów (dla porównania Ryanair na ponad 9 mld funtów).
Aby "przejąć" Wizz Air trzeba byłoby wyłożyć pewnie co najmniej połowę tego... no i jakąś premię dla sprzedającego pakiet kontrolny. To mogłoby być nawet 7-10 mld zł. Dla firmy (LOT), która zarabia (ma zysk) w okolicach 200-300mln rocznie to kosmos.
I jeszcze jedno - Wizz Air ma ok. 1,3 mld EUR "wolnej" gotówki - LOT jest wart ułamek tej kwoty.

LOT powinien przede wszystkim racjonalnie się rozwijać, unikać polityki, szybko wychodzić z błędnych decyzji, a przede wszystkim sensownie budować swoją flotę i uznanie pośród pasażerów.
Zderzenie z konkurencją w Tallinie powinno kogoś już czegoś nauczyć...
gość_ef162 2019-08-12 23:59   
gość_ef162 - Profil gość_ef162
@gość_ec29c

Mój wpis oczywiście nie dotyczy Twojego komentarza.
gość_ec29c 2019-08-12 23:49   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Ja myślę, że dyskusje o Budapeszcie należy zacząć od Los Angeles. To był pierwszy z serii long hauli, który nie wyszedł. Do tego czasu sukcesem okazały się Tokio i Seul, pojawiły się pierwsze od lat zyski, więc zamówiono siedem sztuk 789 i wystąpiono o CPK.

Mam wrażenie, że Budapeszt to próba korekty strategii budowy wielkiego hubu w WAW (Milczarski widząc "sukces" LAX, spróbował ucieczki do przodu). Na trasie Budapeszt - NY podróżowało ponad 100 tysięcy osób z przesiadką. To był racjonalny krok, ale też bardzo ryzykowny. Racjonalny jest też Seul z BUD. Racjonalny byłby też LAX z BUD, o ile będzie utrzymany z WAW. Ja bym zbazował 2, a może nawet 3 B788 w BUD bez feedowania (może z KRK w zimie).

Natomiast przesiadki w BUD to już ulta ryzyko. Bo LOT zamiast obniżyć ceny za P2P i zapełnić te samoloty do tego turystycznego miasta skorzysta "z okazji" by podnieść ceny za P2P i dopełniać samoloty deficytowymi przesiadkami. Co sprawi, że konkurentowi będzie łatwiej wjechać na taką trasę. Kolejny czynnik ryzyka to możliwość zdublowania kierunków europejskich przez Wizza.

Przypominam, że średnie obłożenie do LAX z WAW to było 71,6% w 2017 i 73% w 2018. Możecie wierzyć, że przy braku związków biznesowych pomiędzy Warszawą, a Los Angeles i bardzo silnej konkurencji na lotach z przesiadką do LAX LOT na tym połączeniu zarabia.

Oczywiście organiczna budowa hubu w BUD to pełna fantastyka, w Tallinie LOT dostał łomot od Air Baltic. Łatwiej byłoby przejąć Wizzaira, niż z nim wygrać wojnę o BUD, tylko tym razem będzie duża konkurencja bo Wizza chce też kupić Lufa.
mflyer 2019-08-12 22:38   
mflyer - Profil mflyer
@gość_ef162

Właśnie widać jak wielkie masz kompleksy, skoro nawet pod takim artykułem musisz czepiać się Krakowa... no cóż, twoje żale nie zmienią tego, że lotnisko w Krakowie ma się bardzo dobrze :)
gość_cf979 2019-08-12 22:37   
gość_cf979 - Profil gość_cf979
gość_ef162: kolego wątek jest o LOCie w BUD, a ty pieprz... trzy po trzy.
Jak masz fobie na tle Krakowa i wszędzie go widzisz to proponuje skorzystać z pomocy lekarza specjalisty. Najlepiej w Kobierzynie w Krakowie tam spróbują Ci pomoc...
gość_ef162 2019-08-12 22:03   
gość_ef162 - Profil gość_ef162
@gość_a91dc

Dodam jeszcze, że warunkiem osiągnięcia sukcesu przez te 4 linie musiałoby być oczywiście operowanie z Krakowa i zatrudnienie specjalistów z Małopolski, którzy na razie marnują swój talent i w przerwie między wyciskaniem pryszczy, udzielają się na tym portalu. Biznes lotniczy mają w małym palcu, a przy nich taki prezes LOT-u czy Enter Air to leszcze.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy