A380 Asiana Airlines z awarią silnika nad Pacyfikiem

A380 Asiana Airlines z awarią silnika nad Pacyfikiem Airbus A380 linii Asiana Airlines wykonujący lot OZ201 wyruszył w podróż z Los Angeles do Seulu o 12:56 czasu lokalnego. Po około ośmiu godzinach od startu piloci dostrzegli problemy z silnikiem numer trzy, czyli prawym bliższym kadłuba. Gdy doszło do awarii samolot podróżował na poziomie lotu 340 (34 tys. stóp, 10.363 m). Ponieważ zdiagnozowano, że w silniku nastąpił...
19/07/2019 09:15   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2019-07-22 09:38   
demar - Profil demar
@lmajchrowski: katastrofa lotu British Airways 38 to jednak awaria obu silników B777 podczas lotu. Czyli można o awarii obu silników w B777 usłyszeć. Ale od ponad 10 lat nie było innej katastrofy związanej z awarią obu silników B777 podczas lotu.

ETOPS bardzo zmienił zasady realizacji lotów i ich koszty. Już ETOPS-180 (jako pierwszy dostępny w B777 jeszcze w latach 90-tych XX wieku) bardzo wiele pomógł, a obecnie w A350 jest dostępny nawet ETOPS-370.
BA850 2019-07-21 23:41   
BA850 - Profil BA850
@lmajchrowski: lot BA38 z Pekinu do Londynu w 2008 roku ;-)
zobacz link
lmajchrowski 2019-07-21 18:00   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Slyszeliscie aby kiedykolwiek dwa silniki popsuly sie podczas lotu 777 ?? bo ja nie
BA850 2019-07-21 13:03   
BA850 - Profil BA850
4-silnikowe mogą kontynuować lot na 3 sprawnych silnikach, muszą lądować przy dwóch sprawnych.

2-silnikowe muszą lądować przy jednym sprawnym silniku, certyfikacja ETOPS określa, jak daleko od zapasowego lotniska mogą lecieć - np. ETOPS 180 oznacza, że samolot jest w stanie lecieć 3 godziny na jednym silniku - czyli trasa przez pacyfik musi być ułożona w taki sposób, by w każdym miescu na trasie samolot był nie dalej niż 3 godziny od zapasowego lotniska.
adam1987 2019-07-20 14:40   
adam1987 - Profil adam1987
Ale jak to dla maszyn dwusilnikowych tak kolorowo nie wygląda? Przecież one na jednym silniku mogą lecieć dobre kilka godzin. Samolot może lecieć taką trasą by w razie problemów był wstanie dolecieć do lotniska zapasowego z uszkodzonym jednym silnikiem.
gość_f88ff 2019-07-20 01:27   
gość_f88ff - Profil gość_f88ff
W czym widzicie problem przy maszynie 2 silnikowej? Są tak certyfikowane żeby dolecieć bezpiecznie na 1 silniku do lotniska zapasowego
787 może na jednym silniku bez problemu lecieć 330minut, inaczej nikt by nie używał samolotów z 2 silnikami nad pacyfikiem
gość_5a228 2019-07-19 16:39   
gość_5a228 - Profil gość_5a228
i dlatego w przypadku maszyn dwusilnikowych tak kolorowo to juz nie wyglada..
gość_d8ef8 2019-07-19 12:10   
gość_d8ef8 - Profil gość_d8ef8
Patrząc na to, co obecnie przeżywa RR, to przewoźnicy mogą niedługo zatęsknić za "4 engines 4 Long Haul".
gość_18306 2019-07-19 10:48   
gość_18306 - Profil gość_18306
Tak się zastanawiam: co by było gdyby takiej awarii nad Pacyfikiem uległ, któryś z dwusilnikowych szerokokadłubowców. Np. Dreamliner ?!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy