gość_05343
2019-07-01 15:21
Pierwszym połączeniem zagranicznym wykonywanym przez LOT było połączenie z Warszawy do Bukaresztu z międzylądowaniem we Lwowie i Czerniowcach.Pierwszy lot wykonano 01 kwietnia 1930 roku a wiec 89 lat temu. Aż trudno uwierzyć.
gość_d3d44
2019-07-01 12:06
do gość_d8ce4:
Prędzej na odwrót już jak coś. Tarom powstał kilka lat wcześniej niż LOT.
gość_d8ce4
2019-06-30 21:05
Czy logo Taromu nie podpada pod plagiat lotowskiego żurawia?
gość_be3d0
2019-06-29 18:09
b6a Dla Polaków atrakcyjne byłyby Karpaty Od Gór Maramuresz, Fogeresz, Bucegi czy Piatra Craiului. Ciekawa Bukowina. Jeszcze maja piękne miasta budowane przez Sasów Węgrów i Szeklerów.Maja dobrą bazę hotelową i przystępne ceny.Niedaleko od Polski, kiedyś nasz sąsiad z granicą na Czeremoszu i Dniestrze.Brytyjski następca tronu książę Karol spędza urlopy w Transylwanii.Z Polski brakuje połączeń lotniczych czy autobusowych/poza Bukaresztem który ma codziennie 3 połączenia z Warszawa i Klużem A kraj ciekawy i bliski.
Przepraszam mała pomyłka miało być do
gość_19b6a, a nie gość_ec29c (już się gubię w tych gościach)
gość_ec29c: masz rację, mogłyby latać jakieś czartery z KTW i WAW do CND
gość_ec29c
2019-06-29 15:33
Nie wiem czym Wy się zachwycacie? ATR 72 to samolot dla słabych słabych linii. W Bukareszcie Wizz jest największą linią i TAROM po prostu nie ma szans by z nim konkurować i dlatego kupuje malutkie samolociki, by obsługiwać trasy które dla Wizza z jego 186/230/239 miejscowymi odrzutowcami nie będą opłacalne. Czyli bieda z nędzą!
Zachwycać to moglibyśmy się LOT-em, gdyby tak jak Air Baltic zamówił kilkadziesiąt CS300 po niskiej cenie gdy Bombardier maił problemy. Bo CS 300 można konkurować przeciwko zarówno B737 jak i A320/321 bo biznes chce lotów co najmniej dwa razy dziennie i jest skłonny zapłacić więcej za loty trzy razy dziennie. Co więcej do głównych miast (Londyn, Paryż, Bruksela, Amsterdam, Dusseldorf, Stuttgart, Kopenhaga, Sztokholm) powinien latać 4 razy dziennie w wybrane dni tygodnia.
A Air Baltic-kiem nie ma co się zachwycać, bo oni nie mają co robić z tymi samolotami. A LOT prawdopodobnie przepłaci za E195-E2, ale te samoloty i tak będą olbrzymim postępem.
gość_19b6a
2019-06-29 13:26
Rumunia - wśród Polaków ma opinie kraju zacofanego, biednego i brudnego - ale niestety to Polska jest krajem zacofanym w dodatku myślami tkwimy w zabobonach. Kraj wielkością porównywany do Polski lotnictwo krajowe ma dużo lepiej rozwinięte niż Polska Ich tok myślenia lotniczego nie skupia się tylko na dowożeniu ludzi do hubu w Bukareszcie ale siatkę rozwijają nawet z najmniejszych portów lotniczych.
Szkoda tylko, że polskie biura podróży nie rozwijają kierunków Rumuńskich bo ich wybrzeże i baza noclegowa znacznie przewyższa Grecję a transport lotniczy wychodzi taniej.
Polecam odpoczynek na rumuńskich plażach ale niestety trzeba go zorganizować samemu!
gość_8f71a
2019-06-29 08:47
Czy Dash-e są jeszcze produkowane?
adam7691
2019-06-29 00:47
bardzo mądra decyzja, LOT niestety pozbył się ATR
Może TAROM w końcu zawita w Polsce
gość_be3d0
2019-06-28 13:29
Może będziemy mieli okazję zobaczyć je w Polsce,chociaż na razie Tarom nie wykonuje lotów do naszego kraju.Miejmy nadzieję że to się zmieni.