Przyszłość PPL tylko w ramach CPK

Przyszłość PPL tylko w ramach CPK Obecny "Program Rozwoju Sieci Lotnisk i Urządzeń Naziemnych" ma już ponad 12 lat. Opracowanie nowego dokumentu jest konieczne w obliczu powstawania Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), którego oddziaływanie zmieni los wielu polskich lotnisk, o czym pisaliśmy na naszych łamach pod koniec maja br. Zgodnie z informacjami przekazanymi w zeszłym tygodniu na spotkaniu...
23/07/2019 09:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_01914 2019-07-25 06:59   
gość_01914 - Profil gość_01914
@ gość_585c5
Za to na CPK będzie jak w niebie a LOT będzie woził za darmo i PKP również. Miałeś na myśli "of course"? Takich orłów teraz ma LOT/PiS w PR?
gość_585c5 2019-07-24 23:40   
gość_585c5 - Profil gość_585c5
@gość_00546 ofkors można kpić, ale 1) akurat przesiadki w Paryżu są beznadziejne, odległości, częste strajki etc. Zdecydowanie, jeśli masz wybór, by na jednym bilecie pojechać z Krk Głównego pociągiem na CPK i dalej samolotem, to będziesz wolał to, niż lot Air france z Balic i przesiadkę na CDG. 2) Ponadto jaki jest sens lotu do Amsterdamu Heathrow czy Frankfurtu by przesiadać się na jakiekolwek loty azjatyckie?
3) Rynek lotniczy cały czas rośnie i niebo nad Eur Zach się zapycha i zwyczajnie jest nisza do wykorzystania przez CPK.
gość_00546 2019-07-24 21:27   
gość_00546 - Profil gość_00546
Kolejna "wspaniała" wiadomość dla CPK i LOT, od Marca 2020 Air France będzie latać z Krakowa, LOL. Co będzie miało przekonać ludzi z południa Polski żeby gdzieś dalej lecieć przez CPK a nie przez Frankfurt, Paryż, Londyn, Amsterdam i inne huby w Europie? Co? Cena? Siatka połączeń? "Uprzejmość" personelu pokładowego? LOL. Wiem! GRZEŚKI! No to problem z głowy. Kłopot tylko będzie jak cała Europa dowie się o "Grześkach" w LOcie i wszyscy będą chcieli latać LOTem przez CPK. LOL. Może ten CPK od razu budować na 300 mln pasażerów?
gość_e7eee 2019-07-24 14:29   
gość_e7eee - Profil gość_e7eee
nalezy zamknac to lotnisko gdyz generuje za duzy halas i hukot dla pobliskich mieszkancow ale nie tylko , takze dla dzielnic ta odleglych jak piaseczno czy lesznowola , kto mieszkal to wie ze jest tam praktycznie jak na lotnisku.
gość_4412c 2019-07-24 11:05   
gość_4412c - Profil gość_4412c
Mamy na rynku trend że linie sieciowe nie zwiększaja oferowania w bazie LOT - WAW.
Low costy też jakoś nie są zainteresowane oprócz EZY no i Wizz który jest tam ze względu na Ryana w Modlinie.
Więc CPK budujemy głównie dla LOTtu z wiarą że rozwinie się 2-4 krotnie żeby zapełnić połowę przepusotowości CPK. Bo inne sieciówki i LCC raczej tam jakoś tam oferowania dramatycznie nie zwiększą.
Pomijając już że przepustowość WMI, WAW i Radomia po rozbudowach będzie porównywalna z całkowitym ruchem w PL obecnie... Nie wystarczy???
Dodajmy do tego trend mocnego rozwoju połączęń P2P, i coraz wiekszą stagnację ruchy HUBowego.
Sens CPK to jedynie propaganda (niedługo już za milardy złotych) dla ciemnego elektoratu że polska-LOT jests mocarstwem. No i ciepłe posadki dla swoich którzy jak to w polityce (patrze po pracownikach/prezesach/zarządach/kierownikach/specjlaistach portów lotniczych w kraju nie za bardzo mają kompetencje)... A lotnisko będzie chodziło pewnie na pół gwizdka albo i mniej... A jak lot już przestanie sie rozwijać, co jest całkiem możliwe jak przyjdzie kolejne załamnie, i Luftwaffe i ryjek go dosłoanie "zjedzą" bo bedziemy mieli drugą hiszpanię... może top gear przyjedzie...
gość_21e0d 2019-07-24 06:50   
gość_21e0d - Profil gość_21e0d
W świetle spadków w ruchu na polskich lotniskach, które zostaną pogłębione tak przez rychły Brexit, jak i nieco późniejszy Polexit - budowa Centralnej Piramidy Kraju wydaje się tym bardziej nie mieć sensu.
Pooohaty 2019-07-23 14:27   
Pooohaty - Profil Pooohaty
Rezygnacja z formuły koncesyjnej tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że CPK będzie rodziło się w bólach podobnych do lotniska Berlin-Brandenburg.
Tam też państwo nie dopuściło doświadczonych prywatnych podmiotów do zarządzania projektem. Udziałowcami spółki FBB (Flughafen Berlin Brandenburg) GmbH stały się landy Berlin i Brandenburgia oraz Republika Federalna Niemiec, a złożona z nieudolnych polityków rada nadzorcza spółki, nie dość że sama sprawowała nadzór nad budową lotniska, to jeszcze prowadziła koordynację i planowanie całego projektu.
Ponieważ zarówno CPK i BER są faktycznie zarządzane przez polityków, stały się projektami politycznymi, którym towarzyszy nadmiar „polityki sukcesu” oraz partyjnej propagandy i kolesiostwa, za to przy niedostatku doświadczenia i kompetencji - niezbędnych wobec skali problemów technicznych i organizacyjnych występujących przy tak skomplikowanych inwestycjach.
Wszystko to objawiło się opóźnieniami i problemami z budową BER, których przyczyny zdiagnozowano w przerośniętych strukturach zarządzania, w obsadzaniu kierownictwa spółki niekompetentnymi działaczami partyjnymi, w braku mechanizmów antykryzysowych, w źle przygotowanym i zbyt optymistycznym budżecie oraz w błędach popełnianych w przygotowaniu przetargów. Niekończąca się budowa tego lotniska stała się studnią bez dna, w którą od ponad 20 lat Niemcy wsypują publiczne pieniądze.
Mam wrażenie, że CPK zmierza w tym samym kierunku…
gość_cd584 2019-07-23 13:05   
gość_cd584 - Profil gość_cd584
niestety takich mamy "zarządców" i "decydentów" co dobrych decyzji nie podejmują. bardzo duży chaos, brak kompetencji, spójności i chamstwo. czas na zmianę w stronę jakości !
gość_b018e 2019-07-23 10:56   
gość_b018e - Profil gość_b018e
PPL chce sprzedać udziały w modlinie, wielokrotnie o tym wspominali. Problemem jest, że jak dotąd nie zgłosił się żaden kupiec. Jedynie marszałek chciał przejąc udziały za darmo.
gość_b1e53 2019-07-23 10:32   
gość_b1e53 - Profil gość_b1e53
Wciaz uwazam za skandal topienie publicznych pieniedzy w CPK i radomskim lotnisku. Maja one sens wylacznie z perspektywy interesow politycznych partii rzadzacej. Mam przeczucie graniczace z pewnoscia, ze CPK zostanie oddane do uzytku zanim uruchomiona zostanie szybka kolej (nawet z uwzglednieniem obowizskowych opoznien inwestycji i przekroczeniem budzetu o miliardy), Chopin zostanie zamkniety a pasazerowie beda musieli zmagac sie z niewydolna komunikacja publiczna. Niestety, zadna z dotychasowym analiz nie udowadnia, ze ta inwestycja bedzie miala sens ekonomiczny proporcjonalny do nakladow uzasadniajacy uruchomienie tak weilkiej inwestycji. Trudno uznac za przkonujace jakies wyimaginowane "kola zamachowe gospodarki"...
usuniety 2019-07-23 09:59   
usuniety - Profil usuniety
Autor przeszedł samego siebie i prawie mnie uśpił. Sugeruję poczekać do wyborów, zapisać się do zwycięskiej partii i spróbować sił w praktyce..
gość_04891 2019-07-23 09:44   
gość_04891 - Profil gość_04891
Już nie 8 a z powrotem 10 lat do otwarcia CPK. Ostatnio Wild mówił o 2029.
Więc Okęcie trzeba rozwijać. Gdyby wzięli sie za to fachowcy to nakłady na cyfryzację procedur i likwidacja wąskich gardeł znacząco zwiększyłyby przepustowość Okęcia.

LOT na ten moment planuje 25 mln pasażerów w roku otwarcia CPK (zakładając że to 2029 a nie 2027). To oznacza średnio roczny wzrost o 10%. Realny w pierwszych latach. Później może być z tym problem. Te 25 mln wliczając drugi hub w Budapeszcie i ze znaczącym zwiększeniem ruchu w Krakowie. Czyli dla Warszawy zostanie pewnie nie więcej niż 20 mln na 45 mln lotnisko. Może to się z czasem wypełni. Będzie to zależeć od wysokości opłat lotniskowych. Jeżeli wejdą low costy to lotnisko się zapełni. Jeżeli nie to niekoniecznie. Pytanie co z Modlinem. Jeżeli zostanie rozbudowany to Ryanair a może i Wizzair będą wolały tańszy Modlin.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy